Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kumpi pankki parempi,OP vai NORDEA?

Vierailija
04.11.2011 |

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeassa on tyly palvelu ainakin täällä Pirkanmaalla, konttoriverkosto senkun supistuu, ongelmiin jonotat jonnekkin vinkuintiaan ja marginaalit määrätään jostain etelästä.

OP on toiminut ainakin meillä hyvin, tosin on pienempi op ei näitä maakunnallisia

Vierailija
42/86 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2013 klo 16:07"]

Nordean voitot menevät osinkoina enimmäkseen suurille sijoittajille ympäri maailmaa. OP:n voitot menevät enimmäkseen bonuksina osuuspankkien jäsenille Suomessa.

[/quote]

Hah! Uskotko ihan tosissasi, että op:n voitot menevät jäsenille? Kyllä op on voittoa tuottava yritys samalla tavalla kuin kaikki muutkin pankit. Kaikki muu on sananhelinää ja hölmöjen huijaamista.

[/quote]

Eivät tietenkään kaikki voitot mene jäsenille tai osakkeenomistajille. Mutta se voitto, joka jaetaan, menee aika lailla eri osoitteisiin Nordealla ja OP:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ikäni Osuuspankin asiakas, eikä ole ollut syytä vaihtaa. Varmasti toinen pankki on jossain asioissa parempi, mutta tuskin sellaista pankkia löytyykään, joka olisi täydellinen joka saralla. Ehkä olen jumittunut..

Vierailija
44/86 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean asiakkaana menee rahaa Nallen taskuun -> Olen Osuuspankin asiakas automaagisesti tällä lähtökohdalla.

Vierailija
45/86 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea. Maksut 0 e.

Vierailija
46/86 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:39"]

op maalaisten pankki

nordea liikemiesten pankki

[/quote]

Entäs me muut? Noilla kahdella pankilla on hallussaan noin 75 % Suomen pankkimarkkinoista, joten ilmeisesti sitten 75 % suomalaisista on maalaisia tai liikemiehiä.

Vierailija
47/86 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan - Ei OP ei Nordea

Vierailija
48/86 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut Nordeaan tyytyväinen. Lainat on saatu neuvoteltua hyvässä hengessä ja henkilökohtainen palveluneuvoja on uskonut suosiolla, kun on sanottu että rahastot ei kiinnosta, eikä ole niitä väkisellä tyrkyttänyt. Asuntolainassa tykkään lyhennysjoustosta. Voin säädellä verkkopankissa lyhennystä rahatilanteen mukaan. Jos laskuja kasaantuu, voin jättää kokonaan lyhentämättä ja maksaa pelkät korot. Sitten keväällä kun tulee osinkoja, voin tehdä vähän reilumpia lyhennyksiä jos haluan.

Sijoitukset meillä on FIMissä ja sekin on mennyt palveluneuvojalle jakeluun, että emme ole niitä siirtämässä. Aina välillä olen katsellut miten Nordean hinnastot ovat tämän osalta kehittyneet ja ehkä jossain vaiheessa siirretään sijoitukset saman katon alle. Myös verotuksen muuttuessa voi jossain vaiheessa tulla aiheelliseksi vaihtaa asuntolaina sijoituslainaksi ainakin osittain ja uskon että Nordea on sellainen yhteistyökumppani, jonka kanssa tämä onnistuu jouhevasti.

Pankin vaihtamisessa on aika iso vaiva (ja välittäjän vaihtamisessa vielä isompi) ja ajattelen asioita pitkällä tähtäimellä. Kun mietin missä haluan pankkiasiani ja sijoitukseni hoitaa, mietin miten tilanne kehittyy vuosien ja vuosikymmenten varrella ja mikä palveluntarjoaja on sellainen, joka toimii pitkällä tähtäimellä. En halua ruveta vaihtamaan pankkia ja välittäjää yhtenään sen mukaan kun oma taloudellinen tilanne muuttuu.

Vierailija
49/86 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 16:07"]

Nordean asiakkaana menee rahaa Nallen taskuun -> Olen Osuuspankin asiakas automaagisesti tällä lähtökohdalla.

[/quote]

Nalle kyllä tietää missä hunajapurkki luuraa. Mikset hyppäisi Nallen kyytiin ja vaurastuisi itsekin? Minä olen Nallen kyydissä ja nautin joka kevät osinkosateesta hyvillä mielin. Nordea on trimmattu hyvään tuloskuntoon ja mannaa sataa taivaasta!

Vierailija
50/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 13:27"]

Olin naperosta asti Nordean check-in-asiakas. Visa Electron ja verkkopankki olivat ilmaisia melkein kolmekymppiseksi asti. ASP-tilin korkoehdot ja lisäkorko olivat ok. Pohjoismaissa oli helppo reissata, kun rahaa sai nostettua kuluitta suoraan Nordean omasta automaatista. Pidin verkkopankin säästöpossuominaisuudesta: aina, kun maksoin kortilla, siirtyi automaattisesti määrittelemäni summa rahaa säästötililleni. Myös verkkopankkitunnukset tulivat automaattisesti. Olin tyytyväinen Nordeaan, kunnes asuntolainalupaus tuli ajankohtaiseksi. Nordeassa sovitusta ei pidetty kiinni (ehkä virkailijan vajaavaisen luetunymmärtämisen vuoksi), viestintä oli h i d a s t a ja sähköpostit vilisivät kielivirheitä. Suuntasin siksi Osuuspankkiin.

OP tarjosi paremman marginaalikoron, ja neuvottelemalla sain paremmat lainaehdotkin. Asiointi oli nopeaa ja miellyttävää. Kaiken asiointiin liittyvän sai sekä kirjallisesti että erinomaisesti eriteltynä. Virkailijat olivat todella ystävällisiä ja asiantuntevia. OP:n useimmat palvelut ovat maksuttomia alle 26-vuotiailta. OP-Mobiililla verkkoasiointi sujuu helposti ja miellyttävästi. Budjetointia ja omaa kulutusta järjestelevä Pivo, joka synkkaa parhaillaan ainoastaan OP:n kanssa, on nykyisin lempparisovellukseni. Ennen väänsin Exceleitä, mutta nyt taloushallinnan eteen ei tarvitse tehdä mitään. Toisaalta verkkopankkitunnukset joutuu tilaamaan itse, ja verkkopankin nettiversio on vanhanaikainen. Reissussa en ole vielä ollut OP:n Visa Electronin kanssa, joten ulkomaiden maksamisen sujuvuudesta ei ole kokemuksia. Olen kuitenkin iloinen, että vaihdoin liikepankista kotimaiseen jyväjemmarien pankkiin. 

[/quote]Kaiken huippu oli, kun minulla oli 0-tili Nordeassa, niin jouduin maksamaan sitä, kun ilmoittivat tiliotteella, ettei tilillä ole rahaa. Kivaaa

[/quote]

Miksi olit tilannut maksullisen tiliotteen jos et sitä halunnut? Mikä on 0-tili?

Minulla on käyttämätön, nykyisellään tyhjilleen jätetty tili Nordeassa (vaihdoin pankkia) eikä sieltä ole ikinä tullut tiliotetta näiden vuosikymmenien aikana mitä tili on ollut olemassa (tai no eihän se "Nordea" ollut ennen, mutta tili on ollut olemassa jo sen edeltäjän edeltäjän aikana).

[/quote]Siinähän se vitsi olikin, että en ollut tialnnut sitä tiliotetta. Jokaisen kai pitäisi tietää, että 0-tili on tili, jossa ei ole rahaa, enää.

Vierailija
51/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP on parempi, koska verkkopankki ja mobiilisovellus on parempi kuin Nordeassa, jossa meillä aiemmin oli asiointimme.

Opssa bonukset on tosi hyvä lisä. Vuodessa meille kertyy reilu 500e näitä bonuksia ja nämä menevät vakuutuksiin ja palvelumaksuihin (jotla ovat alle 10/kk meidän taloudessa). Vakuutukset ovat myös aikanaan kilpailutettu ja Op:sta saimme nekin edullisesti.

Plussaa myös siitä, että Op on täysin kotimainen pankki, toisin kuin monet kilpailijoistaan!

Vierailija
52/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 15:13"]

Anopilla oli pohjolassa kotivakuutus, asui vuokralla omakotitalossa. Talossa sattui vesivahinko, mutta vakuutus ei korvaa koska aaunto ei kelpaa vakuutuskohteeksi, vaikka konttorissa asti kävi muuttamassa vakuutuksen kyseiseen asuntoon. Että semmonen palvelu. Pankinpalveluista en tiedä, mutta varokaa ettei kovin tule kusetetuksi tuossa puljussa. :)

[/quote]Pohjolasta olemme saanet heti korvaukset kaikista vahingoista. Murtoyritys kotiin, metsätuhot, veneen hajoaminen myrskyssä, polkypyöräkolari: Kaikista korvaukset kuin apteekinhyllyltä. Vakuutustarkastaja sanoi, että ne valittaa, jotka yrittää huijata ja olen samaa mieltä.

[/quote]

Samoin meillä on toiminut korvaukset op:sta ongelmitta. Toimi myös ifissä aikoinaan, sen takia ei sieltä pois vaihdettu.. Mutta mitä tuon 30.5. anopin asuntoasiasta kirjoittaneen korvaamattomuuden takana on? Ettei vaan mummeli olis itse aiheuttanut vesivahinkoa (esim. nukahtanut kännissä suihkun alle tukkien viemärin).

Vierailija
53/86 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ob on paras!

45 vuotta asiakkaana

Vierailija
54/86 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ehdottomasti viedä säästönsä Sweitsiin turvaan. Tai ostaa kultaa ;)

Vierailija
55/86 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea paras, henkilökohtaisempi palvelu ja uusi tunnuslukusovellus on loistava. Näin päätyöni pesänselvittäjänä ja -jakajana tekevänä on pakko myös todeta, OP:n kanssa on kaikista pankkiryhmistä hankalin asioida asiakkaiden asioissa.

Vierailija
56/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP! Minulla on Nordea ja olin sopinut heidän kanssaan verkkotapaamisen. Hölmönä istuin koneen ääressä 20min kunnes kysyin chatneuvojalta miksi minuun ei oteta yhteyttä niin aika oli peruttu ja minulle ei oltu ilmoitettu. Nordea ollut aina pankkini, mutta pankki tekee yleisesti kovaa laskua silmissäni ja OP:n kanssa työskeltyäni tiedän että heillä hommat toimii!

Vierailija
57/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP. Ei muuta perustelua kuin että on kotimainen, voitot jää tänne ja on suomalaisten, jossain määrin jopa paikallisten ihmisten päätäntävallassa. Lisäksi pyrkii pitämään konttorin pienemmissäkin taajamissa toisin kuin Nordea, jonka ei kannata pitää konttoria 20000 asukkaan kunnassa.

Nordean omistavat pääasiassa muut kuin suomalaiset. Pätäntävalta ja johtajat Ruotsissa.

Näillä perusteilla olen OP:n asiakas, vaikka olenkin Nordean osakkeenomistaja. Maksavat sentään kohtalaista osinkoa. Mutta pienasiakkaita Nordea pitää riesana.

Vierailija
58/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuoden asiakkuuden jälkeen vaihdoin Nordeaan. Ekaksi yksi nuori sälli epäili, että en saisi uusittua Visa-korttia, koska olin kotiäitinä. Hänelle ei merkinnyt mitään se, että olin 20 vuotta maksanut laskuni säännöllisesti kuukausittain. Soitin itse Luottokuntaan ja nauroivat sällin kommentille. Ei heitä kiinnosta onko vanha asiakas töissä vai ei, kunhan vain maksaa laskut.

Seuraavaksi kieltäytyivät antamasta autolainaa. Mitään merkitystä ei ollut sillä, että tililläni oli puolet lainasummasta (20 000) jo säästössä. Lopulta ostimme auton ilman lainaa, kun rahat riittivät muutenkin. Mies olisi saanut lainaa omasta pankistaan.

Tämä riitti.

Vierailija
59/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:39"]

30 vuoden asiakkuuden jälkeen vaihdoin Nordeaan. Ekaksi yksi nuori sälli epäili, että en saisi uusittua Visa-korttia, koska olin kotiäitinä. Hänelle ei merkinnyt mitään se, että olin 20 vuotta maksanut laskuni säännöllisesti kuukausittain. Soitin itse Luottokuntaan ja nauroivat sällin kommentille. Ei heitä kiinnosta onko vanha asiakas töissä vai ei, kunhan vain maksaa laskut. Seuraavaksi kieltäytyivät antamasta autolainaa. Mitään merkitystä ei ollut sillä, että tililläni oli puolet lainasummasta (20 000) jo säästössä. Lopulta ostimme auton ilman lainaa, kun rahat riittivät muutenkin. Mies olisi saanut lainaa omasta pankistaan. Tämä riitti.

[/quote] Nämäkö tapahtuivat Nordeassa sen jälkeen kun olit sinne vaihtanut? Miksi vaihdoit, oliko edellisessä (missä?) pankissa vielä enemmän ongelmia? Vai liittyivätkö nämä nyt siihen edelliseen nimeltämainitsemattomaan pankkiin ja olivat syitä vaihtaa?

Vierailija
60/86 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 18:52"]

Nyt kannattaa ehdottomasti viedä säästönsä Sweitsiin turvaan. Tai ostaa kultaa ;)

[/quote]

Sarkasmia? Kullan hintahan on koko ajan laskusuunnassa, ja trendin povataan jatkuvan.