Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä teini-äiti blogi on ihan hirveä!

Vierailija
09.11.2011 |

Olen aina ajatellut, että jos nuori tulee raskaaksi ja päättää pitää lapsen, niin häntä täytyy tukea, kannustaa eikä haukkua, halveksua. (Siihen haukkumiseen ja halveksumiseen olen lähinnä törmännyt tällä palstalla)

Mutta herrajumala.. siis herrajumala, kun avasin tämän blogin, mikä oli linkitetty tuohon toiseen keskusteluun, niin suu auki hämmästyksestä ja pieni inhotuskin iski päälle kun tätä blogia luin.

http://meandmylittleprincess.blogspot.com/

Siis ensinnä pistää silmään tuo "teinimäinen" kirjoitus tyyli, ei osaa ilmaista itseään kauhean kypsästi. Ja nämä jutut mitä hän kirjoittaa..

Kertoilee kuinka synnyttäessään lastaan ravasi tupakalla. Ja muutenkin polttanut koko raskausajan.

Ja sitten miten nimittelee ensikodinhoitajia, ketkä varmasti vain tekevät työtään siellä!

Ja huomaa aina kuinka vihaisen agressiivista tekstiä tulee, kun joku on kehdannut antaa kommenttia siitä, että tupakointi on pahaksi..

Lapsellista, epäkypsää..En tietenkään tunne tätä tyttöä henk.koht, mutta tyttö antaa itsestään ilkeän ja typerän kuvan itsestään kirjoituksillaan. Tuli ihan rehellisesti huoli tuon tytön vauvasta, toivottavasti siellä on hyvät tukitoimet päällä ja vauvasta on joku muukin vastuussa kuin tuo tyttö..

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole teiniäiti, mutta oon tupakoinu raskauden aikana (en ole ylpeä siitä, mutta mulla ei ole itsekuria), en imettäny kahta viikkoa pidempään ja kyllä, myös meillä on ne tuttipullot lennelly yöllä, kun 3 viikkoon ei ollu tullu nukuttua kuin maksimissaan 3 h putkeen ja sitten unenpöppörössä yritti anti-colicpulloa koota. Ainiin, mun äiti tupakoi kanssa raskausajan, oon ennen lapseni syntymää ollu viimeksi sairaalassa 2 viikon ikäisenä ja ensimmäisen antibioottikuurini söin raskausaikana. Eikä mulla myöskään ole mitään allergioita. Että kun kaikki nyt täällä pelottelee kaikilla mahdollisilla sairauksilla, niin ennenkuin luette seuraavan tutkimuksenne, opetelkaa mitä tarkoittaa ''voi aiheuttaa'' ja millanen vaíkutus on esim. perimällä ja ylisuojelevuudella esim. astman ja allergioiden syntyyn. ADHD-lapsetkin on tämän aikakauden tulos, kun kaikelta halutaan suojella, mutta toisaalta ei uskalleta kasvattaa siinä pelossa että jos se muksu vaikka loukkaantuu. Mun kouluaikana ei tuommosia vielä tunnettukaan, mutta mut (ja kaverini) onkin kasvatettu kuria pitäen, eikä yritetty suojella jokaiselta töyssyltä. Onkohan kuningatar Silvia muuten tupakoinu raskausaikana, kun kruununprinsessa Victorialla on lukihäiriö? Lastensuojeluilmoituksista vielä, eräs entinen kaverini löi lastaan, huusi, raahasi hiuksista ympäri asuntoa yms. alkoi lapsen ollessa alle vuoden. Minä ja useampi muukin soitti ja teki ilmoituksen. Viimeksi kun kuulin heistä, lasta ei ole otettu huostaan ja sossut kävi kahvilla (ilmoittivat 2 viikkoa aiemmin) ja totesivat että kaikki on ok, ja on niin siistiäki. Kuinkahan suurella todennäköisyydellä Teyan lapsi siis huostaanotetaan, koska äiti on polttanut tupakkaa raskausaikana ja vastaa samalla mitalla itseään haukkuville ja arvosteleville elämäänsä kyllästyneille akoille?

kyllä se tupakointi selkeästi on vaikuttanut sun äo:än...

Vierailija
42/133 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nelikymppinen kolmen lapsen äiti. Toi nuori sanoo asiat just suoraan blogissaan. Itse tekisin samoin jos kehtaisin, tosin eri asioista. Mutta kun olen jo tälläinen vanhempi aikuinen niin en tosiaan kehtaa mutta päässäni ajattelen vaikka mitä ja haistattelen koko maailman silloin kun siltä tuntuu.

Hyvä että nuorella on tukiverkosto olemassa. Nätisti kirjoitti lapsestaan ja kukapa meistä ei olisi joskus kivahdellut väsyneenä, harvaa vaan kivahtelijaan vaan on kukaan ollut kuuntelemassa. Mutta mitä olen muiden äitien kanssa jutellut avoimesti niin kyllä sitä tapahtuu. Kaverille on helppo tilittää avoimesti tuntojaan.

Mä olen mielessäni jopa uhannut heittää mun lapset seinään, ikinä en sitä tekis. Kun olen kertonut jollekin kaverille mun ajatuksista niin naurut olen saanut ja kommentteja "toi on niin tuttua"

Mutta täälläpä kirjoittelee vaan täydelliset äidit, joilla on varmaan kuitenkin tosi paha olla todellisuudessa ja se sitten puretaan tohon teiniäitiin, todellisuudessa vajoavat ihan samanikäisiksi noilla huuteluillaan huostaanototosta ja toisen ulkonäön arvostelulla, niin se vaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nelikymppinen kolmen lapsen äiti. Toi nuori sanoo asiat just suoraan blogissaan. Itse tekisin samoin jos kehtaisin, tosin eri asioista.

Ikävä ajatella, että olet jo tuottanut kolme lasta, omenat kun harvoin putoavat kauas puustaan. Harmillista, että lisääntyminen sallitaan kaikille.

Vierailija
44/133 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan yleistä että jos on itsellään ollut paha lapsuus niin haluaa tehdä itse kaiken paremmin! Sitä kaipaa omaa hyvää perhettä ja tulee tehtyä lapsi lapsena. Haluaa olla sille hyvä ja antaa sille hyvän lapsuuden. Rakastaa ja olla läsnä jne. Sitä mitä ei itse saanut!

Minusta on hienoa, että tyttö hoitaa niin hyvin vauvaansa. Tupakka nyt on sellainen huume mihin jää kiinni. Olisi upeaa jos pääsisi siitä eroon niin säästyisi rahaakin vaikka mihin. Mutta se on vaikeaa. Kannattaa kokeilla hypnotisointia!

Ja mitä kulmakarvoihin tulee, nuo ovat ne kuuluisat näyttelijän/laulajan/taiteilijan kulmakarvat! Eli cool ja edustavat tiettyä tyyliä!

Nätti tyttö ja nätti vauva! Kaikkea hyvää teille! Älä välitä noista ilkeilijöistä vaan jatka, jatka kirjoittamista ja hoida oikein hyvin vauvaasi ja näytä kaikille miten hyvä äiti oletkaan!

Ps. tykkäsin enemmän siitä vaaleanpunaisesta taustaväristä blogissasi!

Vierailija
45/133 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nelikymppinen kolmen lapsen äiti. Toi nuori sanoo asiat just suoraan blogissaan. Itse tekisin samoin jos kehtaisin, tosin eri asioista.

Ikävä ajatella, että olet jo tuottanut kolme lasta, omenat kun harvoin putoavat kauas puustaan. Harmillista, että lisääntyminen sallitaan kaikille.

Just noin sitä pitää. Mikäs sen helpompaa kuin käydä mun lapsiin "kiinni".

Oot suorastaan nero!

Vierailija
46/133 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista nuorille vanhemmille!Perhe-lehti juttu oli mukavaa luettavaa :)

Vierailija
47/133 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa miten noin nuori on täysin kykenevä kasvattamaan lapsen.

Minusta alaikäinen, jolla ei ole mitään tuloja, ja joka on täysin yhteiskunnan elätettävänä ja sosiaalitoimen jatkuvien tukitoimien alaisena ei todellakaan ole "täysin kykenevä" kasvattamaan lasta.

Ihan järkyttävä määrä yhteiskunnan resursseja kuluu tämän perheen ylläpitoon. Surullista.

Vierailija
48/133 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota tähän tyttöön kantaa. Puhun yleisellä tasolla.

"Teiniäidit" ongelma on yhteiskunnallinen ongelma. Kyse on yleensa työväenluokan tai sosiaalisesti alinten yhteiskuntaluokkien ongelmasta. Tytöt eivät ehkä saa ympäristöstään esikuvia ja tukea omaan koulutukseen, hyvään äitiyteen ja elämään. Seksin harrastaminen hyvin nuorena kuuluu heidän elämäänsä, ja kun raskaus yllättää, siitä syntyy tytölle haave tulevaisuuden perheonnesta, onnellisesta elämästä.

Usein perheonni loppuu lyhyeen, tai jatkuu yksinhuoltajaperheessä. Samaan sosiaaliseen luokkaan kuuluva teini-isä ei ehkä ole kypsä rooliinsa ja lähtee omille teilleeen, eikä osallistu rahallisestikaan lapsen kasvatukseen.

Yhteiskunta kenties maksaa tuon lapsen elatuksesta isän sijaan, ja kenties kouluja käymätön äitikin elää sosiaalituilla. Kuten ehkä elivät jo äidit omat vanhemmatkin.

Yhteiskunnalle tulee kalliiksi tämä.Kun tapaat teiniäidin, mieti, tarjosiko hänen oma taustansa hänelle oikeastaan kunnollisia mahdollisuuksia tai eväitä elää toisella tavalla.

Eriarvoisuus peritytyy lapselta vanhemmille. MM. kouluttautumattomuus on periytyvää, jos vanhemmat eivät käy kouluja, niin lapsikaan ei usein kouluta itseään ammattiin. Sosiaaliset ongelmat periytyvät, myös tupakointi on periytyvää, nuoret polttavat saavat usein mallin kotoaan. Jopa teiniäitiys on periytyvää, tiesittekö sen.

En tarkoita ettäkö yksilöllä ei olisi valinnan mahdollisuutta, mutta kaikilla ihmisillä ei ole resursseja todella muuttaa sitä, mikä on ollut heidän lapsuutensa taustaa.

Vierailija
49/133 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sullaki vittu elämä angstata mun elämstä.

ja sori vaan mut oon ihan lapsen isän kanssa vastuussa Aurorasta, ja ihan hyvin kuule lapseni hoidan, ei neukussakaan ole mitään negatiivisa sanottu. ja kirjotustyylihän kertoo kaiken :) niinkuin se montako syöpäkäärylettä poltan päivässä. ei herranjumala.

elämä teilläki kyllä, ei voi muuta sanoa, mutta omapa on ongelmanne, eipä mua eityisemmin teidän ''ongelmat'' kiinnosta :)

Vierailija
50/133 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukku oli täysaikanen, mutta oon itsekkin pieni, ollu syntymästäni asti vikka 2vk myöhässä tulinki,eikä mun äiti polttanut yms. eli iha normaalin kokonen muhun verrattuna. oon kuitenkin xs-s kokoo.

t: teya

Vierailija
51/133 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joo, noin kirjoittaa (15-)16-vuotias. Ei yllätä ketään.

Mutta sinänsä mulla jäi jotenkin hyvä fiilis. teiniangstia piisaa, mutta mitäs tuosta. Niin piisas mullakin saman ikäisenä ;D Mulla ei tosin ollut lasta (Sain ensimmäisen vasta 27-vuotiaana) Äidiksi tuleminen nyt tuskin ikäännyttää yhtäkkiä ketään vuositolkulla. (Toivon ma, muutenhan meikä on sit jo ihan ikäloppu, kolmen tenavan jälkeen...)

Noh, ehkä mä vaan jotenkin samaistuin, vaikka itsellä ikää on jo 35v. Juopon (jo edesmenneen) isän tyttärenä ja mullakin on ihana äiti. Noh, joskus vieläkin rasittava, enkä tasan ole teinivuosinani ollut hälle kiltti joka käänteessä. Vieläkin saatan taantua kakaraksi, jos hatuttaa. Nimenomaan äidille. Ja silti se jaksaa minusta kantaa huolta. Varmaan hautaan saakka... :) Näinhän tuo menee.

Omista kavereistani yksi tuli äidiksi 15-vuotiaana. Ei sillä ihan huonosti lopunperin edes mennyt. Vaikka erosikin lapsen isästä kun poika oli 2-vuotias. Hankki ammatin, töitä, asunnon... Mitä nyt yleensä.

En mä usko olleeni ainoa teinipahis maailmassa, josta lopulta tuli ihan kunnollinen. Ovatko muut vaan unohtaneet? Vai ettekö vaan myönnä mitään?

Vierailija
52/133 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mä laitan nyt tähän pari pusukuvaa musta ja teemusta"

Mun mielestä tosi söpösti ja ihanasti sanottu. Minusta pääosin ihan ok blogi ja vauvalla nätti nimi, mutta se tupakointi raskaana pisti kyllä julmetusti silmään. Mut tekee sitä muutkin kuin teinit :-/

Vierailija
53/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässäni toistui ajatus; Maailma on todella epäreilu paikka! On monia hyviä ja kunnollisia perheitä, jotka eivät kaikesta yrittämisestään huolimatta saa lasta. Sitten tuon blogin kaltaiset teini-pissikset lisääntyvät ja röökaavat ja "angstaavat" minkä kerkiävät, huhhuh!

Mua ainakin pelottaa miten kyseinen teiniäiti selviää lapsensa kanssa ensikodista pois muutettuaan. En halua ainakaan lukea Aamulehdestä kuinka nuori äiti hermostui yöllä vauvansa kitinään ja kun tuttipullokaan ei mennyt kunnolla kiinni, ravisteli vauvaansa tms.

Vierailija
54/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille ei voi kommentoida anonyyminä! pakko julkasta täällä kun suututtaa niin! ja eiköhän se tai ainakin joku sen kaveri lue tän:))

En viitsi edes kertoa, mitä mieltä oon tosta sun polttamisestas, kun varmaan arvaat, että mun kanta on sama kun noin 95% ihmisistä. se mun on kuitenkin pakko sanoa (kun sunkin on ollut pakko kirjotitaa tällästä sontaa), että vaikka sun lapsees kohdistuva pahoinpitely ei ole suoranaisesti mun asia, niin ei se ole kyllä pelkästään sun omaskaan. se on sun rakkaan lapses asia, ja sun lapses on se, joka siitä tulee kärsimään. sä et omista lastas, ja hänen oikeuksiensa puolustaminen on kaikkien muiden asia. varsinkin, kun hän ei osaa vielä itse puolustautua ja varsinkin kun sä, jonka käsissä hänen elämänsä on, oli se oikein tai väärin, et tunnu tietävän, mikä hänelle on parasta ja mikä ei. kiitos ja aamen, onneks on toisenlaisiakin teiniäitejä.

Vierailija
55/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kukaan ei uskalla julkisesti sanoa, ettei ole päässyt eroon tupakasta...

Vierailija
56/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kommentoinut tuohon blogiin, mutten anonyyminä siihen pysty, joten laitan tähän ketjuun hiukan mielipiteitä, joita kys. blogi minussa henkilökohtaisesti herätti.

VOI HERRAJUMALA! Etten paremmin sanoisi. Mitä pissismiä ja teiniangstausta ja tuohon sekametelisoppaan on sitten sotkettu täysin puolustyskyvytön ja syytön ihmislapsi :/. Säälittää, vaikka se joissain määritelmissä sairaudeksikin luokitellaan.

Raskaudenaikainen päihteidenkäyttö ei ole MILLÄÄN perusteltavissa. Siinä vaiheessa kun nainen katsoo olevansa valmis ottamaan vastuun pienestä elämästä, siinä vaiheessa luovutaan minäminästä ja mun halusta ja mun parhaastani. Silloin ollaan vastuussa MYÖS TOISESTA IHMISESTÄ, ei vain MINUSTA itsestäni. Piste.

Kuten blogissa teiniäidit kuorossa laulaa, että se ei kuulu muille ja se on äidin oma päätös ja oma valinta ja oma juttu polttaako vai ei. EI OLE. Silloin kun sun sisällä kasvaa ihminen, sinä et ole oikeutettu leikkimään venäläistä rulettia ujonkun toisen hengellä.

Minä tapaan päivittäin työni puolesta näitä odotusaikana myrkytettyjä lapsia. Osa jo ihan yläaste- ja ammattikouluikäisiä, jotka kantavat mukanaan koko elämänsä tätä äidin tupakoinnin jättämää jälkeä. On ylivilkkautta, on adhdtä, on keskittymisvaikeutta, on käytöshäiriötä ynnämuuta ynnmuuta ynnämuuta. Oireet näkyvät jo ihan niillä alaluokilla oppimisvaikeuksina jne. NIMENOMAAN tupakoivien äitien lapsia!

On pienikokoisuutta, hengitysvaikeutta, astmaa ja muita elimistöllisiä sairauksia. Sekä psyykkisiä, että fyysisiä vaikutuksia ujoita äidin raskaudenaikainen tupakanpoltto on aihetuuanut.

Toki joukossa on niitäkin, joiden äiti ei ole päihteitä käyttänyt, mutta minkä ihmeen takia äiti leikkii jumalaa ja katsoo voivansa olevansa oikeutettu leikkimään oman lapsensa hengellä vain sen takia, että mutku mä haluun ja mutku mä en pysty olemaan ilman tupakkia.

KÄYTTÄKÄÄ JUMALAUTA SIÄ KORTONKIA, ELLEI SIELLÄ TAOPULISSA LEIJAILE KUIN SITÄ NIKOTIINIA!

Ihmisen, ujonka pitäisi suojella siä lasta kaikelta pahalta, varjella mahassa aluillaan olevaa elämää tuhoaa sitä vetämällä keuhkoihinsa tervaa, häkää ja muuta saastapaskaa on jotain niin sairasta kuin kuvitella voi.

Lapsen pahoinpitely on rangaistavaa myös lapsen tultua maailmaan, se saisi olla samanlaista myös syntymättömän lapsen kohdalla.

Millainen ihminen on "äiti">, ujoka tietäessään olevansa raskaana pokkana avaa sen röökiaskin kannen ja kessuttelee välittämättä pätkääkään seurauksista. Sen verran pitää munaa ihmisellä olla, että lopettaa sen toisen ihmisen röökille altistamisen raskausaikanaan vaikka sen lapsen synnyttyä sitten vetäisi itsensä narun ujatkoksi.

Kyllä, olen saanut esikoiseni 17 vuotiaana, kyllä, olen ollut vahvasti nikotiiniriippuvainen ennen ensimmäistä raskauttani ja KYLLÄ lopetin röökaamisen välittömästi kun lasta alettiin tähän maailmaan suunnitella.

UGH.

Vierailija
57/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos polttaa tupakkaa raskausaikana, vauva voi jäädä pieneksi, kun se ei saa riittävästi happea.

Vierailija
58/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiroilut heti siitä otsikosta, niistä tuli jotenkin surullinen olo. Pääasia että rakastat tyttöäsi ja haluat hänelle hyvää. Rakkaus ja välittäminen kantaa jo pitkälle. Tupakointi raskausaikana on tietty huono homma, sen tiedät varmaan itsekin. Mutta lapsi on nyt jo olemassa, joten tärkeämpää on keskittyä häneen.

Vierailija
59/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa päättää mikä on kauheempaa,se et tupakoi raskaana vai noi kulmat??!!!

Tyttöparka,sen lapsen isän täytyy olla sokea =D =D

Vierailija
60/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että sä olet pystynyt lopettamaan tupakoinnin, mutta mitä hyötyä tosta paasauksesta on tolle teiniäidille, kun lapsi on jo syntynyt?? Meni jo.

Mä olisin kommentoinut tuohon blogiin, mutten anonyyminä siihen pysty, joten laitan tähän ketjuun hiukan mielipiteitä, joita kys. blogi minussa henkilökohtaisesti herätti.

VOI HERRAJUMALA! Etten paremmin sanoisi. Mitä pissismiä ja teiniangstausta ja tuohon sekametelisoppaan on sitten sotkettu täysin puolustyskyvytön ja syytön ihmislapsi :/. Säälittää, vaikka se joissain määritelmissä sairaudeksikin luokitellaan.

Raskaudenaikainen päihteidenkäyttö ei ole MILLÄÄN perusteltavissa. Siinä vaiheessa kun nainen katsoo olevansa valmis ottamaan vastuun pienestä elämästä, siinä vaiheessa luovutaan minäminästä ja mun halusta ja mun parhaastani. Silloin ollaan vastuussa MYÖS TOISESTA IHMISESTÄ, ei vain MINUSTA itsestäni. Piste.

Kuten blogissa teiniäidit kuorossa laulaa, että se ei kuulu muille ja se on äidin oma päätös ja oma valinta ja oma juttu polttaako vai ei. EI OLE. Silloin kun sun sisällä kasvaa ihminen, sinä et ole oikeutettu leikkimään venäläistä rulettia ujonkun toisen hengellä.

Minä tapaan päivittäin työni puolesta näitä odotusaikana myrkytettyjä lapsia. Osa jo ihan yläaste- ja ammattikouluikäisiä, jotka kantavat mukanaan koko elämänsä tätä äidin tupakoinnin jättämää jälkeä. On ylivilkkautta, on adhdtä, on keskittymisvaikeutta, on käytöshäiriötä ynnämuuta ynnmuuta ynnämuuta. Oireet näkyvät jo ihan niillä alaluokilla oppimisvaikeuksina jne. NIMENOMAAN tupakoivien äitien lapsia!

On pienikokoisuutta, hengitysvaikeutta, astmaa ja muita elimistöllisiä sairauksia. Sekä psyykkisiä, että fyysisiä vaikutuksia ujoita äidin raskaudenaikainen tupakanpoltto on aihetuuanut.

Toki joukossa on niitäkin, joiden äiti ei ole päihteitä käyttänyt, mutta minkä ihmeen takia äiti leikkii jumalaa ja katsoo voivansa olevansa oikeutettu leikkimään oman lapsensa hengellä vain sen takia, että mutku mä haluun ja mutku mä en pysty olemaan ilman tupakkia.

KÄYTTÄKÄÄ JUMALAUTA SIÄ KORTONKIA, ELLEI SIELLÄ TAOPULISSA LEIJAILE KUIN SITÄ NIKOTIINIA!

Ihmisen, ujonka pitäisi suojella siä lasta kaikelta pahalta, varjella mahassa aluillaan olevaa elämää tuhoaa sitä vetämällä keuhkoihinsa tervaa, häkää ja muuta saastapaskaa on jotain niin sairasta kuin kuvitella voi.

Lapsen pahoinpitely on rangaistavaa myös lapsen tultua maailmaan, se saisi olla samanlaista myös syntymättömän lapsen kohdalla.

Millainen ihminen on "äiti">, ujoka tietäessään olevansa raskaana pokkana avaa sen röökiaskin kannen ja kessuttelee välittämättä pätkääkään seurauksista. Sen verran pitää munaa ihmisellä olla, että lopettaa sen toisen ihmisen röökille altistamisen raskausaikanaan vaikka sen lapsen synnyttyä sitten vetäisi itsensä narun ujatkoksi.

Kyllä, olen saanut esikoiseni 17 vuotiaana, kyllä, olen ollut vahvasti nikotiiniriippuvainen ennen ensimmäistä raskauttani ja KYLLÄ lopetin röökaamisen välittömästi kun lasta alettiin tähän maailmaan suunnitella.

UGH.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän