Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sh:t ja muut tietävät! Miksi psykiatrisella osastolla ei jutella öisin potilaiden kanssa?

Vierailija
02.01.2012 |

Kun näyttää hoitajia olevan paikalla niin kysäsenpäs. Jouduin erittäin vaikeiden ahdistus-ja paniikkioireiden takia psykiatriselle, akuutille osastolle pariksi viikoksi hoitoon. En tietenkään voinut öisinkään juuri nukkua, istuin, haahuilin, itkin ja panikoin. Kun oli oikein paha olla menin kansliaan ja pyysin että juttelisivat kanssasi = rauhoittelua koska se välillä auttoi. Jotkut hoitajat antoivat öisin katsoa jopa jääkiekkoa kun oli MM-kisat menossa ja juttelivat mutta suurin osa ei edes katsonut päin vaan istui koneella ja sanoi että yöllä ei ole tapana jutella ja pitää seuraa..joo, ymmärrän kyllä sen että yöllä pitäisi kaikkien nukkua ja päivärytmi on tärkeä ja näin mutta tuossa tilanteessa olin vasta tullut osastolle ja olin oikeasti aivan sekaisin ja hirveissä paniikkioireissa joihin annettiinkin diapamia suoraan nestemäisenä tarvittana ja tenoxia jne eli tilanne oli paha.

Kommentit (287)

Vierailija
61/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lääkärit, hoitajat jne. pysyivät kamalan etäisinä koko sen ajan eikä heille ollut mitään asiaa ilman että sitä luki lukujärjestyksessämme. Kun kuitenkin oli paha olla, unettomuus vaivasi ja parisuhdeongelmatkin vaan pahenivat mielessä toimettomuuden johdosta, olisi ollut pakko purkaa sitä taakkaa edes vähäsen.

Yllättävää kyllä, mutta vastaanoton porukka oli ratkaisu tähän. Empaattisimmat halasivat itkevää 19-vuotiasta, juttelivat äidillisesti ja antoivat nukkua takkahuoneessa, kun huonekaveri kuorsasi ja huusi unissaan.

Vierailija
62/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yö ja et ole osastolla...

Häh? :D En tiedä missä sinä asut mutta minä asun Suomessa ja täällä on kello 11:02 päivällä. Meni kyllä nukkuminen myöhäiseksi, menin yhden jälkeen nukkumaan ja heräsin ysiltä. Työaamuina herään kuuden jälkeen ja menen aiemmin nukkumaan. Ja monesti jo sanoin ettei se nukkuminen ollut siinä akuutissa tilanteessa suurin murhe.

Ei ole Oulussa osasto 4 mutta sama kaupunki kyllä :/ Ja tarkistin netistä niin osasto on oikeasti tosi vähän potilaita, että ei se ajasta ainakaan kiinni ollut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa jutella kaikkien kanssa ja toisaalta kannattaa muistaa, että hoidossa on myös ns. vaarallisia tapauksia. Kun yöhoitaja rupattelee yhden potilaan kanssa, ennättää toinen vaikka tappamaan huonekaverinsa, koska hoitaja on keskittynyt terapoimaan yhtä eikä huomaa esim. liikettä käytävällä.

Ja jos potilas ei nuku yöllä, hän nukkuu päivällä. Eli juuri silloin, kun sitä keskustelua olisi tarjolla.

Ei siellä osastolla saa ruokaakaan yöllä, miksi ihmeessä pitäisi terapoida?

Vierailija
64/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka olisi mikä tahansa akuutti tilanne, niin siihen pyritään, että normaali vuorokausirytmi säilyy. Ihmisen kuuluu nukkua/levätä yöllä ja päivällä on terapian aika. Paraneminen lähtee siitä, että vuorokausirytmi on kohdillaan.

Väsyneenä ihminen panikoi vielä helpommin, rauhoittavien lääkkeiden tarkoitus on palauttaa normaali vuorokausirytmi, jonka jälkeen terapian avulla paraneminen lähtee käyntiin.

Yöllä ei ole oikea aika pitää terapiaistuntoja. Hoitajat ovat väsyneitä, enkä usko että potilaatkaan (vaikka niin luulevat) ovat kovin vastaanottavaisia terapian suhteen.

Vierailija
65/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voishan sitä vaikka telkkaria katsoa yhdessä tai porista ihan muista asioista. Eiköhän ne hoitajat potilaita varten siellä töissä ole...

Niin, tuollaistahan olisinkin kaivannut että olisi juteltu ihan jonninjoutavia että olisi paniikki vähän hellittänyt ja kokemuksen mukaan ne hoitajat osaa jotenkin suhtautua siihen asiaan niin että välillä oma olo helpotti. En tietenkään tarkoita sitä että yöllä olisi alettu jotain paniikkihäiriön syitä vatvomaan vaan seuraa siihen hetkeen. Pahimmillaan olen syönyt varmaan 10 diapamia + muut päälle päivässä että ei mistään pienestä ahdistuksesta ole ollut kyse. Nyt toki ok =)

Vierailija
66/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa jutella kaikkien kanssa ja toisaalta kannattaa muistaa, että hoidossa on myös ns. vaarallisia tapauksia. Kun yöhoitaja rupattelee yhden potilaan kanssa, ennättää toinen vaikka tappamaan huonekaverinsa, koska hoitaja on keskittynyt terapoimaan yhtä eikä huomaa esim. liikettä käytävällä. Ja jos potilas ei nuku yöllä, hän nukkuu päivällä. Eli juuri silloin, kun sitä keskustelua olisi tarjolla. Ei siellä osastolla saa ruokaakaan yöllä, miksi ihmeessä pitäisi terapoida?

Turhauttavaa kun ette lue koko ketjua :/ tuolla on 3 yöhoitajaa ja 12 vuodepaikkaa että ei se ainakaan ajasta ole kiinni. Kun varsinkin suurimman osan ajasta ne katsoi vaan telkkaria tv-huoneessa. Ja tämän tiedän koska haahuilin yöt käytävällä. Olin tietenkin vain pari viikkoa mutta ei siellä kukaan muu käytävällä haahuillut kuin minä. Myöhemmin kyllä omassa huoneessa valvoivat valot päällä, höpisivät, vaikersivat jne ja se oli yhtä helvettiä kun itse pystyi nukkumaan siinä vaiheessa muttei saanut nukkua.. Aika hämmentävää että olet ilmeisesti alan hoitaja mutta et ole kohdannut niin vaikeasti ahdistunutta potilasta joka ei nuku yöllä, ei päivällä, ei rauhoittavien kanssa, ei unilääkkeiden. Mutta kai se on sitten vaan niin ettei suurimmalla osalla ole edes kiinnostusta potilaisiin, paljon vaan rauhottavaa ja unilääkkeitä naamaan ja passitus omaan huoneeseen, viis siitä vaikka paniikki on niin paha koko ajan että potilas oksentelee, itkee ja on ns. sekaisin :(

Vierailija
67/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka olisi mikä tahansa akuutti tilanne, niin siihen pyritään, että normaali vuorokausirytmi säilyy. Ihmisen kuuluu nukkua/levätä yöllä ja päivällä on terapian aika. Paraneminen lähtee siitä, että vuorokausirytmi on kohdillaan. Väsyneenä ihminen panikoi vielä helpommin, rauhoittavien lääkkeiden tarkoitus on palauttaa normaali vuorokausirytmi, jonka jälkeen terapian avulla paraneminen lähtee käyntiin. Yöllä ei ole oikea aika pitää terapiaistuntoja. Hoitajat ovat väsyneitä, enkä usko että potilaatkaan (vaikka niin luulevat) ovat kovin vastaanottavaisia terapian suhteen.

Juu, mutta kun on tarpeeksi paha paniikki (lukekaa miten olen kuvaillut aiemmin) niin ei siinä nukuta ja olla normaalisti vaikka kuinka "pitäisi" Lievempi ahdistus ja paniikki on sitten eri asia, mutta silloin pyrinkin olemaan kotona ja haluankin olla. Tuota mä en ymmärrä että hoitajat ovat väsyneitä koska he ovat kuitenkin töissä...

Vierailija
68/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat paikalla toisten hoitajien viihdyttämistä varten. Päivällä ehkä hoitavat jonkun pakkopullakeskustelun, jotta näyttäisi että töitä tekevät, lopun ajan juoruavat kansliassa tai kahvihuoneessa omia asioitaan.

Ja työvuorossa vähintään 5 tyhjäntoimittajaa kerrallaan, päivällä vielä enemmän.

Vierailija
69/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska heidänkin on pidettävä kiinni normaalista vuorokausirytmistä ja ihmiselimistö on rakennettu niin, että öisin väsyttää oli töissä tai ei.

Vierailija
70/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole aikaa öisin jutella, haluan istua ne hiljaiset hetket av:lla (kuten nytkin) ja aina välillä potilaat haahuilee tänne ja haluaa jutella mutta olen kääntänyt koneen niin että eivät näe millä sivulla käyn. teen samalla kirjaamisjuttuja ja kirjoittelen av:lle, rentouttavaa :)

Juu, huomasin kyllä että osa hoitajista oli väärällä alalla. Osa taas ihania. Harmi vaan että meistäkin "hulluista" ainakin osa on ihan normaaleja äitejä ja isiä, poikia ja tyttäriä jotka ovat sattuneet sairastumaan psyykkisesti :(

Mahdolliset herkkyydet ruoka-aineille. Ihminen on monimutkainen sähköinen kuin myös kemiallinen kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Näin äkkiseltään kuulostaa monen mielestä yhtä kaukaa haetulta kuin aikoinaan väite että maapallo on pyöreä mutta sinuna lukisin esim. kirjan Vaaralliset viljat josta saa perspektiiviä asiaan mitä yritän selittää.

Esim. monet kasvit vaikuttavat ihmiseen hyvinkin voimakkaasti ja jotkut hyvin miedosti mutta vaikutukset voivat kumuloitua vuosien aikana jolloin nuo kemialliset vaikutukset aivoissa voi aiheuttaa hyvin paljon erilaisia mielenterveyshäiriöitä.

Lisäksi jotkut ihmiset ovat herkempiä kuin toiset.

Vierailija
71/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien lääkkeiden sivuvaikutukset mm. lisäävät monien oireita ja voivat pahentaa tilannetta entisestään.

Oletko käynyt läpi mitkä asiat elämässäsi aiheuttavat noita ongelmia? Näiden karsiminen on tietenkin ykkösasia mutta myös toleranssin kasvattaminen erilaisilla metodeilla kuten meditaatio jne. auttavat varmasti paljon.

Vierailija
72/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien lääkkeiden sivuvaikutukset mm. lisäävät monien oireita ja voivat pahentaa tilannetta entisestään. Oletko käynyt läpi mitkä asiat elämässäsi aiheuttavat noita ongelmia? Näiden karsiminen on tietenkin ykkösasia mutta myös toleranssin kasvattaminen erilaisilla metodeilla kuten meditaatio jne. auttavat varmasti paljon.

Tottakai olen. En tunne ketään joka olisi nähnyt näin paljon vaivaa tervehtymisen eteen. =) Tiedän aika hyvin mahdolliset syyt ja seuraukset, minulla on vaikea traumatausta. Käyn terapiassa jne. Osastojaksostani on kohta 2 vuotta aikaa. Menisi hyvin paljon aikaa jos alkaisin kertomaan mitä ja miten olen muuttanut, mihin olen kiinnittänyt huomiota jne mutta sanotaan näin että kaikkeen mahdolliseen. Olen lukenut myös paljon alan teoksia.

Ja kyllä muakin väsyttää monesti töissä mutta se on vaan jaksettava tehdä mulle kuuluvat työt koska niistä mulle maksetaan...

Vierailija
73/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa jutella kaikkien kanssa ja toisaalta kannattaa muistaa, että hoidossa on myös ns. vaarallisia tapauksia. Kun yöhoitaja rupattelee yhden potilaan kanssa, ennättää toinen vaikka tappamaan huonekaverinsa, koska hoitaja on keskittynyt terapoimaan yhtä eikä huomaa esim. liikettä käytävällä. Ja jos potilas ei nuku yöllä, hän nukkuu päivällä. Eli juuri silloin, kun sitä keskustelua olisi tarjolla. Ei siellä osastolla saa ruokaakaan yöllä, miksi ihmeessä pitäisi terapoida?

Turhauttavaa kun ette lue koko ketjua :/ tuolla on 3 yöhoitajaa ja 12 vuodepaikkaa että ei se ainakaan ajasta ole kiinni. Kun varsinkin suurimman osan ajasta ne katsoi vaan telkkaria tv-huoneessa. Ja tämän tiedän koska haahuilin yöt käytävällä. Olin tietenkin vain pari viikkoa mutta ei siellä kukaan muu käytävällä haahuillut kuin minä. Myöhemmin kyllä omassa huoneessa valvoivat valot päällä, höpisivät, vaikersivat jne ja se oli yhtä helvettiä kun itse pystyi nukkumaan siinä vaiheessa muttei saanut nukkua.. Aika hämmentävää että olet ilmeisesti alan hoitaja mutta et ole kohdannut niin vaikeasti ahdistunutta potilasta joka ei nuku yöllä, ei päivällä, ei rauhoittavien kanssa, ei unilääkkeiden. Mutta kai se on sitten vaan niin ettei suurimmalla osalla ole edes kiinnostusta potilaisiin, paljon vaan rauhottavaa ja unilääkkeitä naamaan ja passitus omaan huoneeseen, viis siitä vaikka paniikki on niin paha koko ajan että potilas oksentelee, itkee ja on ns. sekaisin :(

Sinä potilaana näet, että siellä on 3 hoitajaa. Hoitajat taas tietävät, että öisin heillä on omat kiertonsa myös muilla osastoilla, joilla saattaa valvoa 1 ainoa hoitaja. Siis niillä vähemmän akuuteilla osastoilla.

Olen kohdannut vakavasti ahdistuneen potilaan, montakin, ja heillä kaikilla oli sama tarve eli manipuloida hoitajat mukaansa. Kiitos ei, öisin potilaat nukkuvat, eivät vaadi keskustelemaan kanssaan. Vuorokausirytmin löytyminen on hyvin tärkeä asia. Kaltaisesi nukkuvat päivät - ja kas, hoitokeskustelut jäävät väliin.

Hoitajana tehtäväni ei ole olla kiinnostunut potilaasta vaan hoitaa häntä ja sairauttaan. Öisin se hoito on nukkuminen.

Vierailija
74/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostettua ruokaa niille omille lapsilleni. tietenkin säälin potilaita ja heidän lapsiaan ja olen heille kiltti ja ystävällinen mutta en jaksa oikeasti rupatella pitkiä tuokioita öiseen aikaan. Oletkohan se potilasnainen jota kehotin ottamaan unilääkkeen ja tarttumaan kirjaan? Sanoin että rupatellaan aamulla kun aurinkokin paistaa ja on kivempi tunnelma.

Vierailija
75/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä potilaana näet, että siellä on 3 hoitajaa. Hoitajat taas tietävät, että öisin heillä on omat kiertonsa myös muilla osastoilla, joilla saattaa valvoa 1 ainoa hoitaja. Siis niillä vähemmän akuuteilla osastoilla. Olen kohdannut vakavasti ahdistuneen potilaan, montakin, ja heillä kaikilla oli sama tarve eli manipuloida hoitajat mukaansa. Kiitos ei, öisin potilaat nukkuvat, eivät vaadi keskustelemaan kanssaan. Vuorokausirytmin löytyminen on hyvin tärkeä asia. Kaltaisesi nukkuvat päivät - ja kas, hoitokeskustelut jäävät väliin. Hoitajana tehtäväni ei ole olla kiinnostunut potilaasta vaan hoitaa häntä ja sairauttaan. Öisin se hoito on nukkuminen.

Niin siis tuossa on yksi osasto. Elleivät lähde eri rakennukseen niin sitten heillä on tuo mainitsemani määrä potilaita. En ole toki potilaita laskenut, netistä tarkistin. Ja näin kyllä että ehtivät ainakin telkkaria tuijottamaan tunteja että en oikein usko kiireeseen ainakaan aina. Ja tuosta lopputekstistä mulle tuli tosi surullinen olo...en mä tosiaan pahallani ole sinne osastolle pakkautunut enkä takuulla sinne koskaan enää hakeudu ellen taas jostain syystä yhtä pahaan jamaan joudu. Siis millä ihmeen tavalla minä ja muut ahdistuneet koitamme manipuloida teitä hoitajia?? Aika vainoharhaiselta kuulostat..ainakin mulla on ollut niin voimakasta ahdistusta että siinä ei todellakaan järki kulje niin että pystyisi ketään manipuloimaan enkä ymmärrä miten ja miksi sitä edes kukaan tekisi. Oletko tosiaan tavannut potilaan jolla on jatkuva paniikkikohtaus päällä ja silti suhtaudut asiaan noin? Ja minun kaltaiseni?? Minä en ole nukkunut yöllä osastolla enkä päivällä ja olen varmaan tehnyt kaikkeni oman parantumisen eteen mutta niin paskapää olin että menin romahtamaan ja tulin teidän kiusaksi sinne teidän työpaikalle..kun ei pysty nukkumaan niin ei pysty vaikka se teille tietenkin helpompaa olisi. Heti tuli mieleen että olet se punapäinen, vanha täti joka tuli avautumaan minulle..

Vierailija
76/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä potilaana näet, että siellä on 3 hoitajaa. Hoitajat taas tietävät, että öisin heillä on omat kiertonsa myös muilla osastoilla, joilla saattaa valvoa 1 ainoa hoitaja. Siis niillä vähemmän akuuteilla osastoilla. Olen kohdannut vakavasti ahdistuneen potilaan, montakin, ja heillä kaikilla oli sama tarve eli manipuloida hoitajat mukaansa. Kiitos ei, öisin potilaat nukkuvat, eivät vaadi keskustelemaan kanssaan. Vuorokausirytmin löytyminen on hyvin tärkeä asia. Kaltaisesi nukkuvat päivät - ja kas, hoitokeskustelut jäävät väliin. Hoitajana tehtäväni ei ole olla kiinnostunut potilaasta vaan hoitaa häntä ja sairauttaan. Öisin se hoito on nukkuminen.

Niin siis tuossa on yksi osasto. Elleivät lähde eri rakennukseen niin sitten heillä on tuo mainitsemani määrä potilaita. En ole toki potilaita laskenut, netistä tarkistin. Ja näin kyllä että ehtivät ainakin telkkaria tuijottamaan tunteja että en oikein usko kiireeseen ainakaan aina. Ja tuosta lopputekstistä mulle tuli tosi surullinen olo...en mä tosiaan pahallani ole sinne osastolle pakkautunut enkä takuulla sinne koskaan enää hakeudu ellen taas jostain syystä yhtä pahaan jamaan joudu. Siis millä ihmeen tavalla minä ja muut ahdistuneet koitamme manipuloida teitä hoitajia?? Aika vainoharhaiselta kuulostat..ainakin mulla on ollut niin voimakasta ahdistusta että siinä ei todellakaan järki kulje niin että pystyisi ketään manipuloimaan enkä ymmärrä miten ja miksi sitä edes kukaan tekisi. Oletko tosiaan tavannut potilaan jolla on jatkuva paniikkikohtaus päällä ja silti suhtaudut asiaan noin? Ja minun kaltaiseni?? Minä en ole nukkunut yöllä osastolla enkä päivällä ja olen varmaan tehnyt kaikkeni oman parantumisen eteen mutta niin paskapää olin että menin romahtamaan ja tulin teidän kiusaksi sinne teidän työpaikalle..kun ei pysty nukkumaan niin ei pysty vaikka se teille tietenkin helpompaa olisi. Heti tuli mieleen että olet se punapäinen, vanha täti joka tuli avautumaan minulle..

ja lisään vielä että mun mielestä kyllä sitä potilaan hoitoa on myös se keskustelu. Vai minkä ihmeen takia sitten päivällä saa keskustella ja järjestetään avokäynteinä keskusteluja ihan niiden samojen hoitajien kanssa? Se nyt vaan ei mene kaikkien potilaiden kanssa niin että se illan lääkeannos turruttaa niin että potilas nukkuu kiltisti aamuun saakka..

Vierailija
77/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä psyk.osaston hoitajan ensisijainen tehtävä on huolehtia asukkaan sairauden hoidosta. Tässä tapauksessa sairauden hoito tarkoittaa ahdistuksen ja paniikkioireiden hoitoa. Hoitajan ensisijainen keino hoitaa on hoitotyön keinot eli keskustelu. Vasta tämän jälkeen tulee tarvittaessa lisälääkitys (maalaisjärkikin sen sanoo, että ei ole järkevää pumpata ihmistä täyteen lääkkeitä, jos keskusteluapu riittää). Kirjaaminen on aina toissijainen tehtävä, joka tehdään sen jälkeen kun akuutit asiat on hoidettu. Sitä paitsi ei yöllä tavallisesti ole paljon kirjattavaa, jos asukkaat nukkuvat. Unirytmin säilyttäminen on tietysti tärkeä tavoite, mutta siihen tuskin päästään pelkästään käskemällä ihminen nukkumaan.

Ei voi kuin huokaista ja taas ihmetellä, mikä on nykyisten sairaanhoitajien ammattitaito, kun terve maalaisjärkikin puuttuu

Vierailija
78/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knnataisiko vaihtaa alaa? Ammattietiikka hiukkasen hukassa.

ja ostettua ruokaa niille omille lapsilleni. tietenkin säälin potilaita ja heidän lapsiaan ja olen heille kiltti ja ystävällinen mutta en jaksa oikeasti rupatella pitkiä tuokioita öiseen aikaan. Oletkohan se potilasnainen jota kehotin ottamaan unilääkkeen ja tarttumaan kirjaan? Sanoin että rupatellaan aamulla kun aurinkokin paistaa ja on kivempi tunnelma.

Jotkut lääkärit näkee potilaan (ja hoitavat sairautta), jotkut ihmisen ja jotkut lastensa koulutuksen maksajan. On siis hyviä ja huonoja kaikissa ammattiryhmissä.

Näin raadollista se homma joskus on.

Vierailija
79/287 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään ei syötetä diapamia ja tenoxia ahdistukseen. Hän on saanut diapaminsa ja tenoxin nukahtamiseen. Tenoxeja EI niin vain syötellä. Hän on höyryissä vaellellut ja hoitaja on yrittänyt saada häntä nukahtamaan, ettei homma mene yli. Todennäköisesti tenoxin ja diapamin yhteisvaikutus on tehnyt sen, että ap ei muista, mitä yöllä on oikeasti tapahtunut. Yhdistelmänä tuo vie muistin jos ei asetu nukkumaan. Ymmärrän hoitajaa. Itsekin yrittäisin saada lääkehöyryissä oelvan kaahoilijan nukkumaan, koska diapamn-tenox- tokkurassa ei ole päätä, eikä häntää. Lisäksi jos potilas ei nukahda, herkkyysvaihe menee yli. Lisäksi tällaisessa lääkityksessä väkisin valvoessa paniikki saattaa lisääntyä ja jopa kääntyä väkivallaksi. Muistakaa, tämä on vain ap.n näkemys. Häntä on ohjattu nukkumaan, mutta ap on kovasti sitä mieltä, että kukaan ei auttanut häntä ja 3 (?) hoitajaa vain istui koneella. Miksihän hän muuten oli suljetulla? Siihen varmaan oli aihetta ja ihan tosissaan en ottaisi näitä muistikuvia, mitä hänellä on ollut tenox-huuruissa.

Tämäpä sangen mielenkiintoista. Minulle on ihan psykiatri määrännyt diapamia ahdistukseen ja diapam-purkissakin lukee että tarvittaessa ahdistukseen. Onko psykiatrikin lääkehöyryissä kun tämmöistä on mennyt tekemään? Päivystyksestäkin ne määräsi diapamia ahdistukseen, taisi sekin lekuri olla sekaisin. Ja miksikö olin suljetulla osastolla? Se olisi sinulle kyllä selvinnyt monta kertaa jos olisit ketjun lukenut. Viestisi tarkoitus oli ilmeisesti pelkästään saada minut loukkaantumaan mutta vastaan silti. Osastojaksostani on aikaa 2 vuotta, olen ns. terve, diapamejakaan en ole puoleen vuoteen ottanut, tenoxeja en ole ottanut koskaan muulloin kuin osastolla ja silti ihmettelen asiaa jonka aloitusviestissäni kerroin.

Vierailija
80/287 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap nostaa vielä jos joku haluaa vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi