en saa kiloja pudotettua
karppasin mutta sitten rupesi inhottamaan se jatkuva lihan syönti ja tuntui että aina salaatteja ja kylmää ruokaa ja sitten kun monia vihanneksiakaan ei olisi saanut syödä. Sai sillä aluksi pudotettua painoa mutta tuli takaisin. Nyt inhottaa taas oma paino ja roikkumaha. En syö herkkuja juurikaan. Sipsejä ja karkkeja syön vain vk-lopulla. No eilen tein pitkästä aikaa vohveleita ja juuri aamiaiseksi söin munkin kun terveysmurot oli loppu. Syön ihan tavallista ruokaa. Tänään illaksi pitsaa varmaan kanalla, paprikalla ja jalopenolla ja vähän juustoa.
Syön masennuslääkkeitä joten sekin lihomisen syy. En vaan tunne kroppaani enää enkä tiedä mitä tehdä. Liikkua en kerkeä kun mies myöhään töissä. E voi lapsia jättää yksin kotiin.
Kommentit (62)
Mun silmään näyttää, että olet vahvasti sokeririippuvainen, mielihaluihin sortuva, heikkoluontoinen ja saamaton, ja kaikki nämä hyvällä sanottuna. Mutta laihdutuksen kannalta aika mahdoton yhtälö. Sun pitäis ensimmäisenä saada insuliinit ja muut hormoonit tasapainoon, ja vhh on tässä oikotie onneen. Mutta muutat sitä ruokavaliota niin, että ei tarvi puputtaa mitään pelkkiä salaatteja, kylmää ruokaa ja lihaa. Teet pizzaa jne. niin saat tuon herkuttelun kuriin. Sulla niin vahvasti heittelee mun lukeman perusteella mielialat ja kaikki, että voi olla pelkkä kaloripohjainen laihdutus ihan mahdotonta.
karppaus oli alussa ihan jees mutta sitten 1kk jälkeen rupesi vaivaamaan nälkä koko ajan. Ja paino junnasi vaan samoissa lukemissa. Välillä 1kg ylös ja välillä 1kg alas. Sitten se oli todella kallista. Ostin mantelijauhoja ym. Kun luin ettei karppileipääkään saa syödä jos laihduttaa. Tein leipää itse. Ja silloin söin sitäkin korkeintaan 2palaa/pvä. Karppipitsat oli kaikki järjettömän pahoja. Juuri lmpimät ruuat tuotti ongelmia karppaamisessa. En voi kuvitella syöväni kukkakaalia ja lihapullia tai spagettikastiketta ja kesäkurpitsaa. Ketoosi ei sopinut minulle yhtään. ap
Jossain on mennyt vikaan, jos on nälkä eikä laihdu, että joko liikaa hiilareita tai liian vähän rasvaa. Ja kyllä sitä on muutakin syötävää, kuin kukkakaali. Teet asioista vaan mahdottoman vaikeita. Jos mikään muu ei kelpaa, kuin munkit ja sipsit ja kaakao, ja liikkua ei kiinnosta, niin on aika turha valittaa.
Onko ok jos aamulla terveysmuroja ja maitoa päivällä ruokaa mitä ed. päivästä jäänyt iltapäivällä välipala, viili ym. hedelmä illalla päivällinen jolloin samaa ruokaa mitä lapsille. Olisiko tämä kaava ihan ok laihduttamiseen? Onko niin etten sitten voi pitää herkuttelupäivää? ap
Jätä murot, jugurtit ja mehut pois kokonaan. Niissä on paljon kaloreita. Myös maidon voit jättää pois. Kevytmaidossa on saman verran kaloreita kuin keskioluessa. Ota kalsiumit purkista. Minä pysyn näissä mitoissa jos syön: Aamupala: 2 ruisleipää kalkkunalla ja juustolla, kuppi teetä Lounas: normaali työpaikkalounas, yleensä kalaa tai kanaa tai kasvisruokaa. Ei jälkiruokaa. Juomana vesi. Välipala: 1 ruisleipä tai hapankorppu Iltapala: 2 ruisleipää kinkulla tai kalkkunalla. Oikeasti. Juon välissä paljon kahvia ja teetä ja vettä. Ja mittani ovat 175 cm 72 kg. Jos lisään yhtään, lihon välittömästi.
Ei ole ihme että painat tuon verran, kun ruokavaliosi on yhtä leivän puputtamista...
175cm ja 72 kg:n painoindeksi 23,5 eli todella hyvä ja normaali!!!!
72-kiloinen läskiämmä antaa laihdutusvinkkejä, johan on. Laihduta itse ensin 10-20 kiloa, ennenkuin alat muita neuvomaan. Naiselle kun tuo on aika vitun ruma paino.
Miellät sokerin, rasvan ja suolan herkuiksi. Hyvä, "oikea" ruoka on herkullista. Tee viikonloppuna vähän kunnianhimoisempaa ruokaa ja herkuttele sillä. Kohtuudella.
Suhtaudut vähän niinkuin lapsi, että sinun pitää jollakin karkilla saada palkita itsesi - mistä? Siitäkö että olet syönyt kuin aikuinen viikon varrella?
Kun kerrot että teet yhtenä iltana vohveleita ja seuraavana aamuna vedät munkkia ja illalla pizzaa, niin tuskin tämä oli ensimmäinen tai viimeinen kerta tänä vuonna.
Liiku aina kun voit, unohda auto, hissi ja rullaportaat. Älä ripustaudu "ohjattuun" liikuntaan, lähde juoksemaan tai kävelylenkille kun mies on kotona lasten kanssa. Se ei vaadi aikataulua, vain säänkestävät varusteet.
Onko ok jos aamulla terveysmuroja ja maitoa
päivällä ruokaa mitä ed. päivästä jäänyt
iltapäivällä välipala, viili ym. hedelmä
illalla päivällinen jolloin samaa ruokaa mitä lapsille.
Olisiko tämä kaava ihan ok laihduttamiseen?
Onko niin etten sitten voi pitää herkuttelupäivää?ap
eli mitat 170cm 75kg ja tuosta ainakin pitää -10kg.
Eli eikö rasvatonta maitoa edes saa puuroon laittaa?
Kun kyse koko elämäntaparemontista niin ei ole järkeä siinäkään että lenkkeilee joka päivä 10km. Kyllähän siinä laihtuu mutta jos lopettaa niin kilot tulee takaisin. Kuka sitä jaksaa jatkaa?
Kaakaota join 2 aamuna sitä ennen kuukausi ainakin väliä. Että silleen. En vaan voi syödä joka aamu samaa paitsi terveysmurot menee mutta niitähän ei saa syödä. Puuro vedellä on aika pahaa.
Laihduttaessa täytyy muistaa minusta nautinto siitä terveysruuastakin koska muuten sortuu helposti herkutteluun.
Voihan se olla että olen "ihannepainossa" joten kilojen karsiminen tästä vaikeaa ilman kunnon rääkkiä. Mutta sitä rääkkiä en pysty loppuelämää tekemään. En santsaa ruokaa. Joten ruuan määrä aterioilla on ihan normaali. Pitää pienentää sitäkin.
Täällä on hyvin ristiriitaisia neuvoja. Leipää syön joko näkkileipää tai ruisleipää. En syö vaaleaa leipää.
ap
eli mitat 170cm 75kg ja tuosta ainakin pitää -10kg.
Eli eikö rasvatonta maitoa edes saa puuroon laittaa?
Kun kyse koko elämäntaparemontista niin ei ole järkeä siinäkään että lenkkeilee joka päivä 10km. Kyllähän siinä laihtuu mutta jos lopettaa niin kilot tulee takaisin. Kuka sitä jaksaa jatkaa?Kaakaota join 2 aamuna sitä ennen kuukausi ainakin väliä. Että silleen. En vaan voi syödä joka aamu samaa paitsi terveysmurot menee mutta niitähän ei saa syödä. Puuro vedellä on aika pahaa.
Laihduttaessa täytyy muistaa minusta nautinto siitä terveysruuastakin koska muuten sortuu helposti herkutteluun.
Voihan se olla että olen "ihannepainossa" joten kilojen karsiminen tästä vaikeaa ilman kunnon rääkkiä. Mutta sitä rääkkiä en pysty loppuelämää tekemään. En santsaa ruokaa. Joten ruuan määrä aterioilla on ihan normaali. Pitää pienentää sitäkin.
Täällä on hyvin ristiriitaisia neuvoja. Leipää syön joko näkkileipää tai ruisleipää. En syö vaaleaa leipää.ap
rasvattomalla maidolla? Miksi puuro pitäisi tehdä veteen? Miksi joka päivä pitäisi juosta 10km lenkki? Oletko yhtään ajatellut, että jotkut liikkuvat ihan liikkumisen ilosta, ei siksi että se laihduttaisi. Voisi tehdä hyvää sinullekin, kun löytäisit mieleisesi lajin.
Mikän yksittäinenruoka-aine ei lihota (ei kaakao, ei rasvaton maito, ei näkkileipä) vaan KOKONAISUUS. Syöt liikaa ja vääränlaisia ruokia. Kun syö hyvälaatuista ruokaa, sitä saa syödä enemmän kuin jos syöt jotain moskaa. Mietippä kummasta tulee enemmän kaloreita: pussillisesta porkkanoita vai pussillisesta sipsejä?
72-kiloinen läskiämmä antaa laihdutusvinkkejä, johan on. Laihduta itse ensin 10-20 kiloa, ennenkuin alat muita neuvomaan. Naiselle kun tuo on aika vitun ruma paino.
No oikeassa olet, ei näillä mitoilla misskisoihin mennä. Mutta 10 kg jos putoaisi niin kelpaisi jo sinnekin.
Jep, puputan leipää, huimat 4-5 ruisviipaletta :)
-se läski
No oikeassa olet, ei näillä mitoilla misskisoihin mennä. Mutta 10 kg jos putoaisi niin kelpaisi jo sinnekin.
Jep, puputan leipää, huimat 4-5 ruisviipaletta :)
-se läski
Brittien huippumalli haussa ohjelman voitti vuonna 2008 Whitney Thompson, joka oli 178cm ja 75kg. Hän oli äärimmäisen kaunis nainen tuossa painossa.
en ymmärtänyt viestiäsi, kukaan ei ole ap:n käskenyt elää rahkalla ja salaateilla, kyllä tuolla on lämmintä ruokaakin neuvottu syömään.
Mutta ap toivon mukaan ymmärsi.
Minusta taas tämän ja muidenkin laihdutusketjujen neuvot on harvinaisen johdonmukaisia: Syö terveellisesti ja kohtuudella. Siitä on tässäkin ketjussa kaikki olleet yksimielisiä.
Minusta taas tämän ja muidenkin laihdutusketjujen neuvot on harvinaisen johdonmukaisia: Syö terveellisesti ja kohtuudella. Siitä on tässäkin ketjussa kaikki olleet yksimielisiä.
Toinen sanoo että karppaa ja toinen sanoo että syö leipää. Minusta ne ovat ristiriitaiset. Ja minusta on outoa syödä pelkkää rahkaa marjoilla. On kyllä hapanta!! Kuten sanoin niin terveysruuan pitää myös olla nautinto muuten sitä ei jaksa jos väkisin pitää sitä syödä.
ap
että olet päättänyt että et onnistu laihtumaan. Vänkäät vastaan kaikille.
Kerropa millaista liikuntaa haluaisit harrastaa niin mietitään miten se onnistuisi vaikka lasten kanssa.
Toinen sanoo että karppaa ja toinen sanoo että syö leipää. Minusta ne ovat ristiriitaiset. Ja minusta on outoa syödä pelkkää rahkaa marjoilla. On kyllä hapanta!! Kuten sanoin niin terveysruuan pitää myös olla nautinto muuten sitä ei jaksa jos väkisin pitää sitä syödä.
ap
Tähän mennessä mikään ehdotetu ruoka ei ole kelvannut, ongelma on sulla pään sisällä. Mä itse kyllä tykkään salaateista ja marjoista ja rahkoista.
Esim. tomaattikeitto, kesäkeitto, kanakeitto,kesäkurpitsakeitto,jauhelihakeitto. Salaateista tykkään kana-ceasar, tonnikala, kana-mozzarella salaateista. Nämä minusta terveysruokia mistä pidän. Lisänä erilaiset pastat.
Rahkasta tykkäisin mutta pitäisi olla jotain siinä, esim.kermaa hiukka. Sitten ei enää ole terveysruokaa.
Liikunnasta tykkäisin tanssillisista, tai jumpista. Olisi ihana mennä kuntosalille jumppiin mutta hankalaa ja vie rahaa. =/
ap
Esim. tomaattikeitto, kesäkeitto, kanakeitto,kesäkurpitsakeitto,jauhelihakeitto. Salaateista tykkään kana-ceasar, tonnikala, kana-mozzarella salaateista. Nämä minusta terveysruokia mistä pidän. Lisänä erilaiset pastat.
Rahkasta tykkäisin mutta pitäisi olla jotain siinä, esim.kermaa hiukka. Sitten ei enää ole terveysruokaa.
Liikunnasta tykkäisin tanssillisista, tai jumpista. Olisi ihana mennä kuntosalille jumppiin mutta hankalaa ja vie rahaa. =/
ap
niissä ei ole käytetyt litraa kermaa. salaatit on ok, jos niitä ei uiteta kastikkeissa. Miksi et laittaisi itseesi ja omaan hyvinvointiisi rahaa? Ja ei ne sipsit ja kermatkaan ilmaisia ole...
tai lainaa kirjastosta jos tekee rahasta tiukkaa.
Itselläni ei muuta ohjetta kuin tavallinen bolognesepastakastike. Siis tomaattipohjainen.
Pitää käydä lainaamassa kirjastosta videoita jumppaan. On minulla joku muroista saatu les mils jumppa. Pitääpi koklata. Kauan pitäisi per päivä jumpata tai liikkua?
ap
et ole edes lihava. Mieti haluatko elää askeettisesti hoikkana vai nautiskellen?
Ei ole ihme että painat tuon verran, kun ruokavaliosi on yhtä leivän puputtamista...