Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaisten öiden jälkeen tunnen RAIVOA ja pettymystä miestä kohtaan!

Vierailija
10.10.2011 |

Vauva 11kk hirveässä räkätaudissa, kova kuume ja niin tukossa ettei meinannut saada yöllä hengitetty. Hyöri ja pyöri, itkeskeli läpi yön.

Mies kävi nukkumaan 21.30 ja hänellä herätys 6.30 töihin. Minä nukuttelin vauvaa sylissä klo 22 ja sen jälkeen vielä laittelin sipuleita yms yöjuttuja kuntoon. Vauva ei osannut nukkua omassaan yhtään, lopulta meidän välissämme kahden tyynyn päälle tuettuna. SIinä keikkui ja itkeskeli, vähän väliä piti imeä nenää puhtaaksi yms. Minä hoitelin vauvaa aivan koko yön, mutta kun esim juotin häntä kovasti niin vaippa oli märkä klo 2 ja pyysin miestä auttamaan siinä (koska vauva roikkui rinnassa ja itki jos päästin irti). Mies oli äkäinen, ei olisi millään jaksanut. Kun pyysin hakemaan lääkettä, aloitti siitä unisena vartin valituksen. Yritti vaan pitkittää ja jatkaa omia nukkumisia, kysyi peitteen alta että "ootkos nyt varma.. onkohan se nyt hyvä lääke.." täysin välinpitämättömänä. Pakotin miehen hakemaan lääkkeen ja kirosi mennessään että kohtahan pitääkin jo herätä töihin saatana.

Minä valvoin vauvan kanssa läpi yön, nyt tiedän ettei nuku päivällä kuin 10 min pätkiä ja mulla pitkä päivä hänen kanssaan täysin nukahtamisen partaalla olevana.. kädet tärisee ja sydän hakkaa, kun edeltävänäkin yönä valvotti jo niin paljon. Surettaa olla niin jumalattoman yksin kun mies vaan päättää että väsyttää, ei häntä huvita! Vetoaa töihinsä. Mutta eipä juuri innokkaampi ole vaikka olisi viikonloppu. Päivisin/iltaisin osallistuu kyllä, mutta yöllä ei jaksa.. Miten voi ihminen olla välittämättä, kun oma vauva haukkoo henkeä ja itkee vaikeaa oloaan?! :(

Kommentit (246)

Vierailija
201/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olet hyvä äiti, kun ihan hengissä selvisit! Kymmenen pistettä ja papukaija merkki sulle.

Vierailija
202/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sympatiaa. itse hoidan kipeän vauvan yön ja nukun ja lepäilen sit päivällä..eri huoneeseen nukkumaan lapsen kanssa jotta mies saa nukkua ja hoitaa työnsä kunnolla kuitenkin päivisin osallistuu ja viikonloppuna sinä voit pyytää omaa vapaata..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on päivänselvää, että kotona oleva valvoo!

Vierailija
204/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on molempia heräillä ja valvoa yöllä? Meillä on aina toimittu niin, että mä hoidin viikolla yöt, kun mies oli töissä. Mies ajoi paljon töidensä takia, siksikään en halunnut valvottaa. Mies hoiti sitten töistä tultuaan ja viikonloppuisin, jolloin mä sain nukkua. Mä en näe mitään järkeä valvottaa molempia, jolloin molemmat ovat väsyneitä ja meillä ainakin pinnat kiristyy. Paremmin toimii se, että hoitaa totaalisesti vuorotellen ja tilanteen mukaan.

Tottakai silloin, jos on useammalla lapsella ollut mahatauti tai mä olen sairastanut myös, mies on hoitanut lasten yöt tai auttanut, vaikka olisikin mennyt töihin.

Vierailija
205/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omat kärsimykset ja omat valitukset ja omat ruikutukset ja mememememe...

Vierailija
206/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on, että hän ei pärjää kipeän lapsen kanssa yöllä vaan pitää sinut herättää kaveriksi jos sinulla on töihin meno ja miehellä ei.

Tosiaan, en voi sille mitään jos sulla on paska mies, voi kyynel vaan. Meillä mies kyllä pärjää viikonloppuna ihan yksn kipeän lapsen kanssa ja minä saan nukkua rauhassa ja lähteä aamulla töihin ilman huolta,

Jos miehesi ei pysty edes yöllä lasta hoitamaan yksin niin miten uskallat mennä töihin ja jättää miehesi kipeän lapsen kanssa päiväksi? Vai onko se teillä niin, että jos lapsi on kipeänä, kummatkin jäävät töistä pois kolmeksi päiväksi hoitamaan lasta kun kumpikaan teistä ei selviä yksin.

Toivottavasti joku käräyttää teidät työnantajallenne.

No ei ole minun ongelma jos sulla on niin paska mies, että ei hoida lasta jos sulla on töihin meno. Meillä onneksi hoitaa ja saan nukkua yöni kunnolla kun aamulla on aikainen herätys.

Jos minä joudun heräämään viideksi minuutiksi ja nostamaan sen perseeni sängystä, en saa kyllä heti unta.

hänellä on vapaata, hän antaa minun nukkua kunnon yöunet.

Onhan se ihan kamalaa jos nyt joutuu vaikkapa tunnin valvomaan keskellä yötä. Siis ihan traagista! Eihän sillä ole väliä jos toinen ei nuku edes tunnin pituista pätkää yön aikana. Pääasia ettei sun läskin perseen tarvi liikahtaa.

Voi jessus, olen minäkin valvottujen öiden jälkeen töihin lähtenyt monestikin. Ja siis kunnolla valvottujen, ei mitään puolen tunnin valvoskelujen jälkeen. Eihän se herkkua ole mutta se on sitä lapsiperheen arkea. Ihan samalla lailla kuin sille kotonaolijallekin.

Sitäkin minä ihmettelen, että miten ylipäätään kukaan voi nukkua jos lapsi kitisee ja itkee korvan juuressa. On se aika sydämetöntä.

Minulla ei todellakaan ole paska mies. Päinvastoin. Meillä kyllä osataan ja hoidetaankin yöt ihan yksin silloin kun on normaalista yöstä kyse. Mutta silloin kun lapsi sairastaa, niin kumpikin tietää kuinka raskasta se kitisevän ja huutavan vauvan/lapsen kanssa valvominen on. Senpä takia ei todellakaan olisi pokkaa olla auttamatta toista, varsinkin jos toinen pyytää. Ja kitistä ja itkeä sen jälkeen, että voi kun jouduin puoli tuntia yöllä valvomaan ja töihinkin piti mennä. Voi kyynel.

Mimmosia velliperseitä ne teidän miehet on? Yhden huonommin nukutun yön jälkeen on ihan ylitsepääsemättömän kauheeta mennä töihin. Nythän kyse on siis kuitenkin vain ollut yhdestä yöstä ja senkin aikana lyhyestä hetkestä. Se sen sijaan on ok, että äiti valvoo vaikka vuoden putkeen. Koska sehän on vain kotona.

Tämä keskustelu on ihan naurettava. Saman tien on tehty päätelmät, että ap vain makaa ja laiskottelee kaikki illat ja viikonloput kun mies kerta OSALLISTUU (siis vau, ihan osallistuu) oman lapsensa hoitoon. Saman tien on päätelty, että kaiket yöt se ap miestänsä hyppyyttää vaikka kyse oli nyt yhdestä yksittäisestä yöstä. Sitten vielä vedetään kaikki elatuskortit kehiin. Voi kiesus sentään.

Vierailija
207/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli töistä kotiin ja löysi kolme lastaan leikkimässä pihalla mudassa pyjamat yhä päällään.

Tyhjiä ruokapakkauksia oli levitelty ympäri etupihaa. Vaimon auton ovi oli auki,

samoin talon etuovi eikä koiraa näkynyt missään.

Tullessaan ovelle mies näki vielä hurjemman sotkun. Jalkalamppu oli kaadettu,

matto oli rypyssä seinää vasten. Etummaisen huoneen televisiossa pauhasi kovaäänisesti lastenkanava,

leluja ja erilaisia vaatekappaleita oli pitkin olohuoneen lattiaa.

Keittiössä astiat täyttivät tiskialtaan, aamiainen oli levitelty pitkin työtasoa, jääkaapin ovi oli selällään,

koiran ruokaa oli pitkin lattiaa, pöydän alla oli rikkinäinen lasi ja takaovelle oli levinnyt pieni kasa hiekkaa.

Mies lähti nopeasti kohti yläkertaa, väistellen leluja ja vaatekasoja, etsien vaimoaan.

Mies oli huolissaan jos vaimo on sairastunut tai jos jotain vakavaa on tapahtunut.

Kylpyhuoneen oven alta valui pieni vesinoro. Mennessään kylpyhuoneeseen hän löysi märkiä pyyhkeitä,

likaisen saippuan ja lisää leluja leviteltynä ympäriinsä. Lattialla oli kilometreittäin vessapaperia,

hammastahnaa oli töhritty peiliin ja seiniin.

Rynnätessään makuuhuoneeseen hän löysi vaimonsa sängystä peittoihin kääriytyneenä lukemassa kirjaa, pyjama päällään. Vaimo katsoi miestään, hymyili ja kysyi kuinka hänen päivänsä oli mennyt.

Mies katsoi vaimoaan ymmällään ja kysyi: ”Mitä täällä on tänään tapahtunut?”

Vaimo hymyili taas ja vastasi: ”Tiedäthän, joka päivä kun tulet töistä kotiin,

kysyt minulta mitä ihmettä oikein teen koko päivän?”

”Kyllä” oli hänen epäuskoinen vastauksensa. Vaimo vastasi: ”Tänään jätin sen tekemättä.”

Vierailija
208/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna sen nukkua. Olisit passittanut koko miehen nukkumaan toiseen huoneeseen.

Miten voi noin vaikeeta olla. Ai miehen pois pitäny vaippa vaihtaa, ettei tissi ois suusta irronnut.

Vierailija
209/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeellä vain normaaliunisia ihmisiä. Itselleni on kolmannen ja neljännen lapsen kohdalla tullut unettomuus ja vaikka voisinkin nukkua päivällä (se ei tosin ole ollenkaan niin helppoa neljän, kuin yhden lapsen kanssa) niin en todellakaan saa unta kun menen sänkyyn. En vaikka olisin valvonut miten paljon. Helppo sanoa että nuku päivällä kun kaikki eivät oikeasti osaa. Mutta eihän sitä käsitä jos on hyvä nukkuja.

Vierailija
210/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samanlaista! Mies on kyllä muuten perheelleen omistautunut ja aktiivinen, mutta vauvanhoito öisin lankeaa aina ja vain minulle. En viitsi nykyisin edes yrittää vaatia häneltä öisin apua vauvan hoitoon, vaan yritän selvitä itse.

Vaadin kyllä yliväsyessäni miestä heräämään aikaisin viikonloppuna vauvaa hoitamaan aamusta, että itse saan jatkaa unia. Tämä tosin aika poikkeuksellista.

Jaksamista sinulle kohtuuttoman vauvanhoitotaakan alla, saisitkohan ketään ulkopuolista avuksi (mummoa tms.)?

Vierailija
211/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentsu ajaa mamman hermoromahduksen partaalle. Suhteellisuutta, kiitos. Meitä on äitejä, jotka heräämme joka yö monta vuotta hoitamaan pitkäaikaissairaita lapsiamme.

Ja se, joka on kotona, hoitaa lapset, öisinkin. Se on äitiyttä muun joukossa.

Vierailija
212/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutui yhtenä yönä yksin hoitamaan kipeää vauvaa. Minä en kyllä ymmärrä, mitä se olisi auttanut jos kumpikin olisi koikkelehtinut ylhäällä. Ja saihan ap miehensä hereille tökittyä, joten ei se mieskään saanut nukuttua.

Kaikilla oli sitten kivaa kun kukaan ei nukkunut...huom siis yhtenä yönä.

lentsu ajaa mamman hermoromahduksen partaalle. Suhteellisuutta, kiitos. Meitä on äitejä, jotka heräämme joka yö monta vuotta hoitamaan pitkäaikaissairaita lapsiamme.

Ja se, joka on kotona, hoitaa lapset, öisinkin. Se on äitiyttä muun joukossa.

Vierailija
213/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on, että hän ei pärjää kipeän lapsen kanssa yöllä vaan pitää sinut herättää kaveriksi jos sinulla on töihin meno ja miehellä ei.

Tosiaan, en voi sille mitään jos sulla on paska mies, voi kyynel vaan. Meillä mies kyllä pärjää viikonloppuna ihan yksn kipeän lapsen kanssa ja minä saan nukkua rauhassa ja lähteä aamulla töihin ilman huolta,

Jos miehesi ei pysty edes yöllä lasta hoitamaan yksin niin miten uskallat mennä töihin ja jättää miehesi kipeän lapsen kanssa päiväksi? Vai onko se teillä niin, että jos lapsi on kipeänä, kummatkin jäävät töistä pois kolmeksi päiväksi hoitamaan lasta kun kumpikaan teistä ei selviä yksin.

Toivottavasti joku käräyttää teidät työnantajallenne.

No ei ole minun ongelma jos sulla on niin paska mies, että ei hoida lasta jos sulla on töihin meno. Meillä onneksi hoitaa ja saan nukkua yöni kunnolla kun aamulla on aikainen herätys.

Jos minä joudun heräämään viideksi minuutiksi ja nostamaan sen perseeni sängystä, en saa kyllä heti unta.

hänellä on vapaata, hän antaa minun nukkua kunnon yöunet.

Onhan se ihan kamalaa jos nyt joutuu vaikkapa tunnin valvomaan keskellä yötä. Siis ihan traagista! Eihän sillä ole väliä jos toinen ei nuku edes tunnin pituista pätkää yön aikana. Pääasia ettei sun läskin perseen tarvi liikahtaa.

Voi jessus, olen minäkin valvottujen öiden jälkeen töihin lähtenyt monestikin. Ja siis kunnolla valvottujen, ei mitään puolen tunnin valvoskelujen jälkeen. Eihän se herkkua ole mutta se on sitä lapsiperheen arkea. Ihan samalla lailla kuin sille kotonaolijallekin.

Sitäkin minä ihmettelen, että miten ylipäätään kukaan voi nukkua jos lapsi kitisee ja itkee korvan juuressa. On se aika sydämetöntä.

Minulla ei todellakaan ole paska mies. Päinvastoin. Meillä kyllä osataan ja hoidetaankin yöt ihan yksin silloin kun on normaalista yöstä kyse. Mutta silloin kun lapsi sairastaa, niin kumpikin tietää kuinka raskasta se kitisevän ja huutavan vauvan/lapsen kanssa valvominen on. Senpä takia ei todellakaan olisi pokkaa olla auttamatta toista, varsinkin jos toinen pyytää. Ja kitistä ja itkeä sen jälkeen, että voi kun jouduin puoli tuntia yöllä valvomaan ja töihinkin piti mennä. Voi kyynel.

Mimmosia velliperseitä ne teidän miehet on? Yhden huonommin nukutun yön jälkeen on ihan ylitsepääsemättömän kauheeta mennä töihin. Nythän kyse on siis kuitenkin vain ollut yhdestä yöstä ja senkin aikana lyhyestä hetkestä. Se sen sijaan on ok, että äiti valvoo vaikka vuoden putkeen. Koska sehän on vain kotona.

Tämä keskustelu on ihan naurettava. Saman tien on tehty päätelmät, että ap vain makaa ja laiskottelee kaikki illat ja viikonloput kun mies kerta OSALLISTUU (siis vau, ihan osallistuu) oman lapsensa hoitoon. Saman tien on päätelty, että kaiket yöt se ap miestänsä hyppyyttää vaikka kyse oli nyt yhdestä yksittäisestä yöstä. Sitten vielä vedetään kaikki elatuskortit kehiin. Voi kiesus sentään.

Me kyllä pärjätään molemmat miehen kanssa sairaiden lapsien kanssa yksin. Siitä ei olekaan kyse. Vaan siitä, että me ei olla samanlaisia itsekkäitä narisijoita, joiden pitää saada nukkua ennen töihin menoa 9 tuntia putkeen. Että paskat muusta perheestä kunhan MINÄMINÄMINÄ saan leponi. TAJUATKO eron? Me ajattelemme tässä perheessä muutakin kuin omaa hyvinvointia. Sinä vaan taas tunnut ajattelevan vain omaa persettäs ja sen tarvitsemaa lepoa.

Meillä ei edes tarvitse herättää toista kun yleensä toinen ihan herää itse kun lapsi huutaa ja tarjoutuu auttamaan. En edes ymmärrä miten joku voi nukkua jos samassa sängyssä kitisee ja kiehnää sairas lapsi. Kyllä siinä jokainen nyt sen verran havahtuu, että tajuaa jotain olevan tekeillä. Ja jokainen jolla maailma pyörii muuallakin kuin oman navan ympärillä kyllä myös kysyy, että voiko tehdä jotain.

Vierailija
214/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että vauvan yösyötöissä mies toljottaa hereillä vieressä? Mitäs jeesuksen järkeä siinä on? Taitaa olla äijä tossun alla ja pahasti..huh huh..

niin ei nuku mieskään. Ap.n tapauksessa olisi miehen pitänyt hakea vaippa ja valvoa kaverina kipeän lapsen kanssa, vaikka olikin menossa aamulla töihin. Olisi käyttänyt kortsua jos ei ole isäksi.

Ap, kannattaa harkita eroa tuollaisesta jätkästä. Itse en olisi tehnyt yhtään lasta tuollaisen sian kanssa. Meillä on mies aina herännyt tueksi kun olen syöttänyt vauvaa ja vaihtanut vaippoja. Joutaa tietämään, miltä tuntuu nousta monta kertaa yössä. Meillä ei ole koskaan oltu siinä tilanteessa, että vain toinen nukkuisi vaan kummatkin valvoo yöllä jos lapsi valvoo. Piste.

Vierailija
215/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin kipeitä ihmisiä että lopetan tän palstan lukemisen

miksi ihmeessä ne joilla on ollut vaikeaa eivät jakaisi myötätuntoa kokemastaan?

miksi ihmeessä ne joilla ei suoraan samasta kokemusta eivät käyttäisi empatiakykyään, äitiyteen ehkä voisivat samaistua?

se joka puhui vahvuuteen sairastumisesta oli oikeassa, pelottavan oikeassa

toisaalta on hyvä että on tällainen paikka jossa voi purkaa ulos

ehkä eniten miettisin tajuavatko nämä kirjoittajat itse ollenkaan...vai onko kireys, ärtyisyys, täydellisyys jo niin vallitsevaa ettei omia heikkouksia huomaa?

Hakekaa apua. Mitä ihmetta kuvittelette saavuttavanne julmuudella?

Vierailija
216/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on keskenkasvuinen kusipää, joka ei osaa hoitaa lastaan.

Vierailija
217/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa nukkua rauhassa. Se kumman vuoro on mennä töihin.

Toki jos hätä on niin silloin herätetään. Mutta kyllä ihan tavallisen nuhaisen lapsen osaa meillä mies hoitaa, kuten oksennustautisen. Jos sinun miehesi ei osaa niin sillehän ei voi mitään.

Muisku kultaseni vain. Anna miehesi vain herätellä sinua kun ei pärjää lapsen kanssa yksin. Kaikkien miehet ei niin nyhveröitä ole vaan suo toiselle kunnon yöunen, että jaksaa töissä.

Kyllä meilläkin tulee aamuvuoroon sinun kaltaisia naisia, jotka naama harmaana tekee virheitä ja haukottelee, koska mies ei ole pärjännyt nuhaisen lapsen kanssa.

miehesi on, että hän ei pärjää kipeän lapsen kanssa yöllä vaan pitää sinut herättää kaveriksi jos sinulla on töihin meno ja miehellä ei. Tosiaan, en voi sille mitään jos sulla on paska mies, voi kyynel vaan. Meillä mies kyllä pärjää viikonloppuna ihan yksn kipeän lapsen kanssa ja minä saan nukkua rauhassa ja lähteä aamulla töihin ilman huolta, Jos miehesi ei pysty edes yöllä lasta hoitamaan yksin niin miten uskallat mennä töihin ja jättää miehesi kipeän lapsen kanssa päiväksi? Vai onko se teillä niin, että jos lapsi on kipeänä, kummatkin jäävät töistä pois kolmeksi päiväksi hoitamaan lasta kun kumpikaan teistä ei selviä yksin. Toivottavasti joku käräyttää teidät työnantajallenne.

Jos minä joudun heräämään viideksi minuutiksi ja nostamaan sen perseeni sängystä, en saa kyllä heti unta. hänellä on vapaata, hän antaa minun nukkua kunnon yöunet.

Onhan se ihan kamalaa jos nyt joutuu vaikkapa tunnin valvomaan keskellä yötä. Siis ihan traagista! Eihän sillä ole väliä jos toinen ei nuku edes tunnin pituista pätkää yön aikana. Pääasia ettei sun läskin perseen tarvi liikahtaa. Voi jessus, olen minäkin valvottujen öiden jälkeen töihin lähtenyt monestikin. Ja siis kunnolla valvottujen, ei mitään puolen tunnin valvoskelujen jälkeen. Eihän se herkkua ole mutta se on sitä lapsiperheen arkea. Ihan samalla lailla kuin sille kotonaolijallekin. Sitäkin minä ihmettelen, että miten ylipäätään kukaan voi nukkua jos lapsi kitisee ja itkee korvan juuressa. On se aika sydämetöntä.

Minulla ei todellakaan ole paska mies. Päinvastoin. Meillä kyllä osataan ja hoidetaankin yöt ihan yksin silloin kun on normaalista yöstä kyse. Mutta silloin kun lapsi sairastaa, niin kumpikin tietää kuinka raskasta se kitisevän ja huutavan vauvan/lapsen kanssa valvominen on. Senpä takia ei todellakaan olisi pokkaa olla auttamatta toista, varsinkin jos toinen pyytää. Ja kitistä ja itkeä sen jälkeen, että voi kun jouduin puoli tuntia yöllä valvomaan ja töihinkin piti mennä. Voi kyynel. Mimmosia velliperseitä ne teidän miehet on? Yhden huonommin nukutun yön jälkeen on ihan ylitsepääsemättömän kauheeta mennä töihin. Nythän kyse on siis kuitenkin vain ollut yhdestä yöstä ja senkin aikana lyhyestä hetkestä. Se sen sijaan on ok, että äiti valvoo vaikka vuoden putkeen. Koska sehän on vain kotona. Tämä keskustelu on ihan naurettava. Saman tien on tehty päätelmät, että ap vain makaa ja laiskottelee kaikki illat ja viikonloput kun mies kerta OSALLISTUU (siis vau, ihan osallistuu) oman lapsensa hoitoon. Saman tien on päätelty, että kaiket yöt se ap miestänsä hyppyyttää vaikka kyse oli nyt yhdestä yksittäisestä yöstä. Sitten vielä vedetään kaikki elatuskortit kehiin. Voi kiesus sentään.

Me kyllä pärjätään molemmat miehen kanssa sairaiden lapsien kanssa yksin. Siitä ei olekaan kyse. Vaan siitä, että me ei olla samanlaisia itsekkäitä narisijoita, joiden pitää saada nukkua ennen töihin menoa 9 tuntia putkeen. Että paskat muusta perheestä kunhan MINÄMINÄMINÄ saan leponi. TAJUATKO eron? Me ajattelemme tässä perheessä muutakin kuin omaa hyvinvointia. Sinä vaan taas tunnut ajattelevan vain omaa persettäs ja sen tarvitsemaa lepoa. Meillä ei edes tarvitse herättää toista kun yleensä toinen ihan herää itse kun lapsi huutaa ja tarjoutuu auttamaan. En edes ymmärrä miten joku voi nukkua jos samassa sängyssä kitisee ja kiehnää sairas lapsi. Kyllä siinä jokainen nyt sen verran havahtuu, että tajuaa jotain olevan tekeillä. Ja jokainen jolla maailma pyörii muuallakin kuin oman navan ympärillä kyllä myös kysyy, että voiko tehdä jotain.

Vierailija
218/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on keskenkasvuinen kusipää, joka ei osaa hoitaa lastaan.

Aletaan nimittelemään. Tämä kirjoittaja on ollut selkeästi koulukiusaaja. kasva aikuiseksi.

Vierailija
219/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan yksin kolme pientä lasta viikosta ja kuukaudesta toiseen terveenä ja sairaana kun mies on ulkomailla. Olen yksin hoitanut kaikki yöt miehen ollessa kotilomalla MUTTA en siltikään väheksy etteikö yhden lapsen kotiäiti voisi olla väsynyt.

Itse olin ainakin väsynein esikoisen kanssa. Ja ihmiset kestävät univelkaa yms eri tavalla. Jos alkaa olla fyysisiä oireita ja ahdistaa, itkettää niin on syytä pyrkiä lepäämään heti vaan kun mahdollista. On äitejä jotka ravistelevat vauvojaan kun "päässä napsahtaa". Vauvat vammautuvat koska äiti menee hetkeksi reunan yli, on kamalan väsynyt ja neuvoton ja itsehillintä menee. Oli sitten yhden lapsen tai kymmenen lapsen äiti niin voi ja saa väsyä ja apua täytyy jostain saada.

Ap:lle sanoisin että yritä saada miestä tai jotain toista hoitamaan lasta niin että saisit otettua pienet päikkärit. Lykkää lapsi isälleen kun tulee töistä ja kerro että nyt oikeesti tarviit apua tai luhistut. Kyllä se siitä, ei ne taudit yleensä kauaa kestä. Tietty talvi on nyt räkästä aikaa että vielä tulee uusia tautejakin...

Vierailija
220/246 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa nukkua rauhassa. Se kumman vuoro on mennä töihin.

Toki jos hätä on niin silloin herätetään. Mutta kyllä ihan tavallisen nuhaisen lapsen osaa meillä mies hoitaa, kuten oksennustautisen. Jos sinun miehesi ei osaa niin sillehän ei voi mitään.

Muisku kultaseni vain. Anna miehesi vain herätellä sinua kun ei pärjää lapsen kanssa yksin. Kaikkien miehet ei niin nyhveröitä ole vaan suo toiselle kunnon yöunen, että jaksaa töissä.

Kyllä meilläkin tulee aamuvuoroon sinun kaltaisia naisia, jotka naama harmaana tekee virheitä ja haukottelee, koska mies ei ole pärjännyt nuhaisen lapsen kanssa.

miehesi on, että hän ei pärjää kipeän lapsen kanssa yöllä vaan pitää sinut herättää kaveriksi jos sinulla on töihin meno ja miehellä ei. Tosiaan, en voi sille mitään jos sulla on paska mies, voi kyynel vaan. Meillä mies kyllä pärjää viikonloppuna ihan yksn kipeän lapsen kanssa ja minä saan nukkua rauhassa ja lähteä aamulla töihin ilman huolta, Jos miehesi ei pysty edes yöllä lasta hoitamaan yksin niin miten uskallat mennä töihin ja jättää miehesi kipeän lapsen kanssa päiväksi? Vai onko se teillä niin, että jos lapsi on kipeänä, kummatkin jäävät töistä pois kolmeksi päiväksi hoitamaan lasta kun kumpikaan teistä ei selviä yksin. Toivottavasti joku käräyttää teidät työnantajallenne.

Jos minä joudun heräämään viideksi minuutiksi ja nostamaan sen perseeni sängystä, en saa kyllä heti unta. hänellä on vapaata, hän antaa minun nukkua kunnon yöunet.

Onhan se ihan kamalaa jos nyt joutuu vaikkapa tunnin valvomaan keskellä yötä. Siis ihan traagista! Eihän sillä ole väliä jos toinen ei nuku edes tunnin pituista pätkää yön aikana. Pääasia ettei sun läskin perseen tarvi liikahtaa. Voi jessus, olen minäkin valvottujen öiden jälkeen töihin lähtenyt monestikin. Ja siis kunnolla valvottujen, ei mitään puolen tunnin valvoskelujen jälkeen. Eihän se herkkua ole mutta se on sitä lapsiperheen arkea. Ihan samalla lailla kuin sille kotonaolijallekin. Sitäkin minä ihmettelen, että miten ylipäätään kukaan voi nukkua jos lapsi kitisee ja itkee korvan juuressa. On se aika sydämetöntä.

Minulla ei todellakaan ole paska mies. Päinvastoin. Meillä kyllä osataan ja hoidetaankin yöt ihan yksin silloin kun on normaalista yöstä kyse. Mutta silloin kun lapsi sairastaa, niin kumpikin tietää kuinka raskasta se kitisevän ja huutavan vauvan/lapsen kanssa valvominen on. Senpä takia ei todellakaan olisi pokkaa olla auttamatta toista, varsinkin jos toinen pyytää. Ja kitistä ja itkeä sen jälkeen, että voi kun jouduin puoli tuntia yöllä valvomaan ja töihinkin piti mennä. Voi kyynel. Mimmosia velliperseitä ne teidän miehet on? Yhden huonommin nukutun yön jälkeen on ihan ylitsepääsemättömän kauheeta mennä töihin. Nythän kyse on siis kuitenkin vain ollut yhdestä yöstä ja senkin aikana lyhyestä hetkestä. Se sen sijaan on ok, että äiti valvoo vaikka vuoden putkeen. Koska sehän on vain kotona. Tämä keskustelu on ihan naurettava. Saman tien on tehty päätelmät, että ap vain makaa ja laiskottelee kaikki illat ja viikonloput kun mies kerta OSALLISTUU (siis vau, ihan osallistuu) oman lapsensa hoitoon. Saman tien on päätelty, että kaiket yöt se ap miestänsä hyppyyttää vaikka kyse oli nyt yhdestä yksittäisestä yöstä. Sitten vielä vedetään kaikki elatuskortit kehiin. Voi kiesus sentään.

Me kyllä pärjätään molemmat miehen kanssa sairaiden lapsien kanssa yksin. Siitä ei olekaan kyse. Vaan siitä, että me ei olla samanlaisia itsekkäitä narisijoita, joiden pitää saada nukkua ennen töihin menoa 9 tuntia putkeen. Että paskat muusta perheestä kunhan MINÄMINÄMINÄ saan leponi. TAJUATKO eron? Me ajattelemme tässä perheessä muutakin kuin omaa hyvinvointia. Sinä vaan taas tunnut ajattelevan vain omaa persettäs ja sen tarvitsemaa lepoa. Meillä ei edes tarvitse herättää toista kun yleensä toinen ihan herää itse kun lapsi huutaa ja tarjoutuu auttamaan. En edes ymmärrä miten joku voi nukkua jos samassa sängyssä kitisee ja kiehnää sairas lapsi. Kyllä siinä jokainen nyt sen verran havahtuu, että tajuaa jotain olevan tekeillä. Ja jokainen jolla maailma pyörii muuallakin kuin oman navan ympärillä kyllä myös kysyy, että voiko tehdä jotain.

Se ei poista sitä faktaa, että itse olet itsekäs paskiainen, joka ajattelee vain omaa napaansa. Ja sitä paitsi jokainen aikuinen ihminen nyt kestää yhden huonosti nukutun yön töissä ilman, että on naama vihreänä. Ai niin, paitsi sinä joka viherrät naamastasi varmaan jo siinä vaiheessa kun unet ovatkin 9:n tunnin sijasta jääneet 8:n tuntiin ja 45 minuuttiin. Huoh, on se raskasta kun ei nukkuakaan saa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän