Tällaisten öiden jälkeen tunnen RAIVOA ja pettymystä miestä kohtaan!
Vauva 11kk hirveässä räkätaudissa, kova kuume ja niin tukossa ettei meinannut saada yöllä hengitetty. Hyöri ja pyöri, itkeskeli läpi yön.
Mies kävi nukkumaan 21.30 ja hänellä herätys 6.30 töihin. Minä nukuttelin vauvaa sylissä klo 22 ja sen jälkeen vielä laittelin sipuleita yms yöjuttuja kuntoon. Vauva ei osannut nukkua omassaan yhtään, lopulta meidän välissämme kahden tyynyn päälle tuettuna. SIinä keikkui ja itkeskeli, vähän väliä piti imeä nenää puhtaaksi yms. Minä hoitelin vauvaa aivan koko yön, mutta kun esim juotin häntä kovasti niin vaippa oli märkä klo 2 ja pyysin miestä auttamaan siinä (koska vauva roikkui rinnassa ja itki jos päästin irti). Mies oli äkäinen, ei olisi millään jaksanut. Kun pyysin hakemaan lääkettä, aloitti siitä unisena vartin valituksen. Yritti vaan pitkittää ja jatkaa omia nukkumisia, kysyi peitteen alta että "ootkos nyt varma.. onkohan se nyt hyvä lääke.." täysin välinpitämättömänä. Pakotin miehen hakemaan lääkkeen ja kirosi mennessään että kohtahan pitääkin jo herätä töihin saatana.
Minä valvoin vauvan kanssa läpi yön, nyt tiedän ettei nuku päivällä kuin 10 min pätkiä ja mulla pitkä päivä hänen kanssaan täysin nukahtamisen partaalla olevana.. kädet tärisee ja sydän hakkaa, kun edeltävänäkin yönä valvotti jo niin paljon. Surettaa olla niin jumalattoman yksin kun mies vaan päättää että väsyttää, ei häntä huvita! Vetoaa töihinsä. Mutta eipä juuri innokkaampi ole vaikka olisi viikonloppu. Päivisin/iltaisin osallistuu kyllä, mutta yöllä ei jaksa.. Miten voi ihminen olla välittämättä, kun oma vauva haukkoo henkeä ja itkee vaikeaa oloaan?! :(
Kommentit (246)
Mikset nuku illalla kun mies tulee kotiin? Annat sitten miehen nukkua yöllä että jaksaa olla töissä?
Mutta tilanteessasi olisin mennyt toiseen huoneeseen vauvan kanssa nukkumaan. Saat kuitenkin olla kotona...
suostu kolmanteen, neljänteen, viidenteen vauvaan!?!
suostu kolmanteen, neljänteen, viidenteen vauvaan!?!
Pystytään asiassa. jeesus mistä näitä idiootteja oikein tulee...
Kaksoset menivät vuoden vanhoina hoitoon ja elämä helpottui. Vaikka vuoden verran kesti se sairastelukierre, kun käytiin kaikki basiliskot läpi, silti työssä käyminen oli helpompaa kuin "kotona löhöäminen". Miehelle siirtyi tuolloin automaattisesti 50% yöheräilyistä ja kodinhoidosta ja loppui sen vinkuminen mun makaamisesta. Ja itse pääsee kahdeksaksi tunniksi hengähtämään.
Onhan se ihan kamalaa jos nyt joutuu vaikkapa tunnin valvomaan keskellä yötä. Siis ihan traagista! Eihän sillä ole väliä jos toinen ei nuku edes tunnin pituista pätkää yön aikana. Pääasia ettei sun läskin perseen tarvi liikahtaa.
Voi jessus, olen minäkin valvottujen öiden jälkeen töihin lähtenyt monestikin. Ja siis kunnolla valvottujen, ei mitään puolen tunnin valvoskelujen jälkeen. Eihän se herkkua ole mutta se on sitä lapsiperheen arkea. Ihan samalla lailla kuin sille kotonaolijallekin.
Sitäkin minä ihmettelen, että miten ylipäätään kukaan voi nukkua jos lapsi kitisee ja itkee korvan juuressa. On se aika sydämetöntä.