Tuli jotenkin ankea olo miehen syntymäpäivälahjasta eilen
Täytin eilen 40v ja aamulla pöydällä oli prisman harmaa muovipussi ja vieressä kortti "paljon onnea". Muovipussissa oli tuulipuvun takki. Lahja oli hyvä, en minä kotiäitinä mitään koruilla teekään, mutta jotenkin tuo, ettei ollut paketoitu. Tai mies ei antanut sitä henkilökohtaisesti minulle. Niin ankeaa vaan aamulla yksin avata prisman harmaa muovipussi ja ottaa lahja siitä... jotenkin se kuvastaa tätä meidän elämää, kaikki kauneus kaukana, arkista vaan joka juttu. Olenko kiittämätön?
Kommentit (143)
Kun tätä vanhaa ketjua lueskelin, tuli mieleen ex-mieheni, joka halusi yllättää kahveilla äitienpäiväaamuna. Latasi illallalla kahvikeittimen valmiiksi ja yhdisti ajastimeen..
Käytännön syistä se kassi. Jos et tykkää, niin voi palauttaa...
ekologistakin, kun ei paperia.
Mies on kyllä huomioinut sinut.
Se on sun mies.. Jos et ole lahjaan tyytyväinen niin toivo, että menette syömään tai yhdessä metsään ja laitat sen takin päälle. Älä jää surkuttelemaan. Ajatus on tärkein. Ja kortti on kiva.
näetkä asiassa mitään positiivista? Hellää.
Taitaa ihan oikeasti vaan olla perus tuon ikäinen mies..eipä niille ole kukaan ikinä mitään opettanut tuommoisista asioista.Ei meinaa uudetkaan sukupolvet osata,ei ne vaan vissiin osaa ajatella niinkuin naiset.Musta toi on kuitenkin tosi hyvä että Se lahja oli heti siinä(miehesi varmaan ajatteli että Se on kiva saada heti),lahja oli hyvä ja korttikin oli.Sait tosi paljon enemmän kuin moni muu yleensä.Ukoille vois ehkä opettaa noita silleen että aina kun ootte menossa jonnekin mihin tulee lahja/kukkia mukaan niin ota Se mies kunnolla mukaan sitä laittamaan.Anna paketoida,anna valita kortti,anna valita kukat,koristelkaa vaikka nauhoilla vielä...näytä miehellesi ja selitä miten lahjansaaja varmasti arvostaa tätä ja tätä ja tätä..näin Se ukko näkee ja saattaa ottaa mallia.Mulla on vain poikaystävä ja meillä oli tosi kiire viime vuonna kun kumpikin vietti synttäreitä kesällä parin kuukauden välein.Lahjat jäi ostamatta kun ei keksitty mitään,mutta poikkikselle tein kakun ja juotiin skumppaa mansikoiden kanssa.Sitten oli minun aynttärit ja poikkis teki mulle kakun(vielä vähän harjottelua tarttee mutta maistui Se silti),oli ostanut herkkuja ja skumppaa.Eli heti otti hyvää mallia ja kumpikin sai mukavan synttärin vaikka lahjoja ei suoranaisesti annettu:)
No on tökerö. Miehet kuunnelkaa: IHAN SAMA mitä siellä paketissa on kunhan se on paketoitu kunnon paperilla ja nauhoilla! En valehtele.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2011 klo 14:19"]
[/quote]
Iso ja hyväntahtoinen nauru tälle :D
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2011 klo 14:19"]
[/quote]
Iso ja hyväntahtoinen nauru tälle :D
[/quote]
Siis puiselle WC-istuimelle :D
Rasittavaa tämä ajattelu ettei miehiltä saisi vaatia mitään normaalia. Kukaan nainen ei antaisi toiselle naiselle (esim siskolleen) lahjaa muovipussissa. Mutta mies kun jotain vähän yrittää jotain joka on normaali osa naisen jokapäiväsitä elämää, niin heti pitää olla hriveän onnellinen ja kiitollinen. Kyllä voi ja pitää vähän vaatia! kiva että muisti, kiva että osti lahjan ja vielä kortinkin, mutta niin pienellä lisävaivalla tekisi siitä spesiaalin ja saisi naisen tuntemaan olonsa spesiaaliksi. Pienellä empatialla. Pienellä arvostuksella. pienellä ponnistuksella.
Muistan kun isä joskus osti äidille joululahjaksi jonkun juuresraastimen. Äiti todella suuttui, että hän ei tällaisia lahjoja halua eikä tarvitse. Että jos hän tarvitsee juuresraastimen, se ostetaan ihan muuten kuin lahjaksi. ISä, niin törppö ja pihi kuin olikin, otti kerrankin onkeensa. Sen jälkeen hän osti jotain kivaa pientä ylellistä, hansikkaita, laukkua, yöpaitaa, ja kaikki olivat tyytyväisiä.
Minä sain 30v lahjaksi mieheltäni Rainbow kosteuspyyhkeitä.
3v yhdessä enkä ole koskaan saanut lahjaa synttäreinä. ikää 30v meillä. Enää en minäkään osta miehelle.
Mä sain 6e päiväkirjan 40v lahjaksi, olihan se paketoitu joo, mutta hintalappu oli edelleen kiinni takakannessa. Ja elämässäni en ole päiväkirjaa pitänyt, mieskin tiesi tämän. Että I feel for you ap.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2011 klo 14:51"]Mieti miten miehesi on joutunut kärsimään lahjan eteen.
- Pitää ostaa on naisten takki (sankariteko)
- Pitää ostaa kortti (toinen sankariteko)
- Pitää kirjoittaa jotain korttiin (tmämä merkitsee jo suurta rakkautta)
- Toiset miehet haukkuu miestäsi tossun alla olevaksi homppeliksi, ainakin seuraavan koko vuoden
[/quote]En ymmärrä miksi tämä lista pitäisi vaan hyväksyä. Miksei siihen saa vaatia muutosta?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2011 klo 14:51"]Mieti miten miehesi on joutunut kärsimään lahjan eteen.
- Toiset miehet haukkuu miestäsi tossun alla olevaksi homppeliksi, ainakin seuraavan koko vuoden [/quote]En ymmärrä miksi tämä lista pitäisi vaan hyväksyä. Miksei siihen saa vaatia muutosta?
[/quote]
Heti kun naiset alkaa ottamaan suihin silloin kun mies haluaa. Miksei tähänkin saisi vaatia muutosta?
Nainen on nainen ja mies on mies. Jos haluat naisellisen puolison, ala lesboksi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:20"]
No on tökerö. Miehet kuunnelkaa: IHAN SAMA mitä siellä paketissa on kunhan se on paketoitu kunnon paperilla ja nauhoilla! En valehtele.
[/quote]7
Pakkaankin oikein hienoon pakettiin sitten seuraavaksi pesusienen, jos asia on näin.
Vai onko sekin vihjaus siitä, että nainen haisee, ja taas on herne nenässä?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:27"]
Rasittavaa tämä ajattelu ettei miehiltä saisi vaatia mitään normaalia. Kukaan nainen ei antaisi toiselle naiselle (esim siskolleen) lahjaa muovipussissa. Mutta mies kun jotain vähän yrittää jotain joka on normaali osa naisen jokapäiväsitä elämää, niin heti pitää olla hriveän onnellinen ja kiitollinen. Kyllä voi ja pitää vähän vaatia! kiva että muisti, kiva että osti lahjan ja vielä kortinkin, mutta niin pienellä lisävaivalla tekisi siitä spesiaalin ja saisi naisen tuntemaan olonsa spesiaaliksi. Pienellä empatialla. Pienellä arvostuksella. pienellä ponnistuksella.
Muistan kun isä joskus osti äidille joululahjaksi jonkun juuresraastimen. Äiti todella suuttui, että hän ei tällaisia lahjoja halua eikä tarvitse. Että jos hän tarvitsee juuresraastimen, se ostetaan ihan muuten kuin lahjaksi. ISä, niin törppö ja pihi kuin olikin, otti kerrankin onkeensa. Sen jälkeen hän osti jotain kivaa pientä ylellistä, hansikkaita, laukkua, yöpaitaa, ja kaikki olivat tyytyväisiä.
[/quote]
Rasittavaa tämä ajattelu ettei miehiltä saisi vaatia mitään normaalia.
Naiselta ei taas saa vaatia yhtikäs mitään.
Muuten on sovinistisika ja alistaja.
Huh, huh... Tulipa paha mieli puolestasi, ap. :( Mutta tuollaista se vähän tahtoo olla suomalaisten miesten kanssa. Jos espanjalainen mieheni tekisi minulle tuollaisen tempun tietäisin heti, että hän on nyt vakavasti sairastunut pääkopastaan.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:45"]
- Toiset miehet haukkuu miestäsi tossun alla olevaksi homppeliksi, ainakin seuraavan koko vuoden [/quote]En ymmärrä miksi tämä lista pitäisi vaan hyväksyä. Miksei siihen saa vaatia muutosta?
[/quote]
Ole hyväksymättä sitten. Luulletko tosissasi , että sinä muutat miehen? Niin luulee moni muukin nainen.
Lopputuloksen jokainen tietää.
Minä nostaisin ap sinuna metelin. Ja kyllä, uskon että sulla hyvä mies -sen nyt vain täytyy tajuta, ettei käy päinsä, että heräät jonkun saamarin muovikassin vierestä.
Jos "paketointi" jätetään huomioimatta, sun lahja on musta aika kiva: mies on etsinyt ja valinnut itse ja varmasti on vähän jännittänyt, osuuko nappiin :)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:45"]
[/quote]
Ole hyväksymättä sitten. Luulletko tosissasi , että sinä muutat miehen? Niin luulee moni muukin nainen.
Lopputuloksen jokainen tietää.
[/quote]Ei mun ole onneksi tarvinnut muuttaa mun miestä. On ymmärtänyt ihan itsekin lahjan idean ja sen miten lahja annetaan ajatuksen kanssa.
Mulle riittäis edes, että mies muistaisi mun syntymäpäivän, ja ihan vaan vaikka onnittelisi. En todellakaan näiden yhteisien vuosien jälkeen ala muistuttamaan asiasta. Mutta näinhän siinä käy, kun kaikkea elämässä aletaan pitää niin itsestään selvänä.
Minä en saanut mitään... Olisin ollut hurjan kiitollinen takista!