Teyan lapsi on huostaanotettu!
http://meandmylittleprincess.blogspot.com/
Olin kyllä varma, että näin tulee tapahtumaan.
Kommentit (98)
ja täytyy sanoa, että todella kaunis lapsi
Kiitos paljon :)
minkä näköinen teinilissu! Pimeässäkö meikkaat? Ja kakara on kyllä ihan äitinsä näköinen, kuin ufo.
ihan tarkoituksellako tämän ketjun nostit, että saisit lisää lukijoita? =)
i]TEE KUNNIANLOUKKAUS ILMOITUS TUOSTA AP:N KIRJOITUKSESTA! SE YRITTÄÄ TEHDÄ SULLE HUONON MAINEEN JA LOUKATA! SÄ OLET HYVÄ ÄITI! ÄLÄ USKO NOITA!!!!
[/quote]
Ihan kamalaa miten huonosti hoitavat!!!!!
Siskoni ei tarkoittanut tuolla kommentillaan mitään pahaa, vaan sitä että moni ymmärtäisi varmasti paremmin asioita kun olisi kokenutckaiken saman kuin me. Hän ei toivo sitä kenellekkään enkä minäkään. Olemme jo nuorina joutuneet ottamaan itsestämme sekä muista vastuuta, tällä en tarkoita Auroraa, vaan oikeasti LAPSINA itse olen pienestä pitäen yrittänyt omaa äitiäni suojella isältämme ( vaikka äitini ei asioiden niin halunnutkaan menevän) ,mutta olen aina ollut huolehtivainen minulle rakkaista ihmisistä ja ihan tuntemattomistakin. Olen kaupungilla auttanut kaatuneen vanhuksen ylös suojatieltä vaikka kaikki muut kävelivät ohi, olen huolehtinut humaltuneistani kavereista ettei heille tapahtuisi mitään pahaa, ja niin olen myös perhettäni yrittänyt suojella jo 13vuotta. Moni sanoo etten ole kokenut mitään eikä elämäni ole ollut pahaa, on niitäkin joilla on ollut pahempaa ja tulee
olemaankin, mutta en todellakaan ole kirjoittanut kuin todella pienen osan elämästäni ja kokemuksistani blogiini. On asioita joita kukaan ei tiedä eikä ikinä tule suurella todennäköisyydellä tietämäänkään, koska en puhu mieltäni painavista asioista edes kihlatulleni, en vain pysty. Siksi en aina jaksa olla iloisella ja positiivisella päällä kun minusta joku haukkumisketju tehdään, koska olen patonut tunteeni pitkään enkä aina osaa ilmaista niitä asiallisesti. Olen vielä nuori sekä kokematon,mutta ikäiseseni liian paljon pahaa jo kokenut, ihan oikeasti.
Mutta enempää avautumatta toivotan kuitenkin Hyvää alkavaa kesää kaikille jotka ovat minua jaksaneet tukea, auttaa, kuunnella ja tsempata! Kiitos kovasti, arvostan sitä hyvin paljon
selasin tämän ketjun läpi, koska oikeasti säikähdin otsikkoa. Luin tuon jutun Teyasta, Teemusta ja Aurorasta, ja pidin siitä todella paljon. Minulle jäi kuva nuoresta perheestä, joka haluaa pärjätä tässä elämässä ja ennen kaikkea HUOLEHTIA suloisesta tyttärestään (jolla on maailman kaunein nimi)perheenä. Varmasti apua ja tukea tarvitaan, tarvitsee moni ns. "täysi-ikäinenkin" perhe, mutta tällaistako se on mitä täällä "leijonanluolassa" on tarjolla? Kyllä hävettää! Ja pitäisi hävetä teidänkin, jotka näitä solvaavia asiattomuuksia tänne kirjoittelette!
Minä olen teiniäidin tytär. Äidin, joka lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, kun olin alle vuoden vanha (isäni ei halunnut osallistua tuolloin elämääni ollenkaan) ja jätti minut mummon hoiviin. Näin äitiä parin vuoden ajan vain viikonloppuisin, ja koulun loputtua hän toi tullessaan "uuden isän". He erosivat kun olin 12 ja äiti jäi neljän lapsen yksinhuoltajaksi. Jouduin tosi paljon ottamaan vastuuta nuoremmista sisaruksistani, kun äiti kävi paljon töissä ja yritettiin pärjätä.
Mutta ei minusta tullut narkkaria, prostituoitua tai juoppoa, enkä minä käy terapiassa siksi, että minulla oli käytännössä lapsi äitinä, ihmisenä, jonka tehtävä oli opettaa ja valmistaa minua tähän elämään. Minulla on korkeakoulutus (ei mikään meriitti, mutta saavutus kuitenkin), perhe (olin itse 21, kun sain esikoiseni) ja aviomies. Minulla on myös todella läheiset välit äitiini ja olen hänelle kiitollinen lapsuudestani, jossa oli ehkä puutetta rahasta, mutta ei koskaan rakkaudesta.
Kaikki sympatiat on täysin Teya sinun puolellasi :) Jätä oikeasti omaan arvoonsa täällä olleet "aikuisten rakentavat kommentit" ja keskity asioihin, jotka sinulle on tärkeitä. Pyydä apua ja kysy neuvoa ihmisiltä, jotka oikeasti sinua tukevat ja auttavat. Älä tuhlaa energiaasi vastaloanheittoon, ja vaikka koet tärkeäksi puolustaa itseäsi, niin täällä raukkamaisesti nimettömien "oikeudenkäynnissä" on aina enemmän syyttäjiä ja tuomareita, kuin puolustajia.
Aurinkoista ja seesteistä kesän odotusta teille ja suloisia suukkoja Auroralle.
t. Anu
Oletteko koskaan miettineet.. että.
vitut. olette kaikki perseestä. tietämättömiä, tyhmiä, toisen ihmisen elämästä tai pääkopasta.
1. jos teya on teinipissis, minä olen soini.
2. jos aukkua ei ole olemassa, olen soini joka on aineissa.
3. jos teya on epäkypsä ja huono äiti, niin mitä helvetin jumalia te olette? soini ei koskaan saanut jytkyä.
4. "näyttää teiniltä, googlettaa valokuvia, kerjää huomioo.."
5. eli. hyvältä näyttäminen on synti, ja nuori ikä rikos
6. jos ihminen näyttää nuorelta ja hänellä on persoonallisuus, hän on huomiota keräävä teini. mitä tulee tähän huomion keräämiseen, tehän sitä keräätte. Saatte hyväksyntää kun löydätte toisistanne mielipidekumppaneita ja saatte jotain dissattavaa. Pitäisikö teyalla ja aukulla mennä huonosti teidän mielestänne? miksi yritätte tehdä heidän elämästään vaikeaa jos heillä sitä teidän harhaluulojenne mukaan jo on?
jos yli 18 v saa lapsen ja laittaa siitä kuvia blogiin koska on ylpeä lapsestaan, se ei ole huomion kerjäämistä.
Jos teiniäiti laittaa, SE KERJÄÄ HUOMIOO. haloo elukat mikä teitä vaivaa?!
Teyalla saattaa olla sukulaistensa lapsista myös kuvia blogissaan eikö oo käynytkään mielessä? ahdasmieliset kateelliset kusipäät.
Tunnen teyan henkilökohtaisesti ja teya on aivan yhtä kypsä äiti kun kaikki muutkin vaikka onkin nuori ja näyttää jollain helvetin ihmeen tavalla mielestänne teinipissikseltä.
nyt kaikki kypsät äidit, näyttäkää sitä kypsyyttänne jossain muualla jos sanavarastonnekaan ei ole vielä teiniajoistanne kasvanut.
Mitäs omat lapsenne ajattelisivat jos tietäisivät että dissaatte muiden muksuja anonyymisti netissä.
Jos lapsianne ajattelette, niin vittu kypsykää älkääkä ruikuttako. vai onko sielä jokainen ns. ÄITI joku toinen teinilissu joka kaikessa katkeruudessaan ja kapinassaan ajattelee kuten kaikki muutkin vain koska muutkin tekevät niin?
Menkää peilin eteen, kysykää itseltänne, oletteko kypsiä äitejä tämän kaiken jälkeen mielestänne?
Ja verratkaa itseänne teyaan joka on 17v eikä tuomitse teidän kakaroitanne tai teitä äiteinä.
kasvakaa. aikuiset.
ei myöskään pidä blogissa mussuttamista ehdottomana faktana. se ei ole todiste mistään.
ellei kirjoittaja ole jotenkin sidoksissa Perussuomalaiseen puolueeseen... ; )
ladataan nettiin. Niitä kuvia ei enää koskaan pois saa. Lapsi ei ole lemmikkieläin.
ladataan nettiin. Niitä kuvia ei enää koskaan pois saa. Lapsi ei ole lemmikkieläin.
Aikuisena ihmisenä en voi kuin ihmetellä hyvin suureen ääneen näiden muiden "aikuisten" mammojen varmaa tietämystä ja ah niin kypsää käytöstä. Teidän elämässä ei sitten todella taida tapahtua enää mitään? Kukaan ihminen, jonka elämässä on kaikki kunnossa, on tasapainossa ja onnellinen, kukaan sellainen ei toivo anonyymisti internetissä pahaa teiniäidille, ei hauku tätä anonyymisti alatyyliin ja tee psykologista profiilia henkilöstä, josta todellisuudessa ei tiedä mitään.
Olisikohan terapian paikka monelle mammalle, sillä teillä ei mene hyvin. Ihan oikeasti. Miten tuollaisten sekopäiden lapset oikein voi, kysympähän vaan. Enemmän minä huolissani olen teidän lapsiraukoista, kuin tämän teiniäidin.
Teini puhuu teinikieltä, mikä shokki ja uutispläjäys! Kenelle tulee yllätyksenä, käsi pystyyn? Että teini ei kirjoitakaan täydellistä kirjakieltä syväanalyyseineen ja puutarhatonttuineen, virkkauspohdintoineen ja puutarhanlaittoineen? Miten idiootti ihmisen pitää olla, että länkyttää anonyymisti netissä teinille, että puhut teinikieltä. Sellaisia ne teinit ovat!
Ja vaikka teini saisikin lapsen teininä, se ei vielä pilaa lapsen elämää millään tavalla. Itsekin tunnen teininä ensimmäisen lapsen tehneen naisen, on naimisissa tällä hetkellä, synnyttänyt muutaman lapsen lisää. Lapset voivat hyvin ja elämä on mennyt oikein hyvin. Ilmeisesti paljon paremmin, kuin monelta muulta häiriintyneeltä av-mammalta.
Teya, olet osannut vastat ikääsi nähden huomattavasti fiksummin näiden anonyymien mammojen luokattomaan räksytykseen. Ja nämä ihmiset kehtaavat vielä antaa niitä maailmankuuluja totuuksia elämästä...kannattaisiko aloittaa se tutkiskelu omasta elämästä, oman pääkopan sisällöstä ensin, sillä sanon vielä, teillä ei ole kaikki kunnossa. Kukaan terve ihminen ei hauku teiniäitiä tällä tavalla anonyymisti netissä. Ei kukaan tasapainoinen aikuinen tee noin.
Täällä on aika monta mammaa, joiden mielenterveyttä epäilen siinä mielin, että suosittelisin heidän lapseinsa kohdalla sitä huostaanottoa. Siinä ei ole mitään vikaa, että teini käyttäytyy ja kirjoittaa kuin teini, mutta että aikuinen ihminen? Onko mikään säälittävämpää!
tervetuloa oikeeseen maailmaan.Mua järkyttää kuinka typerän sinisilmäisiä ihmiset ovat viranomaisten kanssa asioidessaan.
Ap keksi huostaanoton omasta päästään. Miksi ihmeessä? Mikä tarve on keksiä perättömiä väitteitä tuntemattomista ihmisistä? Sellaisesta muuten saa tuomion, jos valheellisten väitteiden uhri tekee rikosilmoituksen.
Älkääkä hyvät ihmiset pelotelko nuorta äitiä asioilla, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Niin kauan kuin hän huolehtii itsestään ja lapsestaan kohtuullisen hyvin, ei sossu tule ja syö häntä eikä vauvaa.
Varsinaisia ääliöitä täällä. Ihan kuin toivoisitte onnettomuuksia toisille.
että tämä "Teya", joka täällä kehottaa kommentoijia mm. hankkimaan oman elämän, on teini-äiti joka kertoo kaiken elämästään _julkisessa_ blogissa kuitenkin?
Voisiko joku ottaa teineiltä internetin pois?
on paras äiti omalle lapselleen. Kummallista lietsontaa yksityistä ihmistä kohtaan, saako tällaisia otsikoita edes kirjoittaa?
Ylläpito, miten on?
Neitokainen on ilmeisen nuori, mutta sehän ei hänestä huonoa äitiä tee. Aika raskasta kuitenkin varmasti lukea yleiseltä keskustelupalstalta perättömiä väitteitä näin vakavasta aiheesta.
Älkääkä hyvät ihmiset pelotelko nuorta äitiä asioilla, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Niin kauan kuin hän huolehtii itsestään ja lapsestaan kohtuullisen hyvin, ei sossu tule ja syö häntä eikä vauvaa.
16 v ilman tyopaikkaa tai omaa rahaa asuu alkoholisti isän kanssa pikku pienen vauvan kanssa.
16 v oli jo ensikodissa
sossut ravaavat viikottain
sori, ei hyvältä kuullosta. Ei sossu tädit hänen ystäviä ole. Tukitoimet on tilapäisiä. Jos et saa asiasi hoidettua nopeasti niin harkitaan huostaanottoa
viedä lapsensa kotiin
mä luulin et adoptio olisi ollut automaattinen
Ihan selvästihän tämä bloggaaja kertoi, miksi ei pidä toisestä sossusta ja kyse oli tosiaan hänen omasta taannoisesta asiasta.
Millä oikeudella te hyökkäätte tämän nuoren naisen kimppuun? Onhan se tietty hyvä maalitaulu kun uskaltaa oikein nimellään kirjoittaa jne.
Naistenvälistä solidaarisuutta ei ole eikä tule, huoh....
Blogista kyllä paistaa läpi se, että hän rakastaa lastaan, välitää lapsestaan ja pyrkii huolehtimaan lapsen asioista hyvin. Mitä muuta voi vaatia?
Polttaa tupakkaa, voi kamalaa...iikkk!!! 70-luvulla oli paljon yleisempää tupakoida lasten läheisyydessä ja kotona, jopa niin että vaikka talonväki ei itse polttanut, niin vieraille kyllä lyötiin tuhkakuppi pöytään.
Tsemppiä Teyalle ja kumppaneille.
T kahden lapsen keski-ikäinen tanttamutsi
Wikipedian sanoin:
"Ensikoti on paikka, jossa tuetaan vaikeuksissa olevia perheitä vanhemmuudessa ja elämänhallinnassa. Vanhemmat, erityisesti äiti voivat tulla ensikotiin odotusaikana tai pienen vauvan kanssa. Tarvittaessa myös isä voi asua ensikodissa. Asumisaika sovitaan perheen tarpeiden mukaan. Ensikodissa tuetaan vauvan ja vanhempien varhaista vuorovaikutusta, hyvää suhdetta ja opetellaan arkielämästä ja vauvanhoidosta selviytymistä käytännössä."
vaikuttaa: melko itsekeskeinen, vielä kypsymätön, lievästi äreä:) Ihan tavallinen teini, ikävä kyllä ne ovat sellaisia ominaisuuksia jotka ei varsinaisesti hyväksi äidiksi tee. Ei välttämättä toki maailman huonoimmaksikaan. Ja kyllä, varmaan, toivottavasti, tämäkin tyttö vauvan myötä kasvaa, mutta kun... Ei vauvan kuuluisi joutua vanhempiaan kasvattamaan! Ja mainittakoon, että yksi parhaista ystävistäni sai esikoisen alaikäisenä, oli ja on hyvä äiti lapsilleen, mutta mutta... Taisipa olla jo silloin kypsempi kuin tämä tyttö, jota en edelleenkään miksikään hirviöksi väitä, ja lisäksi kotiolot huomattavasti vakaammat. Eli varmasti on vaikeaa tuolla Teijalla, ja apua ja tukea tarvitsee, sekä teksteistään päätellen mahdollisesti myös keskusteluapua. Sillä surullinen tilannehan tuo on: alkoholisti-isä jota äiti ei heitä pellolle, ja lapsi kasvatettavana vaikka on itsekin vielä ihan lapsi. Toivottavasti nuori perhe pärjää ja selviää alun hankaluudesta, parin vuoden jälkeen tuokin tyttö on varmaan jo paljon kypsempi, onneksi, uhmiksen kanssa kun silloin joutuu tahimaan:)
on kyllä harvinaisen tylsä elämä jos tarvii teiniäitien elämää tutkia ja odottaa millon lapsi huostaanotetaa / tehdä älyttömiä johtopäätöksiä. Välillä voi vilkaista peiliin ja kysyä "miten hyvin tunnen teyan"
Hyvinhän teya lastaan hoitaa!