Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisiin Suomi-käsityksiin olette törmänneet maailmalla?

Vierailija
25.10.2011 |

Itse muistan kun aikoinaan 80-luvulla joku britti ihmetteli että miten olette tänne Lontooseen tulleet? Sanoin että lentämällä...

ihmetteli sitä miten olimme saaneet luvan matkustaa.. selvitin sitten asian oikean laidan.

Kommentit (232)

Vierailija
161/232 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kylmä, kallista, keskiyön aurinko ja kaamos, ja suomalaiset ryyppää rankasti. Nämä asiat yleensä on tulleet esiin.

Olen asunut Keski-Euroopassa 12 vuotta.

Vierailija
162/232 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu ainakin kolme kertaa, että eikö suomalaiset naiset pane esim etelässä jo lapsena, on sanottu helpoksi ja huoramaine on syvässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/232 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijavaihdossa 90-luvun lopulla ja siellä opettaja oli kiivaasti väittänyt että Suomi ei ole itsenäinen maa vaan kuuluu Venäjään. Kaverin piti ihan tosissaan kaivaa hänelle todisteita tuosta.

Vierailija
164/232 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä uskomattomia.. yleistietohan on heillä yleisestikin heikkoa.

Vierailija
165/232 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy juomaan maanantaista sunnuntaihin ja vielä käydä töissäkin.

Vierailija
166/232 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijavaihdossa 90-luvun lopulla ja siellä opettaja oli kiivaasti väittänyt että Suomi ei ole itsenäinen maa vaan kuuluu Venäjään. Kaverin piti ihan tosissaan kaivaa hänelle todisteita tuosta.

vai kuuluuko eeuuhun?

Määrääkö suomi asioista itsenäisesti vai rysselissäkö määrätään?

Mitä vastasit sille pritille?

Vierailija
167/232 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kuuluuko eeuuhun?

Määrääkö suomi asioista itsenäisesti vai rysselissäkö määrätään?

Mitä vastasit sille pritille?

kirjoitin kaverini kokemuksesta ja Venäjästä. Tämä on nyt väärä ketju tuolle avautumisellesi.

Vierailija
168/232 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2012 klo 12:42"]

Useampi amerikkalainen on kerrottuani tulevani Suomesta kysynyt, "missä osavaltiossa se on"?

[/quote] Olisit vastannut "Minnesotassa", siellahan se on. Ei se amerikkalainen aina ole ainoa tyhma.

Vierailija
169/232 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa turkkilainen pizzerian työntekijä mietti onko meillä viisumit, kun mietti missä suomi sijaitsee. 

Ja postivirkailijakin pohti kolleegansa kanssa kuuluuko suomi eu:n vai onko vähän niiin kuin norja, on pohjoisessa. No, suomi löytyi heidän listaltaan ja paketti lähti matkaan. Olin kyl salaa tyrmistynyt. 

Vierailija
170/232 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä te tapaatte noita ihmisiä? En ole juurikaan törmännyt kummallisiin luuloihin. Tietämättömyyteen olen törmännyt. No kerran törmäsin tyyppiin joka tervehti "hei pillu", koska joku suomalainen oli sen opettanut. Eli tarkoitus oli tervehtiä naista kauniisti. Jotain muutakin roskaa kuten seksisaunajuttuja oli hänelle kerrottu.

Vierailija
171/232 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiset sanovat usein että suomalaisilla on hyvä iho ja kauniit hampaat. Säilyy nuorekkaana koska Suomessa on kylmää. Hyvä koulutus. Kauniita naisia. Kysytään uskonnosta josta ei ole tietoa mikä se on Suomessa. Helsinki saatetaan kirjoittaa Helsinky jopa pääuutisissa.

Yleisesti suomesta ja suomalaisista pidetään. Suomalaiset naiset osaavat mukamas paljon enemmän kuin italialaiset naiset. Suomi on jotenkin puhdas ja rehellinen italialaisen mielestä. Ja tietenkin kaikki tietävät joulupukin.

Kimi Räikkönen edustaa suomalaista miestä.

Vierailija
172/232 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 01:08"]

Missä ihmeessä te tapaatte noita ihmisiä? .

[/quote]

Porvoossa ollaan reissattu.

Vierailija
173/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2011 klo 23:05"]

86 Lontoossa, että miten äiti voi olla hengissä, kun keväällä se ydinvoimala poksahti. (tshernobyl) Lisäksi oli samainen kampaaja ihmetellyt, miten ovat päässeet matkustamaan ja mistä äiti on saanut hiusväriä tukkaansa. Itseltäni Jenkeissä -94 kysyttiin mm.: - Oletko nähnyt koskaan mikroaaltouunia? (esitteli, miten sitä käytetään) - Onko teillä moottoriteitä? - Onko teillä puhelin? - Osaatko käyttää sisävessaa ja suihkua? (ei, käyn puuceessä ja pesen itseni letkulla pihassa...) No, samaisten ihmisten kanssa kävin väittelyä siitä, onko leijona ja tiikeri sama eläin. Väittivät, että uros on se yksivärinen ja harjallinen, naaras raidallinen. Yritin kovasti selittää 17-vuotiaan tietämyksellä, että toisia elää Aasiassa ja toisia Afrikassa ja ovat ihan omat lajinsa. Eivät uskoneet ja lopetin vänkäämisen, kun tajusin, että vastassa on 6 aikuista, joiden päätä en käännä. No, asuin sotilastukikohdan vieressä ja siellä oli paljon sotilaita, jotka oli ollut Saksassa. Ne tiesi Euroopasta paljon ja tiesivät monet Suomenkin. Ja ne ei noita kysellyt vaan muut.

kyllahan monet suomalaisetkin luulee etta banaanit ja ananakset kasvaa puissa.

Niinhän ne kasvaa, ainakin banaanit, ananaksista en tiedä, en ole nähnyt.

Vierailija
175/232 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

klassinen 'Suomessa on jääkarhuja', Suomi on osa Venäjää, Suomessa puhutaan venäjää, Suomen eduskunnassa puhutaan vain ruotsia (kuulemma opettavat näin ruotsalaisissa lukioissa).

Muitakin on, mutta ei nyt muistu mieleen.

Vierailija
176/232 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole itse kummoisiin, ainakaan negatiivisiin, käsityksiin törmännyt.. jossain jenkeissä ei edes välttämättä tiedetä että Suomi on Euroopassa.

Vierailija
177/232 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pääsin pois Suomesta ja miksi haluan palata sinne. 90-luvun alussa Kanadassa maantiedonopettaja (!!) kysyi minulta kummasta Suomesta olen, kapitalistisesta vai kommunistisesta. Hän tiesi karjalan + muuta alueluovutukset, mutta luuli siitä muodotuneen oman kommunistisen maan.

Englantilaisilta olen saanut kuulla stereotypioita, että suomalaiset on hiljaisia, jöröjä ja tunnekylmiä. Mun suomalaisuutta on epäilty:-)

Vierailija
178/232 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomailaiselta naiselta saa helposti pesää.

Vierailija
179/232 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta foorumista aikoinaan luin hauskan jutun -pari brittiä oli 80-luvun alussa tulossa työmatkalle Suomeen ja olivat huolestuneena soittaneen etukäteen suomen kollegalleen että olisiko siellä Imatran suunnalla (mihin olivat tulossa) joku lato missä voisivat yöpyä. Ja pitäisikö heidän tuoda omat eväät mukana kun eihän Suomesta ruokaa helpolla saa.

Oli tämä Suomen kollega sitten varannut ylelliset huoneet Valtionhotellista ym ja vienyt heidät paikallisiin ostareihin kierrokselle. Britit olivat olleet äärimmäisen noloina heti Suomeen saavuttuaan ja koko reissun ajankin kun olivat luulleet meitä joksikin kommunistiseksi itäblokin maaksi. Meni kerralla perille että Länsi-Euroopassa ollaan..

Vierailija
180/232 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo 80-90 -luvun stereotypiat tulikin yllä mainittua, mutta itse olen 2000 -luvulla kuullut ainakin seuraavia:

-Suomi on kylmä ja helvetin kallis maa

-ihmiset ovat sisäänpäinkääntyneitä ja ujoja paitsi humalassa, jolloin he ovat myös aggressiivisia

-eloveenablondit helppoja saalita etelän rannoilla

-kaikkialla soi heavy metal

-jokaisella on uusimmat Nokian kännykät ja muu teknologia kotonaan

-yksi maailman parhaista koulutusjärjestelmistä

-naiset dominoivat miehiä perhe-elämässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi