mitä olette vieneet koulun ja eskarin opettajille "joululahjaksi"?
Ja jos ette ole ikinä vieneet mitään ei tarvitse vastata :)
Kommentit (53)
Itse suosin sitä, että ostetaan joko isommalla porukalla tai vaikka koko luokka yhdessä sille opettajalle jotain. Näin ei tarvitse kilpailla lahjoista, eikä tule kalliiksi kellekään.
Jokuvoi ottaa ohjat käsiinsä ja laittaa laput jokaiselle kotiin. Että kerätään esimerkiksi 2 €/lapsi, ja siitä tulee jo helposti 40 € (20 lasta), jolla saa jo kaikkea kivaa.
Laittaa vaan omat yhteystiedot tarpeeksi hyvin, ja tiedon siitä mitä ehkä ostatte. Ja sitten kaikkien lasten nimet korttiin.
Näin meillä on aina tehty. Ja joku ei ehkä ole halunnut maksaa, ei se ole niin kauheaa, koska niitä nimiä on kortissa muutenkin paljon.
eri värisiä aallon tuikkukippoja.. Hitsi, musta ne on ollu hienoja, mut onko nekin siis ihan kamalia?
tosi kiva idea, tyhmä on saaja jos ei noita osaa arvostaa - mä ainakin tykkäisin tosi paljon
Sellaiset isot, joko sydan tai kuusi. Ja koristeltu tietty ja pakattu sellofaaniin/paistipussiin ja lasten itse tekemat kortit mukaan.
niitä ei voi syödä, kun se hygienia.. Kaikki perheet eivät todellakaan ole niitä siisteimpiä, onko leivontapöytä pesty, lapsilla puhtaat kädet, hiukset peitetty, pistääkö lapsi välillä taikinaa sormineen suuhun, onko perheessä koira, kenties mukana leipomistouhuissa, seisooko piparit pöydällä ilman suojaa, kuka pakkaa, onko taas puhtaat kädet jne jne. Jouluksi ei ole kiva saada mitää tautia...
Itse suosin sitä, että ostetaan joko isommalla porukalla tai vaikka koko luokka yhdessä sille opettajalle jotain. Näin ei tarvitse kilpailla lahjoista, eikä tule kalliiksi kellekään. Jokuvoi ottaa ohjat käsiinsä ja laittaa laput jokaiselle kotiin. Että kerätään esimerkiksi 2 €/lapsi, ja siitä tulee jo helposti 40 € (20 lasta), jolla saa jo kaikkea kivaa. Laittaa vaan omat yhteystiedot tarpeeksi hyvin, ja tiedon siitä mitä ehkä ostatte. Ja sitten kaikkien lasten nimet korttiin. Näin meillä on aina tehty. Ja joku ei ehkä ole halunnut maksaa, ei se ole niin kauheaa, koska niitä nimiä on kortissa muutenkin paljon.
eri värisiä aallon tuikkukippoja.. Hitsi, musta ne on ollu hienoja, mut onko nekin siis ihan kamalia?
Kyllä, ne ovat aivan yhtä kammottavia kuin vaikkapa mariskoolit sellaisen mielestä, joka ei näe mitään arvoa "merkkituotteilla" vaan pelkän esineen.
En minä ymmärrä sitä lahjomispakkoa, kun on välttämättä työnnettävä jotain krääsää. Paljon parempi, että porukalla hankkivat vaikka yhteisesti lahjakortin. Oman lapseni luokanvalvoja tulee ehkä saamaan lahjakortin elokuvateatteriin, kun harrastaa asiaa. Jos ei käytä itse, niin antakoon kaverilleen.
on pieni aaltomaljakko. Siis semmonen noin 20e maksava.
Ekana jouluna annan semmosen, muina jouluina opeille/kerhotädeille/hoitajille sit jotain muuta.
Lasten tekemissä piparkakuissa voi olla räkäpalloja, sylkeä ja hiuksia. Mieluummin kaupan tai leipomon tuotteita, sillä kotien hygieniataso näkyy jo lapsissa.
kynttilöitä (esim kauniinvärisiä antiikkikynttilöitä), suklaata, kahvia. Kyseessä on pieni ele, hyvän joulun toivotus, ei mikään valtava "lahjonta". Samantyyppisiä lahjoja voin antaa esim läheisille naapureille tai lasten kavereiden vanhemmille.
rooibos- tee pakkaukset ja googlestä tulostettu info kauniille itse tehdyille korteille sen terveyshyödyistä ja käyttömahdollisuuksista ... yllättävän monia. = pieni tee-hetki ja uutta, hyödyllistä tietoa...
joko mahaan (syötävää, joutavaa), maatuu maahan (kukkia) tai palaa pois (kynttilä). Muuta krääsää ei kannata ostaa.
viime vuonna lahjarahat sai saimaannorppien suojelu. Lapset teki norppakortit opettajille. En ymmärrä miksi jonkun mielestä toisenlaiset lahjat ja hyväntekeväisyyteen antaminen olisi jotenkin "oman kilven kiillotusta"? Kukaan ei halua jotain krääsäkippoja kotiinsa pyörimään, tai kolmeakymmentä rasiaa suklaata. MInusta on käytännöllisintä antaa rahaa jonnekin missä sitä tarvitaan.
mietin että jos lapsi veisi eskariin ihan Presidentti-kahvipaketin yhteiseksi neljälle eskarin työntekijälle : lto, 2x lastenhoitaja + ryhmäavustaja. Joutuvat itse kuitenkin maksamaan kahvitauon kahvinsa eli tuomaan aina paketin.
Kahvipaketti maksaa nykyään jo sen 6-7 euroa. Lisäksi ehkä joku keksipaketti kortin kera.
Lapsen päiväkotiin ajattelin samaa... 3 työntekijää ryhmässää, lisäksi 3 muuta osastoa ja kahvihuone yhteinen.
Eli jouluna muistaminen enemmänkin ele... kasvstusmielessä lapsia ajatellen :)
Minusta mikä tahansa lapsen antama lahja on ihana ja lämmittää mieltä. On ne oppilaat niin lähellä sydäntä, vaikka välillä haasteitakin riittää.
T:erityisluokanope