Tuli jotenkin ankea olo miehen syntymäpäivälahjasta eilen
Täytin eilen 40v ja aamulla pöydällä oli prisman harmaa muovipussi ja vieressä kortti "paljon onnea". Muovipussissa oli tuulipuvun takki. Lahja oli hyvä, en minä kotiäitinä mitään koruilla teekään, mutta jotenkin tuo, ettei ollut paketoitu. Tai mies ei antanut sitä henkilökohtaisesti minulle. Niin ankeaa vaan aamulla yksin avata prisman harmaa muovipussi ja ottaa lahja siitä... jotenkin se kuvastaa tätä meidän elämää, kaikki kauneus kaukana, arkista vaan joka juttu. Olenko kiittämätön?
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:16"]
Sain itse kauniin rannekellon 40 -vuotislahjaksi mieheltä, joka muuten ei ole lahjanostaja oikein kenellekään ilman selvää vinkkausta ja ohjeistusta. Olin todella ilahtunut. Käykää keskustelu asiasta ja esität selkeän toiveen esim. korusta, jonka käyt itse valitsemassa. Mulla jäis tosiaan paskan maku suuhun tasavuosien lahjasta muovipussissa!
[/quote]
Toiset ei edes saa lahjaa. Lahjahevosen suuhun ei muuten saa katsoa, mutta sinulle kelpaa vain paras?
Kaikilla ei btw. ole varaa niihin koruihin ;)
Miehesi muisti sinua, osti lahjan ja antoi vieläpä kortinkin. Ainenkin hän yritti. :)
No mulla mies laittoi tililleni 200€ ja toivotti hyvää syntymäpäivää. Ei sekään järin romanttista ollut, ja kaiken lisäksi meni laskuihin ;D Mutta tarpeeseen tuli.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:45"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2011 klo 14:51"]Mieti miten miehesi on joutunut kärsimään lahjan eteen.
- Pitää ostaa on naisten takki (sankariteko)
- Pitää ostaa kortti (toinen sankariteko)
- Pitää kirjoittaa jotain korttiin (tmämä merkitsee jo suurta rakkautta)
- Toiset miehet haukkuu miestäsi tossun alla olevaksi homppeliksi, ainakin seuraavan koko vuoden [/quote]En ymmärrä miksi tämä lista pitäisi vaan hyväksyä. Miksei siihen saa vaatia muutosta? [/quote] Ole hyväksymättä sitten. Luulletko tosissasi , että sinä muutat miehen? Niin luulee moni muukin nainen. Lopputuloksen jokainen tietää. [/quote]Ei mun ole onneksi tarvinnut muuttaa mun miestä. On ymmärtänyt ihan itsekin lahjan idean ja sen miten lahja annetaan ajatuksen kanssa.
[/quote]
Milenkiintoinen tulkinta. Lahjapaperi muuttaa lahjan ajatukseksi?
Ei paskakaan tryffeliksi muutu karkkikääreessä.
[/quote]
Sun ei ehdottomasti kannata ottaa muuta kuin suomalainen vaimo. Esmes venäläinen vaimo ei olisi ikipäivänä sulattanut muovisäkissä annettua tuulitakkia :D
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:45"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2011 klo 14:51"]Mieti miten miehesi on joutunut kärsimään lahjan eteen.
- Toiset miehet haukkuu miestäsi tossun alla olevaksi homppeliksi, ainakin seuraavan koko vuoden [/quote]En ymmärrä miksi tämä lista pitäisi vaan hyväksyä. Miksei siihen saa vaatia muutosta? [/quote] Ole hyväksymättä sitten. Luulletko tosissasi , että sinä muutat miehen? Niin luulee moni muukin nainen. Lopputuloksen jokainen tietää. [/quote]Ei mun ole onneksi tarvinnut muuttaa mun miestä. On ymmärtänyt ihan itsekin lahjan idean ja sen miten lahja annetaan ajatuksen kanssa.
[/quote]
[/quote]
Sun ei ehdottomasti kannata ottaa muuta kuin suomalainen vaimo. Esmes venäläinen vaimo ei olisi ikipäivänä sulattanut muovisäkissä annettua tuulitakkia :D
[/quote]
Niin, jokainen saa juuri sen mitä ansaitsee. Venäläinen nainen on muuten kodinhengetär ja naisellinen, joten rinnastuksesi ei oikein toimi ; )
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:16"]
Sain itse kauniin rannekellon 40 -vuotislahjaksi mieheltä, joka muuten ei ole lahjanostaja oikein kenellekään ilman selvää vinkkausta ja ohjeistusta. Olin todella ilahtunut. Käykää keskustelu asiasta ja esität selkeän toiveen esim. korusta, jonka käyt itse valitsemassa. Mulla jäis tosiaan paskan maku suuhun tasavuosien lahjasta muovipussissa!
[/quote]
Toiset ei edes saa lahjaa. Lahjahevosen suuhun ei muuten saa katsoa, mutta sinulle kelpaa vain paras?
Kaikilla ei btw. ole varaa niihin koruihin ;)
[/quote]en odottanut häneltä mitään erikoista todellakaan. Siksi lahja oli aidosti positiivinen yllätys. Hän ei ole myöskään isotuloinen.
Hyväähän se tarkotti. Tuulipuvun takki on Suomen ilmastossa loistava, vaikka joku siitä vinkuukin. Menet illalla kainaloon
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, jokainen saa juuri sen mitä ansaitsee. Venäläinen nainen on muuten kodinhengetär ja naisellinen, joten rinnastuksesi ei oikein toimi ; )
[/quote] Niin usein ovat, koska mies sitä näyttää arvostavan. Suomessa ei ole koskaan tätä arvostettu. Luepa näitä ketjuja naisista, jotka elelee kotihoidon tuella samalla kun mies nakuttaa sitä 7000e kuukausipalkkaa. Eivät ne venäläiset tai thaimaalaiset naiset, joita kohdellaan kuin paskaa kauaa jaksa passata ukkoa ja puunata itseään. Ne ottaa myös sen avioeron, varsinkin jos ovat Suomeen muuttaneet. Tämä on nähty muutamaankin otteeseen.
Tähän sitten voit vastata parilla lompakkoloisija-kommentilla.
Minä sain 40 v lahjaksi ison timantin johon sain itse valita sormuksen rungon.
Mutta muuten mies oli seuraavana päivänä taas se sama baarikärpänen joka lähti baariin sanoen että menee vain yhdelle, ja ilmoitteli itsestään seuraavana iltapäivänä kaverin sohvalta tekstiviestillä.
Kumpi sinulla on miehessä tärkeää??
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Niin usein ovat, koska mies sitä näyttää arvostavan. Suomessa ei ole koskaan tätä arvostettu. Luepa näitä ketjuja naisista, jotka elelee kotihoidon tuella samalla kun mies nakuttaa sitä 7000e kuukausipalkkaa. Eivät ne venäläiset tai thaimaalaiset naiset, joita kohdellaan kuin paskaa kauaa jaksa passata ukkoa ja puunata itseään. Ne ottaa myös sen avioeron, varsinkin jos ovat Suomeen muuttaneet. Tämä on nähty muutamaankin otteeseen.
Tähän sitten voit vastata parilla lompakkoloisija-kommentilla.
[/quote]
Aaaa, sä oletki noita lassukanhuutelijoita. Oikein kuule mukavaa päivänjatkoa, arvon tussukka.
Tule sitten juttelemaan kun olet saanut lääkityksen ja hoitoa miesvihaasi.
Kommenteista päätellen on ihan ok, että miehille rima laitetaan valmiiksi lattian rajaan. Eihän niiltä voi eikä kuulu enempiä vaatia kun niillä on muutenkin niin vaikeeta... Eiku pienempi palkka.. Eiku...
No mut muisti silti. Olihan toi vähän ankeaa mutta
Minun synttäreitä ei edes muisteta. 22 v yhes
Voih, ymmärrän niin hyvin. Paljon onnea ja halaus täältäkin <3 Ajattelee vilpittömästi, että ilostut saadessasi käytännöllisen lahjan, ja paketointi on turhaa, "koska paperihan on siinä vaan hetken" ja "löysithän sä sen siitä pöydältäkin" = antaminen suoritettu onnistuneesti. Se on kuule ihan tyypillinen mies, vaihtamalla ei paranisi yhtään, valitan. Suosittelen antamaan täsmälliset ohjeet seuraavan kerran, tyyliin minkä lahjan haluat (kysy toki hintahaarukka) ja että haluat sen paketissa kauniisti katetulla aamukahvilla. Näin meillä, ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Miehet pyytävät paketoimaan lahjan kauniisti silloin kun lahja ojennetaan jalkavaimolle. Paketissa ei varmasti ole tuulipukua vaan joku suht. kallis koru! Vaimolle piisaa tuulipuku muovikassissa.
Vuosien kokemuksella sanoisin että parhaat lahjat tulee silloin kun täsmällisesti ilmoittaa mitä haluaa. Tätä ollaan harrastettu molempiin suuntiin ja aina kummatkin olemme olleet tyytyväisiä lahjoihin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:42"]
Minä sain 40 v lahjaksi ison timantin johon sain itse valita sormuksen rungon.
Mutta muuten mies oli seuraavana päivänä taas se sama baarikärpänen joka lähti baariin sanoen että menee vain yhdelle, ja ilmoitteli itsestään seuraavana iltapäivänä kaverin sohvalta tekstiviestillä.
Kumpi sinulla on miehessä tärkeää??
[/quote]
"Ison"? Paljonko timantissasi on karaatteja? Jos et tiedä, niin silloin kyseessä ei ole iso timantti. Tosi virkistävää muuten, että suomalainen nainen puhuu isosta timantista. Niitä kuin aika harvoin suomalaisnaisilla on :)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:45"]
Kommenteista päätellen on ihan ok, että miehille rima laitetaan valmiiksi lattian rajaan. Eihän niiltä voi eikä kuulu enempiä vaatia kun niillä on muutenkin niin vaikeeta... Eiku pienempi palkka.. Eiku...
[/quote]
Sitä tasoa voi vaatia, heti kun olette miehellennekin yhtä tasokkaita.
Paskanhalvauksen saatte joka tapauksessa, lahja on joko liian halpa tai kallis, vääränvärinen, paketissa tai ei,
kukkien kanssa vai ilman , korttia vai ei ? Mieskuoro sängyn vieressä aamulla laulamassa onnittelulaulua?
Monensadan merkkilaukku on ainoa oikea lahja, lasten tekemä kortti on paskaa, ravintola oli liian halpa tai kallis....
Lahjaa tulee tiedustella etukäteen, mutta jos sen sitten ostaa, on tylsä ja mielikuvitukseton.
Tiedättekö loppujen lopuksi mitä itsekään haluatte? Ja tämä pätee kaikkee, ei vain lahjoihin.
Lista on loputon. Helpommalla pääsee kun ei huomioi mitenkään. Mutta siitäkin nousee paskamyrsky.
Vaikka ukon kanssa on useinkin kahnausta ja suoranaista riitaakin, niin silti arvostaa minua pohjimmiltaan ja ostaa äitienpäiväkukan ja synttärilahjat, vaikka sanonkin välillä ettei tarvi hössöttää. Onko se sitren huonon omatunnon puhdistamista, kun haukkuu välillä minua? Ehkä, toisaalta jos ei edes tiettyinä päivinä välittäisi mitään, olisi se jo lopullinen end tälle hommalle. Ukko on myös sen verran fiksu ja koulutettu, että älyää ja haluaa ostaa merkkipäivinä minulle jotain.