mitä olette vieneet koulun ja eskarin opettajille "joululahjaksi"?
Ja jos ette ole ikinä vieneet mitään ei tarvitse vastata :)
Kommentit (53)
Miten te olette vienee eskari opelle lahjoja vuodesta toiseen. Eikö ne penskat siirry koulun puolelle?
Pakko kai se on sitten sillekin käydä jotain hakemassa ette olla "huonompia" kuin muut.
Vaikka en kyllä ymmärrä tätä perseennuoleskelua ollenkaan.
Pitää varmaan sitten ostaa samalla esimiehelle jotain kivaa.
Nää toisenlaiset lahjat on kauheeta oman kilven kiillotusta
Olen avustajana koulussa.
Parhaimmat saamani lahjat ovat olleet lahjakortteja. Konditoriaan, urheiluliikkeeseen, kirjakauppaan.
Pahimmat: Parittomia mukeja, kynttilät, kukat, tuikkukipot, servetit, pyyhkeet.
Parhaimmat saamani lahjat ovat olleet lahjakortteja. Konditoriaan, urheiluliikkeeseen, kirjakauppaan.
Niin yksinkertaisia on suurin osa tapaamistani kouluavustajista olleet...
Niin yksinkertaisia on suurin osa tapaamistani kouluavustajista olleet...
Listasin vain omalta kohdaltani molemmat ääripäät.
Ja kun ei voi tietää toisen makumieltymyksiä, allergioita jne.
Kiitän toki aina saamastani lahjasta. En edes odota saavani niitä, mutta aina on niitä, jotka haluavat myös meitä avustajia muistaa.
Nää toisenlaiset lahjat on kauheeta oman kilven kiillotusta
Jokainen lahjoittakoon omat hyväntekeväisyysrahansa ihan omissa nimissään. Ihan turha kiillotella kruunuaan laittamalla siitä tieto jollekkin sukulaiselle/ystävälle
Mä en kyllä veisi mitään. Tai lapsihan voisi tehdä vaikka joulukortin tai jonkun vastaavan jos on ihan pakko jotain antaa.. Sitten kun eskari päättyy tai kun koulu loppuu niin voisi antaa jonkun "isomman" lahjan.
Hups! en oliskaan saanut vastata :) Anteeksi :)
eri värisiä aallon tuikkukippoja.. Hitsi, musta ne on ollu hienoja, mut onko nekin siis ihan kamalia?
pk:ssa ja isompi koulussa.
Päiksyyn olen aina vienyt ison herkkukorin tai suuren konvehtirasian kahvihuoneeseen vietäväksi.
Ope sai viime vuonna kutomani lapaset, joihin lapsen kanssa yhdessä leikattiin ja ommeltiin sydänkuviot koristeeksi.
Tuoksukynttilän voi polttaa ulkona lyhdyssä, niin haju ei haittaa. Samoin hyasintin voi viedä vaikka hautausmaalle. Mutta mä laitan sen kylläkin vessaan. Siellä ei tarvi olla kauan kerralaan, ilmanvaihto on suunniteltu niin, että vessan hajut ei leviä muualle asuntoon ja se hyasintin tuoksu peittää vessassa ikävämmät hajut.
esim sellaisen joululeivän/saaristolaislimpun. Paketoin kauniisti ja laitan toki lapulle ainesosat.
Mulle on kyllä aina kelvannut kaikki kynttilöitä karkkiin tai varsinkin lyhdyt on ihania joulun aikaan. Ei valittamista!
niin SIKSI mielestämme lahjakortti on hyvä lahja. Sillä voi sitten ostaa itselle sitä mieluisaa tai ostaa omalle läheiselle jotain mieluisaa. Ja ainahan siihen voi laittaa lisäksi omaa rahaa ja ostaa jotain arvokkaampaakin.
Meidän lapsen luokka on eskarista lähtien, siis kolme vuotta kerännyt joka joulu ja kevät rahaa jolla ostettu yhteinen lahja, monesti lahjakortti esim Stockalle, myös avustajalle.
Harva opettaja saa ihan koko luokalta jotain sekä jouluna että keväällä?
Sellaiset isot, joko sydan tai kuusi. Ja koristeltu tietty ja pakattu sellofaaniin/paistipussiin ja lasten itse tekemat kortit mukaan.
niitä ei voi syödä, kun se hygienia..
Kaikki perheet eivät todellakaan ole niitä siisteimpiä, onko leivontapöytä pesty, lapsilla puhtaat kädet, hiukset peitetty, pistääkö lapsi välillä taikinaa sormineen suuhun, onko perheessä koira, kenties mukana leipomistouhuissa, seisooko piparit pöydällä ilman suojaa, kuka pakkaa, onko taas puhtaat kädet jne jne. Jouluksi ei ole kiva saada mitää tautia...
jotain syötävää. Ostettua syötävää. Yritän keksiä jotain muuta kuin tavallisen suklaarasian, vaikka ei siinäkään mun mielestä mitään vikaa ole :)
kannattaa pitäytyä "kuluvissa" lahjoissa. Niinkin proosallinen kuin suklaarasia tai hienompi kahvipaketti on ihan hyviä. Tai kukkaset tuo aina iloa ja niistä pääsee eroon aikanaan.
Itse olen lahjonut takavuosina hoitajia ja eskariopeja jouluna:
- kukkia
- suklaapuodista ostetut erikoissuklaat pienessä sellofaanipaketissa
- päivähoitajalle (pk:ssa hoitajia useampi, joten ei onnistu enää) keräsin joskus herkkukorin, jossa sinappipurkki yms.
- Pentikin erikoisempi kynttilä
Keväällä taas olen antanut:
- kukkia
- pienet shampanjapullot
- lahjakortin kahdelle (pulla+kahvi) erääseen kahvilaan, jolla on kulttimaine sellaisena "pakko käydä" paikkana.
Kivi-tuikkuja
Marimerkon patakintaita
Käsintehtyjä villasukkia
Viiniä
Saunahunajaa
Hopeakoruja
Keväällä sitten kukka kiitokseksi.