Jos et ulkoile paljoa lasten kanssa
kertoisitko elämästäsi ja miksi näin on? Minun onvaikea ymmärtää erästä uutta tuttavaani, siksi kyselen. Vähäisellä ulkoilulla tarkoitan sitä, että viikon aikana on useita päiviä ihan kotona, 3-4. Miksi ei ole tärkeää, että lapset pääsevät ulos liikkumaan ja hengittämään raikasta ilmaa joka päivä. Ymmärrän sen, että joskus satunnaisesti on päivän kotona, mutta jatkuvasti, joskus niin, ettei ulkoile viikon aikana kuin kerran pari.
Kommentit (65)
Painoindeksi 20, AMK-koulutus. Harrastuksina liikunta, lukeminen. Lapset ovat ihan terveitä ja vastustuskyky on normaali. En kyllä ymmärrä millä tapaa se vastustuskyky ulkoilusta kehittyisi. Olen siis jo palannut työelämään, nyt lapset ulkoilevat päiväkodissa ja koulussa joka päivä enkä ole huomannut mitään eroa aikaisempaan esim. sairastelussa, unen määrässä tms.
huomannut, että tämä koski perheitä, joissa lapset eivät ulkoile. Ei niitä, jossa ulkoilevat esim. päiväkodissa. Eli siis näitä laiskaperseäitejä, jotka makaavat kotona vuosikausia lasten kanssa, mutta eivät sitten viitsi heitä edes ulos viedä. vastenmielinen ihmisryhmä.
Olen kotiäiti, jolla meni välilevy selästä. Asumme 4 kerroksessa hissittömässä talossa, ja esikoiseni on 2 vuotias.
Ulkoilisin ihan mielelläni enemmän mikäli PÄÄSISIN ulos ilman mieheni apua lapsen kanssa. Nyt käymme ulkona vain viikonloppuisin ja viikolla miehen työpäivän jälkeen pari kertaa. Lapsi vaikuttaa kyllä ihan terveelle.
kun seisoo hiekkalaatikon reunalla päivittäin. No antaa sen pitää uskonsa.
jotka eivät ulkoile JOKA PÄIVÄ.
Meni mammoilla taas toiseen äärilaitaan. Ulkoilevat kuitenkin useana päivänä viikossa, joten ei puhuttu mistään vuosikausien sisällä makaamisesta.
minäkään en pidä ulkoilusta. Minulla yksi keskiasteen tutkinto ja yksi ylempi korkeakoulututkinto. Olen normaalipainoinen. Pidän mm lukemisesta erittäin paljon ja lapsena ja nuorena harrastukseni olivatkin lukeminen ja pianon/poikkihuilun soittaminen. Eli sisäpainotteisia harrastuksia. EN ole koskaan tykännyt ulkoilla vaikka lapsena toki sitä teinkin päivittäin tai ainakin lähes. EN ole liikunnallinen.
Haluaisin tietää, millainen ihminen "ei pidä ulkoilusta".
Kertoisitko ainakin koulutuksesi ja painoindeksisi.
lasten kanssa leikkipuistossa kertaakaan, lapset ovat 4 ja 2. En käy siksi, että lapset ovat hoidossa ja siellä pääsevät leikkipuistoon 5 kertaa viikossa ympäri vuoden paitsi lomilla. Minusta tuo riittää ulkoiluksi. Asutaan omakotitalossa ja lapsilla on omat keinut ja hiekkalaatikko, sinne sitten pääsevät, joten ei siksi mennä puistoon. En ole käynyt puistoissa edes silloin, kun olin äitiyslomalla pienemmän kanssa ja isompi oli myös kotona.
Mä olen 36 vuotias enkä ole KOSKAAN syönyt antibioottia missään muodossa vaikka meidän äiti tupakoi sisällä eikä vienyt meitä ulos.Me siis siskon kans istuttiin vuosia sisällä tupakansavussa.
Mielestäni mä voitin.!!!!!!!
Kannatan ulkoilua ajatuksen tasolla kovasti, mutta käytännössä jää tekemättä. Kunnollista ulkoilua ehkä 3-4 pvää viikossa ja kestää vain noin tunnin. en tykkää puutarhatöistä, pakolliset teen vaan ja sitten jotenkin pitkästyn helposti ulkona oloon. Kesällä voi lukea kirjaa tai jotain, mutta silloinkaan ei olla koskaan tyyliin koko päivää ulkona. Lisäksi lapsi käy isänsä kanssa traktorihommissa, jossa siis ei olla ulkona vaan siellä traktorissa.
Jotenkin päivät vaan hurahtaa ohi. Aamulla aamutoimet ja sitten kerhoon(sisä), siitä kauppaan ja jollekin kylään. Sitten, kun tulee takaisin kotiin, niin kello onkin jo 17-18 ja ulkona pimeää eikä mua kiinnosta lähteä. Tämä noin 2 kertaa viikossa.
Vähän kyllä itseäkin ärsyttää, mutta en nyt silti laske itseäni mihinkään pohjasakkaan tämän takia. Lapsi on oikein hyvin hoidettu kaikin puolin, tämä on oikeastaan ainut "puutos".
toisin kuin voisi olettaa, ei meillä ole esim. tv päällä koskaan päiväsaikaan. Koneella käyn useamman kerran päivässä, muttei tod koko päivää. Päivät menee siivoillessa, puhelimessa, leipoen, kokaten ja myös musiikkia kuunnellaan ja luetaan kirjoja yhdessä ja erikseen.
Mielummin ulkoilevat kavereiden kanssa.
äidin tupakointi ole haitaks lapsille.
Mä olen 36 vuotias enkä ole KOSKAAN syönyt antibioottia missään muodossa vaikka meidän äiti tupakoi sisällä eikä vienyt meitä ulos.Me siis siskon kans istuttiin vuosia sisällä tupakansavussa.
Mielestäni mä voitin.!!!!!!!
siellähän sitä lapset ovat niin lähellä luontoa ja plääpplääp. Joopajoo, näköjään on sitten perheitä landellakin, joiden muksut eivät juuri taivasta näe. Voi kiesus.
Pointti oli se et tää ulkoilupakko on uus juttu ihan niinkuin laatuaika.
Mä olin lapsi 70-80-luvulla ja silloin lapset oli osa elämää.Lapset haki oman tilansa perheessä.Nykyään lapsista tehdään sirkuseläimiä joita viihdytetään 24/7 ja silti lapset ovat sairaampia sekä henkisesti ja fyysisesti kuin parikyt vuotta sitten jolloin ei ollut ulkoilupakkoa eikä laatuaikaa mut ei ollut korvatulehduksia eikä allergioita siinä määrin kuin nyt.
lapset leikkivät ulkona, kun ei ollut nykyistä ylisuojelua eikä elektroniikkaa lattiasta kattoon.
Allergiat johtuvat juuri siitä, että lapset eivät saa normaalia pöpöannosta, joka tulee esim. juuri ulkoilusta.
Eikä IKINÄ ainakaan kaksi kertaa, paitsi kesäisin. Joskus se vaan jää. Joskus ei huvita mennä, koska itse sitten vaan palelen siellä, ainakin talvella. Joskus ei ehditä, jos tulee vaikka isovanhemmat kylään tms. Joskus lapsen päiväunet jäävät myöhäiseksi ja sen jälkeen tehdään ruokaa tms, ja sitten on niin pimeää etten enää jaksa lähteä.
Minusta ulkoilu on tosi tylsää. Tai on se joskus kivaakin, mutta aika usein pitkästyn itse ja vaan vilkuilen kelloa, koska voisi jo mennä sisään.
Koulutukseni on filosofian maisteri, painoindeksistä en ole varma, mutta ennen raskautta se oli 19. Enkä ole nyt kuin muutaman kilon painavampi kuin silloin.
Viime talvena olimme joskus useita päiviä sisällä. Oli vaan niin hirveän kylmä, että olin jo 20 minuutin kuluttua ihan jäässä. Siinä sitten yritin sinnitellä.
Jos siis ollaan VAIN neljän seinän sisällä, kuulostaa melkoisen ahdistavalta. Voihan sisälläkin tehdä kaikenlaista kivaa, mutta minä koen että ihminen tarvitsee ulkoilmaa ja muitakin virikkeitä kuin kodin seinät. Tosin anopille en ole koskaan pystynyt perustelemaan ulkoilman tarpeellisuutta tieteellisesti, hänestä lasten ulkoiluttaminen on niiden kiusaamista.
mikään ole surullisempaa ja itsekkäämpää kuin vanhemmat, jotka eivät saa omaa hanuriaan ylös sohvasta sen vertaa, että ulkoilisivat lastensa kanssa sen pari kertaa päivässä.
lapsiaan hakkaavat ja raiskaavat vanhemmat ei oo läheskään niin surullista ja itsekästä kuin tuo! ulos kaikki.
itsekseenkään. Kaikki päivät ja illatko te makaatte sohvalla sipsipussit kourassa Salkkareita katsoen - koko perhe? Yäk.