Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli allekirjoitti lapsen todistuksen

Vierailija
10.01.2012 |

Kertokaapa mielipiteenne, nillitänkö ihan turhasta?

Kyseessä siis ala-asteikäinen poika, jonka joulutodistuksen ex-miehen uusi vaimo oli huoltajat kohtaan allekirjoittanut. Minua ei millään muotoa haittaa, jos äitipuoli kuittaa nähdyksi reissuvihkoviestejä, koepapereita yms. mutta näissä virallisemmissa papereissa en haluaisi nähdä äitipuolen leikkivän huoltajaa, eikä koulukaan käsittääkseni saisi sitä hyväksyä. Lapsen huoltajia olemme kuitenkin ainoastaan minä ja hänen isänsä.

Exän mielestä olen kohtuuton ja typerä, kun asiasta mielipiteeni ihan asiallisesti mainitsin, mutta olenko? Mitä mieltä te olette?

Kommentit (202)

Vierailija
21/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäsin miestä esittämään todisteen siitä, että äitipuoli on huoltaja. Koululle ilmoittaisin, että lapsen todistusta EI ole allekirjoittanut huoltaja vaan satunnainen aikuinen.

aikuisten hölmöilyjähän nuo on. Miksi kumpikaan vanhemmista ei allekirjoittanut sitä? Jos se äitipuoli ajatteli että onhan siihen jonkun laitettava se nimi.

Vierailija
22/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olisin kyllä nipo tuollaisissa asioissa. Käyn aina todistukset ja koetulokset kohta kohdalta läpi myös lapsen kanssa. Enhän muuten edes tiedä, missä mennään, kun on tapaaminen opettajien kanssa!

Nytkin kolmasluokkalaisella oli todistuksessa pari kohtaa, joita ensin ihmettelin, mutta sitten kun vertailin tuoreimpiin koetuloksiin ja vähän kuulostelin lapselta ja kavereiltaan niin tiedän ainakin missä on parannettavaa ja tsempattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse taistelusi ja ole iloinen, että lapsella on useita välittäviä aikuisia elämässään!

Meillä isäpuolella on 100 % oikeudet ja lapsella elämässään 4 tärkeää aikuista. Se on minusta vain hienoa.

Vierailija
24/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusihteeri. Nykyisissä oppilaskorteissa näkyy myös vanhemman uuden avo/aviopuolison nimi, etenkin sen ,kenen luona lapsi asuu. Tällöin hän on oikeutettu allekirjoittamaan esim.todistuksen.

Vierailija
25/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäsin miestä esittämään todisteen siitä, että äitipuoli on huoltaja. Koululle ilmoittaisin, että lapsen todistusta EI ole allekirjoittanut huoltaja vaan satunnainen aikuinen.

aikuisten hölmöilyjähän nuo on. Miksi kumpikaan vanhemmista ei allekirjoittanut sitä? Jos se äitipuoli ajatteli että onhan siihen jonkun laitettava se nimi.

En tiedä miksei isä allekirjoittanut sitä, mutta omalta osaltani sain todistuksen nähtäväksi vasta eilen. Lapsi vietti joulun isänsä luona, unohti saamansa todistuksen sinne ja palautti sittten tammikuun alussa suoraan kouluun. Minä näin sen vasta, kun palautui opettajan tarkastuksesta. Melko perseestä sekin...

Vierailija
26/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isä jo lähtenyt töihin, kun lapsi huomaa että todistusta ei ole allekirjoitettu ja lapsi pyytää että laita sä Maija tähän nimmari kun en voi mennä kouluun ellei todistusta ole allekirjoitettu ja sit ope huutaa mulle.

Vaikka provohan tämä.

Vierailija
27/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse taistelusi ja ole iloinen, että lapsella on useita välittäviä aikuisia elämässään!

Meillä isäpuolella on 100 % oikeudet ja lapsella elämässään 4 tärkeää aikuista. Se on minusta vain hienoa.

Ei ota koville. Erosta on jo aikaa, ja arvostan äitipuolen panosta lapsen elämässä. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, ettei lapsen elämässä voi olla liikaa välittäviä aikuisia. Äitipuoli ei kuitenkaan ole virallinen huoltaja.

Vierailija
28/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusihteeri. Nykyisissä oppilaskorteissa näkyy myös vanhemman uuden avo/aviopuolison nimi, etenkin sen ,kenen luona lapsi asuu. Tällöin hän on oikeutettu allekirjoittamaan esim.todistuksen.

Onko todella näin? Vaikka pyydetään huoltajan allekirjoitusta. Ihan rehellisesti sanoen epäilen tuota...

Vierailija
29/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isä jo lähtenyt töihin, kun lapsi huomaa että todistusta ei ole allekirjoitettu ja lapsi pyytää että laita sä Maija tähän nimmari kun en voi mennä kouluun ellei todistusta ole allekirjoitettu ja sit ope huutaa mulle.

Vaikka provohan tämä.

Ei ole provo, vaan ihan aito tilanne. Isä kuljettaa lapsen kouluun työmatkallaan, joten tuosta ei ole voinut olla kyse.

Vierailija
30/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä Wilma-viestitkin ja kaikki muutkin lapsen asiat miehen kanssa.

Mitä eroa on muuten koepaperilla ja todistuksella, noin niin kun ajatellaan asiaa tarkemmin? Eikö ole hyvä että joku perheen aikuisista on sen allekirjoittanut?

Vierailija
31/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen allekirjoittamisen pointti on se, että _huoltaja_ vahvistaa seuraavansa oppilaan koulunkäyntiä.

Äitipuoli ei ole huoltaja.

Vierailija
32/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota koville. Erosta on jo aikaa, ja arvostan äitipuolen panosta lapsen elämässä. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, ettei lapsen elämässä voi olla liikaa välittäviä aikuisia. Äitipuoli ei kuitenkaan ole virallinen huoltaja.

Toi ei ole mikään maailman isoin asia, joten kannattaisiko ehkä keskittyä positiiviseen kuin nillittää jostain triviaalista.

Vierailija
33/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksei isä allekirjoittanut sitä, mutta omalta osaltani sain todistuksen nähtäväksi vasta eilen. Lapsi vietti joulun isänsä luona, unohti saamansa todistuksen sinne ja palautti sittten tammikuun alussa suoraan kouluun. Minä näin sen vasta, kun palautui opettajan tarkastuksesta. Melko perseestä sekin...

miksi hän ei allekirjoittanut sitä todistusta, joku syyhän siihen täytyy olla. Äitipuolen syy tuo ei ole että hän on joutunut sen kuittaamaan. Sen lapun olisi voinut hakea sieltä isältä joulun jälkeen tai hän olisi voinut laittaa sen postiin sinulle, jos ei suostu allekirjoittamaan.

Vierailija
34/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen allekirjoittamisen pointti on se, että _huoltaja_ vahvistaa seuraavansa oppilaan koulunkäyntiä. Äitipuoli ei ole huoltaja.

kun lapsi asuu samassa osoitteessa niin on luonnollista että minä äitipuolena sitten huolehdin lapsen kouluasioistakin. Näitä ovat juurikin nuo Wilma-viestit, jossa kuittaan poissaoloja jne sekä olen tokariin nimen joskus laittanut jne. Ei meillä näitä ruveta erittelemään, aivan normaalia elämää, kukaan ei rupea pohdiskelemaan sen pidempään kenen puumerkki nyt missäkin paperissa pitää olla. ei edes lapsen äiti, on silläkin varmaan yrittäjänä parempaakin tekemistä.

Vierailija
35/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä niitä kuittailet ja hoitelet? Ja kyllä minä ainakin lapseni kuittaukset hoidan, vaikka kuinka olenkin yrittäjä. Mitä se ammatti tähän liittyy?

Vierailija
36/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse taistelusi ja ole iloinen, että lapsella on useita välittäviä aikuisia elämässään! Meillä isäpuolella on 100 % oikeudet ja lapsella elämässään 4 tärkeää aikuista. Se on minusta vain hienoa.

Luopuiko isä huoltajuudesta?

Vierailija
37/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä niitä kuittailet ja hoitelet? Ja kyllä minä ainakin lapseni kuittaukset hoidan, vaikka kuinka olenkin yrittäjä. Mitä se ammatti tähän liittyy?

kun jotain pitää allekirjoittaa. Mikä sua tässä niin kauheasti nyppii, jos lapsen äidille passaa tämä järjestely ja on kelvannut viimeiset 13v? sitä se tarkoittaa se ammatti, että joillakin ihmisillä on nuo ajatukset muissa asioissa, kuin että kenen nimi missäkin paperissa on. Pienistä asioista se sinäkin raivosi revit.

Vierailija
38/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kelpaa vain huoltajan nimi! Eikä meillä oppilaskortissa ole kuin vanhempien nimet.

Vierailija
39/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sapuskat kotiin ja maksan elättämisen niin on se nyt kumma jos ei nimi kelpaa paperiin. etenkin kun äiti asuu ihan muualla ja miehen kanssa näitä asioita hoidetaan yhdessä, eikä erotella lapsia sinun, minun ja meidän lapsiin. Kaikesta sitä saakin itselleen ongelman.

Vierailija
40/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kelpaa vain huoltajan nimi! Eikä meillä oppilaskortissa ole kuin vanhempien nimet.

ja myös äidin tiedot. Äitipuolella on Helmi-tunnukset, koska samojen tunnusten alla on myös kaksi muuta perheen lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi