Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tehdään MÄKILÄHTÖ?

Vierailija
08.05.2008 |

Typerä kysymys, mutta kuinka se kannattaisi tehdä? Iso henkilöauto kyseessä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun lähdet, niin käsijarru pois ja polkimet valmiina. Siis ennen kun irrotat käsijarrun jalat on jo lähtöasennossa. Sun tarvii mennä harjoittelemaan. Ei se näin kirjallisesti sulle taidoksi siirry.

Vierailija
2/6 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kytkin pohjaan, vaihde päälle, kaasua, vaihde pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko käsijarrun avulla jolloin painetaan kytkin pohjaan (tai tuntumaan) tai sitten ilman käsijarrua kytkin "tuntumassa" jolloin jarrua ei tarvita.



Riippuu mäestä ja kelistä kumpaa käytän itse, testailemalla kyllä oppii missä kohtaa sen kytkimen pitää olla jotta auto pysyy paikallaan ylämäessä ilman jarruakin...

Vierailija
4/6 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. joten jätä vaan kytkintuntumaan.

Vierailija
5/6 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin pikkuauto, jonka sai hyvin tuntumaan mäkilähdössä, enkä koskaan opetellut käsijarrun kanssa lähtöä. Löystyttää kässäriäkin se tapa.



Nyt tän ison auton kanssa en vaan osaa hommaa. Pikkumäet menee kyllä joten miten, mutta kauheella kaasutuksella lähden liikkeelle. Nolottaa. Ihan kuin olisin juuri kortin saanut vaikka jo pari vuotta ajellut. Jos nostan kytkintä enemmän, sammuu moottori. Jos nostan jarrua, valuu auto. Käsijarrulla en osaa lähteä ja olen kuullut, ettei se edes sopisi isommille autoille????



Mitä jää jäljelle? Pitääkö mennä autokouluun?

-ap



PS tää ulkoasu sucks!!! Tulee pää kipeäksi.

Vierailija
6/6 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun alkaa nostaa jalkaa jarrulta, niin pumppaakin sen nopeasti pohjaan ja sitten siirtää jalan kaasulle. Tuo nopea voimakas painallus pitää jarrun päällä ne tarvittavat hetket. Ja kytkin tietty normaalisti käytössä.