Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaisten öiden jälkeen tunnen RAIVOA ja pettymystä miestä kohtaan!

Vierailija
10.10.2011 |

Vauva 11kk hirveässä räkätaudissa, kova kuume ja niin tukossa ettei meinannut saada yöllä hengitetty. Hyöri ja pyöri, itkeskeli läpi yön.

Mies kävi nukkumaan 21.30 ja hänellä herätys 6.30 töihin. Minä nukuttelin vauvaa sylissä klo 22 ja sen jälkeen vielä laittelin sipuleita yms yöjuttuja kuntoon. Vauva ei osannut nukkua omassaan yhtään, lopulta meidän välissämme kahden tyynyn päälle tuettuna. SIinä keikkui ja itkeskeli, vähän väliä piti imeä nenää puhtaaksi yms. Minä hoitelin vauvaa aivan koko yön, mutta kun esim juotin häntä kovasti niin vaippa oli märkä klo 2 ja pyysin miestä auttamaan siinä (koska vauva roikkui rinnassa ja itki jos päästin irti). Mies oli äkäinen, ei olisi millään jaksanut. Kun pyysin hakemaan lääkettä, aloitti siitä unisena vartin valituksen. Yritti vaan pitkittää ja jatkaa omia nukkumisia, kysyi peitteen alta että "ootkos nyt varma.. onkohan se nyt hyvä lääke.." täysin välinpitämättömänä. Pakotin miehen hakemaan lääkkeen ja kirosi mennessään että kohtahan pitääkin jo herätä töihin saatana.

Minä valvoin vauvan kanssa läpi yön, nyt tiedän ettei nuku päivällä kuin 10 min pätkiä ja mulla pitkä päivä hänen kanssaan täysin nukahtamisen partaalla olevana.. kädet tärisee ja sydän hakkaa, kun edeltävänäkin yönä valvotti jo niin paljon. Surettaa olla niin jumalattoman yksin kun mies vaan päättää että väsyttää, ei häntä huvita! Vetoaa töihinsä. Mutta eipä juuri innokkaampi ole vaikka olisi viikonloppu. Päivisin/iltaisin osallistuu kyllä, mutta yöllä ei jaksa.. Miten voi ihminen olla välittämättä, kun oma vauva haukkoo henkeä ja itkee vaikeaa oloaan?! :(

Kommentit (246)

Vierailija
221/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap apua itsellesi, et kuulosta ihan täysillä kulkevalta.

ensinnäkin olin itsekin töissä ja erittäin henkisesti vaativassa töissä kun lapsi oli 11 kk.

ja silti hoidin lapseni nuhat ja korvatulehdukset öisin.

1 lapsen hoitaa kyllä vaikka päällään seisten.

Puhut lapsen flunssasta kuin sairastaisi syöpää, tai jotain. Ihmekitinää.

Vierailija
222/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on molempia heräillä ja valvoa yöllä? Meillä on aina toimittu niin, että mä hoidin viikolla yöt, kun mies oli töissä. Mies ajoi paljon töidensä takia, siksikään en halunnut valvottaa. Mies hoiti sitten töistä tultuaan ja viikonloppuisin, jolloin mä sain nukkua. Mä en näe mitään järkeä valvottaa molempia, jolloin molemmat ovat väsyneitä ja meillä ainakin pinnat kiristyy. Paremmin toimii se, että hoitaa totaalisesti vuorotellen ja tilanteen mukaan.

Tottakai silloin, jos on useammalla lapsella ollut mahatauti tai mä olen sairastanut myös, mies on hoitanut lasten yöt tai auttanut, vaikka olisikin mennyt töihin.

juuri näin. sitten kun töitä riittää molemmille, useampia lapsia, niin ehtii mieskin valvoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka samaan malliin, mutta vaikka kuinka monta kertaa vastaisit, sinusta ei saa muuta vaikutelmaa, kuin että olet todella nolo:)

Pus pus ja hyvää yötä sinulle ja peittele miehesi hyvin, että ressukan ei tarvitse vaivata itseään kun hoidat yöt kakaroitasi. Töissä et ole tainnut päivääkään olle.

[i

[/quote]

Se ei poista sitä faktaa, että itse olet itsekäs paskiainen, joka ajattelee vain omaa napaansa. Ja sitä paitsi jokainen aikuinen ihminen nyt kestää yhden huonosti nukutun yön töissä ilman, että on naama vihreänä. Ai niin, paitsi sinä joka viherrät naamastasi varmaan jo siinä vaiheessa kun unet ovatkin 9:n tunnin sijasta jääneet 8:n tuntiin ja 45 minuuttiin. Huoh, on se raskasta kun ei nukkuakaan saa!

[/quote]

Vierailija
224/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin helpommalla pääsee oikeissa töissä? Ei todellakaan. Kyllä minä ainakin olen mieluummin kotona omien lasten kanssa kuin töissä. Ei se ole työtä! Lasten kanssa voi leikkiä ja leipoa ja vaikka mitä. Töissä tehdään vaativaa työtä. Ja hei kotihommat ei katoa mihinkään, työpäivän jälkeen on samat kolmen lapsen pyykit ja ruoanlaitot. Kotiäidit ymmärtää vasta, kun joutuu itse töihin, miten auvoista olikaan....

on rankempaa, kuin kotona oleminen, jos ja kun pyykit on hoitamatta ja kaikki muutkin kotityöt tekemättä. Mutta ei sitä voi verrata tilanteeseen, jossa ap:n mies on eli käy töissä, mutta kotihommat hoitaa vaimo päivisin ja lapset on saaneet olla äidin kanssa, eivätkä illalla enää tankkaa samalla tavalla vanhempien läheisyyttä kuin tilanteessa, missä molemmat vanhemmat on töissä.

Miten mielestäsi pitäisi toimia silloin, jos molemmat vanhemmat ovat töissä ja lapsi sairastuu. Moni vie nuhaisen lapsen hoitoon, mutta yöt voi hyvinkin olla tukalia. Kuka silloin hoitaa, kun molemmilla vanhemmilla on hyvä syy nukkua eli seuraavan päivän töihin meno. Pakko kyllä tähän kohtaan todeta, että en ymmärrä vanhempia, jotka vievät räkää valuvat lapsensa hoitoon tartuttamaan muita lapsia.

Vierailija
225/246 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka samaan malliin, mutta vaikka kuinka monta kertaa vastaisit, sinusta ei saa muuta vaikutelmaa, kuin että olet todella nolo:) Pus pus ja hyvää yötä sinulle ja peittele miehesi hyvin, että ressukan ei tarvitse vaivata itseään kun hoidat yöt kakaroitasi. Töissä et ole tainnut päivääkään olle. [i

Se ei poista sitä faktaa, että itse olet itsekäs paskiainen, joka ajattelee vain omaa napaansa. Ja sitä paitsi jokainen aikuinen ihminen nyt kestää yhden huonosti nukutun yön töissä ilman, että on naama vihreänä. Ai niin, paitsi sinä joka viherrät naamastasi varmaan jo siinä vaiheessa kun unet ovatkin 9:n tunnin sijasta jääneet 8:n tuntiin ja 45 minuuttiin. Huoh, on se raskasta kun ei nukkuakaan saa!

Pitäsköhän teidän alottaa joku oma ketju tälle teidän inttämiselle:D Ärsyttää kun täällä on näitä jotka ei osaa lopettaa ja aina on saatava se viimeinen sana. Lopulta ei ole enää mitään uusia argumentteja ja sitten aletaan haukkumaan toista paskiaiseksi ja noloksi jne.

Ja mitä ihmeen pottuilua nuo "Pusi pusi, mussukka" -jutut on :D Aika aikuismaista...

Kamalan negatiivinen koko ketju muutenkin.

Vierailija
226/246 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole elävässä elämässä törmännyt lapsiin, jotka

nukkuvat vain 15 min pätkissä. Av:llä niitä tuntuu olevan useampia.

t.neuvolan täti"

Minulla ainakin kaksoset suostuivat nukkumaan ekan vuoden aikana sisällä nimenomaan vain max 15 min päiväunia - nekin eri aikaan.

Vaunuissa nukkuivat puolitoista tuntiakin. Piti sitten valvoa yöt ja kävellä päivisin pitkiä lenkkejä :).

Vierailija
227/246 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä AP:lle. Nuku aina kun voit!

Mun lapsi ei vauvana ainakaan saanut nukuttua yöllä eikä päivällä jos oli pahassa flunsassa. Kehitti heti hakkaavan yskän ja se vaivasi heti. Meillä nukkui sitterissä tai sitten rattaissa puoli-istualtaan. Itse sai nukuttua tai ainakin levättyä kun pötkötti ja varpaalla heijasi vaunuja. Yskään auttoi myös se että viilennettiin makuuhuonetta. Mutta kyllä sitä loppuen lopuksi joutui lasten polille hengittelemään avaavia lääkkeitä. Ja kun oli keuhkokuumeessa joutui ihan sisälle osastolle. Mulla ainakin muutaman yön valvominen aiheutti päänsärkyä ja verenpaineen nousua, ja päivällä vaikea nukkua jos on toinen lapsi kotona. Mies on yleensä auttanut univajeeseen sen että hoiti lapset viikonloppuna jotta sain nukuttua. Mutta yöllä ei kelvannut kuin äiti apuun.

Ja kyllä töissä olokin on kovin hankalaa jos on oikein väsynyt, kokemusta on siitäkin. Mutta kenenkään terveys ei mielestäni saa vaarantua.

Vierailija
228/246 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voin kertoa mitä se on kun vauva nukkuu 15-40min pätkissä kuukausien ajan. Pätkät ei olleet tuon pitempiä, oli sitten yö tai päivä. Sillä vauvalla sitten todettiin vaikeat ruoka-aineallergiat ja astma.

Välillä luulin tulevani hulluksi unenpuutteesta. Kädet ja jalat tärisi, sydän hakkasi. Tuntui että seisomaan noustessa jalat pettää alta. Unohtelin asioita, kaikki jutut piti vääntää rautalangasta. Saatoin unohtaa tuttujen ihmisten nimet, tai mietin että mikä on tämän kädessäni olevan tavaran nimi (haarukka). Meillä onneksi oli sukulaiset lähellä, tulivat joskus hoitamaan lapsia, että pystyttiin nukkumaan pari tuntia putkeen.

Nuorempi on nyt 3-vuotias, edelleen heräillään 1-3 kertaa yössä milloin mihinkin (mahakipuun, hengenahdistukseen). Jos ovat sairaina, silloin tietysti enemmän.

Olen muuten vannonut ettei meille tule yhtään lasta enää. Ehkäisystä pidetään tarkka huoli, ja jos niin kävisi että tulisin ihmeellisesti raskaaksi, soittaisin silmänräpäyksessä lääkäriin ja tekisin abortin.

Toisekseen en kyllä oikeasti usko, että vauva ei nuku lainkaan yöllä eikä päivällä.

Aivan mahdotonta. Taitaa ap hieman liioitella.

Ihme narisija.

Ole onnellinen ettei sinun tarvit hoitaa muuta kuin itseäsi ja vauvaasi päivisin,

entä jos joutuisit kuskaamaa vaikka esikoululaista kahteen suuntaan sen kipeän vauvan kanssa ja roikottaisit vielä toista räkäistä taaperoa käsipuolessa.

Kaatosateessa, omat hiukset märkinä kun te ole ennättänyt niitä kuivaamaan ja selkä jumissa kun olet nukkunut yhdessä asennossa sen hetken yöstä sen kipeän vauvan rinnalla.

Älä hanki enempää lapsia ennen kun ensimmäinen on vähintaan 6v.

Vierailija
229/246 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen kotona oleilevan vaan ihan oikeuden ja kohtuuden mukaan pitää valvoa ne yöt, kun toinen osapuoli on menossa töihin seuraavana aamuna. Ihme typeriä vinkujia täällä, kun pakottaisi sen miehenkin ylös! Siinä ei todellakaan ole mitään järkeä, että pakolla tehdään kaksi väsynyttä aikuista, vaikka sillä yhdelläkin selvittäisiin. On kyllä ehkä maailman avuttominta, ettei äiti-ihminen saa itse haettua lääkettä ja vaihdettua vaippaa lapselleen! Huh huh!!

Ainahan voitte vaihtaa osia siten, että ap menee töihin ja mies jää hoitovapaalle, jolloin yövalvomisten hoitovastuu siirtyy isälle. Lisää lapsia älkää tehkö, sinusta ap ei ole siihen.

Vierailija
230/246 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen kotona oleilevan vaan ihan oikeuden ja kohtuuden mukaan pitää valvoa ne yöt, kun toinen osapuoli on menossa töihin seuraavana aamuna. Ihme typeriä vinkujia täällä, kun pakottaisi sen miehenkin ylös! Siinä ei todellakaan ole mitään järkeä, että pakolla tehdään kaksi väsynyttä aikuista, vaikka sillä yhdelläkin selvittäisiin. On kyllä ehkä maailman avuttominta, ettei äiti-ihminen saa itse haettua lääkettä ja vaihdettua vaippaa lapselleen! Huh huh!!

Ainahan voitte vaihtaa osia siten, että ap menee töihin ja mies jää hoitovapaalle, jolloin yövalvomisten hoitovastuu siirtyy isälle. Lisää lapsia älkää tehkö, sinusta ap ei ole siihen.

Vierailija
231/246 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin tuohon vielä et kuinka jaksaakin kaksoispiste:

Vierailija
232/246 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on Täydellinen Äiti, joka paneutuu äitiyteen tarmolla.

Isän tehtävä on olla sellainen Satelliittispanieli siinä ympärillä. Aina valppaana juoksemaan askareisiin, kun Täydelliseltä Äidiltä käsky käy.

Hae Vaippa! Hae Lääke! Hae! Hae!

Vierailija
233/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saat nukkua. Yritä silti ymmärtää miestäsikin. Hänellä on raskasta töissä jos ei saa nukuttua.

nyt taas naist. kuunnelkaa itseänne saatana! kai tekin nyt tarvitsette unenne!!! En minä ainakaan yksin lasta tähän maailmaan hankkinut, eli jos vauva itkee yöllä niin sitten kyllä molemmat tekevät töitä sen eteen että nukahtaa uudelleen! Meillä äideilläkin on raskaat ja pitkät päivt olla kotona vauvan/ muiden lasten kanssa. Mikä siis edellyttää että miehen uni on naisen unta tärkeämpää? ei yhtään mikään. jotta sinä olet hyvä äiti tulee sinukin saada nukkua. äijäsi pystyy hoitmaan duuninsa vaikka väsynyt onkin. Lapset siitä kärsii jos äiti ei vaan jaksa. taas.

Vierailija
234/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heräät lasten kanssa, että isä jaksaa päivät lasten kanssa.

hoitamaan kotiin lasta äitiysloman jälkeen? Antaisitte joskus naiset miehille mahdollisuuden myös tähän. Olen monilta äideiltä kysynyt, miksi mies ei jäänyt kotiin. Aina sama vastaus, että mammat haluaa itse pitää breikin raskaasta työstä ja nauttia muutaman vuoden rauhaisesta elosta. Mies siksi tienaamaan ja tekemään ylitöitä, että mamma saa levätä kotona. Sitten kuitenkin itketään täällä, että joutuu yöllä itse heräämään sen lapsen kanssa. Mammat nähtävästi tosiaan ajattelee, että se hoitovapaa on heidän lepäämistään varten ja joku muu saa hoitaa sen lapsen. Jos se on niin kauheaa niin antaisitte miehillekin mahdollisuuden jäädä kotiin pariksi vuodeksi ja hoitaisitte naiset itse sen perheen elatuksen.

noin puoleksi vuodeksi. Jää kotiin kolmen lapsen kanssa, 4v, 2v ja 1v.

Vierailija
235/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sängystä, en saa kyllä heti unta. Joten odotan kyllä, että mies nousee viikonloppuisin kun olen töissä hoitamaan lapset.

Ja mistä ap tietää, että tämän poikkeusyön jälkeen lapsi ei nuku päivällä. Saattaa nukkuakin tai saattaa olla nukkumatta. Mutta etukäteen ei voi tietää, että se lapsi ei nuku.

Anteeksi, että olen vuorotyötä tekevä äiti, joka odottaa, ettei minun tarvitse viikonloppuisin nostaa läskistä persettäni sängystä hakemaan aikuiselle miehelle vaippaa kun minulle soi herätyskello klo 6 aamulla.

Onneksi mieheni on aikuinen ja vastuullinen ja ymmärtää, että kun minun on mentävä töihin ja hänellä on vapaata, hän antaa minun nukkua kunnon yöunet.

Eli jos nainen töissä ja mies kotona hoitamassa lapsia. Mies vain vetelisi sikeitä ja naisen pitäisi yöllä nousta hoitamaan lasta, koska pitäähän koti-isän saada nukkua ja töissä voi käydä väsyneenä. Mikä huuto ja meteli olisi, että mies on sika.

Ensinnäkään ap ei vedellyt sikeitä vaan hoisi kipeää lasta koko yön YKSIN. Pyysi vain apua mieheltä. Avun antaminen olisi vienyt miehen arvokasta uniaikaa ehkä max. 5 minuuttia. Sen jälkeen mies olisi voinut laskea päänsä tyynylle ja jatkaa uniaan.

Ja toisekseen, nyt oli kyse poikkeusyöstä. Lapsi on kipeänä eli ei juurikaan nuku, ap sanoo että tuskin nukkuu päivälläkään eli lepoa ei ole tiedossa silloinkaan. Se että mies joutuu yöllä persettään nostamaan lavitsalta viideksi minuutksi EI todellakaan ole liikaa vaadittu. Aivan sama sille onko perheen elättäjä tai ei.

Kyse ei ole siitä onko vauva ap:n esikoinen, kyse ei ole siitä osaako ap hoitaa vauvaansa, kyse ei ole siitä olisiko ap:n pitänyt tajuta nostaa vaippa ja lääkkeet viereen jo valmiiksi. Kyse on huomaavaisuudesta sitä toista osapuolta kohtaan.

Meillä mies olisi tullut jo alkuyöstä sanomaan, että tarvitko apua ja minä voin valvoa osan yötä. Meillä mies ei voisi nukkua jos kuulisi, että vauva kitisee kipeänä vieressä ja vaimo hoitaa koko yön sairasta lasta.

Mutta jokainenhan elää omanlaisessaan parisuhteessa. Meillä ollaan huomaavaisia sekä puoleen että toiseen. Lapset on yhdessä tehty ja yhdessä ne hoidetaan. Silloin kun toinen osapuoli on kotona lapsia hoitamassa, hän luonnollisesti hoitaa suurimmaksi osaksi sekä kodin että lapset. Mutta se ei todellakaan vapauta vastuusta sitä työssäkäyvää osapuolta.

Sairastumiset ynm ovat aina poikkeuksia ja silloin joustetaan molemmin puolin omasta hyvinvoinnista.Äidin lepo on ihan yhtä tärkeää kuin sen isänkin. Vaikka kuinka vain "makaisi sohvalla laiskana". Mikä harvoin on totuus, varsinkin jos hoivattavana on sairas lapsi...

Vierailija
236/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viikonloppuna olen menossa töihin aamuvuoroon, mieheni kykenee itse hakemaan taaperolle vaipan, eikä hänen tarvitse herättää minua vaan antaa nukkua kunnon yöunet, että jaksan työpäivän.

Eli jos nainen töissä ja mies kotona hoitamassa lapsia. Mies vain vetelisi sikeitä ja naisen pitäisi yöllä nousta hoitamaan lasta, koska pitäähän koti-isän saada nukkua ja töissä voi käydä väsyneenä. Mikä huuto ja meteli olisi, että mies on sika.

Ensinnäkään ap ei vedellyt sikeitä vaan hoisi kipeää lasta koko yön YKSIN. Pyysi vain apua mieheltä. Avun antaminen olisi vienyt miehen arvokasta uniaikaa ehkä max. 5 minuuttia. Sen jälkeen mies olisi voinut laskea päänsä tyynylle ja jatkaa uniaan.

Ja toisekseen, nyt oli kyse poikkeusyöstä. Lapsi on kipeänä eli ei juurikaan nuku, ap sanoo että tuskin nukkuu päivälläkään eli lepoa ei ole tiedossa silloinkaan. Se että mies joutuu yöllä persettään nostamaan lavitsalta viideksi minuutksi EI todellakaan ole liikaa vaadittu. Aivan sama sille onko perheen elättäjä tai ei.

Kyse ei ole siitä onko vauva ap:n esikoinen, kyse ei ole siitä osaako ap hoitaa vauvaansa, kyse ei ole siitä olisiko ap:n pitänyt tajuta nostaa vaippa ja lääkkeet viereen jo valmiiksi. Kyse on huomaavaisuudesta sitä toista osapuolta kohtaan.

Meillä mies olisi tullut jo alkuyöstä sanomaan, että tarvitko apua ja minä voin valvoa osan yötä. Meillä mies ei voisi nukkua jos kuulisi, että vauva kitisee kipeänä vieressä ja vaimo hoitaa koko yön sairasta lasta.

Mutta jokainenhan elää omanlaisessaan parisuhteessa. Meillä ollaan huomaavaisia sekä puoleen että toiseen. Lapset on yhdessä tehty ja yhdessä ne hoidetaan. Silloin kun toinen osapuoli on kotona lapsia hoitamassa, hän luonnollisesti hoitaa suurimmaksi osaksi sekä kodin että lapset. Mutta se ei todellakaan vapauta vastuusta sitä työssäkäyvää osapuolta.

Sairastumiset ynm ovat aina poikkeuksia ja silloin joustetaan molemmin puolin omasta hyvinvoinnista.Äidin lepo on ihan yhtä tärkeää kuin sen isänkin. Vaikka kuinka vain "makaisi sohvalla laiskana". Mikä harvoin on totuus, varsinkin jos hoivattavana on sairas lapsi...

Olen järkyttynyt näistä superäitien kommenteista. Armotonta touhua. onneksi minun mieheni osaa ottaa huomioon myös minun jaksamisen ja päin vastoin. me ollaan tiimi.

Vierailija
237/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tiimi se sellainen on, jossa toinen makaa himassa elätettävänä ja sitten vielä teettää puolet hommistaan sillä elättäjällä? Ja vielä ruikuttaa päälle??

Sinä taidat olla tämä yksi ja ainoa törkyprovojen lähettelijä täällä. Menepäs nyt kuule luokkaasi takaisin, opettaja odottaa.

Mitä aiheeseen tulee niin ap, tajuan sua todella! Ei ole yhtään kohtuutonta olettaa, että mies tekee osuutensa sairaan lapsen hoitamisessa myös yöllä.

Tsemppiä tilanteeseen, se onni tuossa pienen sairastelussa on, että muutamassa vuorokaudessa yleensä helpottaa. Varmaan oletkin jo käyttänyt nenäsuolaliuosta, itse olen käyttänyt painepakkauksessa olevaa liuosta, toimii todella hyvin. Unohtamatta muuten särkylääkettä. Aina ei tule ajatelleeksi, että vauvallakin saattaa olla pää kipeänä räkätaudissa, ja särkylääke auttaa.

Vierailija
238/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt höpsi. Meillä on 3 lasta, joista kaksi nuorinta 1v3kk ikäerolla ja kyllä ovat noin pieninä päikkärit nukkuneet. Etenkin kun yöt ovat sairastaessa olleet hankalia, niin päikkärit ovat maistuneet.

Meilläkin 3 lasta, nuorimmilla 1v6kk. Meillä ei todellakaan ole päikkäritkään sairaina maistuneet.

Että jospa et omien lastesi perusteella sano miten muilla menee.

Vierailija
239/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tuo ole mikään tiimi, vaan siinä on holhokki/elätti ja sitten holhooja/elättäjä.

Vierailija
240/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa toinen makaa himassa elätettävänä ja sitten vielä teettää puolet hommistaan sillä elättäjällä? Ja vielä ruikuttaa päälle??

Makaan himassa elätettävänä? Ja ruikutan? HAHAHA! Sinähän sen varmaan tiedät, miten meillä toimitaan! Olet varmaan itse maannut vain himassa elätettävänä. Sainpa hyvät naurut. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi