Alinopeutta ajavat ovat oikeastaan aika tuskastuttavia
Katson oman nopeuteni navigaattorsta ja lisään siihen vielä 5km/h. Se tekee käytännössä satasen alueella varmaan 10km/h eron.
Kommentit (111)
Jaa miksi?
Se että kinaan tässä kaltaisesi kanssa joka perustelee ylinopeutta?
Minähän ajan juuri niinkuin kuuluu ajaa.
Liikenteessä olen hyvin tarkka ja kohtelias, samaa voi sanoa sinusta?
17
Ei saa muka ikinä ajaa sitä vauhtia minkä liikennemerkki sallii? Huhhuh..kaikkea sitä kuulee.
Sanot että voit ajaa 10 kilsan ylinopeutta. Ja ajat samalla asenteella kuin se joka ajoi lapseni päälle. Mitä outoa tuossa on? Sinun ajosi on vaarallista ja röyhkeää.
Miten peräänajo on kenenkään muun VIKA kuin sen kuskin joka ajaa perään ylinopeutta tai ei seuraa liikennettä.
Valtaosa peräänajoista tapahtuu kuitenkin niin että jono seisoo esim. punasissa valoissa tai ollaan muuten jossain risteyksessä (eli takaa päälle ajava ei seuraa).
Onko syy sitten sen joka on pysähtynyt risteykseen?
17
Ärsyttäähän se, jos joku ajelee hitaasti, ja mulla on just silloin kiire MUTTA sata kertaa enemmän ärsyttää ne, jotka tulee persiiseen roikkumaan, kun ajan 80 alueella mittarin mukaan 85-90km/h.
Yleensä ajattelen, että jos kerran liikenteessä pelottaa niin, ettei uskalla ajaa rajoitusten mukaan, niin varmaan on ihan hyväkin ajella hiljempaa. Kyllä se ohituspaikka kuitenkin lopulta tulee, eikä mun elämä niistä muutamista hidasteluminuteista ole kiinni. Oma vika, jos en ole varannut matkaan tarpeeksi aikaa.
Ei vaan saat ajaa maksimia KUN SÄÄ on siihen sopiva, muuten ajat alle maksimin.
Ei tartte laittaa sanoja suuhuni; koko ajan olen sanonut että ajan kuten opetettu ja siihen kuuluu ettei maksimia ylitetä, ei kun ohittaa oikealla ajavan eikä silloin kun ajo sujuu hyvin!
17
Eli sä ajat ylinopeutta ja keskityt takaa tuleviin etkä siihen omaan ajoon?
Jos vaikka ajaisit sallittuja nopeuksia ja antaisit perässä roikkuvien ohittaa?
17
miten jotkut ajavat hyvällä kelillä ja vähäliikenteisellä tiellä reipasta alinopeutta. Tällaiset tiet tuppaavat vielä aina olemaan mutkaisia, ettei varmasti pääse ohi. Siinä sitten körötellään. Miksi ihmeessä ei voi ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti vaan ihan periaatteesta se 10km alinopeutta? Miksi ajat 60:n alueella viittäkymppiä, kun kuitenkin 80:n alueella pitää ajaa lujempaa? Mikä hirvittää siinä kuudenkympinkin nopeudessa? Helvetin akat.
Juu, ajan silti alle maksiminopeuden!!!!!
Se maksiminopeus on tienopeus PARHAALLE säälle, ei siis jokapäivänen nopeus ja vakiona.
Minun lapseni kuoli "tässä lähellä" ja "tässä lähellä" on se vaarallisin paikka liikkua. Kaikki liikkujat ei ole paikkakunnalta ja tunne aluetta, kaikki ihmiset ei osaa varoa koska ajaa päivittäin tutulla alueella!
17, joka hyvinkin luultavasti ajaisi 70 nopeusalueella AIVAN LAILLISESTI nopeutta 60!
No joo et selvästikään tajunnut alkuperäistä viestiä ja et ilmeisesti tunne liikennesääntöjä.
Kyseessä on siis nelikaistainentie 70km/h ja sen vasemmalla kaistalla köröttelijät, siis ne jotka köröttelevät siinä kilometri tolkulla.
TIELIIKENNELAKI 2 LUKU
9 §
Ajoneuvon paikka ajoradalla
Ajoneuvoa on ajoradalla kuljetettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista. Tämä säännös ei koske ajoa yksisuuntaisella ajoradalla.
Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.
Kyseessä ei ole huonokeli vaan jokapäiväinen tunarointi hyvällä ajokelillä/säällä.
Kenelle kirjoitat? Minulle? Koska lapseni kuoli vakavaan aivovammaan niin en saa ottaa tässä kantaa ja sanoa että TE olette vaaraksi?
Juu, kirjoitan tässä ihan samasta nopeuksista kuin te: 70 alueella jos KEHTAA ajaa 60! TODELLAKIN AJAN SEN kuin 70 päivästä toiseen, tai 10 kilsaa ylinopeutta kuten joku toinen laukoo. KOSKAAN en tekisi noin! Eikä teilläkään ole siihen MITÄÄN oikeutta.
MIKÄ TEITÄ VAIVAA?
Oikein turvallisia tienylityksiä teidän lapsille ja lapsenlapsille vaan kun tollasia ihmisiä tulee liikenteessä vastaan.
17
Yritän sanoa tämän hyvällä, mutta ihmettelen millainen mörkö autolla ajaminen sinulle on. Luuletko pelastavasi jonkun tuolla hidastelulla? Vaikka ajaisit neljääkymppiä, voit joutua kolariin ja kuolla. Tarkkaavainen pitää olla aina ratissa, oli rajoitus mikä hyvänsä. Minä kyllä annan tietä ylittäville lapsille, aikuisille, mummoille, papoille ja koirille tilaa mennä rauhassa tien yli. Silti en ole tien tukkona kellekään liikenteessä.
Tässä ei ole missään vaiheessa ollut kyse syyllisyydestä vaan riskeistä. Etana liikenteessä riskeeraa vain itsensä ja takapenkkiläisensä. Jos haluaa näin tehdä, se hälle suotakoon. Peräänajon riski kasvaa merkittävästi, mutta se ei häntä kiinnosta eikä häntä huoleta matkustajiensa turvallisuuskaan, koska hän on _oikeassa_. Sehän takapenkkiläisiä onnettomuuden sattuessa lohduttaa. Se kirjoitettakoon hänen sloganikseen.
Missään ei ole myöskään käsketty ajamaan ylinopeuksia, on vain kerrottu liikenteen turvallisesta ja joustavasta ajotavasta.
Toivon, että tajuat, ettet ole liikenteessä yksin ja jos vaadit ymmärrystä muilta niin annat sitä takaisin mm. väistämällä huoltamoiden pihaan ajoittain, että ne 'maksiminopeutta' vauhdikseen haluavat kuskit pääsevät sinusta turvallisesti ohi.
Itse annan mieluusti kaahareille tietä ja ohitusmahdollisuuksia ja toivon, että katoavat jonnekin taivaanrantaan kauaksi minusta ja autostani.
Laitoit hyvän linkin ja siinä on mun perusteluni! ;)
Eli EI SAA MENNÄ SIKSAKKIA!!! Se on yksi perhanan laiton asia ja tähän törmää valitettavan usein motarilla.
Ei TIETENKÄÄN vasemmalla saa ajaa TARPEETTOMASTI mutta ohitustilanne ei tarkoita vaan yhtä autoa vaan sitä että ohittava auto katsoo mitä muuta oikealla ajaa, mikä on turvaväli johon menee.
Minä jarrutan jos joku ajaa turvaväliini edessä ajavaani nähden.
Ihan sama jos päätät yksikaistasella ohittaa minut niin otan jalan kaasulta tai jarrutan jos tulee vastaantulevaa liikennettä.
Ei siihen saa ajaa jos väliin ei mahdu vaan ajaa kunnes mahtuu, ohituskaistaa saa ja pitää käyttää sen verran että siitä siirtyminen eteeni ei aiheuta minulle ohitettavalle mitään toimenpiteitä (kuten jarruttaa koska ajat etupuskuriini) ja mahdollisesti ajat turvävälistä pois hetken päästä koska ohitat edessäni ajavan. Silloin vasemmalta tunkeva aiheuttaa paniikin oikealle kaistalle. Ymmärrätkö? Tämä on laitonta.
17
En minä PELKÄÄ mitään. Puhun tässä asenteista.
Ajan välittämättä kusipäistä!!
Jos joku tahtoo ohitseni kun ajan motarilla ihan sujuvasti satasen alueella 90 niin antaa mennä. Mitä se on minulta pois?
Annan tilaa jos tarttee.
Miten te muut ajatte?
Minä saan ajaa kuten laki sanoo eikä minua kiinnosta teidän ylinopeudet koska te olette itse vastuussa teoistanne kuskina.
17
ovat nuo "olen aina oikeassa" kuskit. Yleensä liiallinen pilkunviilaus aiheuttaa vain ongelmia.
Siellä letkan päässä ekana. Varmaan tosi hieno tunne kun autojono seuraa perässä?
Jos sinä et näe tarvetta ajaa ylinopeutta niin et kasvattaisi riskiä ajautua onnettomuuteen.
Minä ajan kuten kuuluu. Kerro minulle miten maksiminopeuden ajaminen MAKSIMINA ja sään ollessa huonona ajaa minut onnettomuuteen? Sillä että sinä tulet paskalla kelillä 70 tiellä perään 80 nopeutta ei ole minun ongelma jos ajan 60 (kuten kuuluu)!
Minä olen toistuvasti sanonut että katson ohittaako joku minut ja annan hänelle apua ohittamisessa. Sinä et ole tainnut (tai kukaan muukaan ylinopeutta ajavista) vastata. Vai eikö teitä kukaan koskaan ohita???
Sun on ihan turha avautua takapenkkiläisistä ja heidän turvallisuudesta. Kyllä riskit kasvaa kun kuski ajaa holtittomasti. Sinä olet silloin syyllinen, ei se joka ajaa varoen.
17
Mä jättäydyn tollasesta letkasta.
Jälleen pimeän koulutuksesta mikä jäi mieleen:
Aja mieluummin kaukana letkasta ja käytä pitkiä kuin ajat pienellä turvavälillä pimeässä muitten mukana.
17
että mä en ikinä lähtis sen kyytiin. Just noiden takia tulee niitä onnettomuuksia kun ne ei osaa joustaan missään. Ajavat just niinkuin on autokoulun ope opettanut. Ihan varmaan vetää jonkun auton kylkeen jos se kolmion takaa tulee, vaikka kerkeisi pysähtymään "koska mulla oli etuajo-oikeus".
Jokainen vähänkin hyvä kuski tietää että liikenteessä tulee myös joustaa, ei siellä voi ajella ihan miten haluaa.
Tollaiset jotka ajaa selkeää alinopeutta ova vaaraksi liikenteelle, sää olosuhteet pitää ottaa huomioon, mutta traumaattiset kuskit pois liikenteestä ainaista alinopeutta ajelemasta, Kiitos!
Sä sekoitat asiat. Kukaan ei ole puhunut paskalla kelillä kaahaamisesta. Olet ajanut itsesi täysin umpikujaan vouhkaamisellasi ja koitat nyt vain selitellä viemällä asian ihan sivuun. Meehän nukkumaan, menee niin yli sun jutut.
Eikä syyllisyydellä ole mitään merkitystä jos etanamenolla aiheuttaa tahallisesti tukoksia tiellä ja nostattaa peräänajoriskinsä huippuunsa. Kolikolla on 2 puolta, mutta itsehän riskeeraat itsesi ja matkustajasi.
Mikään laki ei kiellä ajamasta satasen alueella satasta. Jos sinun mielestäsi esim sateella satasen tieosuudella pitää ajaa 80, niin aja, mutta se ei tee siitä satasta ajavasta autoilijasta holtitonta kaahailijaa. Tuollainen "jos on huono keli ja nopeusrajoitus on 80, pitää ajaa 70"-sääntö on täysin hatusta vedetty. Sääolosuhteet pitää huomioida, mutta tuollaisia sääntöjä ei ole olemassakaan.
Joustavuus on nimenomaan se sana, mikä 17 puuttuu.
Mitähän tapahtuisi tasa-arvoisessa risteyksessä jos 4:ltä suunnalta on tulijoita. Hän ei taatusti menisi ruuhka-aikana tuntiin mihinkään, koska ne oikealta tulevat on väistettävä, vaikka niitä tulisi tunnin ajan eikä ne erikseen antaisi tietä. Tilaa toki tulisi menemällähivuttamalla hiljaa johonkin väliin osoittaen, että vuorottelu olisi reilua, mutta kun ne perhahan liikennesäännöt kieltää.
vaan pelkkää vouhotusta. Selkeä kysymys, täysin vouhottava vastaus.
ps. Olet väärässä monesta asiasta, minä todellakin tiedän liikenteen vaarat. Sen kanssa olen elänyt lapsuudestani asti. Sinä vain asetat itsesi meidän muiden yläpuolelle etkä salli järjenkäyttöä vaan luettelet sieltä jostain ylhäältä omia sääntöjäsi kuin suuria totuuksia. Et hetkeksikään ole pysähtynyt miettimään ettet ole ainoa liikenteen vaarat kokenut, mutta kaikki me emme halua huudella niitä täällä..
18
Joo mut jos vaikka sinne unille nyt..