Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan täällä liittynyt aikuisena kirkkoon?

Vierailija
07.06.2026 |

Miten kirkkoon liittyminen tapahtui ja muistiko seurakunta uutta jäsentään jollain lahjalla tai muuten? 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon liittyminen tapahtui täyttämällä netissä joku lomake, koska olin jo kastettu ja konfirmoitu ennen kuin erosin kirkosta. Sain seurakunnalta tervetulotoivotukset paperikirjeenä, jonka mukana tuli myös tietoa seurakunnan toiminnasta. En saanut liittymislahjaa, mutta ruotsinkielinen seurakunta maksoi kaikille jäsenilleen Kyrkpressen-lehden tilauksen. 

Vierailija
2/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin joskus ja oli tulossa tapaaminen papin kanssa. Peruin asian kun ei innostanut rippikoulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin mutta saakelin ripari pitäs käydä.

Vierailija
4/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kummilapsi liittyi kirkkoon teini-ikäisenä, mutta ei jaksettu kantaa häntä kasteelle. 

Vierailija
5/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aikuisrippikoulu, jossa tunteja on paljon vähemmän kuin nuorten rippikoulussa. Ja ne tunnit ovat pääosin keskustelua.

Vierailija
6/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin hetkeksi jotta pääsin kummiksi, erosin saman vuoden aikana niin ei menny veroa

Vierailija
7/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kirkosta ja nyt olisi ajankohtaista liittyä takaisin, onneksi se käy vaan lomakkeen täyttämällä.

Vierailija
8/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on pas ka instituutio älä liity säästät rahaa

Vierailija
9/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aikuisrippikoulu, jossa tunteja on paljon vähemmän kuin nuorten rippikoulussa. Ja ne tunnit ovat pääosin keskustelua.

Mutta miten rippileiri, konfirmaatio ja rippijuhla hoidetaan? 

Vierailija
10/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisti täällä KÄÄNNYTTÄMÄSSÄ. Uskonvapaudesta ei tietoakaan taas…

Vierailija
11/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole juuri vapautta, että ap saa puhua liittymisestä, ja joku muu taas eroamisesta? Voi teitä.. 

Vierailija
12/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja kirjoittaa kirkosta, ei Jumalasta.

Nehän ovat nimittäin kaksi aivan eri asiaa, paitsi tietysti uskistolleroille joille ne merkitsevät samaa.

Vierailija
13/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää, minkälainen on aikuisripari? En ole riparia käynyt ja kirkosta erosin heti 18 vuotiaana. Mies halusi kirkkohäät ja sillä kyselen. En tosin itse enää naimisiin halua juuri em syystä.

Vierailija
14/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Tosin joillain paikkakunnilla kirkkoon liittyviä aikuisia on niin paljon, että halukkailla on mahdollisuus käydä aikuisrippileiri, mutta mitään pakkoa siihen ei ole. 

Omassa kotikaupungissani aikuisten rippileirit täydentää kahdenkeskisiä keskusteluja papin kanssa ja kestää yhden yön yli, ja silloinkin halukkaat saa mennä kotiin nukkumaan. Leirillä keskustellaan paljon ja yhdessä voidaan myös istua iltaa nuotiolla, saunoa, laulaa yms. Leiriläiset saa vaikuttaa leirin sisältöön paljon, ja kokemuksesta pyritään tekemään kaikille positiivinen. Joillekin leireille valikoituu sellaisia ihmisiä, joita kiinnostaa enemmän uskonasiat, kuun taas toisilla leireillä jutellaan lähinnä ihmissuhteista ja muista arkisemmista asioista eikä uskonto ole mitenkään vahvasti läsnä. 

Vierailija
15/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityin hetkeksi jotta pääsin kummiksi, erosin saman vuoden aikana niin ei menny veroa

Oma moraalini ei antaisi periksi.

Vierailija
16/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erääseen kirkkoon liittyminen kiinnostaisi, mutta lähin seurakunta on noin 400 km päässä niin jäi sitten siihen. 

Vierailija
17/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma moraalini ei antaisi periksi.

Mitenkäs se liittyy moraaliin, että onko kirkossa vai ei? Selitä.

Vierailija
18/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole juuri vapautta, että ap saa puhua liittymisestä, ja joku muu taas eroamisesta? Voi teitä.. 

Ei ole vapautta jos käännyttää ja sanoo ÄLÄ liity. Jokaisella on oikeus liittyä, erota tai olla liittymättö. Eikö ole tuputtamista jos sanoo ateistille, että LIITY KIRKKOON? Sama asia kuin sanoa ÄLÄ LIITY, se on paska

Vierailija
19/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja kirjoittaa kirkosta, ei Jumalasta.

Nehän ovat nimittäin kaksi aivan eri asiaa, paitsi tietysti uskistolleroille joille ne merkitsevät samaa.

USKISTROLLERO. Kylläpä te ateistit olettekin suvaitsevaisia. Jos käytänkin huivia, se ei oikeuta teitä haukkumaan minua USKISTROLLEROKSI

Vierailija
20/37 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vapautta jos käännyttää ja sanoo ÄLÄ liity. Jokaisella on oikeus liittyä, erota tai olla liittymättö. Eikö ole tuputtamista jos sanoo ateistille, että LIITY KIRKKOON? Sama asia kuin sanoa ÄLÄ LIITY, se on paska

Oletkos vähän pöpi?

Se on jokaisen henkilökohtainen asia, että liittyykö tai eroaako. Täällä joka päivä kehoitetaan molempiin. Kestä se, kuin aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme