Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaisten öiden jälkeen tunnen RAIVOA ja pettymystä miestä kohtaan!

Vierailija
10.10.2011 |

Vauva 11kk hirveässä räkätaudissa, kova kuume ja niin tukossa ettei meinannut saada yöllä hengitetty. Hyöri ja pyöri, itkeskeli läpi yön.

Mies kävi nukkumaan 21.30 ja hänellä herätys 6.30 töihin. Minä nukuttelin vauvaa sylissä klo 22 ja sen jälkeen vielä laittelin sipuleita yms yöjuttuja kuntoon. Vauva ei osannut nukkua omassaan yhtään, lopulta meidän välissämme kahden tyynyn päälle tuettuna. SIinä keikkui ja itkeskeli, vähän väliä piti imeä nenää puhtaaksi yms. Minä hoitelin vauvaa aivan koko yön, mutta kun esim juotin häntä kovasti niin vaippa oli märkä klo 2 ja pyysin miestä auttamaan siinä (koska vauva roikkui rinnassa ja itki jos päästin irti). Mies oli äkäinen, ei olisi millään jaksanut. Kun pyysin hakemaan lääkettä, aloitti siitä unisena vartin valituksen. Yritti vaan pitkittää ja jatkaa omia nukkumisia, kysyi peitteen alta että "ootkos nyt varma.. onkohan se nyt hyvä lääke.." täysin välinpitämättömänä. Pakotin miehen hakemaan lääkkeen ja kirosi mennessään että kohtahan pitääkin jo herätä töihin saatana.

Minä valvoin vauvan kanssa läpi yön, nyt tiedän ettei nuku päivällä kuin 10 min pätkiä ja mulla pitkä päivä hänen kanssaan täysin nukahtamisen partaalla olevana.. kädet tärisee ja sydän hakkaa, kun edeltävänäkin yönä valvotti jo niin paljon. Surettaa olla niin jumalattoman yksin kun mies vaan päättää että väsyttää, ei häntä huvita! Vetoaa töihinsä. Mutta eipä juuri innokkaampi ole vaikka olisi viikonloppu. Päivisin/iltaisin osallistuu kyllä, mutta yöllä ei jaksa.. Miten voi ihminen olla välittämättä, kun oma vauva haukkoo henkeä ja itkee vaikeaa oloaan?! :(

Kommentit (246)

Vierailija
81/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukenut, että ap vaatii miestään valvoon saman ajan yöllä? Kysehän oli vaan tuon vaipan ja lääkkeen hakemisesta. Aivan käsittömättömiä kommentteja täällä. Onneksi mulla ei ole tuollaisia ystäviä.

Ap halusi olla marttyyri; kun minä en saa nukkua, et nuku sinäkään.

Vierailija
82/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päävastuussa yöheräilyistä. Ainakin minä olen aina ajatellut näin. En ole miestä vaivannut yöheräilyillä. Miehellä raskas työ ja työmatkakin on 70 km suuntaansa.

Ja jos vain yksi lapsi, niin sen kanssa nyt ainakin pystyy päivälläkin hetkittäin nukahtamaan.

T: viiden äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu viedä päivystykseen!

Ja sinä laitat SIPULIA?????

Ei jessus.

Vierailija
84/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä miehen ei tarvitse tehdä yhtään mitään muuta kuin hoitaa päivätyö, äidin pitää jaksaa vaikka 24 tuntia vuorokaudessa. Ei tarvitse, ei äiti mikään yli-ihminen ole. Jo on helvetti, jos ei mies yhtä lääkettä omalle lapselleen hae valittamatta!! Onneksi itsellä ei ole tuollainen miehenä. Ok, on tärkeää saada nukkua ennen työpäivää. Mutta kuten joku sanoi, "se nyt vaan on vauvan kanssa tuollaista", eli pitää jaksaa valvoa, miehenkin, jotain. Jos nukkuu 21.30-1 ja vaikka 3-6, kyllä sillä pärjää, moni nainenkin työpäivät, ja kyllä mieskin. Kyllä se on niin, että mies ei vauvan itkuun niin hyvin herää, yleensä, mutta ei se sitä tarkoita, että hän voisi täysin vastuuton olla. Jos omasta miehestäsi ei ole apua, edes illalla eikä viikonloppuisin, saisitko mistään hoitoapua? On tosi rankkaa, jos lapsi ei nuku päiväunia tai nukkuu lyhyissa pätkissä. On todella tärkeää lapsen ja itsesi kannalta, ettet uuvu ihan loppuun.

miehen ei tarvitse tehdä mitään muut kuin hoitaa päivätyö???? Vaan että se joka on kotona hoitaa YÖT, että työssäkäyvä saa nukkua? Meillä ainakin mies nukkuu yöt n. 22.30-05.50 ihan rauhassa ja minä hoidan vauvan, mutta jos lapsi on sairas, tai viimeksi kun itse olin sairas, niin mies hoiti lasta sitten koko illan että minä sain nukkua. Eli esim. ap:n tapauksessa kun mies tulee kotiin, vaikka sitten klo 16, niin lapsi isälle, äiti painuu sänkyyn, korvatulpat korviin ja vaikka huivi silmille, unta kuuppaan klo 22 (sen puolituntia mies aivan varmasti voi valvoa pidempään kuin normaalisti) asti, jolloin mies painuu nukkumaan ja nukkuu sitten rauhassa aamuun saakka. Ja mies on luonnollisesti hoitanut lapsen iltatoimet ja laittanut hänet nukkumaan. Näin meillä toimitaan ja hyvin toimii. Sitten tietysti kun menen töihin, niin mies saa hoitaa ihan yhtälailla mahdollisia yöherätyksiä kuin minäkin.

Vierailija
85/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että joidenkin mielestä miehen pitää antaa nukkua vaikka 9 tuntia ja naisen pitää valvoa koko yö. Miksi joillekin on niin vaikeaa tajuta, että lasta voisi hoitaa niin, että äitikin saa nukkua edes kolmen, neljän tunnin pätkän, sillä jo jaksaa eri lailla kuin koko yön valvoneena, ja se ei miehen unista ole liikaa pois.

Meillä tehdään niin, ja samoin taitaa olla useimmilla tuttavapiirissä, että ensin nukkuu toinen ja sitten toinen. Ja välillä kyllä molemmat valvovat. Esimerkiksi oksennustaudissa riittää hommaa molemmille.

Hohoi, ap oli rättiväsynyt yöllä, ihan oikein, että mies olisi herännyt hoitamaan mukana. Itsekäs ihminen.

Vierailija
86/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä äidilläkin saa olla aivot. Ei ole mitään järkeä herättää sitä isää turhan päiten.

Jonkun on elätettävä myös tuo kotona lojuva ap.

Vierailija
87/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika hysteerinen tapaus... Haukkoi henkeään?! Hahahaha, juu. Ihan kuitenkin tavisflunssa taitaa olla kyseessä :D

Miehen pitää jaksaa työt, ja SINUN pitää jaksaa valvoa yöt. Sellaista se on, kun tekee lapsen. Sinu työsi on hoitaa vauvaa silloin yksin, kun miehen pitää nukkua ennen työvuoroa. Vapaapäiviä edeltävinä öinä voit pyytää miestäkin osallistumaan.

Lopeta ruikutus.

Vierailija
88/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti voi vähän muuttaa rytmiään sairastavan lapsen aikana. Isälle se on mahdottomuus jos kulkee töissä.

Ja tosiaan jos molemmilla töitä ja lapset heräilee, niin sillon on molempien otettava vastuuta.

No mulla onneks muutenkin mies jolle perhe tärkeä. Laittaa ruoatkin aina, kun on kotona, eikä ole sairaita lapsiaan koskaan kavahtanut.

Vierailija
89/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka alla oli viikonloppu, eikä mistään ole käynyt ilmi, että mies olisi ollut viikonlopunkin töissä.

Vierailija
90/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paha nuha, kyllä pikkulapsille tarkoitettua voi jo antaa.

Ja vie lääkäriin tänään, kuulostaa siltä, että pitää käyttää lääkärissä!

Keskustele miehen kanssa noista öistä. Kyllä hänkin voi hoitaa lasta muutaman tunnin, siihen tottuu, niin naisetkin tottuvat.

Niin, ap ei vaatinut miestään muuhun kuin edes hakemaan vaipan ja lääkkeen, ja se on jo täällä joillekin miestensä kynnysmatoille liikaa. Luojan kiitos meidän perhe-elämämme ei ole tuollaista, vaan molemmat tajuavat toisen väsymyksen ja auttavat toisiaan.

Vierailija
91/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa enemmänkin olla miehen asenne, kuin se ettei olis itse saanut vaippaa vaihdettua...kuullostaa tosi itsekkäältä ukolta, jos ei voi edes vähän auttaa koko yönä.

Meillä pääsääntöisesti minä hoidan yöheräämisen, silloin kun miehen on mentäv aamulla töihin. Vielä ei ole ollut sellaista tilannetta että vauva ja taapero olis yhtä aikaa sairaana, joten pahin on vielä edessä....

Mielestäni työssäkäyvän on saatava nukkua, mutta jos äiti on ihan poikki, niin tietysti toinen saa vähän tinkiä unistaan, ja on monesti tehnytkin niin. Jos olisinnap, niin laittaisn ukolle viestiä että tuo valmisruokaa tullessaan ja varoittaisin että hänbsaa hoitaa lapsen kun mä tarvitsen edes illan verran unta. Laittaisin silikonikorvatulpat korvaan ja menisin nukkumaan heti kun olisin syönyt miehen tuomaa ruokaa!

Vierailija
92/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä äidilläkin saa olla aivot. Ei ole mitään järkeä herättää sitä isää turhan päiten. Jonkun on elätettävä myös tuo kotona lojuva ap.

Ai miten "ihana" asenne ja arvostus vauvaa hoitavaa äitiä kohtaan. Vai "kotona lojuva ap". En voi ymmärtää miksi pitää puhua parhaansa tekevästä äidistä noin ilkeästi.

Kyllä mulle ainakin tulee automaattisesti auttamisen halu, jos jotain toista ihmistä väsyttää tai on muuten avun ja tsemppauksen tarpeessa. Ei tulis mieleenkään alkaa potkia potkittua. Mut kaikki me ollaan erilaisia..

Vierailija
93/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammoilla on täällä aika yksoikosia miehiä ja niitten pitää näyttää tätä yksin selviämistä ettei totuus paljastuisi niille itelleenkään! Ymmärrettävää vaikka säälittävää!

Ymmärrän hyvin että olisit tarvinnut ensimmäisen lapsen ollessa kyseessä muutaman halin ja kannustavan sanan mieheltäsi. Valitettavasti et ole lukenut tältä palstalta et lapsia kannattaa tehdä vain hyville miehille:))

Minä ainakin tiedän nuoria isiä ystäväpiirissä, jotka auttavat vaimojaan sairaiden lasten kanssa ÖISINKIN vaikka ovat päivällä töissä. Ja nämä miehet selviytyisivät yksinkin hommasta jos pakko! Ovat nuoria ja pitävät lapsiaan sylissä ja jopa leikkivät!

Oma mieheni aikoinaan ei herännyt mihinkään itkuun. Kerran sitten valitti et miksi ihmeessä minä kotiäiti olen väsynyt %¤##%%/&%¤! Sattui niin sopivasti lapset oleen sairaita ja arvatkaa kuka tanssi ripaskaa seuraavan yön!! Joka kerta kun minä nousin nousi isäkin ja valvoi niinkuin minäkin! Ikinä sen jälkeen ei ole huomauttanut mistään ei ikinä!

Ihmettelen kyllä miten lapsesi jalat olivat kylmät? Pikkulapsi pidetään vähäpukeisenä vaan jos on kova kuume mutta ei nousu vaiheessa! Jos taas annetaan suppo niin nuttu päälle kun kova kuume laskee.

Vierailija
94/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi valvoo, mutta ei ole mitään järkeä, että kumpikaan ei saa nukkua.

Vierailija
95/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa varata ne vaipat ja lääkkeet siihen valmiiksi.

Ai-van nau-ret-ta-vaa että tuollaista varten pitää joku herättää keskellä yötä!

Ap:n mies elättää jo tuon luuserin ja lisäksi auttaa koko ajan - ja alla on viikonloppu, jolloin mies on hoitanut lasta.

Kai sen ap:nkin JOTAIN pitää tehdä!

Vierailija
96/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sanottuna. "Miten niin muka ei lapsi nuku päiväunia"... Kyllä se lapsen nukkuminen on aika huonoa päivällä ja yöllä, jos hän on sairas. Ystäväni lapsi ei nukkunut päiväunia lainkaan, yöt nukkui hyvin, paitsi sairaana torkahteli yöllä ja päivällä.

Kuten työäiti sanoi, jo parin tunnin unilla selviää eri tavalla kuin yön valvoneena. Vie lapsi lääkäriin ja mieti omaakin vointiasi. Voisitko saada jonkun auttamaan nyt päivällä, että voisit nukkua?

Vierailija
97/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ap:n toimintaa...

eli meillä minä heräilen viikolla, viikonloppuna (/iltapäivällä) saan tarvittaessa nukkua toisessa huoneessa. Meillä tuossa tilanteessa mies olisi nukkunut sohvalla.

Vierailija
98/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei osaa sen vertaa lastaan hoitaa, että varaisi vaipat ja lääkkeet valmiiksi - eikä selviä arjesta, vaikka mies hoitaa myös.

Ja lapsia vain yksi!

Kyllä sille paapomiselle jokin raja pitää olla tai sittne lapsi huostaan moiselta tunarilta.

Vierailija
99/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu pulmaasi ap on se että jos vauva/taapero nukkuu todellakin nyt vain ne 10 minsan pätkät niin sit säkin nukut ne 10 minsan pätkät, siinä se. Kone kiinni ja ainakin tältä palstalta uikuttamasta pois! Miten hitossa sä ehdit tänne raportoida jos se lapsen hoitaminen on niin vaativaa?!

Sitten voit vaatia puolisoltasi hoitoapua öihin kun itselläsi myös on aamulla edessä töihin lähtö. Toisinaan lapsia täytyy hoitaa öisin vaikkeivat ne kipeitä olisikaan, on pahoja unia, itku- ja kauhukohtauksia yms.

Vierailija
100/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta loppuun väsynyt äiti ei ole kyllä millään tapaa terve taikka ns. hyvä äiti. Unen tarve on meillä jokaisella, piti töihin lähteä kodin ulkopuolelle tai tehdä ne työt kotona. Unen rajoittaminen on yksi vanhimmista kidutuskeinoista ehkä tämä ajatus toisi vähän konkretiaa siihen, mitä on kärsiä useampi yö peräkkäin unettomuudesta. En väitä, että ap olisi itsetuhoinen taikka väkivaltainen, mutta vauvojen pahoinpitelijöistä suurin osa on juurikin väsyneitä ja loppuun palaneita äitejä. Väsyneenä sattuu sitä paitsi enemmän vahinkoja, levy voi jäädä päälle, voi kompastua rappusissa jne jne. Väsynyt äiti ei ole turvallinen.

Tulipa saarna, mutta ällöttää kun täällä jeesustellaan, että työssäkäyvän pitää antaa nukkua, kun kyse oli lääkkeen hakemisesta ja vaipan vaihdosta. Mitäs jos miehen olisi itsensä pitänyt nousta yöllä vessaan?? Siinä olisi mennyt sama aika ja vaiva suunnilleen. Olisiko kussut alleen, koska ei voi nousta kun pitää herätä aamulla aikaisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan