kumpi pankki parempi,OP vai NORDEA?
Kommentit (86)
Anopilla oli pohjolassa kotivakuutus, asui vuokralla omakotitalossa. Talossa sattui vesivahinko, mutta vakuutus ei korvaa koska aaunto ei kelpaa vakuutuskohteeksi, vaikka konttorissa asti kävi muuttamassa vakuutuksen kyseiseen asuntoon. Että semmonen palvelu. Pankinpalveluista en tiedä, mutta varokaa ettei kovin tule kusetetuksi tuossa puljussa. :)
ehdottomasti!
OP kusettaa niillä bonuksilla. Ihan saman maksat kuitenkin.
kortti 2,50e.
nettitunnukset 2e.
op kaiketi saman verran.....
ap
Nordea.
Ei vie Nordea multa kyllä noin paljon kuluja, mut ehkä kuulun johonkin "vanhojen hyvien asiakkaiden kastiin" tai niihin, joilla siellä on riittävästi rahaa.
Piti tarkistaa, mulla kulut kuussa 1,5 e.
Saadaan vuodessa n. 600€ bonuksia, ihan kiva summa, jota ei saatais Nordeasta! Lainamarginaali tarjous oli ihan sama sekä Nordeassa, että Op:ssa, ei ollut vaikea valita, kummasta pankista laina otettiin! :)
Molemmat on isoja "hyviä" pankkeja. Paikkakuntakohtaisia eroja voi olla konttoreissa/henkilökunnan palvelutasossa, mutta muuten lienevät ihan samalla viivalla.
Me saatiin OP:sta paremmat lainaehdot, joten ollaan siellä asiakkaina. Bonuksia tulee useita satoja euroja vuodessa, kun lainaa on niin paljon. Niillä sitten maksetaan palvelumaksut sekä kaikki autojen ja asunnon vakuutukset.
Olin op:n asiakas ennen asuntolainoja. Nyt on lainat Nordeassa, avainasiakkuus, josta johtuen ei kuluja.
palvelumaksuja. tarkistin juuri.
ap
S-pankista hankala saada asuntolainaa.
Ja tuo jäsenmaksu vaihtelee, ehkä jossakin 100 e, jossakin muualla ehkä enemään tai vähemmän; tän satasen (tai whatever) saa sitten takaisin kun tai jos eroaa.
Kummastakin pankista olen lähtenyt "ovet paukkuen", koska olen tullut huonosti kohdelluksi. Nykyisin Säästöpankin asiakas.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 06:00"]
Olin Nordean vannoutunut vakiasiakas, myös isäni yritys ja äiti asiakkaana vuosikymmenet. Ostin asuntoa opkk:n kautta, sain tarjouksen. Nordealla sanoivat:"ei mitään ongelmaa, vihreää valoa näytetään mutta lainaa et saa. Valittivat kilpailusta ja niin kertoivat että meissä nuorissa uusissa on kaikki toivonsa. Noh menin sinne, mistä sain lainan, OP. kiitos heille, koko perhe, yritys ja minä lähdetään Nordeasta nyt.
P.s. Ne bonukset on kuin kärpäsen kakka valtameressä, joku muutama saturainen vuodessa. Mitä niillä tekee? Ei kiinnosta senttiäkään ;)
[/quote]
Niinkin outoja ihmisiä on, että heille "muutama saturainen vuodessa" on ihan oikeaa rahaa. Rahaa, jonka mieluummin ottaa kuin jättää ottamatta. Poimitko viiden euron setelin, jos kadulla sellaisen näet? Pikkuraha se vain on, jätä sinne lepattamaan!
Voi teitä. Luuletteko että OP jakaa bonuksia ihan hyvää hyvyyttään? Kyllä ne on leivottu sinne lainamarginaaleihin mukaan - ei se pankki mikään hyväntekeväisyyslaitos ole.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 16:07"]
Nordean voitot menevät osinkoina enimmäkseen suurille sijoittajille ympäri maailmaa. OP:n voitot menevät enimmäkseen bonuksina osuuspankkien jäsenille Suomessa.
[/quote]
Hah! Uskotko ihan tosissasi, että op:n voitot menevät jäsenille? Kyllä op on voittoa tuottava yritys samalla tavalla kuin kaikki muutkin pankit. Kaikki muu on sananhelinää ja hölmöjen huijaamista.
Nordea on s**tanasta. Kyykyttänyt asiakkaita vuosikymmenien ajan, mutta nöyrät suomalaiset pysyvät uskollisina.
OP!
Meillä oli kummallakin ennen Nordea (miehen yrityskin Nordeassa), mutta saatiin niin surkea marginaali joten vaihdettiin OP:hen.
Samalla vaihdettiin vakuutukset Tapiolasta Pohjolaan ja onhan se kiva että bonuksilla saa maksettua osan vakuutusmaksuista.
OPn nettipankki parempi ja Pivo on hyvä. Nordeaan meni hermot vuosi sitten. Nyt olen tyytyväinen OPn asiakas.
op maalaisten pankki
nordea liikemiesten pankki
Olin OP:n asiakas teinivuosista lähtien. Asiakkuus päättyi siihen, kun hain ja sain ko. pankista asuntolainaa ja pankki päättikin muuttaa lainanehtoja radikaalisti kaupanteon jälkeen. Siinä vaiheessa pankki vaihtui lennossa Aktiaan. Nordea taas on profiloitunut enemmän liikepankkina, iäkäs äitini joutui vaihtamaan pankkia, kun lähimmästä Nordean konttorista ei saanut enää nostettua käteistä rahaa.
Olin naperosta asti Nordean check-in-asiakas. Visa Electron ja verkkopankki olivat ilmaisia melkein kolmekymppiseksi asti. ASP-tilin korkoehdot ja lisäkorko olivat ok. Pohjoismaissa oli helppo reissata, kun rahaa sai nostettua kuluitta suoraan Nordean omasta automaatista. Pidin verkkopankin säästöpossuominaisuudesta: aina, kun maksoin kortilla, siirtyi automaattisesti määrittelemäni summa rahaa säästötililleni. Myös verkkopankkitunnukset tulivat automaattisesti. Olin tyytyväinen Nordeaan, kunnes asuntolainalupaus tuli ajankohtaiseksi. Nordeassa sovitusta ei pidetty kiinni (ehkä virkailijan vajaavaisen luetunymmärtämisen vuoksi), viestintä oli h i d a s t a ja sähköpostit vilisivät kielivirheitä. Suuntasin siksi Osuuspankkiin.
OP tarjosi paremman marginaalikoron, ja neuvottelemalla sain paremmat lainaehdotkin. Asiointi oli nopeaa ja miellyttävää. Kaiken asiointiin liittyvän sai sekä kirjallisesti että erinomaisesti eriteltynä. Virkailijat olivat todella ystävällisiä ja asiantuntevia. OP:n useimmat palvelut ovat maksuttomia alle 26-vuotiailta. OP-Mobiililla verkkoasiointi sujuu helposti ja miellyttävästi. Budjetointia ja omaa kulutusta järjestelevä Pivo, joka synkkaa parhaillaan ainoastaan OP:n kanssa, on nykyisin lempparisovellukseni. Ennen väänsin Exceleitä, mutta nyt taloushallinnan eteen ei tarvitse tehdä mitään. Toisaalta verkkopankkitunnukset joutuu tilaamaan itse, ja verkkopankin nettiversio on vanhanaikainen. Reissussa en ole vielä ollut OP:n Visa Electronin kanssa, joten ulkomaiden maksamisen sujuvuudesta ei ole kokemuksia. Olen kuitenkin iloinen, että vaihdoin liikepankista kotimaiseen jyväjemmarien pankkiin.