Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teyan lapsi on huostaanotettu!

Vierailija
20.11.2011 |

http://meandmylittleprincess.blogspot.com/

Olin kyllä varma, että näin tulee tapahtumaan.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkintapyyntö kunnianloukkauksesta. ei täällä saa ihan mitä tahansa paskaa lätistä yksityisestä ihmisestä.

Vierailija
62/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkintapyyntö kunnianloukkauksesta. ei täällä saa ihan mitä tahansa paskaa lätistä yksityisestä ihmisestä.

Samalla voisi jättää tutkintapyynnön myös nuoren omistakin - jokseenkin loukkaaviksi ymmärrettävistä - kirjoituksista. Oman mielipiteensä saa kyllä sanoa - jos epäilee onko kyseessä oleva nuori kypsä äidiksi, niin se on vain jonkun henkilön subjektiivinen näkemys tilanteesta, joka perustuu blogin ja mm. tämän ketjun kirjoitusten synnyttämään mielikuvaan.

Itse olen henk.koht sitä mieltä, että annetaan nuoren äidin kasvaa vanhemmuuten rauhassa - lapsen hyvinvoinnin tarkkailukin on muiden kuin palstalaisten homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ko.teiniäidistä en tiedä mitään, mutta tuli vain mieleen aiheesta.. Itse olin ensikodissa esikoiseni kans unikoulussa, kun olin yh ja niin väsyny, etten jaksanu omin voimin lasta vieroittaa.

Niin, siellä oli näitä teiniäitejä 14-16v vauvoineen ja kyllä mua niin säälitti ne vauvat :( äidit kiroili niitä, ravas tupakalla, puhu "jätkistä" ja manas "vittumaiset sossut" alimpaan helvettiin..Niistä poloisista niin näki, et lapsuus vielä kesken, ja sit uudesta elämästä huolehtimaan? :*( kyllä teki pahaa

Vierailija
64/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, onkos tuo nyt sit joku meriitti..?!voi apua.

Vierailija
65/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö tosiaankaan voi ymmärtää?

Hui, olisi kamalaa asua maassa, jossa pienituloisuus tai tupakointi olisivat kriteerejä huoltajuuden mitätöinnille ja pakkoadoptioon! Eipä taitaisi itsellänikään olla lasta sellaisessa maassa, koska opiskelijana tuloni hipovat nollaa.

Vierailija
66/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkintapyyntöjä. niitä saa tehdä siinä missä lastensuojeluilmoituksiakin, on sitten vastaanottavan viranomaisen harkinnan varassa tartutaanko asiaan vai ei.

av-mammojen ja bloggaajan loukkaavan paskanjauhannan erona on se, että bloggaajan jauhanta kohdistuu kasvottomaan massaan siinä missä av-mammojen jauhanta kohdistuu yhteen tyttöön, jonka nimi ja naama ovat linkin takana herjaavan keskusteluketjun alussa. siinä on vissi ero, ystävät hyvät!

voisivat keuhkoavat mamit astua jalustaltaan alas. vaikka kukas se kissan hännän nostaa, ellei kissa itse.. onneksi olkoon, maailman ihanimmat äidit! ansaitsette paljon pusuja ja haleja onnellisilta ja tasapainoisen kodin saaneilta lapsiltanne!

Vierailija
67/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. miksi helvetissä jonkun mielestä tuo tyttö pitäisi ottaa huostaan? Siksi että tupakoi? Siksi että on nuori? No voi apua. Siihen asti kun hoitaa lapsen perustarpeet ja lapsi on turvassa, on kaikki ok. Tuskin lapsikaan äitiään haluaa vaihtaa iän tai tupakoinnin takia. Äiti on jo vauvalle todella tärkeä.

Vierailija
68/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä blogissa on se, että tällä neitokaisella ei ole omaa lasta, ainakin osa kuvista on muiden lapsista varastettuja kuvia!

Vierailija
69/98 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä blogissa on se, että tällä neitokaisella ei ole omaa lasta, ainakin osa kuvista on muiden lapsista varastettuja kuvia!

^ Voi kultamussukka, olet tervetullut kahville/teelle/kaakaolle koska haluat tarkastamaan olenko synnyttänyt vai en, onko Aukku oikea vai ei, täällä me Auroran kanssa ollaan kuitenkin, joten mulle käy koska tahansa, te muutkin jotka kokevat mun hoitamisessa ongelman, voin majottaa teidät tänne ''vahtimaan'' miten mikäkin menee. Voitte tulla myös IHAN SUORAAN mulle kertomaan mikä on teidän ongelmalle, kyllä minä kestän kritiikkiä!

Rakkaudella, kuulemma huostaanotetun Auroran äiti, Teija (Teya) :)

Vierailija
70/98 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itse tehnyt tämän keskustelun tänne, että saisi lisää lukijoita ja huomiota. Hirveä huomionhakuinen teini. Katsotaan heivaako muksun mummolaan asumaan kun täyttää teya 18 ja baarit alkaa kiinnostaa.

Vierailija
71/98 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ehkä mulla on hiukan parempaakin tekemistä kun kerjätä lukijoita ja huomioo ylipäätänsä, viimenen paikka missä sen tekisin on tää hemmetin vauva.fi, paskojen mammojen angstaussivusto. hyvää päivää ihmiset.

ps. Tiedän kyllä että täälläkin on äitejä jotka ovat ihania ja vastuullisia ja todella hyviä esimerkkejä lapsilleen :) Myös paljon minua parempia, mutta te jotka täällä mua haukutte ilman että tunnettekaan, olette niitä huonoimpia, jotka kaipaatte ''hyväksyntää'' haukkumalla nyt esimerkiksi minua, koska olen teille aliarvioisempi, vaikka asia ei niin olekkaan.

Elämäni on ehkä ollut vähän hullunmyllyä joskus, ja tulee vielä menemään aivan sekaisin entisestään (tosin hyvällä tavalla, ja aivan eritavalla), mutta ihmisenä olen teitä parempi, se on karu totuus.

Ehkä en pitänyt ensikodin ohjaajista, jotka eivät tehnyt mielestäni työtä hyvin, ensinnäkään ne ei tukenut, ei auttanut, pikemminkin vain tarkkaili, teki todistetusti vääriä lastensuojeluilmoituksia. ja muutenkin PUHUI TODELLA TÖRKEÄSTI . He eivät mm. päästänyt mua edes vaunuileen, tai kauppaan ostamaan vaippoja tai mitään muutakaan jne, en saanut nähdä äitiäni, ja isäni oli humalassa minun nähden viimeksi kun olin raskaana, enkä joudu hänen juopottelustaan kärsimään, sossu myöskin tietää siitä.

Pääasia on se,että ette saa mua latistuun, tiedän että teillä on päässänne vähän vialla, jos väitätte tietävänne musta paljonkin mun blogin perusteella esim tämä AP - joka veti koko jutun jälleen päästään. Mä kyllä jaksan teidän kritiikkiä kuunnella vaikka 24/7,mutta luulis teilläkin oikeasti olevan parempaakin tekemistä, kun mun elämänmenon miettiminen tai Auroran, Aukku voi hyvin, ja se siitä, jättäkää muiden elämät muiden hoidettavaksi, ja keskittykää omaanne!

Kiiitos, Teya.

Vierailija
72/98 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan hoidan huostaanotettuja pikkuisia ja olen sossun/vanhempien välissä. Tiedän faktat - se ei tarkoita, että itse ne hyväksyisin mutta ko. nuoren kannalta tilanne ei ole ihanteellinen. Hänhän kertoo blogissaan itse, että oli pakko päästä pois "enskasta" eli muuttamalla sieltä pois, hän itse otti riskin joutua tarkempaan syyniin. Positiivista on, että hän ottaa vastaan muut tarjotut tukitoimet mutta voin kertoa, että niiden toinen tarkoitushan on päästä lähelle tarkkailemaan tilannetta. Ja kyllä hyvät asiat käydään toki läpi mutta blogista päätellen hänen asenteensa sossua kohtaan ei ole kovin yhteistyökykyinen mitä pidetään lapsen kannalta myöskin riskitekijänä.

Minä tiedän myös kolikon toisen puolen eli sen miten huonosti vauvojakin hoidetaan... Suomessakin on ihan oikeasti aliravittuja ja väkivaltaisesti kohdeltuja vauvoja - vanhemmat eivät toki aina ole nuoria. Mutta monesti varsinkin nuorten vanhempien innostus hiipuu pikkuhiljaa ja muut (vanhat) kuviot ottavat ylivallan ja vauvanhoitoa laiminlyödään. Tämä (laiminlyönti ym.) ei koske ko. blogin nuorta äitiä mutta todellisuus on rankempi kuin mitä moni lastensuojeluun perehtymätön voisi olettaa. Ja kyllä vauva otetaan herkemmin huostaan kuin isompi lapsi; kynnys huostaanottoon on alhaisempi.

Minä en tuomitse vaan meidän kotimme ovi on auki kaikille vanhemmille (sossun mahd. rajoitusten puitteissa). Minun ensisijainen tehtäväni on hoitaa lapsia - vanhempien ongelmia minä en ratko mutta voin omalta osaltani tukea heitä vanhemmuudessa.

t. kriisiperheen äiti, jolla on 3 biolasta, 2 pitkäaikaisesti sijoitettua lasta ja tällä hetkellä 2 kriisisijoitettua lasta

Eli kostatte nuorelle viemällä hänen lapsensa, jos hän ei anna teidän tunkea nokkaanne joka asiaan, kytätä ja määrätä kaikesta?!! Huh huh...

Väität, ettei tuomitse, mutta silti sanot etteivät ongelmaperheiden vanhemmat AINA ole nuoria! Siis mitä v--tua! Katsoisit joskus peiliin ihan tosissaan... et todellakaan ole mikään kovin fiksu ihminen noilla asenteilla.

Vierailija
73/98 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teyan lasta ei ole huostaanotettu..... joku joka ei ihmistä tunne on selkeästi lähtenyt huutelemaan. Aukulla on rakastavat vanhemmat ja hyvä olla. Että turpa kiinni kiitos kun ette muijat mistään mitään tiedä. Anteeksi vaan mutta kukaan teistäkään ei ole täydellinen

Vierailija
74/98 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, nyt on päässyt kyllä "Ihanne" -äidit vähän liikaa vauhtiin. Itse en ole lehtiartikkelia lukenut, mutta blogia kyllä. Mielestäni blogissa ei ole mitään vikaa, siellähän on juuri tarkoitus kertoa tuntemuksistaan. Toisekseen, olen tuntenut "kritiikki" uhrinne jo muutaman vuoden. Kyllä, Teijan elämä oli hullunmyllyä, mutta se aika on ohi. Mielestäni hän on urheasti ottanut vastuuta ja tietää ja tuntee itsensä paremmin kuin kukaan teistä, jotka vaahtoatte siitä, miten hän on huono äiti, tyhmä ja kasvatukseton ihminen. Mammat kirjoittaa vauva.fi:n palstalle tytöstä, jota heidän pitäisi mielestäni tukea, ennemmin kuin herjata ja "kiusata". Olisitteko itse olleet valmiita kasvattamaan lapsen hänen iässään? Ei siltä vaikuta. Ja se että kutsutte Teijaa angstaavaksi teiniksi, ei tee teisät sen parempia ihmisiä. Lähinnä tekee teistä sellaisia. Ihmettelen, miten teitä jaksaa kiinnosta yhden individuaalin elämä NÄIN PALJON. Luulisi olevan muutakin tekemistä, kun olette niin hyviä äitejä itse. Jos jonkun tässä pitäisi kasvaa, niin teidän. Lopettakaa nuoren tytön kiusaus, arvostelkaa mielummin julkimoiden elämää. Tekee teidät varmasti onnellisimmiksi, jollain tasolla ainakin. Vahvasti vaikuttaa siltä että ruudun takana on elämäänsä kyllästyneitä, itsestään liikaa luulevia, ylipainoisia mammoja, jotka etsivät kiinnostusta elämäänsä.

Kiitos ja kuittaus

-Annie

Vierailija
75/98 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teyan kommentit eivät olleet mielestäni kovin kypsiä. Mutta hei, hänhän on teini ja lisäksi kommentoi itseensä kohdistuneita loukkauksia ja muutenkin hyvin henkilökohtaista ja itselleen tärkeää asiaa. Kiihtymykselle on siis hyvin ymmärrettävät syyt. Mistään kommentista tai blogin tekstistä ei mielestäni saa kuvaa, etteikö hän olisi aivan hyvä äiti ja hoitaisi lastaan hyvin. Raskaudenaikainen tupakointi tottakai on tosi huono asia, mutta ei nyt kuitenkaan näissä olosuhteissa sellainen, että koko äitiys olisi aiheellista asettaa epäilyksenalaiseksi.

Sen sijaan suuri osa näistä ulkopuolisten postauksista on TODELLA järkyttävää luettavaa. Miten aikuiset (?) ihmiset voivat olla näin törkeitä nuorelle äidille joka on ilmeisesti kokenut aika kovia elämässään? Mikä saa ihmisen suoltamaan tuollaista tekstiä? Huoli lapsesta? Tuskin, sillä jos se olisi motiivina, kirjoittajat varmaan yrittäisivät haukkumisen sijaan tukea ja neuvoa. Itse olisin enemmän huolissani tällaisen sielunmaiseman omaavien äitien lapsista.

Vierailija
76/98 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selasin tämän ketjun läpi, koska oikeasti säikähdin otsikkoa. Luin tuon jutun Teyasta, Teemusta ja Aurorasta, ja pidin siitä todella paljon. Minulle jäi kuva nuoresta perheestä, joka haluaa pärjätä tässä elämässä ja ennen kaikkea HUOLEHTIA suloisesta tyttärestään (jolla on maailman kaunein nimi)perheenä. Varmasti apua ja tukea tarvitaan, tarvitsee moni ns. "täysi-ikäinenkin" perhe, mutta tällaistako se on mitä täällä "leijonanluolassa" on tarjolla? Kyllä hävettää! Ja pitäisi hävetä teidänkin, jotka näitä solvaavia asiattomuuksia tänne kirjoittelette!

Minä olen teiniäidin tytär. Äidin, joka lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, kun olin alle vuoden vanha (isäni ei halunnut osallistua tuolloin elämääni ollenkaan) ja jätti minut mummon hoiviin. Näin äitiä parin vuoden ajan vain viikonloppuisin, ja koulun loputtua hän toi tullessaan "uuden isän". He erosivat kun olin 12 ja äiti jäi neljän lapsen yksinhuoltajaksi. Jouduin tosi paljon ottamaan vastuuta nuoremmista sisaruksistani, kun äiti kävi paljon töissä ja yritettiin pärjätä.

Mutta ei minusta tullut narkkaria, prostituoitua tai juoppoa, enkä minä käy terapiassa siksi, että minulla oli käytännössä lapsi äitinä, ihmisenä, jonka tehtävä oli opettaa ja valmistaa minua tähän elämään. Minulla on korkeakoulutus (ei mikään meriitti, mutta saavutus kuitenkin), perhe (olin itse 21, kun sain esikoiseni) ja aviomies. Minulla on myös todella läheiset välit äitiini ja olen hänelle kiitollinen lapsuudestani, jossa oli ehkä puutetta rahasta, mutta ei koskaan rakkaudesta.

Kaikki sympatiat on täysin Teya sinun puolellasi :) Jätä oikeasti omaan arvoonsa täällä olleet "aikuisten rakentavat kommentit" ja keskity asioihin, jotka sinulle on tärkeitä. Pyydä apua ja kysy neuvoa ihmisiltä, jotka oikeasti sinua tukevat ja auttavat. Älä tuhlaa energiaasi vastaloanheittoon, ja vaikka koet tärkeäksi puolustaa itseäsi, niin täällä raukkamaisesti nimettömien "oikeudenkäynnissä" on aina enemmän syyttäjiä ja tuomareita, kuin puolustajia.

Aurinkoista ja seesteistä kesän odotusta teille ja suloisia suukkoja Auroralle.

t. Anu

Kiitos kovasti :) Eiköhän tämä tämästä, ja saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, huomenna soitto erääseen kouluun, joka onneksi on Ihan täällä Tampereella :) -Teija/teya

Vierailija
77/98 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se elämä mitä elimme oli sellaista mitä kenekään ei tarvisi elää ... vaikka äitimme teki kaiken eteemme ei hänkään kaikkeen pystynyt.Ja teille jotka arvostetelle voisin sanoa että kokailkaa sitä elämää viikko mitä me elimme pitkän aikaa :(

Sydämeni on kyllä epätasapainoisen lapsuuden kokeneiden puolella, ja sitä tapahtuu aivan liikaa ja tulee vastaisuudessakin tapahtumaan valitettavasti. Mutta lähtökohtaisesti mieleen kyllä kalskahtaa ikävästi tuo kommentti "kokeilkaa sitä elämää viikko mitä me elimme pitkän aikaa", koska tasapainoinen aikuinen ei kyllä puhu noin tai toivo kenenkään oikeasti kokeilevan tai kokeneen pahaa elämää!

Tuollaisesta puheesta tulee emotionaalisesti toisista riippuvainen yksilö, joka etsii hoivaa ja hyväksyntää, ja laastaroi omat kokemuksensa tekemällä oman "ihanneperheensä" ja ihannetodellisuutensa, joka ei mitenkään voi olla pelkkää autuutta ja onnea - ei se ole meilläkään, jotka olemme ns. hyvistä olosuhteista ja kouluttautuneet, hankkineet omaisuutta, työelämässä edenneitä.

Itse ainakin olen tullut äitiydessäkin haasteiden eteen ja myöntänyt oman vajavaisuuteni monessa asiassa. En väitä olevani täydellinen äiti, mutta väittäisin kyllä lasteni lähtökohdat ovat paremmalla mallilla kuin jos olisin teininä tullut äidiksi ja varsinkin yh:ksi ilman koulutusta ja elämänkokemusta. Yläasteella harrastin kilpalajia ja olin ohjaajana pienemmille leireillä ym. vastuuta, mutta se on silti lapsuutta ja nuoruutta; aikuisuutta EI ole se että muutat pois kotoa eläen opintotuilla tai yhteiskunnan tuilla, saati tulet teiniäidiksi, vaan se kun pärjäät oikeasti omillasi ja maksat itse omat laskusi.

Silti paljon tsemppiä toivon Teijalle ja siskolleen myös, ja tunnen myös ihmisiä jotka ovat saaneet lapsen nuorina opiskelijoina. Kypsiä ja vastuullisia ihmisiä, tietysti tiukkaa on ollut, mutta hyvin pärjänneet kunhan henkinen kypsyys ja äly kunnossa. Tässä tapauksessa puhun +20 v. yliopisto-opiskelijoista, en peruskoululaisista, joille toivon kyllä paljon apua ja tarvittaessa kyllä "sossuja" paikanpäälle.

Vierailija
78/98 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin tämä "tietosi" perustuu?

Vierailija
79/98 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niin luet?

Vierailija
80/98 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö parempaa aihetta keksiny?? Ihan hyvin se näyttää lastaan hoitavan. Paremmin kun moni +30..