Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli allekirjoitti lapsen todistuksen

Vierailija
10.01.2012 |

Kertokaapa mielipiteenne, nillitänkö ihan turhasta?

Kyseessä siis ala-asteikäinen poika, jonka joulutodistuksen ex-miehen uusi vaimo oli huoltajat kohtaan allekirjoittanut. Minua ei millään muotoa haittaa, jos äitipuoli kuittaa nähdyksi reissuvihkoviestejä, koepapereita yms. mutta näissä virallisemmissa papereissa en haluaisi nähdä äitipuolen leikkivän huoltajaa, eikä koulukaan käsittääkseni saisi sitä hyväksyä. Lapsen huoltajia olemme kuitenkin ainoastaan minä ja hänen isänsä.

Exän mielestä olen kohtuuton ja typerä, kun asiasta mielipiteeni ihan asiallisesti mainitsin, mutta olenko? Mitä mieltä te olette?

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kirjoita nimesi äitipuolen nimen yläpuolelle ja palauta uudelleen opelle ja sano että siihen oli tullut epähuomiossa isän tyttöystävän allekirjoitus, mutta nyt on vihdoin huoltajatkin nähneet todistuksen. Kysy saisitko jatkossa lapsen todistuksista kopiot itsellesi, kun muuten menevät vain isän ja tyttiksen nähtäväksi.

Vierailija
62/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitätkö muuten miten mulla on lapsen Wilma-tunnukset? Kun koulun papereissa on selvästi huoltajat merkittynä ja minä ja mulle on annettu tunnukset, joilla kuittaan poissaolot ym?

Jos et, se on totta että teet väärin. Mutta jos koulu tämän hyväksyy, sitten hyväksyy.

voi hoitaa huoltajien ohella lapsen asioita ja siinä on minun nimeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lapsen isä ja huoltaja. Jos pyykkäät siellä hänen lapsensa vaatteita ja teet muita kotiapulaisen töitä, se ei silti tee sinusta lapsen huoltajaa. Vaikka päälläsi seisoisit.

Vierailija
64/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä todistuksessa lukee, että "huoltajan allekirjoitus". Et ole lapsen huoltaja.

Vierailija
65/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lapsen isä ja huoltaja. Jos pyykkäät siellä hänen lapsensa vaatteita ja teet muita kotiapulaisen töitä, se ei silti tee sinusta lapsen huoltajaa. Vaikka päälläsi seisoisit.

Vierailija
66/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä todistuksessa lukee, että "huoltajan allekirjoitus". Et ole lapsen huoltaja.

Vierailija
67/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitätkö muuten miten mulla on lapsen Wilma-tunnukset? Kun koulun papereissa on selvästi huoltajat merkittynä ja minä ja mulle on annettu tunnukset, joilla kuittaan poissaolot ym?

Jos et, se on totta että teet väärin. Mutta jos koulu tämän hyväksyy, sitten hyväksyy.

voi hoitaa huoltajien ohella lapsen asioita ja siinä on minun nimeni.

Oletko virallinen huoltaja? Jos et, sinun ei pitäisi voida allekirjoittaa. Vaan sinne pitäisi tulla HUOLTAJAN allekirjoitus, pelkkä pyykkääminen ja lapsen hoitaminen ei tee susta huoltajaa ;)

Mutta jos kerran tämä koululle sopii, niin sitten sopii. Virallisesti pitäisi vain olla huoltajan allekirjoitus.

Vierailija
68/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusihteeri. Nykyisissä oppilaskorteissa näkyy myös vanhemman uuden avo/aviopuolison nimi, etenkin sen ,kenen luona lapsi asuu. Tällöin hän on oikeutettu allekirjoittamaan esim.todistuksen.

Siihen kelpaa vain huoltajan nimi! Eikä meillä oppilaskortissa ole kuin vanhempien nimet.

Meillä on. 90 000 asukkaan kaupungissa. Enkä koskaan ole törmännyt siihen, että tässä olisi jotain ongelmaa. Minusta on hienoa, että joskus vanhempainvartissa/ -illassa tai vaikka joulujuhlassa on vanhempipuoli, jos vanhempi on estynyt.

Vierailija
69/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän Nico-Petteriä pitää kyllä hyysätä ja syöttää ja juottaa mutta kaikesta muusta tuleekin huudot. Koittakaa pitää ne perheenne kasassa ettei tarvitse täällä hyökätä muita vastaan. Kauheita riivinrautoja.

Vierailija
70/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka seuraa lapsen elämää ja haluaa osallistua siihen.

Omalle lapselle kävi niin että isä meni hunningolle kun äitipuoli hävisi kuvioista. Nyt on isäsuhde vähän huonolla tolalla.

Vierailija
71/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin koulusta tammikuussa lapsen todistuksesta, koska en sitä ole nähnyt. Lapsi oli joulun isällään. Koulusta vastattiin, että tässähän on äidin allekirjoitus, kyllä se on nähty. Ihmettelin kovasti, miten se on mahdollista ja selvisi, että allekirjoittaja oli isän naisystävä

Pyysin kopion todistuksesta ja vein sen lastenvalvojalle. Tämä ilmoitti, että holhoojana esiintyminen on rikos!

Isä oppi yhdestä kerrasta.

Vierailija
72/202 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka anopitkin ovat vihattuja, ovat äitipuolet vielä vihatumpia. Varmaan olisi niin, että ap:kin vain vähän ihmettelisi, muttei lainkaan nillittäisi täällä, jos todistuksen olisi allekirjoittanut hänen ex-anoppinsa tai joku muu aikuinen, joka osallistuu lapsen elämään läheisesti.

Vierailija
73/202 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisin sitten kuitenkin myös lapsen opettajan mielipidettä asiaan. Se oli yksiselitteinen; Lapsen todistukset ja kokeet saa allekirjoittaa ainoastaan lapsen huoltaja.

Vierailija
74/202 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisin sitten kuitenkin myös lapsen opettajan mielipidettä asiaan. Se oli yksiselitteinen; Lapsen todistukset ja kokeet saa allekirjoittaa ainoastaan lapsen huoltaja.

ja Halosellekin ehdit vielä kirjoittaa. Toivottavasti olet provo, aikaa sulla kaikkeen turhaan tuntuu ainakin olevan..

Vierailija
75/202 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä on ihan okei mennä sänkyyn jonkun toisen miehen kanssa, kun se vaimo ei nyt just satu olemaan siinä paikalla jne.

Vierailija
76/202 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä on ihan okei mennä sänkyyn jonkun toisen miehen kanssa, kun se vaimo ei nyt just satu olemaan siinä paikalla jne.

mies oli eronnut aika päivää sitten silloin kun tavattiin. Outoa mollaamista jatkuvasti tällä palstalla, mitään syytä ei kyllä pitäisi olla, jos perheessä hommat hoituu.

Vierailija
77/202 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huoltajaksi kuittautuminen on rikos.

Vierailija
78/202 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi ihmeessä nillität lapsen äitipuolelle, joka on hoitanut sinun ja lapsen isän velvollisuuksia? Itsehän et huolehtinut nimeäsi todistukseen. Sinun vastuusi se on - ei lapsen eikä lapsen äitipuolen.

Jos todistus unohtui isän luokse, miksi ette hakeneet sitä ennen koulun alkua sieltä? Eikö lapsesi koulunkäynti kiinnosta sen vertaa? Mutta se kenen nimi paperissa on kiinnostaa?

En jaksa ymmärtää.

Vierailija
79/202 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin, ettei äitipuoli saa jatkossa allekirjoittaa todistusta, koska haluan varmistaa että näen lapsen todistuksen ja tiedän miten lapsi pärjää koulussa ja äitipuoli ei ole lapsen huoltaja.

Vierailija
80/202 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todistushan ei ole niin virallinen, että siitä saisi mitenkään sanktioita koululle. Eri juttu, jos kyseessä olisi jokin oikeasti virallinen asia, kuten yläasteelle hakupaperi. Opettajalla on tuskin aikaa lukea 20 allekirjoitusta, sillä usein nimien tarkistaminen tehdään köntässä. Usein nimen kohdalla voisi lukea vaikka Aku Ankka. Opettaja harvoin muuten lukee poissaoloselvityksiäkään tarkasti, mieheni aikanaan oli kirjoittanut oman poissaoloselvityksensä ala-asteelle. Hänellä oli lapun mukaan ollut pernarutto ja huoltajana Mikko Malikas. Opettaja oli vain vilkaissut ja kuitannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän