Miksi jonkun (perusterveen ) täytyy olla sairauslomalla lähes koko raskauden ajan?
Kommentit (53)
liikaa aikaa nysvätä oman navan ympärillä ja kuunnella oireita?
ihme palsta tämä!!
No esim. siksi, että on ennenaikaisen synnytyksen vaara, jotkut joutuu olemaan vuodelevossa koko raskauden ajan.
Ensin oksensin 24/7, sitten alkoi paikkoja avaavat supistukset ja olin ensimmäisen kuukauden täydellisessä vuodelevossa. Laiska mikä laiska, eikö vaan?
Koska saikkua sai helposti ja vihasin työtäni. Ellei olisi yritetty vauvaa, olisin lähtenyt opiskelemaan uutta ammattia jo aiemmin. Ihan ajattelin asian niin, että kun vauva tärppää, niin käyn tasan töissä sen verran, kun viitsin ja ruikutan sitten sairasloman. Äitiysloman jälkeen lähden opiskelemaan ja en palaa sinne enää koskaan.
Niin, olin 13 vuotta tehnyt töitä tuossa firmassa. Vastuullinen asema ja hyvä palkka. En vaan enää jaksanut. Olin ahdistettu nurkkaan ja halusin vain pois.
Nyt uudessa ammatissa ja onnellisesti töissä.:)
ettei työnantaja lääkärin määräyksestä huolimatta pystynyt osoittamaan raskaana olevalle toista työtehtävää, ei siis yksinkertaisesti ollut riittävän kevyitä, raskaana olevan koulutuksen puolesta mahdollisia hommia joita olisi voinut tehdä. Niinpä hänet pistettiin sitten sairauslomalle, vaikka ei varsinaisesti olisi tarvinnut. Näin työnantaja sai ainakin palkasta korvausta Kelalta.
Minä taas jouduin vähän puolivälin jälkeen supistusten takia saikulle. Samalla ihmisellä nämä vaivat olisivat aiheuttaneet melkein koko raskauden mittaisin poissaolon töistä.
Koska saikkua sai helposti ja vihasin työtäni. Ellei olisi yritetty vauvaa, olisin lähtenyt opiskelemaan uutta ammattia jo aiemmin. Ihan ajattelin asian niin, että kun vauva tärppää, niin käyn tasan töissä sen verran, kun viitsin ja ruikutan sitten sairasloman. Äitiysloman jälkeen lähden opiskelemaan ja en palaa sinne enää koskaan. Niin, olin 13 vuotta tehnyt töitä tuossa firmassa. Vastuullinen asema ja hyvä palkka. En vaan enää jaksanut. Olin ahdistettu nurkkaan ja halusin vain pois. Nyt uudessa ammatissa ja onnellisesti töissä.:)
vaikkakin rehellinen luuseri, joka lieventää vähän, mutta ei paljoa koska olet vain anonyymisti rehellinen.
en ole perusterve, mutta ihan krooniseen sairauteeni liittymättä mulla todettiin rv 12 että kohdunkaula on avautumassa ja pehmentynyt, ja lisäksi istukka reunastaan irti ja vuotaa... Tämän takia vietin makuuasennossa seuraavat 6 kk. Jos en olisi viettänyt, tuskin tuo lapsi olisi elävänä syntynyt.
Toinen tapaus joka oli sairaslomalla koko raskauden, oli lapseni tarhan hoitaja, jolla ei vasta-aineita cytomegalovirukseen, joka on yleinen tauti pikkulapsilla mutta hengenvaarallinen sikiölle jos äiti sairastaa sen raskaana. Ei siis saanut olla kontaktissa pikkulasten kanssa.
siinä joutuu yleensä vuodelepoon, jopa sairaalaan
Sairista kun saa raskaana ollessa todella helposti. Mutta voihan niitä vaikka mitä vaivoja oikeastikin tulla ihan perusterveellekin odottajalle!
Sairista kun saa raskaana ollessa todella helposti. Mutta voihan niitä vaikka mitä vaivoja oikeastikin tulla ihan perusterveellekin odottajalle!
Tämä mua kummastuttaa. Missä ja miten sitä saa helposti? Mulla laitettiin muutama päivä kerrallaan aluksi kun oksensin. En tosiaan ois jaksanut käydä parin päivän välein valehtelemassa. Kun supisteli kohdunsuu tarkistettiin ja vasta sitten antoi saikkua. Parin viikon välein tarkastettiin tilanne.
ja haluaa käyttää hyväkseen suomen lakia joka sallii kusetuksen ja estää potkujen saannin.Mä en kunnioita sellasia.Suomen postilla eli itellalla on tollasia luusereita enemmänkin.
Itse olin supistusten takia rv 18 lähtien. Ennenaikaisen synnytyksen vaara. Anteeksi nyt kamalasti.
Mulla repesi häpyliitos enkä pystynyt ollenkaan kävelemään. Jos alkuraskaudessa olisi ollut kauheat pahoinvoinnit, niin koko raskaushan siinä olisi sairaslomalla mennyt.
sairaslomalla n.15viikon jälkeen lähes kokonaan.Olin aina ollut reilu 50kg ja kun aloin odottamaan häntä lopetin tupakoinnin.Painoni nousi lähes 1kg/vko joten arvata saattaa ettei elimistöni pystynyt ilman seurauksia kestämään sitä painoa.jalt,selkä ei kestänyt hoitotyötä ja käsien todella pahat pinnetilat aiheuttivat sairasloma kierteen.Yritin käydä välillä töissä mutta parin työvuoron jälkeen oli luovutettava ja mentävä lääkäriin.Edelliset raskaudet olivat aivan erilaisia ,niissä pystyin olemaan normaalistii töissä ilman kummempia vaivoja.
raskaana oleva on terve noin muuten, niin ei se tarkoita että raskaus ei voisi olla riskiraskaus. Syitä on muitakin kuin äidin järjetön ylipaino, jopa sellaisia syitä joita ei voida mitenkään ennustaa tai ennakoida.
Harva nainen haluaa 9kk maata sohvalla, itsekin olisin mieluiten ollut työkuntoinen, mutta en ollut (makasin enimmäkseen kylppärin lattialla, sohvalle en jaksanut raahautua).
tuonne 80 tietämille eikä sieltä noussut vaikka miten mätin rautaa. Lisäksi lantion löystyminen teki kävelynkin lähes mahdottomaksi.
Työ oli fyysisesti rankkaa eli ei paljon kyennyt duunissa näyttäytymään...
en ole perusterve, mutta ihan krooniseen sairauteeni liittymättä mulla todettiin rv 12 että kohdunkaula on avautumassa ja pehmentynyt, ja lisäksi istukka reunastaan irti ja vuotaa... Tämän takia vietin makuuasennossa seuraavat 6 kk. Jos en olisi viettänyt, tuskin tuo lapsi olisi elävänä syntynyt.
Toinen tapaus joka oli sairaslomalla koko raskauden, oli lapseni tarhan hoitaja, jolla ei vasta-aineita cytomegalovirukseen, joka on yleinen tauti pikkulapsilla mutta hengenvaarallinen sikiölle jos äiti sairastaa sen raskaana. Ei siis saanut olla kontaktissa pikkulasten kanssa.
se sytomegalovirus on ihan yhtä yleinen aikuisilla. Arviolta 70-80% väestöstä on CMV:n kantajia.
t: CMV-lapsen CMV-äiti
supistusten vuoksi?