Sh:t ja muut tietävät! Miksi psykiatrisella osastolla ei jutella öisin potilaiden kanssa?
Kun näyttää hoitajia olevan paikalla niin kysäsenpäs. Jouduin erittäin vaikeiden ahdistus-ja paniikkioireiden takia psykiatriselle, akuutille osastolle pariksi viikoksi hoitoon. En tietenkään voinut öisinkään juuri nukkua, istuin, haahuilin, itkin ja panikoin. Kun oli oikein paha olla menin kansliaan ja pyysin että juttelisivat kanssasi = rauhoittelua koska se välillä auttoi. Jotkut hoitajat antoivat öisin katsoa jopa jääkiekkoa kun oli MM-kisat menossa ja juttelivat mutta suurin osa ei edes katsonut päin vaan istui koneella ja sanoi että yöllä ei ole tapana jutella ja pitää seuraa..joo, ymmärrän kyllä sen että yöllä pitäisi kaikkien nukkua ja päivärytmi on tärkeä ja näin mutta tuossa tilanteessa olin vasta tullut osastolle ja olin oikeasti aivan sekaisin ja hirveissä paniikkioireissa joihin annettiinkin diapamia suoraan nestemäisenä tarvittana ja tenoxia jne eli tilanne oli paha.
Kommentit (287)
osastolla olleen 3 yöhoitajaa ja potilaita 12. Aika harhoissa elelet edelleen jos Suomesta tuollaisen osaston löydät, missä hoitajia yöllä on noin paljon. Yökkö, yksin, potilaita 19
Oletko sä oikeasti hoitaja ja puhut noin...? :/ En laskenut potilaita mutta osasto on akuuttiosasto jonne siis voi tulla hetkenä minä hyvänsä potilaita. En laskenut potilaita mutta netissä lukee että 12-paikkainen. Ilmeisesti sitten olin harhoissani ja näin yhden yöhoitajan kolmena...siellä on myös lääkäri koko ajan päivystämässä.
Päivystysvuorossa olevat hoitajat tulivat osastolle, koska polilla ei juuri silloin ollut ketään. Siksi heitä oli 3. Tai sitten siellä oli yliyökkö, jolla vastuullaan monta eri osastoa. Saattoi siellä olla polilta tullut vahtimestariki valkoisessa asussa televisiota katsomassa.
Huomaatteko, että ap (+ muut mielenterveyden kanssa ongelmissa olevat) korostavat, kuinka kukaan ei voi heitä ymmärtää. Heidän ongelmansa ovat ainutlaatuisia, hoitohenkilökunta varsinkaan ei ymmärrä. Jos jollakin on paniikkihäiriö, hän tietää siitä ehkä jotakin, muttei ymmärrä ap:tä, jolla on paniikkihäiriö potenssiin sata.
Ketkä muut? Se on vaan fakta että hoitaja joka sanoo paniikista kärsivälle että mene nukkumaan ei ymmärrä kyllä pätkääkään asiasta. Minä en sanonut että minulla on paniikkihäiriö potenssiin sata (oletko sinä joka vääristelee mun sanomisia) vaan sanoin että kuvitelkaa tilanne jossa se paniikkikohtaus ei mene ohi vaan jää päälle tunneiksi, päiviksi, viikoiksi, aaltoillen niin että hetkessä helpottaa. Olen minä kokenut "tavallistakin" paniikkihäiriötä mutta se on helpompaa siinä mielessä että kohtaus menee pian ohi.
kenellekään ei syötetä diapamia ja tenoxia ahdistukseen. Hän on saanut diapaminsa ja tenoxin nukahtamiseen. Tenoxeja EI niin vain syötellä. Hän on höyryissä vaellellut ja hoitaja on yrittänyt saada häntä nukahtamaan, ettei homma mene yli. Todennäköisesti tenoxin ja diapamin yhteisvaikutus on tehnyt sen, että ap ei muista, mitä yöllä on oikeasti tapahtunut. Yhdistelmänä tuo vie muistin jos ei asetu nukkumaan. Ymmärrän hoitajaa. Itsekin yrittäisin saada lääkehöyryissä oelvan kaahoilijan nukkumaan, koska diapamn-tenox- tokkurassa ei ole päätä, eikä häntää. Lisäksi jos potilas ei nukahda, herkkyysvaihe menee yli. Lisäksi tällaisessa lääkityksessä väkisin valvoessa paniikki saattaa lisääntyä ja jopa kääntyä väkivallaksi. Muistakaa, tämä on vain ap.n näkemys. Häntä on ohjattu nukkumaan, mutta ap on kovasti sitä mieltä, että kukaan ei auttanut häntä ja 3 (?) hoitajaa vain istui koneella. Miksihän hän muuten oli suljetulla? Siihen varmaan oli aihetta ja ihan tosissaan en ottaisi näitä muistikuvia, mitä hänellä on ollut tenox-huuruissa.
Tämäpä sangen mielenkiintoista. Minulle on ihan psykiatri määrännyt diapamia ahdistukseen ja diapam-purkissakin lukee että tarvittaessa ahdistukseen. Onko psykiatrikin lääkehöyryissä kun tämmöistä on mennyt tekemään? Päivystyksestäkin ne määräsi diapamia ahdistukseen, taisi sekin lekuri olla sekaisin. Ja miksikö olin suljetulla osastolla? Se olisi sinulle kyllä selvinnyt monta kertaa jos olisit ketjun lukenut. Viestisi tarkoitus oli ilmeisesti pelkästään saada minut loukkaantumaan mutta vastaan silti. Osastojaksostani on aikaa 2 vuotta, olen ns. terve, diapamejakaan en ole puoleen vuoteen ottanut, tenoxeja en ole ottanut koskaan muulloin kuin osastolla ja silti ihmettelen asiaa jonka aloitusviestissäni kerroin.
Kannattaa lukea, mihin lääkeyhdistelmiä käytetään, ei pelkkää yhtä lääkettä.
Kyllä se on niin että vaikka olisi mikä tahansa akuutti tilanne, niin siihen pyritään, että normaali vuorokausirytmi säilyy. Ihmisen kuuluu nukkua/levätä yöllä ja päivällä on terapian aika. Paraneminen lähtee siitä, että vuorokausirytmi on kohdillaan.
Toisilla ihmisillä on erilainen vuorokausirytmi, pahimmillaan VUJ. Tällainen ihminen helposti sairastuu mieleltään juuri tuollaisten "normaalin" määrittelijöiden kautta.
joka määrää annettavaksi unilääkettä illalla. Hän ei siis esitä, että unilääke pitää ottaa lounaan yhteydessä, vaikka potilas inttää, että unijakso alkaa silloin. Potilaasta on tarkoitus tulla yhteiskuntakelpoinen ja osa sitä realiteettiterapiaa on olla valveilla päivä, käydä silloin terapiassa, ja nukkua yöt rupattelematta hoitajille.
Päivystysvuorossa olevat hoitajat tulivat osastolle, koska polilla ei juuri silloin ollut ketään. Siksi heitä oli 3. Tai sitten siellä oli yliyökkö, jolla vastuullaan monta eri osastoa. Saattoi siellä olla polilta tullut vahtimestariki valkoisessa asussa televisiota katsomassa.
Ei ollut vahtimestaria vaan aina 3 yöhoitajaa sekä päivystävä lääkäri jota en tietenkään tosin koskaan nähnyt. Jo yksi hoitaja tarvittiin siihen että ainakin minulla oli lääkärin luona mukana kuuntelemassa myös yksi hoitaja. Tosin potilaita ei siinä päivystyksessä ole minun aikana muita ollut ja sinne tulee vaan ne akuutit tapaukset että koko ajan ei hoitajan tarvitse siellä kytätä.
En tiedä virallisia nimiä mutta
"Päivystysyksikössä on psykiatrinen päivystys ja 12 paikan vuodeosasto. Yksikössä arvioidaan psykiatrisen avun tarve ja annetaan ensiapu vaikeisiin psyykkisiin oireisiin. Päivystyskäynnille voi tulla lähetteettä arkipäivisin klo 8-18, muina aikoina lähetteellä. Tarvittaessa yksikköön voi jäädä pidennettyyn polikliiniseen arviointiin 15 tunnin ajaksi. Yksikköön voidaan järjestää päivystyskäynnin tai lyhyen osastohoidon jälkeisiä avohoitoaikoja. Avohoitokäynnit ovat mahdollisia myös ilta-aikoina ja viikonloppuna"
Tenox annettiin yötä vasten nukahtamiseen. Diapamia annettiin tarvittavana ahdistukseen eli vuorokauden ympäri, tarvittaessa.
He tuijottavat seiniä ja kattoa ja lattiaa, kiemurtelevat tuolissaan ja tuhahtelevat, että voivat ihan hyvin. Mutta kun tulee iltayö, alkaa osastolla melkoinen kuhina, kun halutaan avautua ja keskustella. Siis juuri ne, jotka noin 10 tuntia aikaisemmin olivat sitä mieltä, että keskustelu ei auta mitään, turha tässä on puhua. Ihan kuin olisi 4v pikkulapsia osasto täynnä, jokainen vuorollaan kitiseen, että on jano ja pissattaa ja nälkä ja pelottaa. Ei vanhempienkaan kannata mennä tuohon showhun mukaan, siksi hoitajatkaan eivät lähde terapoimaan öisin. Yöllä on tarkoitus nukkua, se on osa sitä hoitoa. Kun on oikeasti aivan sekaisin, on hoitajan tehtävänä pitää yö yönä ja päivä päivänä. Se on sairaala, ei sinne tulla leikkimään. Hoitoja saa päivällä. Jos on öisin tarvetta avautua, saattoi jäädä joku unilääle ottamatta?
Onnea, olet omaksunut suomalaisen sairaanhoidon jäätävänviileän ja potilasta alentavan asenteen. Taas yksi lisää vahvistamaan tätä kamalaa hoitokulttuuria.
Ne loput ap:n näkemät hoitajat olivat polilla päivystävää väkeä.
Siellä siis yhden hoitajan pitäisi yön aikana valvoa, että kaikki OK ja samalla pitää terapiaistuntoja 12 potilaalle, jotka eivät päivällä ole suostuneet keskusteluihin ja hoitoihin? Joille lääkäri on määrännyt nukahtamislääkettä, jotta he pääsisivät samaan rytmiin kuin muukin yhteiskunta?
Sairaalassa on vain sairaita, psykiatrisella osastolla psyykkisesti sairaita. Sairaalassa nukutaan öisin, myös siellä psykiatrisella osastolla. Juuri siksi on saatu ne lääkkeet, että elämään tulisi valvomisen ja unen jaksoja. Silloin hoitaja ei edes saa ryhtyä rupattelemaan potilaan kanssa, koska lääkäri on määrännyt lääkityksellä tämän nukkumaan. Ei ole mitään järkeä pitää väkisin hereillä potilasta, jolla rauhoittavat ja nukahtamislääke syötynä, ei sillä potilaalla aivoissa ihmeempiä sähkökäyriä siinä vaiheessa ole, kun koko elimistö haluaa nukkua ja vain suu käy.
Jos haluaa keskusteluapua öisin, kannattaa hankkia laaja ystäväpiiri, jolle soitella joutavia jorinoitaan unilääkkeen vaikutuksen alaisena.
Tenox annettiin yötä vasten nukahtamiseen. Diapamia annettiin tarvittavana ahdistukseen eli vuorokauden ympäri, tarvittaessa.
on tarkoitettu siihen, että nukkuisit. Siis sen nukahtamisen lisäksi.
Sellaista ei ole kaikilla lääkäreilläkään.
Hoitajien on pidettävä tietty etäisyys potilaisiin. Pitkään yöllä jutellessa raja voisi ylittyä helposti. He eivät myöskään ole lääkäreitä, joten eivät voi terapoida sinua.
Ei ollut vahtimestaria vaan aina 3 yöhoitajaa sekä päivystävä lääkäri jota en tietenkään tosin koskaan nähnyt. Jo yksi hoitaja tarvittiin siihen että ainakin minulla oli lääkärin luona mukana kuuntelemassa myös yksi hoitaja. Tosin potilaita ei siinä päivystyksessä ole minun aikana muita ollut ja sinne tulee vaan ne akuutit tapaukset että koko ajan ei hoitajan tarvitse siellä kytätä. En tiedä virallisia nimiä mutta "Päivystysyksikössä on psykiatrinen päivystys ja 12 paikan vuodeosasto. Yksikössä arvioidaan psykiatrisen avun tarve ja annetaan ensiapu vaikeisiin psyykkisiin oireisiin. Päivystyskäynnille voi tulla lähetteettä arkipäivisin klo 8-18, muina aikoina lähetteellä. Tarvittaessa yksikköön voi jäädä pidennettyyn polikliiniseen arviointiin 15 tunnin ajaksi. Yksikköön voidaan järjestää päivystyskäynnin tai lyhyen osastohoidon jälkeisiä avohoitoaikoja. Avohoitokäynnit ovat mahdollisia myös ilta-aikoina ja viikonloppuna"
Siellä on pakko olla kaksi henkilökuntaan kuuluvaa, jotta potilas ei pääse tappamaan ketään.
Ja sijaitseehan tuo yksikkö 30 km päässä kaikesta, ei lähelläkään mitään muuta sairaalaa, jossa voisi olla joku toinen osasto, jossa myös öisin toimintaa? Eli jos se on isomman sairaalan kupeessa, niin hoitajilla ei ole vain yhtä osastoa öisin vaan usein monta muutakin. Sinä näit vain sen, että sinua ei paapottu ja paijattu, koska sinä uhrasit kaikkesi ja menit hoitoon. Henkilökunta taas näki, että sinulle tärkein hoito olisi nukkuminen, mitä sinä taas vastustit, koska silloin et voi puuttua muiden tekemisiin.
että on nähnyt yhden hoitajan kolmena.
Ne loput ap:n näkemät hoitajat olivat polilla päivystävää väkeä. Siellä siis yhden hoitajan pitäisi yön aikana valvoa, että kaikki OK ja samalla pitää terapiaistuntoja 12 potilaalle, jotka eivät päivällä ole suostuneet keskusteluihin ja hoitoihin? Joille lääkäri on määrännyt nukahtamislääkettä, jotta he pääsisivät samaan rytmiin kuin muukin yhteiskunta? Sairaalassa on vain sairaita, psykiatrisella osastolla psyykkisesti sairaita. Sairaalassa nukutaan öisin, myös siellä psykiatrisella osastolla. Juuri siksi on saatu ne lääkkeet, että elämään tulisi valvomisen ja unen jaksoja. Silloin hoitaja ei edes saa ryhtyä rupattelemaan potilaan kanssa, koska lääkäri on määrännyt lääkityksellä tämän nukkumaan. Ei ole mitään järkeä pitää väkisin hereillä potilasta, jolla rauhoittavat ja nukahtamislääke syötynä, ei sillä potilaalla aivoissa ihmeempiä sähkökäyriä siinä vaiheessa ole, kun koko elimistö haluaa nukkua ja vain suu käy. Jos haluaa keskusteluapua öisin, kannattaa hankkia laaja ystäväpiiri, jolle soitella joutavia jorinoitaan unilääkkeen vaikutuksen alaisena.
Ei siellä öisin kukaan muu haahuillut. Ja herranen aika, tottakai olisin halunnut nukkua mutta kun niin paniikissa etten kyennyt nukkumaan! En vaikka kuinka syötettiin pää täyteen mömmöjä. Ei sitten ollut muuta paikkaa missä olla kuin kävellä käytävää edestakaisin kun paniikilta en voinut edes nukkua. Ja todellakin olen ihan jokaiseen keskusteluun osallistunut ja varmasti tehnyt elämässäni KAIKKENI että parantuisin mutta tuota samaa syyllistystä sain osastolla jo kuulla..ihan huvikseenhan sinne hakeudutaan, säilytysosastolle, ihan vaan teidän hoitajien kiusaksi. Ne hoitajat on siellä töissä ja heille maksetaan niin mä en oikeasti ymmärrä näitä viestejä jossa sanotaan että hoitajien tehtävä ei ole jutella eikä auttaa potilasta kun hoitajia ei kiinnosta ja heitä väsyttää. En ihan oikeasti tajua miksi sellaiset ovat psyykkisessä työssä joita ei kiinnosta! Ja jutella joutavia öisin..joopa joo, kyllä oikeasti psyykkisesti sairaita pidetään hoitajienkin taholta niin paskakasoina, niin paskakasoina. Mä en oikeasti edes tajunnut asian olevan niin ennen tätä ketjua..kyllä mä pyysin niiltä hoitajilta anteeksi päivisinkin kun menin häiritsemään heidän työtään.
Siellä on pakko olla kaksi henkilökuntaan kuuluvaa, jotta potilas ei pääse tappamaan ketään. Ja sijaitseehan tuo yksikkö 30 km päässä kaikesta, ei lähelläkään mitään muuta sairaalaa, jossa voisi olla joku toinen osasto, jossa myös öisin toimintaa? Eli jos se on isomman sairaalan kupeessa, niin hoitajilla ei ole vain yhtä osastoa öisin vaan usein monta muutakin. Sinä näit vain sen, että sinua ei paapottu ja paijattu, koska sinä uhrasit kaikkesi ja menit hoitoon. Henkilökunta taas näki, että sinulle tärkein hoito olisi nukkuminen, mitä sinä taas vastustit, koska silloin et voi puuttua muiden tekemisiin.
Ei sijaitse. Helvetti soikoon, en minä sinne osastolle hakeutunut välinpitämättömien ( tämä ketju osoittaa sen) hoitajien paapottavaksi tai kiusaamaan heitä. Minä olin niin AHDISTUNUT että hakeuduin SAIRAALAAN ja yöllä hain hoitajasta apua koska kuvittelin että sairaalassa saa apua. Luuletteko te tosiaan että kaikilla potilailla on jotain salaliittoja että teidän elämä tehtäisiin mahdollisimman vaikeaksi potilaiden taholta?
tuossa voi olla kysymys ns. rajojen vetämisestä (mielestäni kyllä epäonnistuneesta sellaisesta). Psykiatrisen osaston (ainakin suljetun) yksi tarkoitus on olla ns. turvapaikka, jossa potilaiden ei hoidon alkuvaiheessa tarvitse itse huolehtia mistään, ei edes omasta nukkumisestaan. Tällöin hoitajat toimivat ikään kuin äiti, joka palauttaa lapsensa sänkyyn yhä uudestaan ja uudestaan, eikä "rohkaise" valvomaan yöllä.
En tiedä, voisiko tällainen ajattelu olla taustalla tuossa. Olen psykologi mutta en ole ollut juuri sairaalatyössä, mutta ne vähät jaksot mitä olen ollut niin tuollaista ajattelua oli havaittavissa. Mikä on sinänsä ymmärrettävää ja hoidollisestikin ok, mutta tuo on kyllä todella väärin ja järjetöntä, että akuuttia ahdistusta ei helpoteta keskustelemalla (vrt. eihän äitikään jätä paniikissa itkevää lastaan yksin sänkyyn). Siis väärin sovellettu rajojen asettamista mielestäni, jos on kyse siitä.
jotka tekevät yksin yövuoroa ja siten kuvittelevat että kaikilla muillakin osastoilla olisi vain yksi yöhoitaja töissä.
Rauhallisimmilla osastoilla saattaa se yksi yökkö ollakkin, mutta muilla VÄHINTÄÄN kaksi.
Jos yhdellä osastolla alkaa raavas mies tai muuten vahva potilas riehumaan, niin ei sille kaksi hoitajaa pärjää millään.
Sitä varten on ne hälytyskellot että tarvittaessa saadaan apua muiltakin osastoilta. Työvuorossa yksin oleva ei saa poistua, eikä poliisit kerkeä minuutissa paikalle.
enkä ole koskaan ollut psykiatrisella osastolla itse. Mutta toinen lapsistani on :(
Hän oli tuolloin 8-vuotias, ja vietti "itsetuhoisen käytöksen" takia osastolla 3 viikkoa. Ja hitot, lapsella on kyllä verbaalinen ilmaisu hallussa, mutta ei se kyllä itsetuhoinen ole ollut päivääkään. Tiesimme kyllä, että jotain oli pielessä, mutta julkinen reaktio tähän oli järkyttävää.
Psyk.osastolla 2 hoitajaa olivat harjoittaneet "sylihoitoa", eli pitäneet kiinni, kun lapsi oli paniikissa. Käytännössä kaksi ämminmätinkiä olivat istuneet 8-vuotiaan päälle. Lapsella oli puhelin, joka takavarikoitiin. Yhtään puhelua ei saanut soittaa ilman hoitajan valvontaa. Oli aika kamalaa, kun lapsi itki puhelimessa ja oli lukittautunut vaatekaappiin saadakseen puhua rauhassa. Omat kirjat, cd:t ja dvd:t takavarikoitiin. Sovitut iltapuhelut peruttiin kerta toisensa jälkeen "muun tekemisen" takia. Vierailuaikana lapsi oli aivan hukassa... -"Äiti, mikset sä soittanut illalla vaikka sä lupasit?" Taustalla ko. laitos, LASTENLINNA HKI, suunnitteli huostaanottoa. Onneksi lastensuojelu puuttui tilanteeseen eduksemme.
Nykyisin lapsi on suht' normi tapaus. Kriisille oli syynsä, ja siitä selvittiin ihan perheen kesken. Ilma tätä meidän "upeaa lastenpsykiatriaa" tilanne olisi lauennut todennäköisesti helpommin ja nopeammin.
Niin että jos lapsilla on tuollaista, en halua ap edes arvailla mitä kaikkea sulla on ollut :/ Kun noihin hammaspyöriin kerran joutuu, tulos on yhtä helvettiä.
Mitä siellä kirjataan, koska potilaathan nukkuvat? Väitän, että surffaillaan netissä. Eikö psykiatrisessa hoitopaikassa voi/saa/pitää puhua tuskistaan, sitä vartenhan ne ovat. Karmeata tuo biologisen hoidon osuus, lääkettä ja lääkettä. Voi tuska. Hoitajat eivät kestä kuunnella, missä on empaattisuus?
jotka tekevät yksin yövuoroa ja siten kuvittelevat että kaikilla muillakin osastoilla olisi vain yksi yöhoitaja töissä. Rauhallisimmilla osastoilla saattaa se yksi yökkö ollakkin, mutta muilla VÄHINTÄÄN kaksi. Jos yhdellä osastolla alkaa raavas mies tai muuten vahva potilas riehumaan, niin ei sille kaksi hoitajaa pärjää millään. Sitä varten on ne hälytyskellot että tarvittaessa saadaan apua muiltakin osastoilta. Työvuorossa yksin oleva ei saa poistua, eikä poliisit kerkeä minuutissa paikalle.
etteikö toisella olisi esim. 3 muuta osastoa, joissa yön aikana käydä auttamassa. Jos ap näki 3 hoitajaa katsomassa televisiota, ei niistä välttämättä yksikään ollut hänen osastonsa hoitaja vaan 2 oli polilta ja se kolmas kiertävä yökkö, joka oli istunut hetkeksi alas.
Mielisairaalassa (psykiatrinen osasto) äärimmäisen harvoin valvotaan yksin. Mutta se ei tarkoita, että siellä olisi terapia-aikoja myös öisin.
Siellä on pakko olla kaksi henkilökuntaan kuuluvaa, jotta potilas ei pääse tappamaan ketään. Ja sijaitseehan tuo yksikkö 30 km päässä kaikesta, ei lähelläkään mitään muuta sairaalaa, jossa voisi olla joku toinen osasto, jossa myös öisin toimintaa? Eli jos se on isomman sairaalan kupeessa, niin hoitajilla ei ole vain yhtä osastoa öisin vaan usein monta muutakin. Sinä näit vain sen, että sinua ei paapottu ja paijattu, koska sinä uhrasit kaikkesi ja menit hoitoon. Henkilökunta taas näki, että sinulle tärkein hoito olisi nukkuminen, mitä sinä taas vastustit, koska silloin et voi puuttua muiden tekemisiin.
Ei sijaitse. Helvetti soikoon, en minä sinne osastolle hakeutunut välinpitämättömien ( tämä ketju osoittaa sen) hoitajien paapottavaksi tai kiusaamaan heitä. Minä olin niin AHDISTUNUT että hakeuduin SAIRAALAAN ja yöllä hain hoitajasta apua koska kuvittelin että sairaalassa saa apua. Luuletteko te tosiaan että kaikilla potilailla on jotain salaliittoja että teidän elämä tehtäisiin mahdollisimman vaikeaksi potilaiden taholta?
nukahtamislääkkeen, joiden yhteisvaikutuksesta hänen olisi pitänyt nukkua. Tarkoitus oli erottaa yö päivästä. Koska lääkäri määrää nukkumista yöksi (nukahtamislääke), ei hoitajan pidä tätä määräystä vastustaa ja ryhtyä öisin rupattelemaan. Varmasti potilaalla on paha olla, kun koko kroppa haluaa nukkua, mutta mieli haluaa pompotella hoitajia.
Oletko sä oikeasti hoitaja ja puhut noin...? :/ En laskenut potilaita mutta osasto on akuuttiosasto jonne siis voi tulla hetkenä minä hyvänsä potilaita. En laskenut potilaita mutta netissä lukee että 12-paikkainen. Ilmeisesti sitten olin harhoissani ja näin yhden yöhoitajan kolmena...siellä on myös lääkäri koko ajan päivystämässä.