naisella täytyy olla todella alhainen kipukynnys, jos...
hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin.
Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.
Kommentit (230)
millä tavalla se on sulta pois tai haittaa sun elämää, jos joku haluaa kaiken mahdollisen kivunlievityksen, vaikka vain, että olo olisi mukavin mahdollinen synnytyksen aikana?
En ymmärrä niitäkään naisia, jotka nauttivat raskaudesta. Joo, mutta itse siis synnytin ilman kivunlievitystä ja kestin sen eikä tehnyt edes pahaa.
Ihmiset on yksilöitä ja sanoisin että se menee niin päin että sinulla on poikkeuksellisen KORKEA kipukynnys eikä niin päin, että sulla on normaali ja 90% poikkeuksellisen alhainen. Ja todella lapsellista ajattelua aikuiselta ihmiseltä luulla, että kaikkien muitten synnytykset tuntuu samalta kuin sinun. Itselläni se kipu ainakin oli sellaista, että en kestänyt sitä, vaikka olin lähtenyt synnyttämään sillä asenteella, ettei lievitystä, jos ei ihan pakko. Mutta se kipu oli kamalinta mitä olen ikinä kokenut! Olisin ollut pahimpien kipujen hetkellä (ennen lievitystä) ollut ihan valmis perumaan koko raskauden, vaikka lapsi oli kauan yritetty ja hartaasti toivottu. Se kertoo jo jotain kivun määrästä! Olet onnekas kun koit synnytyksen enintään lievästi epämukavaksi, mutta naurettavaa kuvitella, että sinun kokemuksesi perusteella mukamas tiedät yleismaailmallisesti mitä synnytyskipu on!
että minulta kätilö ainakin yhdessä vaiheessa kysyi "onko sulla sellainen olo, että ummettaisi ja olisi kova kakkahätä?" vastasin "kyllä" ja kätilö siihen, että "se on sitten aika ponnistaa" sitä ehkä apkin tarkoitti??
Ja todella lapsellista ajattelua aikuiselta ihmiseltä luulla, että kaikkien muitten synnytykset tuntuu samalta kuin sinun.
Kummallista miten joku voi selvitä lapsentekoikään tällaisen harhan vallassa.
Ihmiset on yksilöitä ja sanoisin että se menee niin päin että sinulla on poikkeuksellisen KORKEA kipukynnys eikä niin päin, että sulla on normaali ja 90% poikkeuksellisen alhainen. Ja todella lapsellista ajattelua aikuiselta ihmiseltä luulla, että kaikkien muitten synnytykset tuntuu samalta kuin sinun. Itselläni se kipu ainakin oli sellaista, että en kestänyt sitä, vaikka olin lähtenyt synnyttämään sillä asenteella, ettei lievitystä, jos ei ihan pakko. Mutta se kipu oli kamalinta mitä olen ikinä kokenut! Olisin ollut pahimpien kipujen hetkellä (ennen lievitystä) ollut ihan valmis perumaan koko raskauden, vaikka lapsi oli kauan yritetty ja hartaasti toivottu. Se kertoo jo jotain kivun määrästä! Olet onnekas kun koit synnytyksen enintään lievästi epämukavaksi, mutta naurettavaa kuvitella, että sinun kokemuksesi perusteella mukamas tiedät yleismaailmallisesti mitä synnytyskipu on!
90% naisista haluaa ja ottaa kivunlievityksen?
No, siinä tilastot paukkuu!
olette turvautuneet kivunlievitykseen. pidättekö itseänne heikkona vai miksi teidän pitää niin kovin puolustella itseänne?
No, siinä tilastot paukkuu!
mutta eiköhän se niin mene, että 90% naisista EI ole sitä mieltä, että synnytys on "ajoittain lievästi epämukavaa" ja verrattavissa ummetukseen.
että minulta kätilö ainakin yhdessä vaiheessa kysyi "onko sulla sellainen olo, että ummettaisi ja olisi kova kakkahätä?" vastasin "kyllä" ja kätilö siihen, että "se on sitten aika ponnistaa" sitä ehkä apkin tarkoitti??
Kysyin kätilöltä koska saan ponnistaa niin hän vastasi että sitten kun tuntuu että olisi pakko äkkiä ulostaa.
No, siinä tilastot paukkuu!mutta eiköhän se niin mene, että 90% naisista EI ole sitä mieltä, että synnytys on "ajoittain lievästi epämukavaa" ja verrattavissa ummetukseen.
että menee 50/50.
olette turvautuneet kivunlievitykseen. pidättekö itseänne heikkona vai miksi teidän pitää niin kovin puolustella itseänne?
Kyllä paska-annos pamahtaisi niskaan ihan samalla lailla, jos täällä joku kirjoittaisi vaikkapa että heroiinin käyttö hankaloittaa elämää vain lievästi ajoittain ja sen aiheuttamaa haittaa voi verrata ummetukseen. Saattaisi ärsyttää myös muutamaa ei-nistiä.
että menee 50/50.
Niin että siis puolet naisista on sitä mieltä että synnytys on ajoittain lievästi epämukavaa? Buahahahahahahahahaha
Mä olen halunnut epiduraalin, mutta en silti koe olevani parempi ihminen. En vain kestänyt kipua.
Ei mun silti tarvii täällä raivota vain koska joku muu kestää kipua paremmin kuin mä.
että menee 50/50.
Niin että siis puolet naisista on sitä mieltä että synnytys on ajoittain lievästi epämukavaa? Buahahahahahahahahaha
50% synnytttää ilman lievitystä ja 50% sen kanssa!
Ja voin kyllä sanoa, että mun synnytys oli pikemminkin epämukavaa kuin kivuliasta.
Kyllä paska-annos pamahtaisi niskaan ihan samalla lailla, jos täällä joku kirjoittaisi vaikkapa että heroiinin käyttö hankaloittaa elämää vain lievästi ajoittain ja sen aiheuttamaa haittaa voi verrata ummetukseen. Saattaisi ärsyttää myös muutamaa ei-nistiä.
Oletko teini?
näitä kommentteja (kaikkia en jaksanut) ja tulin siihen tulokseen, että ihmiset eivät osaa kunnioittaa lainkaan toisten päätöksiä. Ei heru ymmärrystä epiduraalille eikä sen ottamatta jättämiselle. Toiset eivät ymmärrä kivutonta synnytystä ja toiset eivät kivuliasta synnystä. Tapellaan siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä. mun mielestä on hienoa jakaa synnytyskokemuksia eikä vähätellä eikä haukkua toisten valintoja (ei, en tarkoita tässä ap:n kommenttia, jos joku nyt jo hihkaisi ilosta vaan tarkoitan ihan jokaisen kommentteja). Eikö asioista voisi keskustella sivistyneesti ettei kukaan vedä hernettä nenään?
koe onnistuneensa, jollei samalla pääse lyttäämään toista.
Ei siis näin: Olipa iloinen yllätys että synnytys meni kohdaltani näin hyvin vaikka pelkäsin pahempaa, pärjäsin ilman epiduraaliakin.
Vaan: Eihän synnytys edes satu, joten minkälaisia luusereita te epiduraalin tarvitsijat oikein olette?!
Täällä haukutaan Ap:tä tyhmäksi ja lapselliseksi, koska hän ei ymmärrä, että muiden synnytys voi olla kivuliaampi kuin hänen. Huomaatteko kuinka myös muut keskustelijat ovat aivan yhtä tyhmiä ja lapsellisia? Heiltä ei tunnu irtoavan ymmärrystä sille, että kaikkien synnytys ei välttämättä ole kivulias kuten Ap:n kohdalla. Eli keskustelun saldo: kaikki ovat tyhmiä ja lapsellisia, kivuliaan synnytyksen läpikäyneet eivät ymmärrä, että synnytyksen ei tarvitse olla kivulias, helpon ja kivuttoman synnytyksen läpikäyneet eivät ymmärrä, että jonkun synnytys voi olla todella kivulias.
Olenko oikeassa? :)
Olenko oikeassa? :)
Tottakai ihmisellä voi olla olla synnytys jopa täysin kivuton. Ja sen jälkeen se sitten yleensä meneekin nettiin haukkumaan kaikki joihin sattuu varmana siitä että kivuton synnytys on 100% asennekysymys.