Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä olette vieneet koulun ja eskarin opettajille "joululahjaksi"?

Vierailija
10.11.2011 |

Ja jos ette ole ikinä vieneet mitään ei tarvitse vastata :)

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat monilapsiset perheet ovat ottaneet tavaksi ilahduttaa koko opettajakuntaa esim suklaarasialla ja kahvipaketilla niiden yksilöille ostettujen lahjojen sijaan. Itse kun kahvimme ostamme niin kahvilahjat ilahduttaa aina :)

Itsekin olen ottanut tavaksi viedä poikieni päiväkotiin jouluksi ja kevääksi kahvi+tee+pullapitko setin ja aina on ilahduttu siellä.(tosin tykkään muistaa vielä niitä omia hoitajia pienesti sen lisäksi, ne sentään viettää mun lapsen kanssa viikoittain noin 40h, eli siinä jo perustelua lahjomiselle)

Vierailija
2/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kertoi että hän heitti joululahjoista aina suurimman osan roskiin jos oli jotain itse tehtyä. Vain arvokkaammat hän säästi kuten korut. Ruokalahjat lensi aina roskiin.

Sen jälkeen kun tuosta kuulin en ole ostanut mitään opeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään söisi puolivieraiden leipomuksia. Omien lasten leipomukset menee kyllä;)

Ite olen ostanut opelle jotain kauniita (kokonaan palavia) kynttilöitä tai konvehteja. Jos ei ite käytä, niin antakoon seuraavalle. Viime jouluna esikoisen ope sai pari pakettia ja noin 15 joulukukkaa...hehheheh...

Vierailija
4/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran olen hommannut nuoremman lapsen tarhan tädeille liput Jari Sillanpään ja Katri Helenan konserttiin vip ruokien kera ja samoin vanhemman tytön opelle aveceineen. Viime vuonna ostin tarhan tädeille Pentikin Oula porot ja opelle ostimme yhteisen lahjan. Keväällä ostin tarhaan laadukksita hiustenhoito tuotteita ja opelle polkupyörään matkamittarin:) Nyt ajattelin hankkia päiväkodin tädeille liput teatteriin ja opelle lipun suomen peliin mm-kisoihin. Mä saan työn puolesta lippuja kaikenlaisiin tilauksuuksiin ja niitä suhteita aion taas hyödyntää:)

Vierailija
5/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillakuilla on laittaa noin paljon rahaa jonkun lahjaan jota ei edes "tunne"?! Ja vielä monta vuotta???

Itse olen ihan suklaarasian kannalla jos jotain on annettava.

Jos nyt alkaa ajattelemaan kenelle lahja kuuluisi viedä niin onhan noita...Juuri siivoojat,keittäjät,apuopet...Ja oletteko ajatelleet yhtään kampaajianne? Entä hierojanne? Kosmetologi? Naapurit?

Multa loppuu rahat jos kaikille jotain Iittalan tuikkuja tai lahjakortteja tarvis jaella.

Terv. 3 lapsen äiti,hoitovapaalla...

Vierailija
6/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä osasit sen napakasti sanoa. Sitähän se juuri on, lahjoitetaan rahaa ja laitetaan siitä tieto jollekin että minäpä tein hyvän teon.

Nää toisenlaiset lahjat on kauheeta oman kilven kiillotusta

Jokainen lahjoittakoon omat hyväntekeväisyysrahansa ihan omissa nimissään. Ihan turha kiillotella kruunuaan laittamalla siitä tieto jollekkin sukulaiselle/ystävälle

Vierailija
7/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on aina se, että luokanvalvojalle ostetaan ja muut jää ilman, ja toisaalta sellaiselle sakille ostamisessa ei ole järkeä. Tuo sen sijaan ratkaisee ongelman. Tulee muistettua kaikkia kerralla!

Kyllä mulle ainakin omat leipomukset kelpaa. Syönhän kylässäkin pullaa tai työpaikkojen kahvipöydissä, niin miksei söisi lahjaksi saatua... Aikamoisia nipoja olette.

Niin, ja lahjoa ei tosiaan tarvi. Kortti riittää. Jos välttämättä haluaa antaa jotain, niin tuollaiset Katri-Helenat ja lätkän MM:t ihan kamalia! Herranen aika, eihän opettaja saa edes ottaa noin arvokkaita lahjuksia. Se on virkavirhe. Lisäksi aiheutatte tosi nolon tilanteen opettajalle.

Itse tykkään lahjoina kukista ja kaikesta pienestä. Ei missään tapauksessa kallista, josta tulisi nolo olo.

Vierailija
8/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kondiittori ja kerhossa asia myös tiedetään. Leivon aina jouluna pienet sacher-kakut ja kesällä marjatortut, mulla on pieniä vuokia, tulee sellainen 3 hengen kakku.

Ovat aina innolla syöneet ja tammikuussa ja syksyllä aina kilvan kehuvat kun oli niin hyvää.

Lapseni on erityislapsi, tiedän että he joutuvat joustamaan enemmän poikani kanssa. Pieni vaiva ja tiedän että tykkäävät.

Vierailija
9/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuommoista on aina viety. Ei ainakaan mitään tuikkukippoja!

eroavat esim. Iittalan tuikkukiposta (, jonka ottaisin mielelläni)?

t. ope

Vierailija
10/53 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 € matkalahjakortit lapsen kaikille opeille, myös harrastusohjaajille.

Vierailija
11/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai parvekkeella

Vierailija
12/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuommoista on aina viety. Ei ainakaan mitään tuikkukippoja!

Vierailija
13/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä käsin tehdyt tuoksukynttilät (kotimaiset).

Vierailija
14/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis lapseni ovat vieneet juuri sen verran, että voin vastata tähän.

On viety jotain sellaista pientä, että on voitu syödä kahvipöydässä, kuten pieni rasia itse tehtyjä makeisia tai pipareita, joissa saajan nimi.

Mutta ei ihan joka joulu, eikä varmaan viedä nytkään.

Älkää unohtako niitä muita koululaisille tärkeitä ihmisiä: koulun keittäjä, kouluavustaja, kouluauton kuljettaja. Bussikuski on meillä se, jolle lapset ovat oma-aloitteisesti porukalla jotain itse ostaneet.

Vierailija
15/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihana, about 400 sivua, ja hinta 10 punnan hujakoilla, ja jos tilaa kolme, ei me postimaksuja, ja se tulee kotiin kannettuna muutamassa päivässä. Täällä kirjakaupoissa se on n.35€. Ja vaikka ei jaksaiskaan tehdä ruokia, se on tosi kiva luettava.

Vierailija
16/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää vain opettajat. siivooja siellä kyllä taitaa käydä mutta sekin niin ettei sitä kukaan näe

Vierailija
17/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin sanoo että kaikista parhaimpia on suklaat ja kukat. piparit ym keksitkin joo mutta ei mitään liian nuorten lasten lääräämiä sokerikuorutuksia kiitos..lyhdyt ym koriste-esineet on yleensä jotain tiimari krääsää mitkä ei oo yhtään omaan makuun..suklaan voi tarjota vaikka vieraille jos ei itse halua. tonttupatsaat jää pyörimään nurkkiin..kynttiläkin ihan ok, vaikka eihän kaikki niistäkään tykkää..

Vierailija
18/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset isot, joko sydan tai kuusi. Ja koristeltu tietty ja pakattu sellofaaniin/paistipussiin ja lasten itse tekemat kortit mukaan.

Vierailija
19/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä käsin tehdyt tuoksukynttilät (kotimaiset).

Aika moni on allerginen tuoksukynttilöille. Yllättävän moni ei sitä vaan kerro lahjan antajalle. Itsekään en kehtaisi kommentoida mitään jos vieraalta saisin. Menisi itselläni suoraan roskikseen tai kysyisin haluaako joku muu sen.

Vierailija
20/53 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoinen eli sopii kaiken kanssa.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä