Ärsyttää vähän, kun isovanhemmat eivät anna lasten lahjoja jouluksi.
Mä en tajua appivanhempien tapaa, että panttaavat lahjojaan niin kauan joulun jälkeen, että nähdään ja sitten vasta antavat lapsille lahjat. No, kyllähän me nyt yleensä nähdään viimeistään tapanina tai sitä seuraavana päivänä, mutta silti, ei se minusta tunnu enää joululta, eikä siinä ole sellaista fiilistä. Meillä ei ole sillä tavalla tarkkaa, että se olisi huippusalaista, että lahjoja tulee sukulaisilta, eikä kaikkea pukki tuo, mutta silti. Itse teemme aina jouluviikolla "tontun kierroksen" ja viemme lahjat kummilapsille ja sukulaisille, isovanhemmat mukaanlukien. Siinä kyydillä sitten tulee meille tulevat lahjat muilta, paitsi appivanhemmilta. Mitä mieltä? Nipotanko taas turhaan?
Kommentit (47)
Enkä itse suostuisi moiseen. Mitä ihmettä siitä tulisi, että joulu kestäisi viikon - joka ilta kierrettäisiin eri paikoissa avaamassa lahjoja.. Enkä usko, että lapsetkaan siitä kauheasti tykkäisivät. Kyllähän he pian tajuavat olevansa itse se ohjelmanumero, ja että heiltä odotetaan tiettyä reagointia.
Meillä anoppi antaa lahjat vasta kun nähdään aaton jälkeen seuraavan kerran eli joskus välipäivinä. Eniten ärsyttää se, että toimii näin, koska haluaa olla jokaista paketin avaamista kommentoimassa miten kallis se oli, mitä sillä pitää leikkiä tai mitä sille pitää tehdä.
Lahjapapereitakaan ei lapset saa hänen mielestään repiä vaan on avattava niin siististi, että niihin voi seuraavana vuonna kääriä uudet lahjat. Kyseessä kuitenkin 3v ja 2v eli mitenkään siististi eivät osaa lahjoja aukaista.
Ei ihme, että joutuvat lappamaan masennuslääkeitä kaksin kourin kun kaikki elämässä noin ahdistaa :)
Toisaalta kun näitä ketjuja luen, en yhtään ihmettele, että miehet käy niin paljon vieraissa. Ei kai noita natisevia ämmiä jaksa, ellei jotain huvia saa silloin tällöin.
halusitte itsepintaisesti viettää aaton oman perheen kesken ettekä menneet anoppilaan. Jos lahjat kuljetettaisiin teille etukäteen, niin saattaisi olla mahdollisuus ettette menekään tapanina kylään kuten on sovittu.
Lapsesi ovat tärkeitä isovanhemmille ja he haluavat jakaa lasten riemun ja nähdä kun paketit availlaan. Te voitte sanoa että tonttu tai pukki kävi mummolla ja jätti lahjat sinne koska lapset olivat kotona os alhajoista vietiin sinne. Aatolle varmasti paketteja riittää.
Lapsesi ovat tärkeitä isovanhemmille ja he haluavat jakaa lasten riemun ja nähdä kun paketit availlaan. Te voitte sanoa että tonttu tai pukki kävi mummolla ja jätti lahjat sinne koska lapset olivat kotona os alhajoista vietiin sinne. Aatolle varmasti paketteja riittää.
Että miten voit tietää ap:n appivanhempien todellisen motiivin?
Ja kuten jo omalta osaltani kirjoitin, ei tulisi mieleenkään huomauttaa asiasta, tietysti isovanhemmat saavat tehdä niinkuin haluavat. Ei sillä ole paljoa väliäkään.
MUTTA - se on tosiasia, että minusta joulujärjestelyissä kilpailu ja oman roolin pönkittäminen lahjoilla on aika pienisieluista.