Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä teini-äiti blogi on ihan hirveä!

Vierailija
09.11.2011 |

Olen aina ajatellut, että jos nuori tulee raskaaksi ja päättää pitää lapsen, niin häntä täytyy tukea, kannustaa eikä haukkua, halveksua. (Siihen haukkumiseen ja halveksumiseen olen lähinnä törmännyt tällä palstalla)

Mutta herrajumala.. siis herrajumala, kun avasin tämän blogin, mikä oli linkitetty tuohon toiseen keskusteluun, niin suu auki hämmästyksestä ja pieni inhotuskin iski päälle kun tätä blogia luin.

http://meandmylittleprincess.blogspot.com/

Siis ensinnä pistää silmään tuo "teinimäinen" kirjoitus tyyli, ei osaa ilmaista itseään kauhean kypsästi. Ja nämä jutut mitä hän kirjoittaa..

Kertoilee kuinka synnyttäessään lastaan ravasi tupakalla. Ja muutenkin polttanut koko raskausajan.

Ja sitten miten nimittelee ensikodinhoitajia, ketkä varmasti vain tekevät työtään siellä!

Ja huomaa aina kuinka vihaisen agressiivista tekstiä tulee, kun joku on kehdannut antaa kommenttia siitä, että tupakointi on pahaksi..

Lapsellista, epäkypsää..En tietenkään tunne tätä tyttöä henk.koht, mutta tyttö antaa itsestään ilkeän ja typerän kuvan itsestään kirjoituksillaan. Tuli ihan rehellisesti huoli tuon tytön vauvasta, toivottavasti siellä on hyvät tukitoimet päällä ja vauvasta on joku muukin vastuussa kuin tuo tyttö..

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää joku lastensuojeluilmoitus. Antakaa tuon äidin blogin osoite jne. Ei siellä varmaan ton ikäisiä Teijoja, jonka lapsen nimi Aurora ole montaa. Ilmiselvästi tämän lapsiäidin omista vanhemmista ei ole antamaan mitään tukea tilanteessa, lapsen äidin isä alkoholisti jne. Aivan ihmeellistä, että päästivät ensikodista pois antavat vauvan tuollaisiin oloihin tuollaisen agressiivisen lapsen mukaan! :(((((

"Lastensuojeluilmoituksen tekeminen

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä puhelimitse tai kirjallisesti.

1.) Puhelimitse

Lastensuojelun alueelliset päivystysnumerot ovat käytössä kiireellisissä lastensuojeluasioissa ma - pe klo 9 - 15:

Eteläinen lapsiperheiden sosiaaliasema: 050 552 6058

Itäinen lapsiperheiden sosiaaliasema: 050 537 4697

Läntinen lapsiperheiden sosiaaliasema: 040 716 3480

Virka-ajan ulkopuolella lastensuojelun päivystysasioissa voi ottaa yhteyttä Sosiaalipäivystykseen:

Sosiaalipäivystys

http://www.tampere.fi/sosiaalipaivystys

sosiaalipaivystys(at)tampere.fi

puhelin 03 5657 7327

puhelin 0500 625990

Sosiaalipäivystyksen aukioloajat:

ti - pe klo 8 - 11 ja ma - pe klo 15 - 24

pe klo 15 - ma klo 11 (24 h) "

Vierailija
82/133 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin toi nuori äiti on jo sossujen kanssa tekemisissä. Toisekseen ei ketään lasta huostaaoteta sen takia että äiti polttaa tupakkaa, kiroilee tai kirjoittaa blogissa ajatuksiaan.

Ootte kyllä varsinaisia ääliöitä, ei voi muuta todeta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan taatusti tukisin tuotakin äitiä virtuaalisesti ja auttaisin ja yrittäisin ymmärtää, jos hänen asenteensa olisi PIKKUISEN toisenlainen.

Huutaa vittua, nimittelee ja angstaa sen sijaan että ottaisi vastaan neuvouja itseään vanhemmilta, viisaammilta ja kokeneemmilta ihmisiltä.

Mutta tuo jo kertookin lähes kaiken, että; "Sit mä kerroin faijall, et mä oon raskaan ja mentiin yhes faijan kaa tupakil"

:O:O:O

Tyhmyys kulkee näköjään vahvasti suvussa.

Vierailija
84/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en voi ymmärtää, miten joku voi polttaa tupakkaa kun odottaa lastaan? Tajuaako tuo pikkutyttö, että hän on voinut pilata lapsensa elämän kessuttelulla.. Vaikkutukset näkyvät myöhemmin korvatulehduksien ja kitukasvuisuuden muodossa.

Kun äiti polttaa tupakkaa, niin lapsi rimpuilee kohdussaan kuin ihminen, joka on laitettu hapettomaan, savua täynnä olevaan pussiin. Miten sellaista kärsimystä voi aiheuttaa pienelle lapselle? :(

Vierailija
85/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset kyettäis vielä vaikka ihmeisiin, jos opittais kannustaan ja tukemaan toisiamme ja maailma ois parempi paikka. :)

tarkoitus oli näillä haukkumisviesteillä mikä? Se että lyödään lyötyä? :( Miettikäähän vähän aikuiset ihmiset mitä tänne kirjoittelette. Oli teiniäiti tai mummoäiti tai mikä tahansa mitä te täällä aina haukutte. Millaisen kasvatuksen annatte itse omille lapsillenne? Joo, haukkua saa kunhan teet sen anonyymisti... Luin blogin ja monista teksteistä huokuu todellinen pahaolo. Mutta tuolla nuorella tytöllä on todellakin munaa (toisin kuin monilla teillä, joilla on omakin elämä kuralla) jaksaa kuunnella arvostelua, kritisointia ja suoranaista vittuilua niin TEILTÄ palstamammat kuin monilta muiltakin. Lähtökohdat ovat hänellä aika huonot, mutta eikö pitäisi enemminkin kannustaa ja tsempata tätä nuorta naisenalkua jaksamaan ja iloita hänen kanssaan ihanasta Aurora-tytöstä? Positiivisella tavalla saa paljon parempaa tulosta aikaiseksi kuin v***tuilemalla ja haukkumalla toisia ihmisiä. Yritetään enemminkin olla toistemme tukena, silloin kuin on vaikeaa, niin myös meidän kasvavat lapsemme siitä aikuisena kiittävät. Kiitollisuus ja toisten arvostaminen opitaan kotoa. MIETTIKÄÄ SITÄ!

Minä en vi kannustaa ihmistä, joka aiheuttaa lapselle tupakoinnin muodossa jatkuvaa kärsimystä. Millainen sikiön päänsisältä mahtaa olla, kun on koko 9kk stressannut kohdussa, että koska saisi taas hengittää.

Tsemppaan ihan tavallisia nuoria teini-äitejä, jotka yrittävät parhaansa. Tässä ei ollut yritystä tupakoinnin suhteen.

t: seinään tupakoinnin lopettanut rv:llä 3

Vierailija
86/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini olin myös, 17v. nyt hävettää, mutta.. niin, terve 20v tyttö minulla on (eikä edes teiniäiti ;D). ennen lasta käytin huumeita ja join, ne lopetin välittömästi saatuani tietää raskaudesta. ei sitä oikeen tupakkaa osannut siihen verrattuna kovin pahana pitää.

Vierailija
87/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 jatkaa. tottakai tupakointi on huono juttu. mutta ihan voisi silti noi yliampumiset lopettaa! ei se kyllää niinkään ole, että vaavi siellä kituu koska saisi taas hengittää. käyttäkää järkeänne. ja juu, vaikka osaan oikeen kirjotustyylin kyllä, nii jäi isot kirjaimet nyt pois ( siitä varmaan kohta palautetta :))

Vierailija
88/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette tuolle nuorelle tytölle jäävän käteen siitä, että jokainen kirjoitatte samantyyppisen viestin tuosta tupakoinnista?

Ymmärrän paheksunnan sinänsä, mutta kun netissä on jo varmaan 500 viestiä tuosta tupakoinnista ja odotusaika meni jo, pitäisi keskittyä elämään ja jaksamiseen siinä, niin typerät mammat vaan tarttuu edelleen tuohon ja solvaa ja haukkuu.

Mistä te tiedätte, miten tuo tyttö ottaa nuo viestit pohjimmiltaan? Onko hyvä latistaa häntä? On aika iso rasti olla äiti 16-vuotiaana. Siihen ei toistuvia kusipäämammojen haukkuja tarvita satoja viestejä.

Toivon että tuo tyttö jaksaa vauvansa kanssa - se voi olla välillä raskasta. Liian usein on ollut surullisia uutisia siitä, kun vanhempi ei ole jaksanutkaan lapsensa kanssa. Siksi tämä joukkolynkkaus onkin mielestäni pelottavaa.. haluatteko todella haukkua nuorta äitiä, jolla varmaan muutenkin tarpeeksi haastavaa...Toivon hänelle täydestä sydämestä tsemppiä.

Vierailija
89/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa päättää mikä on kauheempaa,se et tupakoi raskaana vai noi kulmat??!!! Tyttöparka,sen lapsen isän täytyy olla sokea =D =D

Vierailija
90/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tärkeintä tässä blogissa on kuitenkin se, että äiti selvästi rakastaa tytärtään :)

Eikö se nyt ole tärkein asia? Että kokee vastuukseen rakastaa ja hoivata?

Oli sitten 16 v tai 38 v.

Ja muuten, itse poltin esikoisen raskausajan, enkä imettänyt. En ketään 3 lapsestani.

Eivätkä ole olleet sairaita, ei korvatulehduksia tai muutakaan. Vankkoja poikia kaikki.

Esikoinen jopa oli pituudeltaan 52 cm ja painoi 3775 g.

Eli ei pidä yleistää. Äidinmaito ei tee ketään autuaaksi. Rakkaus ja hoiva sen tekevät.

Vierailija
91/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttii siitä, että pääsee ilmaisemaan tuomitsevan ja mollaavan mielipiteensä, on kusipää, jos kohteena on todella nuori äidiksi tullut tyttö.

Tupakoinnista on kirjoitettu todella paljon - eiköhän sanoma ole tullut jo tuolle tytölle selväksi pohjimmiltaan. Jokaisen ei tarvitse kirjoittaa uutta viestiä, jossa haukkuu ja mollaa samasta asiasta.

Vierailija
92/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika oli ja meni. Get over it! Hieman myöhäistä huudella... Ja silti kaikki on nyt sit menetetty? Tyttö ei suunnilleen ansaitse elää? Juuh, vauva huostaan ja tyttö samoin. Mitä tässä nyt enää kirvistelemään. Tuhosi jo lapsensa elämän. Nih. *HUOOOOH*

Jopa mun tekee pikkuhiljaa mieli huudella vittua ja ruveta angstaamaan näitä kommentteja lukiessa, vaikka ikää 20 vuotta enemmän kuin bloggaajalla... ;D

Vierailija
93/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 jatkaa. tottakai tupakointi on huono juttu. mutta ihan voisi silti noi yliampumiset lopettaa! ei se kyllää niinkään ole, että vaavi siellä kituu koska saisi taas hengittää. käyttäkää järkeänne. ja juu, vaikka osaan oikeen kirjotustyylin kyllä, nii jäi isot kirjaimet nyt pois ( siitä varmaan kohta palautetta :))

Olen nähnyt opetusvideon, jossa näytetään mitä tupakoidessa tapahtuu. Sikiö reagoi äidin hengittämään savuun ja tupakan muihin myrkkyihin kouristelemalla vaikean näköisesti. Sikiön kouristelu ja vaikea tila jatkuu pitkälle tupakan tumppaamisen jälkeen.

Tupakointi ei todellakaan ole mikään pikkujuttu. Tietysti jos on aiemmin tottunut vetämään kaikkia aineita sekaisin, niin voi olla, että itsestä tupakointi on pienempi paha. Pienelle vauvalle se ei ole.

Vai laittaisitko vauvasi suljettuun akvaarioon, jonne puhaltelisit kaikki röökisi savut? Mietipä millaiset olot vaavilla akvaariossa olisi.

Vierailija
94/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika oli ja meni. Get over it! Hieman myöhäistä huudella... Ja silti kaikki on nyt sit menetetty? Tyttö ei suunnilleen ansaitse elää? Juuh, vauva huostaan ja tyttö samoin. Mitä tässä nyt enää kirvistelemään. Tuhosi jo lapsensa elämän. Nih. *HUOOOOH* Jopa mun tekee pikkuhiljaa mieli huudella vittua ja ruveta angstaamaan näitä kommentteja lukiessa, vaikka ikää 20 vuotta enemmän kuin bloggaajalla... ;D

Kuulostat kyllä 20 vuotta nuoremmalta. Henkinen ja fyysinen ikä ovatkin kaksi eri asiaa.

Vierailija
95/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukapa laittaisi? omalta kohdaltani kerroin, että nyt myöhemmin tupakointi hävettää. samoin tavoin tämän tytön raskausaika on jo myös MENNYTTÄ AIKAA.

Vierailija
96/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttii siitä, että pääsee ilmaisemaan tuomitsevan ja mollaavan mielipiteensä, on kusipää, jos kohteena on todella nuori äidiksi tullut tyttö. Tupakoinnista on kirjoitettu todella paljon - eiköhän sanoma ole tullut jo tuolle tytölle selväksi pohjimmiltaan. Jokaisen ei tarvitse kirjoittaa uutta viestiä, jossa haukkuu ja mollaa samasta asiasta.

Käyhän se tässä ketjussa ilmi, että kaikille ei todellakaan ole selvää, mitä sikiölle tapahtuu kohdussa kun äiti tupakoi.

Vierailija
97/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika oli ja meni. Get over it! Hieman myöhäistä huudella... Ja silti kaikki on nyt sit menetetty? Tyttö ei suunnilleen ansaitse elää? Juuh, vauva huostaan ja tyttö samoin. Mitä tässä nyt enää kirvistelemään. Tuhosi jo lapsensa elämän. Nih. *HUOOOOH* Jopa mun tekee pikkuhiljaa mieli huudella vittua ja ruveta angstaamaan näitä kommentteja lukiessa, vaikka ikää 20 vuotta enemmän kuin bloggaajalla... ;D

Kuulostat kyllä 20 vuotta nuoremmalta. Henkinen ja fyysinen ikä ovatkin kaksi eri asiaa.

Lähdenpä tästä kiristelemään nutturaa. Pitää harjoitella kaiketi myös sopivaa paheksuvaa tuhinaa ja pukeutua jakkupukuun...

Vierailija
98/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laittaisi akvaarioon kukapa laittaisi? omalta kohdaltani kerroin, että nyt myöhemmin tupakointi hävettää. samoin tavoin tämän tytön raskausaika on jo myös MENNYTTÄ AIKAA.

Mitä eroa on laittaa vauva akvaarioon ja puhallella sinne, kuin pitää vauvaa kohdussa ja vetää savua sinne? Vaikutus on vauvalle sama.

Joten kysy vain itseltäsi, miksi teit sellaista. Minä en laittaisi akvaarioon, mutta en altistaisi tuollaiselle tuskalle kohdussakaan.

Ja kyllä Aurora on syntynyt, mutta hänen äitinsä ei ole ainoa tupakoiva äiti.

Vierailija
99/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdenpä tästä kiristelemään nutturaa. Pitää harjoitella kaiketi myös sopivaa paheksuvaa tuhinaa ja pukeutua jakkupukuun...

Minusta se, että alkaa huutamaan vittua ja angstaamaan kun joku kertoo tosiseikan, että raskauden aikana ei saa tupakoida, on todella epäkypsää ja idioottimaista teiniuhoa. Olen todella ihmeissäni jos olet yli 30 vuotias.

T: 30v

Vierailija
100/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksiä aikakone ja ottaa raskaus uusiksi? Tai kelata vähän enemmän taaksepäin ja huolehtia ehkäisystä? Tehdä jalkijättöinen abortti? Ai niin... Se taisi jo syntyä. Noh, ehkä sen voisi silti abortoida?

Ihme vänkäämistä. Etenkin, kun asialle ei ihan oikeasti voi enää mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan