Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en saa kiloja pudotettua

Vierailija
14.10.2011 |

karppasin mutta sitten rupesi inhottamaan se jatkuva lihan syönti ja tuntui että aina salaatteja ja kylmää ruokaa ja sitten kun monia vihanneksiakaan ei olisi saanut syödä. Sai sillä aluksi pudotettua painoa mutta tuli takaisin. Nyt inhottaa taas oma paino ja roikkumaha. En syö herkkuja juurikaan. Sipsejä ja karkkeja syön vain vk-lopulla. No eilen tein pitkästä aikaa vohveleita ja juuri aamiaiseksi söin munkin kun terveysmurot oli loppu. Syön ihan tavallista ruokaa. Tänään illaksi pitsaa varmaan kanalla, paprikalla ja jalopenolla ja vähän juustoa.

Syön masennuslääkkeitä joten sekin lihomisen syy. En vaan tunne kroppaani enää enkä tiedä mitä tehdä. Liikkua en kerkeä kun mies myöhään töissä. E voi lapsia jättää yksin kotiin.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne syyt miksi lihoat.

Vierailija
2/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotko ne? Eli minun eiliset vohvelit ja tänään munkki syynä? Ja viikonlopun yhden päivän herkut?

Eli ei ollenkaan edes yhtenä päivänä herkkuja? Voinko syödä edes tavallista ruokaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monena arkipäivänä hankitun energiavajeen sillä yhdenkin päivän herkuttelulla. Jos olet ihminen, joka vetää munkin aamupalaksi, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä ne herkuttelutkaan eivät ole mitään ihan pientä. Minusta se yksi munkki nimittäin on jo sitä herkuttelua.

Liikkua voi lastenkin kanssa, mutta kuulostaa siltä, että olet jo vaipunut sellaiseen itseinhoon, että ei tee mieli enää yrittääkään mitään tsemppijaksoa. Jos näin on, on kai hyväksyttävä itsensä sellaisena kuin on.

Vierailija
4/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim terveydenhoitajan kanssa keskustelua ihan perusasioista, hän voi sitten tarpeen mukaan suositella ravitsemusterapeutin käyntiä tai vastaavaa. mutta ne perusasiat ensin haltuun....

Vierailija
5/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä liikun paljon ja mulla painonlaskua hidastaa kilpirauhasen vajaatoiminta. Olen kuitenkin saanut vuoden aikana 8kg pois ihan vaan pienentämällä annoskokoja, miettimällä joka kerta, että onko minulla oiekasti nälkä, tarvitsenko tätä vai syönkä vain huvikseni/vitutukseen/ilokseni tms. en ota santsilautasellisia ja pahimmassa vaiheessa söin pienemmältä lautaselta, jolloin ruokaa ei mahtunut paljon. Itsekuria pitää kaivaa jostakin, muuten ei onnistu. Yhtenä päivänä viikossa minullakin on herkkupäivä. Ja minä sovittelen myös vanhoja lemihousujani ja toppiani tsempatakseni itseäni :)

Vierailija
6/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ok jos aamulla terveysmuroja ja maitoa

päivällä ruokaa mitä ed. päivästä jäänyt

iltapäivällä välipala, viili ym. hedelmä

illalla päivällinen jolloin samaa ruokaa mitä lapsille.

Olisiko tämä kaava ihan ok laihduttamiseen?

Onko niin etten sitten voi pitää herkuttelupäivää?

ap

Vierailija
7/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

se vain aiheuttaa sen, että niistä tulee pakkomielle ja jossain vaiheessa kyllästyt koko laihduttamiseen kun kaikki "hyvä" on kiellety.

Itse syön aamulla joko puuroa raejuustolla tai kahvin kanssa 2 siivua jotain todella rukiista leipää. Päällä keittokinkkua ja paaaljon kasviksia. Lounaaksi syön salaattia ilman kastikkeita ja aina jotain proteiinia pitää olla lisukkeena: kanaa, kananmunaa, kalaa, katkarapuja, tonnikalaa jne. Välipalaksi nappaa omenan ja kotona syön lämpimän ruoan. Illalla treenin jälkeen syön munakasta tai rahkaa johon laitan reilusti marjoja tai tuoretta ananasta.

t. 4 tai 5, en muista kumpi :)

Vierailija
8/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko kaloreita on noissa "terveysmuroissa", vaihda aamiainen esim. maustamattomaan jugurttiin, marjoihin ja ruisleipään. Ruuasta on pahasanoa, jos ruokana on eineksiä ja muuta puolivalmista, niin hukkaan menee laihduttaminen. Kaapeista kaikki herkku ja vierasvara pois, et pääse sortumaan jos ei ole mihin sortua. Sen yhdenpäivän herkutteluja (riippuen herkuista) saatat polttaa kolme seuraavaa päivää, saattaa meinaan sipseistä, karkeista ja munkeista tulla tavallisen ruuan päälle sellainen kaloripaukku, että selviäisit teoriassa ilman ruokaa ainakin seuraavan päivän. Laihduttaminen ruokavaliolla lähtee perusjutuista ja raaka-aineiden hankkimisesta ajatuksella.

ap

Vierailija
9/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ruokavaliooni ei silloin mahdu pizzat ja vohvelit. Olen monesti tehnyt sen virheen, että ajattelen herkuttelun kuuluvan päivittäiseen ruokavaliooni eikä yksi munkki pahaa tee. En kyllä laihdukaan.

Voihan sitä vähän aikaa laskea kaloreita vaikka Kiloklubissa, jotta saa arvion omista syömisistään. Ihmisen on helppo huijata itseään. Mutta ihan ilman herkkuja ei kannata olla, ettei mene liian tiukaksi ja lisää repsahdusriskiä.

Vierailija
10/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkii noi munakkaat ja myös rahkat. Rahka pelkästään aika hapanta ja marjoillakin ja sitten makeutusaineen käyttö....no jaa. Ei kauhean terveellistä vissiin.

Minulla siis olisi 10kg pudotettavaa. Eli ei nyt niin hirveästi.

Myös puuroa en saa alas raejuustolla. Johtuen että olen kokeillut sitä go-fat-go dieettiä ja alkoi tökkimään. Mitään pähkinöitä tai manteleita en saa välipalana alas myöskään. Ruisleivästä pidän. Myös hedelmistä. Nyt olen syönyt aamuisin paljon myös terveysnäkkäriä 2 palaa juustolla. Pitää taas jättää aamukaakao pois ja siirtyä teehen. =( On tää vaikeaa. Kun koko ajan pitäisi samaa syödä ja itse kyllästyn.

ap

Vierailija
11/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko kaloreita on noissa "terveysmuroissa", vaihda aamiainen esim. maustamattomaan jugurttiin, marjoihin ja ruisleipään. Ruuasta on pahasanoa, jos ruokana on eineksiä ja muuta puolivalmista, niin hukkaan menee laihduttaminen. Kaapeista kaikki herkku ja vierasvara pois, et pääse sortumaan jos ei ole mihin sortua. Sen yhdenpäivän herkutteluja (riippuen herkuista) saatat polttaa kolme seuraavaa päivää, saattaa meinaan sipseistä, karkeista ja munkeista tulla tavallisen ruuan päälle sellainen kaloripaukku, että selviäisit teoriassa ilman ruokaa ainakin seuraavan päivän. Laihduttaminen ruokavaliolla lähtee perusjutuista ja raaka-aineiden hankkimisesta ajatuksella.

Onko ok jos aamulla terveysmuroja ja maitoa päivällä ruokaa mitä ed. päivästä jäänyt iltapäivällä välipala, viili ym. hedelmä illalla päivällinen jolloin samaa ruokaa mitä lapsille. Olisiko tämä kaava ihan ok laihduttamiseen? Onko niin etten sitten voi pitää herkuttelupäivää? ap

Ja muistaakesini 100g oli jotain 200kcal luokkaa.

Ruokana tavallista kotiruokaa ei eineksiä, Eli paljon keittoja tai sitten ihan makaronilaatikkoa,lihapullia jne. joskus harvoin kalapuikkoja. Esim. tänään lounaaksi eilistä ruokaa. Itsetehdyt lohkoperunat ja itsetehdyt kananuggetit. Iltaruoka vielä auki.

ap

Vierailija
12/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi huonolta kuulostaa. itse teen lasten kanssa joka ilta 5 km lenkin, 3 v pyöräilee pikkupyörällään koko hiekkatien, 2 v istuu rattaissa ja isoin myös pyöräilee. miten lapset voisi estää lenkkeilyn? sitä en tajua. enkä tajua et joku syö munkkia muuta kuin korkeintaan kylässä jos ei muuta ole ja on aivan järkyttävä nälkä. Pizzaa ei kannata tehdä, edes kevyttä koska se on niin hyvää et sitä tulee syötyä liikaa. itse sön yleensä vihannespussin öljyssä paistettuna. Ruisleipää välillä ja muuta terveellistä. Silti painoindeksi n. 26. eikä näytä tippuvan. ei kyllä tulis mieleen munkkia popsia.

Vierailija
13/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkii noi munakkaat ja myös rahkat. Rahka pelkästään aika hapanta ja marjoillakin ja sitten makeutusaineen käyttö....no jaa. Ei kauhean terveellistä vissiin.

Minulla siis olisi 10kg pudotettavaa. Eli ei nyt niin hirveästi.

Myös puuroa en saa alas raejuustolla. Johtuen että olen kokeillut sitä go-fat-go dieettiä ja alkoi tökkimään. Mitään pähkinöitä tai manteleita en saa välipalana alas myöskään. Ruisleivästä pidän. Myös hedelmistä. Nyt olen syönyt aamuisin paljon myös terveysnäkkäriä 2 palaa juustolla. Pitää taas jättää aamukaakao pois ja siirtyä teehen. =( On tää vaikeaa. Kun koko ajan pitäisi samaa syödä ja itse kyllästyn.

ap

mustikoilla rahkaa ja oli kyllä makua riittämiin. Mitään makeutusaineita en käytä. Koko aikaa ei tosiaan tarvitse samaa syödä, salaateistahan saa vaikka mitä variaatioita. Miksi syöt näkkileipää, eihän se pidä nälkää kauan?

Vierailija
14/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti luettelet koko ajan munkkeja, vohveleita, pitsaa, kaakaota, jne. Ja silti noiden päälle parut vielä herkkupäivän perään. Mitähän ne sun herkut mahtaa olla, kun näyttää, että oikeesti sulla on joka päivä herkkupäivä.

Sulla on tainnut kadota taju siitä mikä on normaalia terveellistä ruokaa. Opiskelepa sitä. Ja sulla on ihan hassuja väitteitä, kuten tuo, että pitää syödä aina samaa, jos syö terveellisesti. Aivan päätön väittämä.

Vähennä kaloreita ja lisää liikuntaa. Lopeta tuo ruikutus ja äärimmäisyysajattelu (että jos ei saa aamulla ottaa sitä kaakaota, niin se tarkoittaa sulle, ettei ikinä saa ottaa mitään herkkua edes herkkupäivänä - eli ylilyönti äärimmäisyyteen).

Liikuntaa saa harrastettua lasten kanssa. Osta kotiin kuntopyörä, crosstrainer, stepperi, tms, niin voit liikkua lastenohjelmien aikaan tai illalla, kun lapset nukkuvat.

Vierailija
15/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi huonolta kuulostaa. itse teen lasten kanssa joka ilta 5 km lenkin, 3 v pyöräilee pikkupyörällään koko hiekkatien, 2 v istuu rattaissa ja isoin myös pyöräilee. miten lapset voisi estää lenkkeilyn? sitä en tajua. enkä tajua et joku syö munkkia muuta kuin korkeintaan kylässä jos ei muuta ole ja on aivan järkyttävä nälkä. Pizzaa ei kannata tehdä, edes kevyttä koska se on niin hyvää et sitä tulee syötyä liikaa. itse sön yleensä vihannespussin öljyssä paistettuna. Ruisleipää välillä ja muuta terveellistä. Silti painoindeksi n. 26. eikä näytä tippuvan. ei kyllä tulis mieleen munkkia popsia.

ja ei mun paino ainakaan sen voimasta nouse, päällä tonnikalaa, kinkkua, katkarapua ja sipulia, pohja on oikea kuitupohja ja juustokaan ei ole mikään rasvaisin juusto. Annoskoko merkitsee, eli itsekuria pitää olla.

Vierailija
16/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tehokkaasti.

Kun mietit sanaa herkuttelu, niin sehän on suoraan helvetistä. Miksi pitää herkutella? Mitä siitä saa?

Kakkua ja muuta mässyä voi syödä juhlapäivinä. Ja se tarkoittaa synttäreitä ja muita vastaavia juhlapyhiä. Ei joka lauantaita. Ja sunnuntaita. Ja maanantaita. Ja tiistaita.

No keskiviikkoa ei, mutta torstaina sit jo jotain, kun keskiviikkona en herkutellut.

Mitä v*ua?

Ja näitä itseään huijaavia ihmisiä on paljon.

Käykääpä joskus kaupassa ja poistakaa hyllyistä mielessänne kaikki sokeria ja valkoista jauhoa sisältävät tuotteet sekä einekset ja lihatuotteet, mitä on jalostettu jotenkin esim. marinadilla.

Mitä sinne koriin löytyy? Siinä sinulle ap herkkuja joita saat syödä niin paljon kuin jaksat.

Vierailija
17/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei mun paino ainakaan sen voimasta nouse, päällä tonnikalaa, kinkkua, katkarapua ja sipulia, pohja on oikea kuitupohja ja juustokaan ei ole mikään rasvaisin juusto. Annoskoko merkitsee, eli itsekuria pitää olla.

sanoin viestissäni että monen vaikea pitää annnoskoko pienenä, ainakin ap:n uskoakseni.

Vierailija
18/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tehokkaasti.

Kun mietit sanaa herkuttelu, niin sehän on suoraan helvetistä. Miksi pitää herkutella? Mitä siitä saa?

Kakkua ja muuta mässyä voi syödä juhlapäivinä. Ja se tarkoittaa synttäreitä ja muita vastaavia juhlapyhiä. Ei joka lauantaita. Ja sunnuntaita. Ja maanantaita. Ja tiistaita.

No keskiviikkoa ei, mutta torstaina sit jo jotain, kun keskiviikkona en herkutellut.

Mitä v*ua?

Ja näitä itseään huijaavia ihmisiä on paljon.

Käykääpä joskus kaupassa ja poistakaa hyllyistä mielessänne kaikki sokeria ja valkoista jauhoa sisältävät tuotteet sekä einekset ja lihatuotteet, mitä on jalostettu jotenkin esim. marinadilla.

Mitä sinne koriin löytyy? Siinä sinulle ap herkkuja joita saat syödä niin paljon kuin jaksat.

on se päivä, kun ruokaa tehdään pidemmän kaavan mukaan, siis jotain mikä poikkeaa arjen sapuskoista ja ruoan kanssa nautitaan lasi-pari punaiviiniä ja ehkä jokin pieni jälkiruokakin. Eli ei tosiaan mitään seitsemää pussillista karkkia ja suklaalevy-tyyppistä syöpöttelyä. Tai sitten tulee vieraita ja tarjoan kahvipöydässä jotain hyvää. Makean perään en ole, mun herkkua on punaviini ja kaikki suolainen ja juustot ja siksi rajaan nämä pois arkiruoasta kokonaan.

saikohan tuosta mitään selvää ;)

Vierailija
19/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtuisiko teille kotiin kuntopyörä tai crosstrainer? Gymstick nyt ainakin mahtuu, ja monet lihaskuntoliikkeet voi mainiosti tehdä olohuoneen matolla. Itse onnistuin pudottamaan painoa, nostamaan kuntoa ja kiinteytymään noilla kun en pikkulapsiaikana päässyt mihinkään kuntosaleille.

Vierailija
20/62 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin viestissäni että monen vaikea pitää annnoskoko pienenä, ainakin ap:n uskoakseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan