Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on karseinta kodinsisustukessa mitä tiedät?

Vierailija
06.11.2011 |

Ev

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että samalle tasolle tv-alttarin kanssa nousee atk-kulmapöytä. Tämä mielellään vielä pyökin- tai kirsikan värisenä lastulevy-jalopuujäljitelmäviiluhirvityksenä.

Vierailija
142/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin asumme vanhassa talossa, joka on tehty 80-luvulla. Tuvan katto, seinät ja lattia on mäntyä. Huonekalut ovat appivanhempien vanhoja ja ne on tehty koivusta ja ovat erittäin kuluneita. Sohva ja nojatuoli on meidän omia, mutta myös vanhoja eivätkä sovi yhteen minkään kanssa. Kirjahyllystä löytyy niin tv, kirjoja, dvd:tä ja valokuvia. Lisäksi sisältä löytyy tummanruskea ja valtavan kokoinen takka, joka pimentää kämppää entisestään. Ei oo kovin kaunista, mutta remonttia ei ole tällä hetkellä varaa tehdä saati ostella uusia huonekaluja.

Mutta toisaalta taas monella kaverillani on keskenään samanlainen "maalaisromanttisesti sisustettu Riviera Maison-asunto" ja kaikilta löytyy samanlaiset tingel-tangelkoristeet astioista lamppuihin. Ja heidän mielestään meidän kotimme on kodikas ja lämmin:D. Ota nyt sitten selvää, mistä kukin tykkää.... :)

Mutta itse pitäisin tyylikkäästi ja sopivan värikkäästi sisustetusta talosta, jossa ei ole mitään liikaa tai liian vähän, ja löytyy sekä uutta että vanhaa. Enemmän pidän tärkeänä siistetyttä ja käytännöllisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on ollut pakko ostaa kaikki uutena: sohvakalusto, sohvapöytä, TV-taso - tai ainakin meille uutena, vaikkakin sitten käytettynä (esim. lasten sängyt). Eikä ole tullut mieleen ostaa antiikkisohvaa tai muita tyylihuonekaluja, vaan ennemmin ihan tavanomaisia kalusteita.

-sieluttomuus liittyen edelliseen, kodissa ei ole läsnä mitään edelliseen sukupolveen viittaavaa

Pitääkö olla perintöhuonekaluja (ei ole) vai mumman ja faarin hääkuva seinällä vai mitä ajat tällä takaa?

Ymmärrän tätä kirjoittajaa. Tarkoitan perintöhuonekaluja tai valokuvia juurikin. Tai sitten vanhoja kirjoja ja kerrostumaa. Kamalaa jos koti näyttää siltä, että olkkarissa on uusi sohvakalusto, tv-taso ja sohvapöytä sekä karvalankamatto.

Vierailija
144/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väreinä kirsikka ja pyökki. yöks.

Vierailija
145/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolipaneelit...

Vierailija
146/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitti hometta, kun joku mainitsi, että häntä ällöttää se. Ajattelin, että kukapa nyt haluaisikaan asua hometalossa. :)

Vierailija
147/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myönnettäköön että ylenpalttinen sisustaminen on vähän rasittavaa, varsinkin jos se tehdään "koriste-esineillä" tai muovikukilla.

Vierailija
148/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kerro sitä jokaiselle joka meillä vierailee. Eli annan itsestäni vaikutelman, että olen tyhmä ja henkisesti vajaa :-DD

Kertoo asukkaiden henkisestä tilasta.

Vierailija
149/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjaa vaan dvd-kasetteja, viinapulloja.

Vierailija
150/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

dvd-kasetteja

Just niitä. :)

Vierailija
151/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillisesti ihan siedettävää, mutta kaverilla oli kaikki tätä kuosia... verhot, pöytäliina, pyyhkeet, lakanat, mukit, lautaset, lasit ja kulhot jne.

Vierailija
152/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tätä kirjoittajaa. Tarkoitan perintöhuonekaluja tai valokuvia juurikin. Tai sitten vanhoja kirjoja ja kerrostumaa. Kamalaa jos koti näyttää siltä, että olkkarissa on uusi sohvakalusto, tv-taso ja sohvapöytä sekä karvalankamatto.

lisätään tähän vielä ikean neliön muotoinen kirjahylly missä samankokoset "lokerot" niin tervetuloa meille.. :D

mutta kysynpä vaan miten parikymppisillä voi olla paljonkaan vanhemmilta polvilta perittyä jos vanhemmatkin ovat vasta 40 tai vähän yli?

on perustettu perhe, ostettu koti ja sinne on pitänyt ostaa kalusteet? :D

Vierailija
153/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirjaton koti. Kertoo asukkaiden henkisestä tilasta. " Kertoo enemmän sun henkisestä tilasta tuollainen arvostelu. Katsos, toisilla kirjat on kaapissa oven takana ja toiset lainaa kirjastosta, että ei ole sitä montaa sataa kirjaa viemässä tilaa kaapissa:) Mut joo, sitä mitä ei ole näkyvillä niin ei tietenkään voi olla, kuten jos et näe kirjoja niin ihminen ei lue ja on tyhmä? Yritä nyt edes päteä vähän uskottavammin;) Mun mielestä on kiva kun ihmisillä on eri tyylejä, olis aika tylsää kun kaikilla ois samanlainen koti. Jokaiselle varmaan löytyy omalle persoonalle sopivin:)

Kun lukiolainen tulee illalla klo 22 kysymään, missä on Gogolin Kuolleet sielut, hänen pitää kirjoittaa eseee siitä, mihin kirjastoon menette? Tai kun haluaa itse tsekata jonkun runon? meillä kirjoja käytetään kuten vaikka työkaluja, on hyvä että ne ovat esillä ja saatavilla.

Mä aina kävelin koulun kirjalistan kanssa äitin luo ja pyysin valkkaamaan siitä ne mitä meillä on ja sitte vielä "mistä mä ehkä tykkäisin". Rakastin sitä, että kaikki klassikot oli kotona ja ei tarvinnu juosta kirjastoon hakemaan jotain kirjoja koulutöitä varten. Mutta vanhempien koti oli muutenkin sellainen täällä mainittu "kulttuurikoti", jossa elämän kerrokset näkyvät.

Nykyään vaan sukupolvet elävät niin pitkään ja toisaalta esim. huonekalut eivät enää niin kestä. Tämän takia meilläkin on paljon kaupasta ostettuja tylsiä huonekaluja. Mutta onneksi on jotain perintönä tulleitakin. Ja mielestäni meillä on varsin kodikasta ja harmoonista, vaikka kaikkea ei ole hankittu Vepsäläiseltä kalliilla, niinkuin monessa kodissa jossa olen käynyt.

Vierailija
154/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa sekaisin kirjoja, ulkomailta tuotuja alkoholeja, koriste-esineitä jne.

ihan karseeta. ja kirjoja karseempaa on suuret dvd-kokoelmat, ja kaikki esillä!

mihin meidän pitäis kaikki dvd:mme laittaa?? Niitä on nimittäin PALJON!

Vierailija
155/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon Unikko

Maltillisesti ihan siedettävää, mutta kaverilla oli kaikki tätä kuosia... verhot, pöytäliina, pyyhkeet, lakanat, mukit, lautaset, lasit ja kulhot jne.

Mun henkilökohtaiset yökötykset on paljolti samoja kuin monella muullakin:

- pyökin-/koivun-/kirsikanväriset lastulevykalusteet

- liika sininen sisustuksessa

- merellinen sisustus (ellei sitten olla saaristossa ja meriaiheinen tavara aitoa)

- kasarihenkinen musta-kromi-punainen-lasi sisustus

- puolipanelit

- boordikaakelit ja kuviokaakelit - pahinta jos kylppärissä/vessassa on keskellä seinää boordi, jonka yläpuoli on vaaleansininen/-vihreä ja alapuoli tummemmansininen/-vihreä

- tapettiboordit

- pastellisävyt ja kaikenlainen piperrys ja pikkusievyys (prinsessaikäisen tytön huone saa toki olla juuri niin söpöinen kuin lapsi itse haluaa)

- steriili valkoinen sisustus, ja muutenkin sen näköinen koti, jossa ei uskalla hengittääkään ettei järjestys mene sekaisin

- se valko-beige-harmaa tyyli, jossa huonekalut ovat tekovanhoja, kaikki tekstiilit jotain hillittyä raitaa, joka ovenkahvassa roikkuu joku tilkuista tehty sydän tai tupsu, sohvatyynyissä lukee jotain ranskaksi (vaikka asukkaista yksikään ei puhu sanaakaan ranskaa), joka paikka on täynnä rottinki- ja pajukoreja ja keittiön seinällä lukee Home sweet home.

Mun koti aiheuttaisi varmasti yökötyksiä monessa: mulla on vahvoja värejä ja sieltä täältä keräiltyjä huonekaluja, jotka odottavat kunnostusta, kunhan ehdin/on rahaa ostaa verhoilukankaat. Marimekosta tykkään, tosin juuri nyt sitä ei ole missään lähinnä siksi, että verhokankaiden metrihinta on päätä huimaava. Unikkoa en laittaisi esille, se on jo liian kulunut, mutta moni muu kuosi kelpaisi mainiosti :)

Joku mainitsi inhokkina kirppareilta haalitut eripariset astiat - mä taas sain juuri viikonloppuna idean kerätä uusi astiasto nimenomaan kirppareilta :D Olen jo pitkään harmitellut, kun pitäisi ostaa uudet astiat, kun mitään lautasta ei ole tarpeeksi monta, vaan kun ei ole rahaa. Kirppareilta saa parhaassa tapauksessa parilla eurolla lautasia eikä mua haittaa, että ne ovat keskenään erilaisia, kunhan värit sopivat yhteen :)

Vierailija
156/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mäntypuisista huonekaluista. En myöskään puupaneleista, saunatiloihin menettelevät. Ja toinen inhokki on mdf-levy huonekalut. Mutta jokainen saa laittaa kotiinsa mitä haluaa, tuskin minun kotikaan kaikkia miellyttää.

Vierailija
157/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa sekaisin kirjoja, ulkomailta tuotuja alkoholeja, koriste-esineitä jne.

ihan karseeta. ja kirjoja karseempaa on suuret dvd-kokoelmat, ja kaikki esillä!

umpinaiseen kaappiin? nevö hööd? ihme wt-sakkia täällä!

Vierailija
158/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpinaiseen kaappiin? nevö hööd? ihme wt-sakkia täällä!

ja mihinköhän sen umpinaisen kaapin laittaisin? En kyllä jaksa uskoa, että meidän olkkari olisi yhtään sen "viihtyisämpi", jos se olisivuorattu umpinaisilla kaapeilla nykyisten hyllyjen sijaan.

Vierailija
159/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sä multa kyselet uusavuton?

siellähän kattelet dvd-kokoelmaasi ja lihot vielä isommaksi yhdessä ylipainoisen miehesi kanssa!

Vierailija
160/174 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verhot jotka ovat liian lyhyet, muovipöytäliinat, sellainen muovi"pitsiliina" siinä päällä ja koko komeuden kruunaa muovikukat maljakossa. Hirveän näköista. Kirjahyllyssä on 1 kirja ja muuten jotain ihme krääsää. Tämä koko komeus löytyy naapurista jossa on 3 lasta ja äidin ikä on vähän päälle 30. On muoviräsymattoa ja aina siistiä. Pesuineet haisee joka paikassa ja äidin mielestä heillä on hienoa koska on aina niin siistiä. kamalaa...