Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö lapsi sairaana etäisälle?

Vierailija
22.11.2011 |

Jos lapsilla on isäviikonloppu ja toinen tai molemmat sairastuvat niin miten teillä on tapana toimia?

Tartutetaanko toinenkin porukka vai jääkö lapsi äitinsä luokse sinä viikonloppuna?

Itse en halua mieheni lapsia sairaana kotiini.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi ei?

Jos lapsesi sairaana tahtoo tulla luoksesi niin sanotko ei?

Tämä ihan ap.lle mietintä myssyyn kun miehen sairaat lapset on ei-ei. :(

On siinä suuri sydäminen ämmä meillä, mitäs omien lapsien kohdalla?

Vierailija
42/69 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa nämä läskipersepäiset asenteet, sairas lapsi on joku heittopussi kiukkuisten ääliöaikuisten välillä ---kyllä menee vaikka pää kainalossa ---tänne ei ole tuklemista ---minulla on menoa--senkun vaan menee isänsä hoidettavaksi---jos vaan suinkin pystyy autossa istumaan--- VASTENMIELISTÄ ihan oikeesti, onko teille ihan sama miten oma lapsi jaksaa, voi, miltä hänestä tuntuu

ja tunteita, siksi lapsi menee myös kipeänä ollessaan isälleen... Kun lapsi haluaa olla isänsä kanssa, sitä on ehkä monen vaikea käsittää.

tapaamaan isää/äitiä... Aika onneton selitys, siinä ei lapsen asemaan osata asettua yhtään. sairaana pitää levätä, eikä riepotella pitkin maita ja mantuja

että mitä se vieras lapsi tänne tuli sairaana

miettikää tarkasti lastennen kannalta ennen kuin sekoilette ja hylkäätte perheenne ja lähdette näihin vaikeisiin uus-sitäsuntätä kuvioihin

lapsi lähtisi äidin luo kipeänä. Eikä ole itsekään halunnut, kun on kipeä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa nämä läskipersepäiset asenteet, sairas lapsi on joku heittopussi kiukkuisten ääliöaikuisten välillä ---kyllä menee vaikka pää kainalossa ---tänne ei ole tuklemista ---minulla on menoa--senkun vaan menee isänsä hoidettavaksi---jos vaan suinkin pystyy autossa istumaan--- VASTENMIELISTÄ ihan oikeesti, onko teille ihan sama miten oma lapsi jaksaa, voi, miltä hänestä tuntuu

Koululainen voi mainiosti sairastaa isänsä luona myös, matka kestää autolla viisi minuuttia ja minkäänlaista valtataistelua ei ole välillämme. Lisäksi olen sopinut paljon työvuoroja niille viikonlopuille, kun lapset eivät ole minulla, muita menoja myös. Tosin lapsilla ei ole vielä ollut yhtään sairautta isäviikonloppuina kahteen vuoteen, muutama pieni tauti on podettu kotona.

Vierailija
44/69 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuumetta tai muuten tosi kurja olo niin pitäisin kotona.

Vierailija
45/69 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:02"]

Lapsen mielipide

Muistan sen ajan kun vanhempani olivat eronneet (olin jo vanhempi lapsi kun tämä tapahtui) ja minun piti mennä isäni luokse. Olin yleensäkin todella terve lapsi. MUTTA sitten sairastuin ja halusin jäädä kotiin (äitini luokse) sairastamaan. Äitini oli aivan raivoissaan koska hänen vapaansa oli pilattu. Olin todella kipeänä pitkään ennenkuin minut sitten vietiinkin suoraan sairaalaan ja osastolle ensivaun jälkeen. Äitini oli viivytellyt liikaa ennekuin pääsin hoitoon. Äitini kiukku menetetystä vapaasta ei vaan laantunut. Ei muuten tuntunut kivalta.  Olen aina tuntenut olevani riippakivi äidilleni. Minulle olisi varmaan parempi jos olisin ollut isäni luona.

[/quote]

Nykyään jopa liioitellaan eronneitten isien lapsenhoitovastuuta. Ainakin paperilla se saadaan näyttämään paljoltta. Aviossa olevat miehet ovat paljon vapaampia menemään ja liikkumaan, kun vaimo kantaa koko ajan vastuun lapsista. Tai pyrkivät eronneet tietenkin löytämään naisen kotitöihin ja lapsenvahdiksi ja onhan sitä hetken uutuuttaan kiva höylätäkkin.

Vierailija
46/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa siirrellä sairastavaa. Saatika lähettää tartuttamaan jatkuvasti sairastelevaa lasta etälle muita lapsia tartuttamaan... Alkaa vaikuttaa jo asenteeseen lasta kohtaan, vtuttaa kun omat koko ajan kipeenä tän yhen vierailujen jälkeen. Kyllä, vierailujen!!!!!

Vierailija
47/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä lapsiani isälleen kun ovat kipeitä, pieni nuha ei toki mitään estä. Isänsä luona eivät saa rauhassa levätä, muuten voisivatkin siellä ihan hyvin olla myös kipeinä.

Vierailija
48/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla jos haluaa, pakko ei ole. Yleensä on sairastanut mieluummin varsinaisessa kodissaan, riippuen tietysti kuinka kipeä on. Oksutauti on ehdoton ei. Ja ei, meillä ei etälapsi vieraile, hän oleskelee toisessa kodissaan.

T. etä-äitipuoli

Vierailija
49/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan mene. Lapsi sairastaa kotona. Isälle sit terveenä

Vierailija
50/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2011 klo 11:00"]Inhottaa nämä läskipersepäiset asenteet, sairas lapsi on joku heittopussi kiukkuisten ääliöaikuisten välillä

---kyllä menee vaikka pää kainalossa ---tänne ei ole tuklemista ---minulla on menoa--senkun vaan menee isänsä hoidettavaksi---jos vaan suinkin pystyy autossa istumaan---

VASTENMIELISTÄ

ihan oikeesti, onko teille ihan sama miten oma lapsi jaksaa, voi, miltä hänestä tuntuu
[/quote] näin ajattelee kaikki yhäri wt-"äidit" jotka viinasilmät kiiluen vetää röökiä posket lommolla 24/7 sisätiloissa astmalastensa kanssa ja odottavat milloin elarit=bilerahat kilahtaa tilille ja lykkäävät viikonlopun tullen lapsen huuhteluaineelle haisevat vaatteet antibioottikuurin ja astmapiipun kera isälle viikonlopuksi ja sunnuntaina hakemista vetkutetaan mahd pitkään jottei lapsen kanssa tarvitse viettää montaa tuntia illalla krapuloissaan.

Vierailija
51/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Vierailija
52/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut tilannetta että sairasta lasta retuutetaan etäisälle. 

Vierailija
53/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka itse haluaa lähtee kipeänä yhtään mihinkää...?!

Vierailija
54/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapaamisruletti alkaa jo olla ohi, mutta sairauden takia muistaakseni kerran peruttiin kumpaankin suuntaan tapaaminen. Kyseessä oli oksotauti. Kerran taisi tulla lomaksi meille päivää aiottua myöhemmin, kun oli vielä kuumetta, mutta toipilaaksi tulikin jo meille. Pienet flunssat yms. hui, hai. Meidän yhteisten lasten isommatkin flunssat hui, hai. Ainoastaan mahatauti oli selkeä este ja sitten se kerta, kun lapsi ei halunnut itse tulla kuumeessa (ei jaksanut, teini-iässä) vaan tuli vasta seuraavana päivänä.

Kaikesta sitä voi ongelmaa kehittää. Terveen järjen käyttö kiellettyä?

Vierailija
55/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2011 klo 22:41"]

Jos etällä olisi uudesta liitosta lapsia ja sanoisi, ettei käy ettei hekin sairastu? Lapsiperheen tautirumba kun ei ole mikään kiva.

Vai meinaatko ettei enää koskaan tarvitse huolehtia niiden ensimmäisten lastensa sairasteluista koska on pykännyt uusia? Lapsia tehdään sen verran kun rahkeet riittää ja tuo tarkoittaa että lapsia on liikaa. Ei ydinperheessäkään pistetä muita lapsia pois jos yksi sairastaa vaikka lapsiperheen tautirumba ei kivaa olisikaan. Mitä sinä tuumaisit jos lähi antaakin lähivanhemmuuden etälle aj ei enää itse ota lapsia sairaana? Näinkin kun voi käydä jos etä alkaa turhan hankalaksi.

Etä- tai lähivanhemmuutta ei kyllä noin vain anneta. Jos huoltosopimus on virallisesti vahvistettu, ts. lastenvalvojalla tai oikeudessa, niin etävanhemmalla ei ole mitään muuta velvollisuutta, kuin noudattaa sopimusta, jos etävanhemmalle sopii eli ei ole kipeä tms. Etävanhemmalla ei ole velvollisuutta ottaa lasta luokseen edes silloin, jos lähivanhempi kuolee.

Yritä sinäkin ymmärtää, että uusperhe on perhe, jossa on kirjoilla ja vakituisesti asuu "sinun, minun ja mahdollisesti meidän" lapsia. Etävanhemmalla on ydinperhe (ellei ole sinkku), joka toisinaan toimii uusperheen tavoin, silloin, kun etävanhemman luona vierailee lapsi aikaisemmasta suhteesta.

Vahinkopeukku. En ikinä peukuttaisi oikeasti.

Vierailija
56/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna sairasta lasta etälle. Eikai kukaan voi olla niin julma omia lapsia kohtaan? Teini-ikäisistä en tiedä, mutta mun lapsi on vasta 5-v ja sillä on oikeus sairastaa kotona niin et mä hoivaan.

Vierailija
57/69 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan jotku laittaa "omat menot" lapsen hoivaamisen edelle...

Vierailija
58/69 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Menisitkö itse kipeänä reissuun

Vierailija
59/69 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän lapsi tuli meille jopa oksennustaudissa. Tuli eniten sellainen tunne, ettei lapsen biologista äitiä kiinnostanut. Sitten saattoi jättää lapsen moneksi viikoksi meille, omaan sairauteen viitaten. Mietin aina lasta, miltä tuntuu, kun et tiedä että näetkö enää äitiä...

Vierailija
60/69 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="23.11.2011 klo 11:00"]Inhottaa nämä läskipersepäiset asenteet, sairas lapsi on joku heittopussi kiukkuisten ääliöaikuisten välillä

---kyllä menee vaikka pää kainalossa ---tänne ei ole tuklemista ---minulla on menoa--senkun vaan menee isänsä hoidettavaksi---jos vaan suinkin pystyy autossa istumaan---

VASTENMIELISTÄ

ihan oikeesti, onko teille ihan sama miten oma lapsi jaksaa, voi, miltä hänestä tuntuu
[/quote] näin ajattelee kaikki yhäri wt-"äidit" jotka viinasilmät kiiluen vetää röökiä posket lommolla 24/7 sisätiloissa astmalastensa kanssa ja odottavat milloin elarit=bilerahat kilahtaa tilille ja lykkäävät viikonlopun tullen lapsen huuhteluaineelle haisevat vaatteet antibioottikuurin ja astmapiipun kera isälle viikonlopuksi ja sunnuntaina hakemista vetkutetaan mahd pitkään jottei lapsen kanssa tarvitse viettää montaa tuntia illalla krapuloissaan.
[/quote]
Oi että on nähty totakin. En uskonut, että sellaista on olemassa ennen kuin osui omalle kohdalle...