Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alinopeutta ajavat ovat oikeastaan aika tuskastuttavia

Vierailija
10.12.2011 |

Katson oman nopeuteni navigaattorsta ja lisään siihen vielä 5km/h. Se tekee käytännössä satasen alueella varmaan 10km/h eron.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle kirjoitat? Minulle? Koska lapseni kuoli vakavaan aivovammaan niin en saa ottaa tässä kantaa ja sanoa että TE olette vaaraksi?

Juu, kirjoitan tässä ihan samasta nopeuksista kuin te: 70 alueella jos KEHTAA ajaa 60! TODELLAKIN AJAN SEN kuin 70 päivästä toiseen, tai 10 kilsaa ylinopeutta kuten joku toinen laukoo. KOSKAAN en tekisi noin! Eikä teilläkään ole siihen MITÄÄN oikeutta.

MIKÄ TEITÄ VAIVAA?

Oikein turvallisia tienylityksiä teidän lapsille ja lapsenlapsille vaan kun tollasia ihmisiä tulee liikenteessä vastaan.

17

Kakarasi pää muussaantui minun Chevrolet Fleetsideni etumaskiin. Eikä tullut naarmuakaan autoon:D

Vierailija
42/111 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson oman nopeuteni navigaattorsta ja lisään siihen vielä 5km/h. Se tekee käytännössä satasen alueella varmaan 10km/h eron.

mutta ekan vuoden ajokortin saamisen jälkeen ajoin usein vähän alinopeutta epävarmuuttani. Toivon kärsivällisyyttä aloittelevia kuskeja kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle opetettiin varmaan jo autokoulussa, että 'pitää' ajaa 10 km ylinopeutta, tai ainakin isä ja äiti opettivat :/ Sitä sitten olen ikäni yrittänyt tunnollisesti noudattaa, mutta pääkallokelillä ei aina onnistu vaan ajan sään mukaan.

Vierailija
44/111 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla minun ongelmani? Lähtekää ajoissa liikkeelle, niin ei tarvitse kaahailla eikä roikkua toisten takapuskurissa kiinni!

Itse pyrin ajamaan suurinta sallittua nopeutta, jolleivät keli- tm olosuhteet edellytä hiljaisempaa vauhtia. Otan huomioon mittarivirheen eli käytännössä ajan n. 10 % yli rajoituksen ja silti aina, siis aina! jostain sikiää näitä takapuskurissa roikkujia. Teidän "kiireenne" ei ole minun ongelmani!

Vierailija
45/111 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lapsi, jonka kuolemasta tuo yksi jaksaa kohkata, juoksi puskan takaa auton eteen.

Vierailija
46/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin tiellä, jossa ei pääse ohi. Ruuhka-aikaan nämä hidastelijat ovat pahimpia, koko liikenne tukkiutuu kun yksi ajaa väkisin huomattavaa alinopeutta.

Vierailija
47/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermo menee kun aina löytyy joku idiootti varsinkin ruuhka-aikaan jurnuttamaan n. 5-10 km/h alle sallitun, tai vielä enemmän, ja sitten sieltä otsa kurtussa kuikuillaan ja nyrkkiä puidaan, jos joku menee ohi!

Muistelen jossain ohjelmassa kerran kuulleeni, että poliisin kannalta liiallinen alinopeus on yhtä suuri rike kuin ylinopeuskin, koska se tosiaan sotkee liikenteen ja aiheuttaa vaarallisia ohituksia.

Vierailija
48/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun meitä on monenlaisia kuskeja.

Yleensä alinopeutta ajavat eivät ole kovin kokeneita tai muuten varmoja kuskeja.

Voisivat antaa ohitustilaa tarvittaessa, mutta jos ei ole kokemusta eikä ymmärrystä niin minkäs voit.

Vierailija
49/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä pitää lisätä 5 km? Kun ajaa tasan sataa niin eroa on vain 5 km ja itse en ainakaan sen takia viitsi ohituspaikkaa kytätä ellen tosi pitkää matkaa aja. Miksi viisi kilometriä ylinopeutta on hyväksyttävää mutta ei 5 km rajoituksen alle vaikka todellisuudessa se ei ole edes mikään rike. Liikennettä vaarantavana sitä voidaan pitää vasta kun eroa on niin paljon että peräänajon vaara on ilmeinen esim 60 km/h moottoritiellä 120 alueella

Vierailija
50/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika moni rekka on ollut nurin viime päivinä, sekin varmaan johtui siitä, että edellä körötteli joku tunari. Eihän nyt ammattilaiset muuten kaada rekkojaan.

Vierailija
51/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko eilisiin kolareihin syynä kuitenkin liian suuri nopeus ja liian pienet turvavälit keliin nähden.

Vierailija
52/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika moni rekka on ollut nurin viime päivinä, sekin varmaan johtui siitä, että edellä körötteli joku tunari. Eihän nyt ammattilaiset muuten kaada rekkojaan.

Vierailija
53/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko eilisiin kolareihin syynä kuitenkin liian suuri nopeus ja liian pienet turvavälit keliin nähden.

Mitä tuohon sohjoon tulee, niin juuri toissapäivänä joku "ammattilainen" selitti täällä, että ei se sohjo mitään haittaa.

t. 6

Vierailija
54/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajelen aina esim kelin mukaan eikä mitään tarvetta lisäillä vauhtiini mitään. Normaalikelillä ajan satasen alueella satasta ja sillä siisti...aina riittää persehtijöitä jotka tulevat idioottimaisesti takapuskuriin kiinni mutta oikeastaan minä vain säälin sellaisia. Elämä täytyy olla todella kiireistä jos on niin väliä että ajellaanko satasen alueella satasta vai sataakymppiä!

Vierailija
55/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka viis veisaavat muista. Siihen nähden jos joku ajelee alinopeutta niin ei ole iso ongelma. Itse yleensä pyrin ajamaan rajoitusten mukaan mutta huonolla kelillä etenkin lapset kyydissäni ajelen ihan surutta alinopeutta. Sen verran kuitenkin arvostan omaa ja lasteni elämää. Jos se jonkun persettä kaivelee ei ole mun ongelmani!

Vierailija
56/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se jonkun persettä kaivelee ei ole mun ongelmani!

Hieno asenne liikenteessä.

Onko vaikeaa ottaa muut huomioon?

Jos jollakin on vaikka uudet talvirenkaat, hieman kokeneempi ja haluaisi ajaa nopeusrajoituksen mukaan.

Se ei ole multa ainakaan pois, jos joku ohittaa, mua haittaa ne perässäroikkujat, menkööt ohi.

Vierailija
57/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jääköön kotiin jos pelottaa noin kamalasti ajaa. Jos ny pakko ajaa niin sitten ruuhka-aikojen ulkopuolella, kiitos. Nää etana odottavat, että muiden on huomioitava heidät kun eivät riko lakia "ei oo pakko ajaa sitä maksimia, saammä hissutella..", mutta heidän ei muka tarvi ottaa ketään muita huomioon esim. väistämällä pysäkille siten, että jono pääsee ohi tms. vaan saavat omaoikeudella vaarantaa liikennettä mielinmäärin.

Vierailija
58/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättämään väliä hiljalleen edelliseen. Miksi ei voi mennä jonon mukana kuten muutkin ajtetiin sitten hiljaa tai kovaa.

Vierailija
59/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaakohan ne hituri, että vaarantavat ittensä ja kaikki kyytiläiset toiminnallaan. Taatusti joku tulee puskuriin vihjaamaan, että "kiihdytä tai väistä" ja sitten äkkijarrutilanteessa sieltä puskurin takaa runtataan perästä sitä hituria sisään ja takapenkkiläiset on etenkin suuressa vaarassa, etenkin lapset siellä yleensä istuu.

Täyttä utopiaa on, etteikö sellaisia takapuskurin-taaveja olisi. Niitä on aina. Hituri kysyköön itseltään kuinka paljon arvostaa perhettään riskinotollaan.

Ps. Itse en työssä tarvi autoa, mutta aika paljon liikenteessä on sellaisia joiden tarvii työn puolesta ehtiä esim. asiakkaalta asiakkaalle ja matkat työnantajan taholta niin, että ajetaan sitä liikennemerkkien mukaista nopeutta eikä mitään jalan oisit jo perillä-tahdilla.

Vierailija
60/111 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi vasemman kaistan tunarit, nelikaistaisella tiellä.

Kaksi autoa edessä rinnakkain molemmat alinopeutta!!!

Siinä, jos missä puhutaan kokemattomuudesta ja itsekkyydestä.

Tieliikennelaissakin käsketään ajamaan oikealla kaistalla aina kun mahdollista.

Terv. vihreäaalto meni jo...