Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä joku sanoi, että oikein asiantuntija on sitä mieltä, että kaupunki on parempi paikka kasvattaa lapsi kuin maaseut

Vierailija
23.08.2026 |

Ilta Sanomissa juttu, jossa 13 vuotias oli pahoinpidelty isolla joukolla ja mm. Yksi osallistuja oli vuonna 2015 syntynyt😦. 

Olen todellakin onnellinen, että asutaan täällä maalla ja mitään jengeytymistä ei tapahdu ainakaan ennen Yläkoulukenelle on hyväksi olla jengissäjoka on väkivaltainen eikä välitä mistään? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistokaveri asui maalla ja häntä kiusattiin koulussa koko peruskoulun ajan. Kaupungissa olisi sentään voinut vaihtaa koulua. Toki jos ottaa lapsen kotikouluun ja asuu aivan eristettynä niin sitten.

Vierailija
2/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se katso fyysistä lokaatiota koska ihmisten perusrakenne on kaikkialla ihan samanlainen. Mä olen asunut nuoruuteni sekä kaupungissa että maalla ja molemmissa on ihan samanlainen se kiusaamiskulttuuri ja päihteiden käyttäminen ja omat porukat jne. Ei ne ihmiset oo yhtää sen "ystävällisempiä" maalla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin noin 9-vuotiaana haaveilemaan, että kasvaisin nopeasti aikuiseksi, jotta pääsisin muuttamaan pois maaseudulta. Kyttäämistä, kiusaamista ja ahdistelevia peräkammarinpoikia. Olin 16-vuotias kun lähdin, enkä takaisin ole kaivannut.

Vierailija
4/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä täällä sitten onkin asiat hyvin. Koulussa ala-asteella ei juurikaan ole kiusaamista. Oma poikani voisi olla kumpaa vaan tai kumpaakin. Koulussamme on n. 80 oppilasta, ja riittävästi opettajia. 

Vierailija
5/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismin ideologiaan kuuluu saada kaikki valkoiset lapset asumaan muslimiraizkarien kanssa samoihin lähiöihin. 

Vierailija
6/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin noin 9-vuotiaana haaveilemaan, että kasvaisin nopeasti aikuiseksi, jotta pääsisin muuttamaan pois maaseudulta. Kyttäämistä, kiusaamista ja ahdistelevia peräkammarinpoikia. Olin 16-vuotias kun lähdin, enkä takaisin ole kaivannut.

Pääsit vihdoin jakamaan muslimineguroideille persettä? 

Vierailija
7/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se täytyy hyväksyä, että jos kylällä asuu 700 000 asukasta niin mukaan mahtuu pari kipuilevaa teiniäkin. Samalla on myös mistä valita seuransa.

Vierailija
8/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon, että millaisesta kaupungista ja kaupunginosasta puhutaan. Alueet ja niiden koulut ei ole samanlaisia. Itse asun isossa kaupungissa ns. hyvällä alueella, ja lapsillani on ollut ihan hyvä kasvaa täällä. Ei ole koulussa tai alueella jengiongelmia, vaikka totta kai lähimmässä ostoskeskuksessa jotain levottomuuksia tai rikoksia joskus tapahtuu. 

Itse olen kotoisin maalta, eikä lapsuuteni ollut onnellinen. Koin koulukiusaamista esim. sen takia että olin hyvä koulussa. Pienessä kyläkoulussa kun juuri kukaan muu ei ollut. Yläkoulun kävin pikkukaupungin ainoassa yläkoulussa joka oli hirveä paikka. Koulukiusaamista, päihteitä, teiniraskauksia ja tietenkin siellä koulussa oli myös sisäilmaongelmia. Opiskeluorientoitunutta koulukulttuuria ei ollut, ja alisuoriutuminen oli tavallista, koska kiusatuksi tuli taas myös koulumenestyksestä niin kuin kaikesta muustakin erilaisuudesta. Mitään muuta koulua ei siis kunnassa ollut tarjolla eli koulua ei voinut vaihtaa eikä ollut mitään painotusluokkia kuten musiikki, luonnontiede tms. Lukiossa (sekin tietty ainoa kunnassa) asiat oli paremmin kun puolet ikäluokasta ei sinne tulleet, mutta ei se nyt mikään huippulukio ollut jossa akateemista uraa olisi esille tuotu. Lukion jälkeen muutin satojen kilometrien päähän opiskelemaan yliopistoon, ja olin onnellinen päästessäni siitä pikkutuppula kotikaupungistani. Takaisin en muuttanut koskaan, ja nyt en ole vuosikymmeniin enää siellä edes käynyt, koska vanhempani muuttivat pois sieltä pari vuotta lukiosta valmistuttuani. Kukaan ystäväni ei myöskään jäänyt sinne asumaan. Ei myöskään huvita mennä sinne nostalgiamatkalle, koska en ollut siellä onnellinen. Ehkä sopiva aika palata sinne on sitten kun helvetti on jäätynyt. Että näin lämmöllä muistelen lapsuuttani maalla ja pikkukaupungissa. 

Vierailija
9/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin ennemmin kaupungin (ja kaupungissa kasvanutkin). Ei ole niin sisäsiittoiset ja pienet ahdasmieliset piirit, vaan enemmän tarjontaa ja näkemystä ja monenlaisia ihmisiä myös hyvässä mielessä. Paljon harrastus- ja opiskelumahdollisuuksia, tekemistä lapsille, kaverit asui vieressä ja kävelyetäisyydellä (ei koskaan tarvinnut esim jumittaa kotona koska ei päässyt liikkumaan tms). Opetuksen taso parempaa kouluissa ym. Enemmän työpaikkoja.

Vierailija
10/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaako maalla 20 hengen porukat pieniä lapsia lenkkipolulla?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012224318.html

Vierailija
11/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja omassa lapsuudessani ei ollut koulukiusaamista koulussani. Luulen että jossain maalaiskylän koulussa jopa opettajat kiusaavat junttiudessaan :'D ei kiitos. 

T. Paljasjalkanen stadilainen

Vierailija
12/12 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja omassa lapsuudessani ei ollut koulukiusaamista koulussani. Luulen että jossain maalaiskylän koulussa jopa opettajat kiusaavat junttiudessaan :'D ei kiitos. 

T. Paljasjalkanen stadilainen

"Luulen" 😁

Kuten Fatima.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi