Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teyan lapsi on huostaanotettu!

Vierailija
20.11.2011 |

http://meandmylittleprincess.blogspot.com/

Olin kyllä varma, että näin tulee tapahtumaan.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ja jos mun alaikäinen tytär pitäisi blogia,ja kertoilisi juoppoisästään,niin netti lähtis jäähylle kyllä."

Vierailija
42/98 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ja jos mun alaikäinen tytär pitäisi blogia,ja kertoilisi juoppoisästään,niin netti lähtis jäähylle kyllä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/98 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole seppä syntyessään. äitiyteen kasvetaan lapsen myötä. kukaan ei ole valmis äiti lapsen saadessaan, ei edes 32-vuotias tradenomi.

bloggaaminenhan on itsekeskeisten ihmisten hommaa muutenkin, ei teya varmaan ole sen itsekeskeisempi kuin kukaan muukaan blogisti, joka mielellään päivästä toiseen esittelee omaa elämäänsä lukijoilleen. että halloota taas, vatipäät.

Vierailija
45/98 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä nuorten ihmisten tarve olla "julkkiksia". Miksi koko elämä pitää tuoda kaikkien mahdollisten ihmisten riepoteltavaksi, ja sitten lähteä vielä joka asiasta lukijoiden sun muiden kanssa riitelemään?

Kaikesta siitä pääsisi eroon, kun jättäisi blogin pitämättä, tai rajaisi sen katselun vain sellaisille ihmisille, joiden sitä haluaa lukevan.

Ehkä nuokin nuoret ihmiset sitten joskus 10 vuoden päästä tajuavat miten typerän kuvan he itsestään antoivat. Sitä odotellessa.

Vierailija
46/98 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan hoidan huostaanotettuja pikkuisia ja olen sossun/vanhempien välissä. Tiedän faktat - se ei tarkoita, että itse ne hyväksyisin mutta ko. nuoren kannalta tilanne ei ole ihanteellinen. Hänhän kertoo blogissaan itse, että oli pakko päästä pois "enskasta" eli muuttamalla sieltä pois, hän itse otti riskin joutua tarkempaan syyniin. Positiivista on, että hän ottaa vastaan muut tarjotut tukitoimet mutta voin kertoa, että niiden toinen tarkoitushan on päästä lähelle tarkkailemaan tilannetta. Ja kyllä hyvät asiat käydään toki läpi mutta blogista päätellen hänen asenteensa sossua kohtaan ei ole kovin yhteistyökykyinen mitä pidetään lapsen kannalta myöskin riskitekijänä.

Minä tiedän myös kolikon toisen puolen eli sen miten huonosti vauvojakin hoidetaan... Suomessakin on ihan oikeasti aliravittuja ja väkivaltaisesti kohdeltuja vauvoja - vanhemmat eivät toki aina ole nuoria. Mutta monesti varsinkin nuorten vanhempien innostus hiipuu pikkuhiljaa ja muut (vanhat) kuviot ottavat ylivallan ja vauvanhoitoa laiminlyödään. Tämä (laiminlyönti ym.) ei koske ko. blogin nuorta äitiä mutta todellisuus on rankempi kuin mitä moni lastensuojeluun perehtymätön voisi olettaa. Ja kyllä vauva otetaan herkemmin huostaan kuin isompi lapsi; kynnys huostaanottoon on alhaisempi.

Minä en tuomitse vaan meidän kotimme ovi on auki kaikille vanhemmille (sossun mahd. rajoitusten puitteissa). Minun ensisijainen tehtäväni on hoitaa lapsia - vanhempien ongelmia minä en ratko mutta voin omalta osaltani tukea heitä vanhemmuudessa.

t. kriisiperheen äiti, jolla on 3 biolasta, 2 pitkäaikaisesti sijoitettua lasta ja tällä hetkellä 2 kriisisijoitettua lasta

Eli kostatte nuorelle viemällä hänen lapsensa, jos hän ei anna teidän tunkea nokkaanne joka asiaan, kytätä ja määrätä kaikesta?!! Huh huh...

Väität, ettei tuomitse, mutta silti sanot etteivät ongelmaperheiden vanhemmat AINA ole nuoria! Siis mitä v--tua! Katsoisit joskus peiliin ihan tosissaan... et todellakaan ole mikään kovin fiksu ihminen noilla asenteilla.

Luepas murunen nyt tuon kriisiperheen äidin teksti uusiksi, ja vedä henkeä.

Hän ei edelleenkään ole sossu, vaikka kuinka se ois susta kiva jos ois.

Vierailija
47/98 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ehkä mulla on hiukan parempaakin tekemistä kun kerjätä lukijoita ja huomioo ylipäätänsä, viimenen paikka missä sen tekisin on tää hemmetin vauva.fi, paskojen mammojen angstaussivusto. hyvää päivää ihmiset.

ps. Tiedän kyllä että täälläkin on äitejä jotka ovat ihania ja vastuullisia ja todella hyviä esimerkkejä lapsilleen :) Myös paljon minua parempia, mutta te jotka täällä mua haukutte ilman että tunnettekaan, olette niitä huonoimpia, jotka kaipaatte ''hyväksyntää'' haukkumalla nyt esimerkiksi minua, koska olen teille aliarvioisempi, vaikka asia ei niin olekkaan.

Elämäni on ehkä ollut vähän hullunmyllyä joskus, ja tulee vielä menemään aivan sekaisin entisestään (tosin hyvällä tavalla, ja aivan eritavalla), mutta ihmisenä olen teitä parempi, se on karu totuus.

Ehkä en pitänyt ensikodin ohjaajista, jotka eivät tehnyt mielestäni työtä hyvin, ensinnäkään ne ei tukenut, ei auttanut, pikemminkin vain tarkkaili, teki todistetusti vääriä lastensuojeluilmoituksia. ja muutenkin PUHUI TODELLA TÖRKEÄSTI . He eivät mm. päästänyt mua edes vaunuileen, tai kauppaan ostamaan vaippoja tai mitään muutakaan jne, en saanut nähdä äitiäni, ja isäni oli humalassa minun nähden viimeksi kun olin raskaana, enkä joudu hänen juopottelustaan kärsimään, sossu myöskin tietää siitä.

Pääasia on se,että ette saa mua latistuun, tiedän että teillä on päässänne vähän vialla, jos väitätte tietävänne musta paljonkin mun blogin perusteella esim tämä AP - joka veti koko jutun jälleen päästään. Mä kyllä jaksan teidän kritiikkiä kuunnella vaikka 24/7,mutta luulis teilläkin oikeasti olevan parempaakin tekemistä, kun mun elämänmenon miettiminen tai Auroran, Aukku voi hyvin, ja se siitä, jättäkää muiden elämät muiden hoidettavaksi, ja keskittykää omaanne!

Kiiitos, Teya.

se oma elämäsi omana tietonasi, niin sulle tuskin tulee kukaan mitään sanomaan, eiks niin?

Niin kauan kun itse kirjoitat elämästäsi minne tahansa, ja vaahtoat vielä lisää kunnon teiniangstilla täällä, niin kauan lyöt vaan vettä kritisoijiesi myllyyn. On iso osa ihmisiä, joiden hyväksyntää sä et tule ikinä saamaan, eikä se tee sinusta yhtään sen hienompaa marttyyriprinsessaa, vaikka kuinka tappelisit.

Hoida lapsesi, hoida elämäsi kuntoon. Hanki koulutus. Ja pidä turpasi kiinni ongelmistasi sellaisissa paikoissa, mihin ne ei kuulu, kuten netti. Keskity olennaiseen.

Vierailija
48/98 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinariäideissä on järjestäen se, että he kuvittelee oikeasti tietävänsä elämästä jotain, kasvaneensa kovin kypsiksi henkisesti jne.

Ja sitten oikeasti käyttäytyvät kuin pikkulapset. Oikeasta elämästä eivät tiedä tuoon taivaallista, eivät todellakaan hallitse elämäänsä millään lailla puhumattakaan, että itse edes jollain toimilla yrittäisivät alkaa elättämään itseään ja perhettään. Vauvakin nähdään tasan sillä perspektiivillä, että se on just ihana söpö vauva, ja hyvää äitiyttä on se, että vauvalle antaa ruokaa eikä lyö sitä. Ei mitään perspektiiviä siihen, että se lapsi kasvaa, se on siinä AINA, se tulee tarvitsemaan hyvin erilaisia asioita kasvunsa varrella...

Mutta ei siinä mitään. Kukin taaplaa niillä eväillä mitä on annettu.

Vierailija
49/98 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei kaikilla aina ole helppoa teyan isosiskona kanssa nuo asiat eläneenä voin sanoa että ei ole ollut helppoa kellään meistä.Ja pakko sanoa että tollaisessa elämässä on ollut pakko huolehtia itsestään suurimmaksi osaksi ja opittava kantaan vastuuta jo varhain ei sille voimitään mutta sen tiedän että teya hoitaa aukkua parhaansa mukaan ja ainakin minä tuen teyaa kaikin tavoin kun koululta ja omalta perheeltä vain voin .Mutta kaikesta huolimatta tayasta on kasvanut/ kasvamassa vastuuntuntoinen nuori nainen .Itsekkin vanhempien nurkista lähdin 17V ja menin naimisiin ja nyt 3 lasta ja 14V avioo takana enkä kadu ,se elämä mitä elimme oli sellaista mitä kenekään ei tarvisi elää ... vaikka äitimme teki kaiken eteemme ei hänkään kaikkeen pystynyt.Ja teille jotka arvostetelle voisin sanoa että kokailkaa sitä elämää viikko mitä me elimme pitkän aikaa :(

Vierailija
50/98 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sen nimi teija? Miks ihmeessä pitää käyttää muotoa teya? Kamala, vaikuttaa just teinikovikselta. Teija on sulonen nimi, sillä sais myötätuntoakin. Tsemppiä äiteyteen, aukku on suloinen.

Vierailija
51/98 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinariäideissä on järjestäen se, että he kuvittelee oikeasti tietävänsä elämästä jotain, kasvaneensa kovin kypsiksi henkisesti jne.

Ja sitten oikeasti käyttäytyvät kuin pikkulapset. Oikeasta elämästä eivät tiedä tuoon taivaallista, eivät todellakaan hallitse elämäänsä millään lailla puhumattakaan, että itse edes jollain toimilla yrittäisivät alkaa elättämään itseään ja perhettään. Vauvakin nähdään tasan sillä perspektiivillä, että se on just ihana söpö vauva, ja hyvää äitiyttä on se, että vauvalle antaa ruokaa eikä lyö sitä. Ei mitään perspektiiviä siihen, että se lapsi kasvaa, se on siinä AINA, se tulee tarvitsemaan hyvin erilaisia asioita kasvunsa varrella...

Mutta ei siinä mitään. Kukin taaplaa niillä eväillä mitä on annettu.

..kun noin pädetään? Inhottavaa yleistämistä, ja mitähän tarkoitat tuolla ''oikealla elämällä''? Montaakohan teiniäitiä sinäkin oot elämäs aikana TUNTENUT? Jotain blogeja lukenut netistä ja heti koko maailman teiniäidit on pikkulapsia.. Teyan elämän arvosteleminen ei oo varmaan sun hommas täälä foorumeilla. =) Ja missähän kukkakehdos oot tainnu nuoruutes kasvaa, pointsit sulle. Oon aika kade jos oot saanu nuoruutes elää täydellisesti.

Ehkä, jotkut teinilapset ei oo kypsiä vanhemmiksi, mutta se ei tarkota että kaikki olis.

Vierailija
52/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja asiat punnitaan.

Tiedät varmaan myös sen että vauvoja ei oteta huostaan vaan sen takia että on vauva. On ihan sama onko lapsi vauva, teini tai siltä väliltä aina katsotaan kokonaiskuva.

Mua ärsyttää suunnattomasti tollaset "sossut" jotka kirjottelee keskellä yötä tänne paskaa. "

ihan samaa mieltä !!!

Vierailija
53/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuna varmaan myös tiedät että myös hyvät asiat käydään läpi

ja asiat punnitaan.

Tiedät varmaan myös sen että vauvoja ei oteta huostaan vaan sen takia että on vauva. On ihan sama onko lapsi vauva, teini tai siltä väliltä aina katsotaan kokonaiskuva.

Mua ärsyttää suunnattomasti tollaset "sossut" jotka kirjottelee keskellä yötä tänne paskaa.

Pieni vauva tarvitsee ihan erilaista hoitoa kuin vaikkapa 2-vuotias. Hoidon laiminlyönti näkyy vauvassa todella paljon nopeammin kuin isommassa lapsesssa. Samoin mahdollinen väkivallan uhka on vauvan kohdalla pahempi juttu. Ravistele vauvaa vs. ravistele teini-ikäistä.

Vierailija
54/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kymmeniä aikuisia, hyvintoimeentulevia, tupakoimattomia, tasapainoisia, lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä jotka olisivat onnellisia saadessaan tarjota suloiselle pienelle tyttövauvalle rakastavan ja turvatun lapsuuden. Miksi Auroraa ei anneta jollekin heistä, nyt kun hän on vielä niin pieni että selviäisi mahdollisimman vähillä traumoilla, vaan annetaan tuon keskenkasvuisen kakaran tuhota hänen elämänsä?

En vaan voi ymmärtää.

Vierailija
55/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks teillä mammoilla tullut mieleenkään, että suomessa on sellanen juttu kuin sananvapaus, että täällä saa kirjottaa blogiin ihan mitä vaan esimerkiksi viranomaisista ja omasta elämästään? kansanryhmiä vastaan ei saa kiihottaa eikä yksittäisten henkilöiden kunniaa saa loukata (joita molempia kyllä av:lla välillä harrastetaan maailman parhaiden äitien toimesta).

teyan tilannetta ei juridisesti voi hetkauttaa suuntaan eikä toiseen sen paskanjauhanta ja alatyylinen kielenkäyttö, sossujen tai oman perheensä arvostelu, saati teidän kasvottomien herranterttumamien kanssa länkyttäminen. vaikka pimu kirjoittaisi blogissaan vetävänsä spiidiä, se ei muuttaisi mitään. se olisi gonzoa. teiltä ei kyllä voisi odottaakaan kykyä erottaa faktaa fiktiosta tai taitoa lukea rivien välistä yhtikäs mitään.

tyttö hoitaa vauvansa hyvin, vauvalla ei ole hätää eikä vaaraa ja sosiaalitoimi tietää sen. he voivat seurata tilannetta ihan vapaasti, mutta jos asiat jatkuvat samalla mallilla, eli hyvin, ei huostaanotolle ole perusteita vaikka te pakahtuvien sydäntenne pohjasta niin toivoisittekin.

Vierailija
56/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEE KUNNIANLOUKKAUS ILMOITUS TUOSTA AP:N KIRJOITUKSESTA! SE YRITTÄÄ TEHDÄ SULLE HUONON MAINEEN JA LOUKATA! SÄ OLET HYVÄ ÄITI! ÄLÄ USKO NOITA!!!!

Vierailija
57/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiltä ei kyllä voisi odottaakaan kykyä erottaa faktaa fiktiosta tai taitoa lukea rivien välistä yhtikäs mitään.

ei lue rivien välistä mitään,oli taitoa tai ei.

Vierailija
58/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla "suloisella tyttövauvalla" on ihan turvallinen lapsuus edessään. wake up and smell the coffee! mikä ihme sitä muksua traumatisoi? meitä ihmisiä on tässä maailmassa niin moneen junaan, elämäntyylit ja lähtökohdat on erilaisia. se, että lapsen äiti on nuori ja köyhä(hkö) ei automaattisesti tarkoita sitä, että lapsen elämä on pilalla.

ihmisillä on erilaiset lähtökohdat ja eväät elämään muutenkin. jokaisen on pelattava niillä korteilla, mitä on elämältä saanut.

te tradenomimammat kannustaloissanne ette taida ymmärtää nuorista ihmisistä mitään. sääli teidän lapsianne, sillä hekin ovat jonain päivänä yhtä tunteidensa vietävissä ja täynnä nuorta angstia ja uhoa kuin teyakin nyt, ettekä te tajua siitä tuon taivaallista.

Vierailija
59/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään pidä blogissa mussuttamista ehdottomana faktana. se ei ole todiste mistään.

Vierailija
60/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEE KUNNIANLOUKKAUS ILMOITUS TUOSTA AP:N KIRJOITUKSESTA! SE YRITTÄÄ TEHDÄ SULLE HUONON MAINEEN JA LOUKATA! SÄ OLET HYVÄ ÄITI! ÄLÄ USKO NOITA!!!!