Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et ulkoile paljoa lasten kanssa

Vierailija
20.11.2011 |

kertoisitko elämästäsi ja miksi näin on? Minun onvaikea ymmärtää erästä uutta tuttavaani, siksi kyselen. Vähäisellä ulkoilulla tarkoitan sitä, että viikon aikana on useita päiviä ihan kotona, 3-4. Miksi ei ole tärkeää, että lapset pääsevät ulos liikkumaan ja hengittämään raikasta ilmaa joka päivä. Ymmärrän sen, että joskus satunnaisesti on päivän kotona, mutta jatkuvasti, joskus niin, ettei ulkoile viikon aikana kuin kerran pari.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa, että kaikki eivät tee niin kuin sinä.

Kun olin kotona, olin paljon lasten kanssa ulkona.

Nyt kun käyn töissä, ulkoilu on jäänyt. Ilta on niin lyhyt. Oisko siis aikapula syynä? Lapsi on kuitenkin tarhassa ulkona aamulla ja iltapäivällä. Kotona se aika, mitä ollaan yhdessä valveilla niin pelataan ja luetaan ja sylitellään.

Vierailija
2/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn jotta ymmärtäisin paremmin. Tietysti töissä olo vaikuttaa ja lapsethan ovat ulkona tarhassa. Kysymys ei siis kosketa niitä, joitten lapset ovat tarhassa. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ulkoilemme käymme kävelyllä tai ulkoilu on kaupasta kotiin kävelyä.

Liikun muuten paljon lapsen kanssa, käymme perhekerhossa, leikkipuistossa, uimassa, kirjastossa, kaupoilla - kaikkea näitä viikossa.

Ulkoilun hoitaa lapsen isä keväisin ja kesäisin iltaisin, talvella ja syksyllä viikonloppuisin sään salliessa.

kouluikäiset meillä ulkoilee sen minkä haluavat, välillä enemmän välillä vähemmän.

Vierailija
4/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ulkoilu ei olekaan "pakollista " kuten Suomessa. Ulkoilun puute ei liene mitenkään terveydelle varsinaisesti vaarallista?

Vierailija
5/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä syytä MIKSI lasten olisi oltava joka pv ulkona. Hyvähän se toki on, muttei käsittääkseni pakollinen juttu.

Vierailija
6/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimerkiksi myös pesen lasteni hampaat, vaikken siitä pidäkään ja vaikkei se ole pakollista. Aika monta asiaa muuten tulee tehtyä, koska se on lapsille hyväksi. Itse halveksin vanhempia, jotka ovat itsekkäitä.

Ulkoilma parantaa aivan varmasti esim. vastustuskykyä. Johan lapset ovat ihan kalpeitakin, jos eivät pääse päivän aikana ulos. Monet liikunnalliset jutut ovat mahdollisia vain ulkona, kuten vaikka puihin kiipeäminen. Tuskin näillä laiskoilla äideillä on lukaaleja jollain liikuntasaleilla varustettuna, missä lapset voisivat esim. potkia palloa tai pelata sählyä.

Vierailija
7/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie heitä huvipuistoon tai eläintarhaan ym. ym. , koska "se ei ole pakollista"?

Vierailija
8/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei ole joka ikinen päivä ulkona, se olisi paha. Eli en usko että sillä on mitään haittavaikutuksia. Lapsillani on hyvä vaastustuskyky ja hyvät motoriset taidot.

6

Minä esimerkiksi myös pesen lasteni hampaat, vaikken siitä pidäkään ja vaikkei se ole pakollista. Aika monta asiaa muuten tulee tehtyä, koska se on lapsille hyväksi. Itse halveksin vanhempia, jotka ovat itsekkäitä.

Ulkoilma parantaa aivan varmasti esim. vastustuskykyä. Johan lapset ovat ihan kalpeitakin, jos eivät pääse päivän aikana ulos. Monet liikunnalliset jutut ovat mahdollisia vain ulkona, kuten vaikka puihin kiipeäminen. Tuskin näillä laiskoilla äideillä on lukaaleja jollain liikuntasaleilla varustettuna, missä lapset voisivat esim. potkia palloa tai pelata sählyä.

Vierailija
9/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ole surullisempaa ja itsekkäämpää kuin vanhemmat, jotka eivät saa omaa hanuriaan ylös sohvasta sen vertaa, että ulkoilisivat lastensa kanssa sen pari kertaa päivässä. Meillä se on ollut osa päivärytmiä ihan parin kuukauden ikäisestä vauvasta asti. Ensin sen ikäisenä vaunulenkkien muodossa ja nyt 2v9kk taaperona ihan joka muodossa. Vähintään sen kaksi kertaa ollaan ulkona, tunti-puolitoista kerrallaan.

Vierailija
10/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapset on tooosi harvoin kipeinä. neljästä lapsesta 2 on syöneet yhdet antibioottikuurit elämänsä aikana.

yks lapsista oppi ajamaan ilman apupyöriä 2v_:nä ja uimaan 4v:nä.

ym ym. eli ei se ulkoilu näitä taitoja mittaa tai mitenkään korreloi sarastavuutta.

Vierailija
11/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai laulamme yhdessä, ja tarjoan heille terveellistä ja monipuolista kotiruokaa. Vihanneksineen.

6 =)

Vierailija
12/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ole surullisempaa ja itsekkäämpää kuin vanhemmat, jotka eivät saa omaa hanuriaan ylös sohvasta sen vertaa, että ulkoilisivat lastensa kanssa sen pari kertaa päivässä. Meillä se on ollut osa päivärytmiä ihan parin kuukauden ikäisestä vauvasta asti. Ensin sen ikäisenä vaunulenkkien muodossa ja nyt 2v9kk taaperona ihan joka muodossa. Vähintään sen kaksi kertaa ollaan ulkona, tunti-puolitoista kerrallaan.

Vierailija
13/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen vaikka kuinka paljon surullisempia kohtaloita ja vahingollisempia itsekkyyden muotoja.

Vierailija
14/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie heitä huvipuistoon tai eläintarhaan ym. ym. , koska "se ei ole pakollista"?

yksi lapsista soittanut viulua 7v . lintdsilläkäydään kerta vuoteen vähintään ja korkeasaaressa useammin. kotieläintiloilla vähintään kerrasn kuussa.

ja me ei syödä lihaa eli niitä vihanneksia ne lapset toki saa :D

Vierailija
15/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe että se olisi mitenkään erityisen tarpeellista lapsille.

Vierailija
16/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa. Se, että teillä ei (vielä) ole sairasteltu, ei todellakaan kerro korrelaatioista yhtään mitään.

Jos ette ulkoile, niin ei lapset saa normaalia vastustuskykyäkään, joten kun sairaudet alkavat iskeä päälle, niin ne iskevät kunnolla.

Ainoat tietämäni perheet, joissa lapset eivät ulkoile (lähes) päivittäin ovat kyllä muutenkin yhteiskunnan pohjasakkaa. Lihavia, rööki huulessä -äitejä.

Vierailija
17/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää, millainen ihminen "ei pidä ulkoilusta".

Kertoisitko ainakin koulutuksesi ja painoindeksisi.

Vierailija
18/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa. Se, että teillä ei (vielä) ole sairasteltu, ei todellakaan kerro korrelaatioista yhtään mitään.

Jos ette ulkoile, niin ei lapset saa normaalia vastustuskykyäkään, joten kun sairaudet alkavat iskeä päälle, niin ne iskevät kunnolla.

Ainoat tietämäni perheet, joissa lapset eivät ulkoile (lähes) päivittäin ovat kyllä muutenkin yhteiskunnan pohjasakkaa. Lihavia, rööki huulessä -äitejä.

vanhin lapsista 12v. koska se sitten alkaa sairastaa??

Vierailija
19/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät saa persettään sen verran liikutettua, että lapset pääsisivät ulos. Ihan turhaa selittelyä kaikki muu. TAsan tarkkaan ei löydy yhtä ainutta sivistynyttä ihmistä niistä, jotka eivät lapsiaan ulkoiluta. Piste.

Vierailija
20/65 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät saa persettään sen verran liikutettua, että lapset pääsisivät ulos. Ihan turhaa selittelyä kaikki muu. TAsan tarkkaan ei löydy yhtä ainutta sivistynyttä ihmistä niistä, jotka eivät lapsiaan ulkoiluta. Piste.

kummallinen maailmankuva :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi