Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teyan lapsi on huostaanotettu!

Vierailija
20.11.2011 |

http://meandmylittleprincess.blogspot.com/

Olin kyllä varma, että näin tulee tapahtumaan.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lastensuojelussa mukana olevana voin kertoa, että kovin paljoa ei tarvitse tapahtua, kun vauva otetaan huostaan. Tuossa tilanteessa on niin paljon "riskejä" (mm. teiniäidin oma alkoholisti-isä), että vauva otetaan huostaan heti, jos siihen on aihetta. En kiistä etteikö tyttö hoida vauvaa hyvin mutta se ei myöskään tarkoita, että hän olisi kypsä vanhemmaksi. Ja kun suurennuslasin alle päätyy, niin virheisiin tai ylimielisyyteen (kukaan ei muka voi viedä vauvaa... just...) ei tod. ole varaa.

Sanoisin oman kokemukseni perusteella, että tytön tilanne olisi parempi, jos hän olisi vauvan kanssa ensikodissa - olisi jäänyt sinne edes siihen asti, että saa oman asunnon. Hänen omat kotiolonsa eivät nimittäin vaikuta kovin vakailta vauvaa ajatellen.

ja asiat punnitaan.

Tiedät varmaan myös sen että vauvoja ei oteta huostaan vaan sen takia että on vauva. On ihan sama onko lapsi vauva, teini tai siltä väliltä aina katsotaan kokonaiskuva.

Mua ärsyttää suunnattomasti tollaset "sossut" jotka kirjottelee keskellä yötä tänne paskaa.

Vierailija
2/98 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tällaisen suht normaalin keski-ikäisen täti-ihmisenkin kiroilemaan kuten toi blogi-Taya. Ihan järkyttävä asenne "sossulla".

Tuo nuori neiti näkyy pärjäävän ihan lupaavasti vauvansa kanssa ja tekee kovasti hommia sen eteen. Hänen jaksamistaan tuskin auttaa se, että vinoutuneet "sossut" vahtivat jatkuvasti hänen harha-askeliaan - tuki voisi olla paljon parempi juttu kuin arvostelu ja kohtuuton syynääminen?! Hän on ilmeisesti saanut ansaitsemattaan jo ihan riittävästi kokea elämän negatiivisia puolia, mutta sen verran fiksulta hän vaikuttaa, että oikeanlaisella tuella hänet vauvoineen saisi ihan loistavaan alkuun elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lastensuojelussa mukana olevana voin kertoa, että kovin paljoa ei tarvitse tapahtua, kun vauva otetaan huostaan. Tuossa tilanteessa on niin paljon "riskejä" (mm. teiniäidin oma alkoholisti-isä), että vauva otetaan huostaan heti, jos siihen on aihetta. En kiistä etteikö tyttö hoida vauvaa hyvin mutta se ei myöskään tarkoita, että hän olisi kypsä vanhemmaksi. Ja kun suurennuslasin alle päätyy, niin virheisiin tai ylimielisyyteen (kukaan ei muka voi viedä vauvaa... just...) ei tod. ole varaa.

Sanoisin oman kokemukseni perusteella, että tytön tilanne olisi parempi, jos hän olisi vauvan kanssa ensikodissa - olisi jäänyt sinne edes siihen asti, että saa oman asunnon. Hänen omat kotiolonsa eivät nimittäin vaikuta kovin vakailta vauvaa ajatellen.

Sossuna varmaan myös tiedät että myös hyvät asiat käydään läpi ja asiat punnitaan.

Tiedät varmaan myös sen että vauvoja ei oteta huostaan vaan sen takia että on vauva. On ihan sama onko lapsi vauva, teini tai siltä väliltä aina katsotaan kokonaiskuva.

Mua ärsyttää suunnattomasti tollaset "sossut" jotka kirjottelee keskellä yötä tänne paskaa.

Vaan hoidan huostaanotettuja pikkuisia ja olen sossun/vanhempien välissä. Tiedän faktat - se ei tarkoita, että itse ne hyväksyisin mutta ko. nuoren kannalta tilanne ei ole ihanteellinen. Hänhän kertoo blogissaan itse, että oli pakko päästä pois "enskasta" eli muuttamalla sieltä pois, hän itse otti riskin joutua tarkempaan syyniin. Positiivista on, että hän ottaa vastaan muut tarjotut tukitoimet mutta voin kertoa, että niiden toinen tarkoitushan on päästä lähelle tarkkailemaan tilannetta. Ja kyllä hyvät asiat käydään toki läpi mutta blogista päätellen hänen asenteensa sossua kohtaan ei ole kovin yhteistyökykyinen mitä pidetään lapsen kannalta myöskin riskitekijänä.

Minä tiedän myös kolikon toisen puolen eli sen miten huonosti vauvojakin hoidetaan... Suomessakin on ihan oikeasti aliravittuja ja väkivaltaisesti kohdeltuja vauvoja - vanhemmat eivät toki aina ole nuoria. Mutta monesti varsinkin nuorten vanhempien innostus hiipuu pikkuhiljaa ja muut (vanhat) kuviot ottavat ylivallan ja vauvanhoitoa laiminlyödään. Tämä (laiminlyönti ym.) ei koske ko. blogin nuorta äitiä mutta todellisuus on rankempi kuin mitä moni lastensuojeluun perehtymätön voisi olettaa. Ja kyllä vauva otetaan herkemmin huostaan kuin isompi lapsi; kynnys huostaanottoon on alhaisempi.

Minä en tuomitse vaan meidän kotimme ovi on auki kaikille vanhemmille (sossun mahd. rajoitusten puitteissa). Minun ensisijainen tehtäväni on hoitaa lapsia - vanhempien ongelmia minä en ratko mutta voin omalta osaltani tukea heitä vanhemmuudessa.

t. kriisiperheen äiti, jolla on 3 biolasta, 2 pitkäaikaisesti sijoitettua lasta ja tällä hetkellä 2 kriisisijoitettua lasta

Vierailija
4/98 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän päämäärä saattaa olla nuoren tukeminen vanhemmuudessa, ja joskus se vanhemmuus tarkoittaa nuoren painostaminen adoptioon

Vierailija
5/98 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänen aika aiheuttako hänelle enempää harmia, kuin mitä täällä on jo aiheutettu! Nettikiussamista vauvapalstalla? Jumalaut, miten TÖRKEETÄ!

Jos teidän omalle tyttärellenne kävis niin, että hänestä tuis teiniäiti, niin olisko kiva, että aikuiset ihmiset haukkuis häntä pitkin nettien palstoja? Mitä???

Vierailija
6/98 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omasta lapsestani tulisi teiniäiti, todennäköisesti käskisin kasvattaa järkeä päähän. En ikinä koskaan katselisi juoppoa äijää, koska se ei ole lapsille hyvä paikka elää. Sen lisäksi hoitaisin itse alaikäisen lapseni ja vaikka lapsenlapsenikin jos se tilanne sitä vaatisi. Aikuisen ihmisen tulee ottaa vastuuta, tässä tapauksessa selkeästi molemmat vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatustyössään ja sossut kun päästivät lapsen muuttamaan lapsensa kanssa takaisin epävakaaseen ilmapiiriin. Tosin tampereen sossut tuntien elämästä ei tule tolle helppoa, mutta hyvä vaan että vahditaan, ettei pääse menneisyys iskemään uudestaan käyntiin.

Vierailija
7/98 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänen aika aiheuttako hänelle enempää harmia, kuin mitä täällä on jo aiheutettu! Nettikiussamista vauvapalstalla? Jumalaut, miten TÖRKEETÄ!

Jos teidän omalle tyttärellenne kävis niin, että hänestä tuis teiniäiti, niin olisko kiva, että aikuiset ihmiset haukkuis häntä pitkin nettien palstoja? Mitä???

huostauhkaa tai ei,mutta typerää levitellä omia asioitaan netissä,jotka voivat loppupeleissä känntyä sua vastaan.

Ja jos mun alaikäinen tytär pitäisi blogia,ja kertoilisi juoppoisästään,niin netti lähtis jäähylle kyllä.

Vierailija
8/98 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bloggaajan jauhanta kohdistuu kasvottomaan massaan

aika kovaa tekstiä ihan tunnistettavissa olevista henkilöistä (mm. ensikodin työntekijöistä). En vähättelisi sitäkään puolta tässä jutussa - ei ainakaan minusta osoita kypsyyttä haukkua viranomaisia kaikkien luettavissa olevassa blogissa. Jonkun mielestä on kunnianloukkaus, kun nuorta opastetaan tai suorastaan kehoitetaan käyttäytymään paremmin/harkitsemaan tarkemmin mitä nettiin kirjoittelee - minä kutsuisin sitä mieluummin kasvattamiseksi.

Vierailija
9/98 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä se kirjoittelee asioita omasta elämästään. Mutta tehän luette sitä ? Ja sitä paitsi, blogin kirjoittaminen on yleensä oman elämänsä kirjoittamista, tavalla tai toisella, ja hän ei varmasti ole ainoa äiti, joka kirjoittaa blogiin omasta itsestään ja vauvasta.

olen huomannut, että pahimmat tuomitsijat ovat niitä juuri "sopivan"ikäisiä äitejä, joilla on mies, 2 lasta, auto, keskipalkkainen työ, ja he ovat eläneet aina "oikein". onko heidän elämänsä sittenkin tylsää ?

Vierailija
10/98 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni kuitenkin kova teksti koskee nimeltämainitsematonta ensikodin työntekijää. eikä tässä kukaan ole kypsäksi tyttöä kehunutkaan, ei laisinkaan. monelta tuntuu jäävän käsittämättä, että kyseessä ovat nimenomaan teinin verbaaliset tunteenpurkaukset. blogikirjoittelu ei kuitenkaan vaikuta äitiyteen millään lailla, ja viranomaisia saa (ja mielestäni pitääkin) arvostella, koska siihen on täällä mahdollisuus. sananvapaus ei ole itsestäänselvyys ja sitä saa halutessaan lain puitteissa harjoittaa kuka tahansa.

eikä mainitsemasi "opastaminen" olekaan kunnianloukkaus, vaan sellaiset puheet, joita voisi tänä päivänä nimittää suositulla termillä vihapuheiksi. tietenkin voidaan miettiä onko vieraiden ihmisten "kasvattamisessa" mitään järkeä, mutta sitähän minäkin tässä teen. yritän kasvattaa mammoja.

Vierailija
11/98 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman suloinen vauva!

Vaikka äiti aika perus teinipissis onkin.

Vierailija
12/98 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä blogissa on se, että tällä neitokaisella ei ole omaa lasta, ainakin osa kuvista on muiden lapsista varastettuja kuvia!

tarkoitatko teijaa??????? onhan sillä lapdsi, Aurora.

Vierailija
13/98 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman suloinen vauva!

Vaikka äiti aika perus teinipissis onkin.

et itsekkään taida olla sen erikoisempi. Ja jos (ja ilmeisesti, kun)et Teyaa henk.koht. tunne, niin voit pitää ennakkoluulosi omana tietonasi. Kiitos!

-Teyan kaveri

Vierailija
14/98 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhtään järkyttynyt. Periaatteessa en nyt oikein ymmärrä noita blogeja, missä avataan henkilökohtainen elämä kaikelle kansalle, mutta ihan hyvän kuvan mielestäni tämä nuori äiti meiningeistään antoi.

Enemmän nyt olisin järkyttynyt siitä, miten rumasti täällä jotkut (monet varmaan jo keski-ikäisiä) tästä äidistä puhuvat. Jos äidillä olisikin ongelmia, eikö meidän aikuisten pitäisi tukea ja neuvoa, ei haukkua? Toki teiniäitiys on epätoivottava ja haastava juttu, mutta kun vahinko on jo sattunut, on nuoria äitejä tuettava, ei haukuttava.

Vierailija
15/98 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko antanut tän ketjun painua unholaan!

tai ennen sitä opettanut siskosi käyttämään ehkäsyä..

osaan käyttää ehkäisyä :)))))

Vierailija
16/98 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, kun noiden laitosnuorten pitää puskea niitä sossun elättejä maailmaan heti kun löytyy isäehdokas.

Mä alan olla pakkoabortin kannalla.

Sinun kohdallasi se pakkoabortti olisi ainakin kannattanut olla.

Vierailija
17/98 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa, että todella kaunis lapsi

Vierailija
18/98 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minkäs ikäisiä ihmisiä täällä sitten on kommetoimassa teyaa ja aukkua ??? aukku voi hyvin ja on pirtee lapsi. Ja vaikka tänne tulisi 50 sossua samaan aikaan katsomaan millaista elämää täällä eletään, niin voin vannoa ettei kenelläkään ole pahaa sanottavaa Teyan tavasta kohdella ja kasvattaa aukkua!!! Olisi ihan kiva jos ei tultaisi arvostelemaan iän perusteella millainen äiti on. Vaikka on nuori se ei tarkoita etteikö olisi hyvä äiti. Joten jos itse pidätte itseänne parempina äiteinä/äitinä niin ei luulisi teilläkään kauheesti aikaa olevan tulla tänne haukkumaan muita!!! -katariina Teyan isosisko.

Vierailija
19/98 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, kun noiden laitosnuorten pitää puskea niitä sossun elättejä maailmaan heti kun löytyy isäehdokas.

Mä alan olla pakkoabortin kannalla.

Vierailija
20/98 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko antanut tän ketjun painua unholaan!

tai ennen sitä opettanut siskosi käyttämään ehkäsyä..