Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihastunut käyttäytyy ihastustaan kohtaan joskus suorastaan tylysti?

Vierailija
03.03.2011 |

Tarkoittaen sitä, että ei ole huomaavinaan, välttelee katsekontaktia eikä tervehdi? Ja selkeästi tekee sen tietoisesti, ehkä jopa korostetusti.

Mutta sitten kuitenkin vilkuilee, ja tarkkailee, kun luulee, ettei ihastuksen kohde huomaa mitään.

Mikä pyrkimys?

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä tuo ihmetyttää jonkin verran. En tiedä miksi, mutta tuo yksi vilkuilee vähän väliä ja heti kun annat katseen takaisin, toisen katse menee välittömästi muualle. Viimeiseen vuoteen hän ei ole muuta tehnyt kun tervehtinyt pelkästään kahden kesken ja muiden seurassa hän ei ole huomaavinaankaan, saati sitten edes tervehtinyt. Toisaalta sitten kahden kesken hän yrittää jotain jutustella. Ei hän voi oikein minulle olla vittuuntunutkaan tai ärsyyntynytkään, kun en ole tietääkseni antanut mitään aihetta ja kerran tuo on muutenkin vältellyt. Olen myös varattu, joten mitään ongelmaa normaaliin kanssakäymiseen ei pitäisi olla. Otapa tuosta sitten selvää. Ehkä tulkitsen liikaa, muttei tuokaan täysin normaalia ole.

Kyllä tuo on ihan normaalia.

Ujous on todella yleistä ja se saa usein käyttäytymään typerästi tai oudosti muiden silmissä.

Vierailija
162/221 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein jaksa uskoa etteikö todella todella kiinnostunut mies edes katsoisi silmiin ja tervehtisi vastaantullessa. Varsinkin jos ihastuminen on kestänyt jo pidempään. Kai sitä silloin jo haluaisi katsoa miten toinen reagoi. Päästä asiassa edes hieman eteenpäin. Varsinkin jos aikuiset ihmiset kyseessä. Itse tulkitsen ettei mies ole kiinnostunut jos katselee muualle vastaantullessa ja minä yritän hakea kaysekontaktia.

Uskokaa nyt ihan oikeasti, että ihmiset on ujoja eikä toimi useinkaan normaalisti kuten jotkut itsevarmat ihmiset. On täysin normaalia, että ihastunut ihminen toimii täysin vinksin vonksin muiden silmissä, mutta se ei tee siitä toiminnasta yhtään outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihastuksen kohde on ruvennut välttelemään mua oikein urakalla tässä viimeaikoina. Kaikesta päätellen hän on siis ihastunut No joo, tuskin kuitenkaan. Todennäköisemmin hän on ahdistunut kun on huomannut ihastumiseni. Ruman naisen kohtalo.

Vierailija
164/221 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä kaksi aiemmin selvästi hymyjä keskenään vaihtanutta ihmistä on lähtenyt tuolle keskinäiselle ignoorauslinjalle. En tiedä onko heidän välillään tapahtunut jotain ratkaisevaa, vai ovatko vaan päättäneet ettei mitään voi tapahtuakaan. Toinen heistä on naimisissa, toisen parisuhdestatusta en tiedä. Kukaan ei kuitenkaan tuosta käytöksestä huolimatta voi olla huomaamatta heidän välillään olevaa jännitettä.

Apua, juuri tätä olen itse pelännyt. Että tämä huomataan. Juuri siksi omasta puolestani olen kuin mitään ei olisikaan, kun ei meistä mitään voi tullakaan. Mitään ratkaisevaa ei ole tapahtunut, päätin vain etten halua enää satuttaa itseäni ja haikailla saavuttamatonta. Silti tuntuu edelleen pahalta ja ikävöin. Toinen varattu 💔

Ja se toinen on ihan ihmeissään, että mikä tuolle on tullut kun ei edes moikkaa enää.

Kyllä mä sentään moikkaan kun nähdään, mutta siihen se jää. En katsele enää enkä vastaa katseisiin kuin vain silloin, kun on välttämätöntä toimittaa jokin asia. Kipeää se tekee, myönnän. Katseesta varmasti näkyisi kaikki tunteet. Hymyt on molemmilta jääneet jonnekin.

Pointsit sulle kun sentään moikkaat. Mulle ei enää edes moikata, ja musta on ilmeisesti tullut kyseisen henkilön työkavereiden silmissä tarinan pahis. Kiitti.

Vierailija
165/221 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää tiedä miten mun pitäisi toimia. Masentaa kun toinen on niin tyly. Jonain päivänä mä vielä nolaan itseni pillahtamalla itkuun kesken työpäivän.

Vierailija
166/221 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on hitaasti tappava myrkky.

Vierailija
167/221 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä kaksi aiemmin selvästi hymyjä keskenään vaihtanutta ihmistä on lähtenyt tuolle keskinäiselle ignoorauslinjalle. En tiedä onko heidän välillään tapahtunut jotain ratkaisevaa, vai ovatko vaan päättäneet ettei mitään voi tapahtuakaan. Toinen heistä on naimisissa, toisen parisuhdestatusta en tiedä. Kukaan ei kuitenkaan tuosta käytöksestä huolimatta voi olla huomaamatta heidän välillään olevaa jännitettä.

Apua, juuri tätä olen itse pelännyt. Että tämä huomataan. Juuri siksi omasta puolestani olen kuin mitään ei olisikaan, kun ei meistä mitään voi tullakaan. Mitään ratkaisevaa ei ole tapahtunut, päätin vain etten halua enää satuttaa itseäni ja haikailla saavuttamatonta. Silti tuntuu edelleen pahalta ja ikävöin. Toinen varattu 💔

Ja se toinen on ihan ihmeissään, että mikä tuolle on tullut kun ei edes moikkaa enää.

Kyllä mä sentään moikkaan kun nähdään, mutta siihen se jää. En katsele enää enkä vastaa katseisiin kuin vain silloin, kun on välttämätöntä toimittaa jokin asia. Kipeää se tekee, myönnän. Katseesta varmasti näkyisi kaikki tunteet. Hymyt on molemmilta jääneet jonnekin.

Et katsele, etkä vastaa toisen katseisiin. Se toinen siis kuitenkin vielä katselee sinuun päin? No, ei varmaan katso kauaa, kyllä tuon tilanteen täytyy häntäkin repiä aika pahasti.

Tuskin repii, kallistun siihen suuntaan, että hiveli vain hänen egoaan kun olin niin selvästi ihastunut ja katselin häntä. Ja itseäni saan vaan syyttää, kun ihastuin niin syvästi. Lähelle en uskaltanut päästää, varattuhan hän oli jo tuolloin. Ja ujous ja epävarmuus ei helpottanut tilannetta mitenkään. Mitään ei siis tapahtunut lopulta katseiden vaihdon lisäksi. Nyt mies naimisissa ja lapsi tulossa. Great.

Vierailija
168/221 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä enää. Pakahtuu.💔

Teit väärin!

Vierailija
169/221 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestä enää. Pakahtuu.💔

Teit väärin!

Mitä hän teki? Tietääkö itse särkeneensä sydämesi?

Vierailija
170/221 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein väärin kun menin ihastumaan. En vaan voinut sille mitään. Niin voi käydä, vaikka ei olisi tarkoitus. Nyt kärsitään.

Vierailija
171/221 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein väärin kun menin ihastumaan. En vaan voinut sille mitään. Niin voi käydä, vaikka ei olisi tarkoitus. Nyt kärsitään.

Olisit voinut piilottaa sen. Mä idiootti puoli vuotta mietin, että oikeastiko tuo koettaa lähestyä, vaikka on varattu. En voinut uskoa eikä se olisi edes sopivaa. Ja niin vain pyrki lähelle ja kaikki klassiset ihastumisen merkit näkyvillä. Ja ihastuin itse salaa niin syvästi, että tästä nyt pyristellään irti seuraava vuosi.

Vierailija
172/221 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Olen nainen ja eräs mies käyttäytyi vuorotellen kuin olisi ihastunut ja sitten taas otti vähän etäisyyttä. Siinä sitten ihastuin itsekin. Yritin antaa signaaleja että olen mukana ja vähän tyhmä täytyy olla jossei tajunnut. Sitten tulikin viesti että voitaisiko nähdä mutta toinen taisi olla humalassa. Huomasin viestin liian myöhään, mutta vastasin siihen myöntävästi. Sen jälkeen tyyppi on käynyt kyllä tykkäilemässä postauksistani somessa ja jotain pientä kommenttia jättänyt mutta itse viestiini hän ei koskaan palannut. Tästä on mennyt jo viikkoja. Mitä mieltä tästä?

Vierailija
173/221 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin että mun ihastus vaan pyöräili yks päivä ohi ja sano ”oon ihastunu suhun” ja vastasin että tiesin sen jo mut nyt pari viikkoo myöhemmin tuntuu et se vähän välttelee😢

Vierailija
174/221 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
175/221 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
176/221 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lukioikäisenä (ja totta puhuen vielä muutamaa vuotta myöhemminkin) tuollainen "ongelma". Syynä oli se, että pelkäsin tekeväni itseni naurunalaiseksi, jos ihastukseni huomaa ihastukseni, eikä olekaan ihastunut minuun.

Onneksi meni ohi, kun ikää ja varmuutta tuli lisää :)!

Olen ollut nuorena samanlainen. Tunnistin kuitenkin tämän saman oireen varatulla työkaverilla. Hän selvästi on viehättynyt minusta, mutta välttelee ja ei halua antaa ymmärtää olevansa kiinnostunut. Se on mielestäni tässä tapauksessa ihan ymmärrettävä ele, enkä aio itsekään varattuna tehdä asialle mitään. Hoidetaan työasiat ja se siitä. Jossain vaiheessa kuitenkin arki tuo eriäviä mielipiteitä ja ihastus unohtuu.

Vierailija
177/221 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijotan monesti naisia, eikä sillä ole mitään tekemistä ihastumisen kanssa. Yleensä, mitä kauniimpi nainen on, sitä enemmän sitä mieluummin katsoo, kuin haluaisi ikinä mihinkään kontaktiin hänen kanssaan. Eli ihastumista se ei ole, mutta kiva katsoa.

Vierailija
178/221 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Olen nainen ja eräs mies käyttäytyi vuorotellen kuin olisi ihastunut ja sitten taas otti vähän etäisyyttä. Siinä sitten ihastuin itsekin. Yritin antaa signaaleja että olen mukana ja vähän tyhmä täytyy olla jossei tajunnut. Sitten tulikin viesti että voitaisiko nähdä mutta toinen taisi olla humalassa. Huomasin viestin liian myöhään, mutta vastasin siihen myöntävästi. Sen jälkeen tyyppi on käynyt kyllä tykkäilemässä postauksistani somessa ja jotain pientä kommenttia jättänyt mutta itse viestiini hän ei koskaan palannut. Tästä on mennyt jo viikkoja. Mitä mieltä tästä?

Todennäköisesti ei tajunnut, eikä sillä ole mitään tekemistä tyhmän kanssa. Sano itse, jos sinulla on asiaa. Miksi ihmeessä miehen pitäisi noita signaaleja tulkita?

Vierailija
179/221 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla tyly, tai vaikuttaa tylyltä siitä yksinkertaisesta syystä, että voi olla hermostunut ihastuksensa seurassa. Useimmiten tylyys on kuitenkin miehen tapa antaa pakit naiselle, joka ei kiinnosta.

Vierailija
180/221 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttäydyn tylyhkösti silloin, jos toinen ei tajua, ettei itseäni kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan