Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kumpi pankki parempi,OP vai NORDEA?

Vierailija
04.11.2011 |

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op parempi:

sanonut vähemmin irti työntekijöitä.

Vierailija
62/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 10:35"]

Voi teitä. Luuletteko että OP jakaa bonuksia ihan hyvää hyvyyttään? Kyllä ne on leivottu sinne lainamarginaaleihin mukaan - ei se pankki mikään hyväntekeväisyyslaitos ole. 

[/quote]Kyllä me saamme niitä bonuksia, vaikka meillä ei ole lainaa tällä hetkellä yhtään. se siitä leipomisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 16:56"]

nordea, op ja sampopankeista. Handelbanken paras niistä ehdottomasti. Paras palvelu. Konttori sekä pankkipalvelut pelaa koko päivän. Edullisin kaikista.

[/quote]Miksi Handelsbankenissa kysyttiin, että asuvatko lapset vuokra- vai omistusasunnossa, kun yritettiin avata lapsille tilejä.?

Mitä merkitystä sillä lienee? (asuvat omistusasunnossa ja omistavat aika paljon muutakin)

Vierailija
64/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:39"]

30 vuoden asiakkuuden jälkeen vaihdoin Nordeaan. Ekaksi yksi nuori sälli epäili, että en saisi uusittua Visa-korttia, koska olin kotiäitinä. Hänelle ei merkinnyt mitään se, että olin 20 vuotta maksanut laskuni säännöllisesti kuukausittain. Soitin itse Luottokuntaan ja nauroivat sällin kommentille. Ei heitä kiinnosta onko vanha asiakas töissä vai ei, kunhan vain maksaa laskut. Seuraavaksi kieltäytyivät antamasta autolainaa. Mitään merkitystä ei ollut sillä, että tililläni oli puolet lainasummasta (20 000) jo säästössä. Lopulta ostimme auton ilman lainaa, kun rahat riittivät muutenkin. Mies olisi saanut lainaa omasta pankistaan. Tämä riitti.

[/quote] Nämäkö tapahtuivat Nordeassa sen jälkeen kun olit sinne vaihtanut? Miksi vaihdoit, oliko edellisessä (missä?) pankissa vielä enemmän ongelmia? Vai liittyivätkö nämä nyt siihen edelliseen nimeltämainitsemattomaan pankkiin ja olivat syitä vaihtaa?
[/quote]

Tapahtuivat op.ssa ja vaihdoin Nordeaan.

Vierailija
65/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 13:27"]

Olin naperosta asti Nordean check-in-asiakas. Visa Electron ja verkkopankki olivat ilmaisia melkein kolmekymppiseksi asti. ASP-tilin korkoehdot ja lisäkorko olivat ok. Pohjoismaissa oli helppo reissata, kun rahaa sai nostettua kuluitta suoraan Nordean omasta automaatista. Pidin verkkopankin säästöpossuominaisuudesta: aina, kun maksoin kortilla, siirtyi automaattisesti määrittelemäni summa rahaa säästötililleni. Myös verkkopankkitunnukset tulivat automaattisesti. Olin tyytyväinen Nordeaan, kunnes asuntolainalupaus tuli ajankohtaiseksi. Nordeassa sovitusta ei pidetty kiinni (ehkä virkailijan vajaavaisen luetunymmärtämisen vuoksi), viestintä oli h i d a s t a ja sähköpostit vilisivät kielivirheitä. Suuntasin siksi Osuuspankkiin.

OP tarjosi paremman marginaalikoron, ja neuvottelemalla sain paremmat lainaehdotkin. Asiointi oli nopeaa ja miellyttävää. Kaiken asiointiin liittyvän sai sekä kirjallisesti että erinomaisesti eriteltynä. Virkailijat olivat todella ystävällisiä ja asiantuntevia. OP:n useimmat palvelut ovat maksuttomia alle 26-vuotiailta. OP-Mobiililla verkkoasiointi sujuu helposti ja miellyttävästi. Budjetointia ja omaa kulutusta järjestelevä Pivo, joka synkkaa parhaillaan ainoastaan OP:n kanssa, on nykyisin lempparisovellukseni. Ennen väänsin Exceleitä, mutta nyt taloushallinnan eteen ei tarvitse tehdä mitään. Toisaalta verkkopankkitunnukset joutuu tilaamaan itse, ja verkkopankin nettiversio on vanhanaikainen. Reissussa en ole vielä ollut OP:n Visa Electronin kanssa, joten ulkomaiden maksamisen sujuvuudesta ei ole kokemuksia. Olen kuitenkin iloinen, että vaihdoin liikepankista kotimaiseen jyväjemmarien pankkiin. 

[/quote]Kaiken huippu oli, kun minulla oli 0-tili Nordeassa, niin jouduin maksamaan sitä, kun ilmoittivat tiliotteella, ettei tilillä ole rahaa. Kivaaa

Vierailija
66/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 15:13"]

Anopilla oli pohjolassa kotivakuutus, asui vuokralla omakotitalossa. Talossa sattui vesivahinko, mutta vakuutus ei korvaa koska aaunto ei kelpaa vakuutuskohteeksi, vaikka konttorissa asti kävi muuttamassa vakuutuksen kyseiseen asuntoon. Että semmonen palvelu. Pankinpalveluista en tiedä, mutta varokaa ettei kovin tule kusetetuksi tuossa puljussa. :)

[/quote]Pohjolasta olemme saanet heti korvaukset kaikista vahingoista. Murtoyritys kotiin, metsätuhot, veneen hajoaminen myrskyssä, polkypyöräkolari: Kaikista korvaukset kuin apteekinhyllyltä. Vakuutustarkastaja sanoi, että ne valittaa, jotka yrittää huijata ja olen samaa mieltä.

Vierailija
67/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:22"]

Olin naperosta asti Nordean check-in-asiakas. Visa Electron ja verkkopankki olivat ilmaisia melkein kolmekymppiseksi asti. ASP-tilin korkoehdot ja lisäkorko olivat ok. Pohjoismaissa oli helppo reissata, kun rahaa sai nostettua kuluitta suoraan Nordean omasta automaatista. Pidin verkkopankin säästöpossuominaisuudesta: aina, kun maksoin kortilla, siirtyi automaattisesti määrittelemäni summa rahaa säästötililleni. Myös verkkopankkitunnukset tulivat automaattisesti. Olin tyytyväinen Nordeaan, kunnes asuntolainalupaus tuli ajankohtaiseksi. Nordeassa sovitusta ei pidetty kiinni (ehkä virkailijan vajaavaisen luetunymmärtämisen vuoksi), viestintä oli h i d a s t a ja sähköpostit vilisivät kielivirheitä. Suuntasin siksi Osuuspankkiin.

OP tarjosi paremman marginaalikoron, ja neuvottelemalla sain paremmat lainaehdotkin. Asiointi oli nopeaa ja miellyttävää. Kaiken asiointiin liittyvän sai sekä kirjallisesti että erinomaisesti eriteltynä. Virkailijat olivat todella ystävällisiä ja asiantuntevia. OP:n useimmat palvelut ovat maksuttomia alle 26-vuotiailta. OP-Mobiililla verkkoasiointi sujuu helposti ja miellyttävästi. Budjetointia ja omaa kulutusta järjestelevä Pivo, joka synkkaa parhaillaan ainoastaan OP:n kanssa, on nykyisin lempparisovellukseni. Ennen väänsin Exceleitä, mutta nyt taloushallinnan eteen ei tarvitse tehdä mitään. Toisaalta verkkopankkitunnukset joutuu tilaamaan itse, ja verkkopankin nettiversio on vanhanaikainen. Reissussa en ole vielä ollut OP:n Visa Electronin kanssa, joten ulkomaiden maksamisen sujuvuudesta ei ole kokemuksia. Olen kuitenkin iloinen, että vaihdoin liikepankista kotimaiseen jyväjemmarien pankkiin. 

[/quote]Kaiken huippu oli, kun minulla oli 0-tili Nordeassa, niin jouduin maksamaan sitä, kun ilmoittivat tiliotteella, ettei tilillä ole rahaa. Kivaaa

[/quote]

Miksi olit tilannut maksullisen tiliotteen jos et sitä halunnut? Mikä on 0-tili?

Minulla on käyttämätön, nykyisellään tyhjilleen jätetty tili Nordeassa (vaihdoin pankkia) eikä sieltä ole ikinä tullut tiliotetta näiden vuosikymmenien aikana mitä tili on ollut olemassa (tai no eihän se "Nordea" ollut ennen, mutta tili on ollut olemassa jo sen edeltäjän edeltäjän aikana).

Vierailija
68/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainoastaan hyviä kokemuksia Nordeasta. Yritys oli konkurssin partaalla ja sain sovittua hyvät laina ehdot. Yritys toiminta kyllä loppu mutta kun olin hoitanut raha asiani muuten hyvin, niin sain järjesteltyä lainani niin, että maksu aika taulu oli järkevä. Samalla pystyn myös lyhentämään asuntolainaani. Monesta tilanteesta selviää, kun vain menee puhumaan rehdisti asiat niin kuin ne on. Niin minäkin tein.

Vierailija
69/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kake4 kirjoitti:

Mulla ainoastaan hyviä kokemuksia Nordeasta. Yritys oli konkurssin partaalla ja sain sovittua hyvät laina ehdot. Yritys toiminta kyllä loppu mutta kun olin hoitanut raha asiani muuten hyvin, niin sain järjesteltyä lainani niin, että maksu aika taulu oli järkevä. Samalla pystyn myös lyhentämään asuntolainaani. Monesta tilanteesta selviää, kun vain menee puhumaan rehdisti asiat niin kuin ne on. Niin minäkin tein.

Menikö kakella firma nurin kun ei osannut suomen kieltä? Sori, en malttanut olla olematta kielinatsi. Tuli mieleeni vanha sananlasku kirjakaupasta, jonka ovessa luki "Lopetettu. Ei kanata."

Vierailija
70/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op:n asiakaspalvelun taso vaihtelee todella paljon. Välillä saa todella ystävällistä palvelua ja välillä aspasta oikein huokuu se, että ei voisi vähempää kiinnostaa. Viimeksi kun asioin, niin jouduin moneen kertaan pyytämään, että aspa selvittäisi hyvin yksinkertaisen asian. Nordeasta ei ole kokemusta.

Vierailija
71/86 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdoin aikanaan op tilin nordeaan, oon alle 30 eli check in asiakkaana visa electron ja verkkopankkitunnukset maksaa  0 euroa.  Osuuspankissa sain huonoa palvelua ja halvempi opintolaina irtosi nordeasta, ei valittamista ;)

Vierailija
72/86 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka vaihtoi Osuuspankin Nordeaan. Väittivät kivenkovaan että OP:ssa opintolainojen ehdot ovat kaikille aivan samat, eikä esim. marginaalista pysty neuvottelemaan. (Paskapuhetta päin naamaan, kaveri sai samaisesta pankista halvemman marginaalin vaikka ei ole yhtään varakkaampi kuin minä). Muutenkin asiakaspalvelijan ylimielinen käytös rasitti niin paljon ettei pahemmin huvittanut jäädä asioimaan pankin kanssa. Nyt Nordeasta opintolaina 0,75% pienemmällä marginaalilla, ja check-in asiakkaana päivittäispalvelut ilmaiseksi. Myös asiakaspalvelu oli parempaa kun OP:n lehmällä.

Vierailija
73/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko täys tollo. Maksat sen vakuutuksissasi. Voi luoja, et teitä viel on.

Vierailija
74/86 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankkitunnuksia ja tiliä ei saa nordeasta vaiikka laki sanoo ,muuttunut vuoden alussa.että kaikille suomen kansalaisille avattava tili ja saatava tunnukset.ainoa este lain mukaan on rahoitettava terroristi toiminta tai rahanpesu.miten maahanmuuttaja joka on suomen kansalainen saa tilin ja tunnukset ,vaikka menneisyydestä ei mitään tietoa.ja toiseksi nordea katsoo asiakastieto rekisteristä että onko kaikki ok.asiakastiedoissa ei ole ajan tasalla olevaa tietoa jos sitä ette ole tienneet.asiakastieto ei itse kerää ihmisen tietoja mistään vaan eri tahot ilmoittaa ne sinne jos ilmoittaa.minulla siellä oli ihan väärää tietoa jonka johdosta nordea eväsi edellä mainitut asiat.nordean käytäntö yrityspuolella on kuulemma että katsotaan asiakastiedoista tilanne.ytj rekisteri ei kelvannut.no sitten soitin asiakastietoihin ja sanoivat että täällä ei todellakaan haeta ihmisten tietoja ajantasalle vaan ne ilmoitetaan tänne.no tahot eivät aina ilmoita.esim yritys konkurssissa ,no ei todellakaan ollut.asiakastito korjasi heti tiedot soitettuani sinne ja muuten sanoi katsovansa tiedot ytj.nordea menettelee täysin väärin siinä että niiden järjestelmässä on hakukenttänä yrittäjälle vain asiakastieto.ja niiden pohjalla annetaan tunnukset ja tili,tai ei anneta.

Vierailija
75/86 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä.aloitetaan kansan aloite asiasta ja ilmoitetaan myös valtiovarainministeriön lainsäädäntöneuvokselle asiasta.joka tämän lain on säätänyt vuoden alusta.kuluttaja asiamies on myös ottava kantaa tähän.eiköhän ala asiat toimimaan rehellisille yrittäjille tästä eteenpäin.annetaan kellon käydä.

Vierailija
76/86 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtionvarain  lainsäädäntöneuvosta ei näköjään nordea paljon kunnioita.

Vierailija
77/86 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean tunnuslukusovellus on ihan paras. Kun teini tarvitsee pikkusumman visa electronilleen vaikkapa välipalaan, saan siirrettyä ilman paperisia taulukkoja. Ihan yliveto.

Vierailija
78/86 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP

Vierailija
79/86 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nordea, op ja sampopankeista. Handelbanken paras niistä ehdottomasti. Paras palvelu. Konttori sekä pankkipalvelut pelaa koko päivän. Edullisin kaikista.

Jos tarkoitat Handelsbankenia, niin oli kyllä ihmeporukkaa. Yritin avata lapselle tiliä, niin kävivät kyselemään asummeko omistusasunnossa vai vuokralla.

Jäi kyllä avaamatta, enkä tehnyt tiliä omakotitalosta, autosta, veneestä ja mökistä, sillä varmaan seuraavaksi olisi kysytty niistä.

Vierailija
80/86 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huippu oli, kun minulla oli 0-tili Nordeassa, niin jouduin maksamaan sitä, kun ilmoittivat tiliotteella, ettei tilillä ole rahaa. Kivaaa

Mulle kävi samoin Nordeassa.