Jos sun ex veisi vain yhden lapsistanne kesälomareissuun, mainitsissitko asiasta?
Kolme lasta, vain yksi pääsee reissuun mukaan. Reissussa mukana myös uuden puolison 2 lasta. Yhdeltä lapselta ilmeisesti kysytty lähteekö, yhdelle ei ole reissusta edes mainittu.
Reilua?
Näiden kahden pois jätetyn lapsen kanssa ei myöskään ole tehty muuta, korvaavaa reissua.
Tämä ei todellakaan ole ainoa asia missä lapsia kohdellaan epäreilusti.
Mutta kysymys; mainitsisitko exälle asiasta? Että oliko nyt ihan reilusti toimittu?
Vai olenko minä sitten vaan semmonen täällä parjattu ex joka sotkeutuu uuden perheen asioihin?
Vai äiti joka älähtää lastensa epäreilusta kohtelusta?
Kommentit (46)
On ihan tavallista matkustella niin että joku pääsee, kunhan se on vuorottaista.
Lapselle tekee myös hyvää olla yksilö eikä vain laumassa.
Lapset hyvin samanikäisiä. Tuon ymmärtäisin, että tyyliin viedään pienet muumimailmaan mikä ei teiniä kiinnosta.
Mutta ei se ole vuorottaista. Toki totta tuokin, että hyvä saada olla yksilö.
Miksi uuden puolison lapset kuitenkin kumpikin pääsivät mukaan?
Ja yhdeltä ei edes kysytty?
Vierailija kirjoitti:
On ihan tavallista matkustella niin että joku pääsee, kunhan se on vuorottaista.
Mutta isän uuden puolison molemmat lapset ovat silti reissussa mukana. Miksi isä siis ottaa omista lapsistaan vain yhden mukaan?
Ap:sta harmittaa, kun ei saakkaan kokonaan lapsivapaata.
Itse en sanoisi mitään etenkin jos muiden lasten hoito on siksi aikaa järjestetty. On etävanhemman asia, miten itse lapsiaan kohtelee (miinus esim väkivalta). Oletan, että ei oo kauheen suuria ikäeroja lasten välillä. Lapset itse aikanaan saavat iän karttuessa vetää omia johtopäätöksiä. Jos lapset ottavat asian esille, niin varmaan sanoisin jotain tyyliin, etten tiedä, miksi X pääsee lomalle mutta te ette, teidän pitää kysyä sitä isältänne/ äidiltänne.
Saattaisin mainitakkin.
Että menikö tämä ihan reilusti? Ja mitä olet ajatellut tehdä lomalla näiden tämän reissun ulkopuolelle jääneiden lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta isän uuden puolison molemmat lapset ovat silti reissussa mukana. Miksi isä siis ottaa omista lapsistaan vain yhden mukaan?
Miten ne muut lapset liittyy asiaan mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä sisaruksia harmita. Mitä mieltä lapset ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viisi lasta on jo liikaa. Ei edes kaikki samaan autoon mahdu.
Olen todennut lapsille, että isä hoitaa omat asiansa, minä omani. Jos kokee isän tekevän väärin, sanoo sen suoraa isälle, minä en toimi puhelimena tässä välissä. Olen myös sanonut, että isän kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä, jos ei halua, valinta on heidän omansa. Ja koskee tietty myös äitiä eli jos olen sietämätön, niin voi laittaa välit poikki.
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut lapsille, että isä hoitaa omat asiansa, minä omani. Jos kokee isän tekevän väärin, sanoo sen suoraa isälle, minä en toimi puhelimena tässä välissä. Olen myös sanonut, että isän kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä, jos ei halua, valinta on heidän omansa. Ja koskee tietty myös äitiä eli jos olen sietämätön, niin voi laittaa välit poikki.
No onpa ikävää ettei lapset voi purkaa sulle tunteitaan isästään. Ehkä he tarvitsisivat sinun apuna välikätenä, jos eivät uskalla isälle puhua suoraan.
Ulkopuolelle jääneet lapset ovat minun luonani.
Eikä se mua haittaa ollenkaan. En ymmärrä mitään lapsivapaiden ruikuttajia. Minä olen äiti jolla on lapsia.
On totta, että vanhempi kohtelee lapsia juuri kuten haluaa. Enkä usko, että millään minun sanomisellani on siihen mitään vaikutusta.
Enkä lapsille asiasta tee numeroa. Vanhemmalle voisin esittää yhden ihmettelevän kysymyksen. Ja se siitä sitten.
En minä ottaisi asiaa puheeksi.
Meillä on uusperhe, ja kun lapset oli teinejä, niin matkustettiin milloin milläkin kokoonpanolla. Ihan selkeä syy oli, mutta ei eksät sitä tienny. Onneksi eivät puuttuneet,
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa vaan. Kyllä se lapsen mielipahan näkeminen on sen verran ikävää, että ei siinä ensimmäisenä mielessä omat vapaat ole. Enemmän pattiin ottaa se toisen vanhemman kyvyttömyys eläytyä lapsen asemaan.
Voihan sitä mennä vaikka junalla. Jos ei lapset mahdu autoon. Tai vaikka vuokrata isomman auton. Tai ainakin kertoa heille jotka ei mukaan päässeet, että mennään me sitten, mikä ikinä se sitten olisikaan.
Varmaan käytännön syistä. Kolmen kanssa helpompaa kuin viiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä voi olla ihan logistiset syyt, esimerkiksi autoon ei mahdu enempää, samoin majoitus voi rajoittaa määrää.
Tottakai voi, tai ehkä jopa syytäkin asiallisesti kysyä, mikä tuollaisen valinnan taustalla on. On kuitenkin lasten etu että voit tarvittaessa auttaa heitä käsittelemään toisen vanhemman kummalliselta vaikuttavaa toimintaa, vaikket siihen varsinaisesti puuttuisikaan.
Meidän naapurilla on kolme lasta ja he matkustelee melkein aina niin ettå toinen vanhemmista vie yhden lapsista jonnekin.
Minusta se kuulostaa ihan hyvältä mallilta. Lapsi saa huomiota yksilöllisesti. Nuo on viiden vuoden sisään syntyneitä kaikki eli suht samanikäisiä.
Meilläkin teini-iän myötä tuli ihan luonnostaan erilseen matkustelua, myös siksi että lapsemme tekivät leirikoulumatkoja ja matkistivat kaveriensa kanssa jne.
Riippuu siitä onko yksi teini ja loput pieniä. Jos iät esim. 13, 6 ja 5, ymmärrän. Mutta jos on 15., 14, ja 13 niin sitten epäreilua.