Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leena Lehtolainen: kuka äiti ei olisi halunnut joskus heittää lastansa seinään.

Vierailija
28.09.2011 |

Viime viikon Hesarissa dekkaristi oli sitä mieltä, että jokainen äiti on joskus halunnut heittä lapsensa seinään.

Oletko samaa mieltä?

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tuossa on kyse. Halutaan vaan saada hyväksyntää omille pahoille ajatuksille. No, täältä sitä ei ainakaan tule. Minä en näe tuossa mitään normaalia enkä puolusteltavaa. Jos niin pahoin lapsistasi ajattelet, hae apua, ei ole normaalia ajatella tuollaisia varsinkaan toistuvasti.

Vierailija
22/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt puhutaan lihamyllyistä ja täydellisestä sadismista, mutta koskaan en ole lyönyt, antanut luunappia tai edes tukistanut.

Mulle penen psykologi (lapsella kehitysviiveitä) sanoi kerran, ettei luota kehenkään joka vastaa, että ei tietenkään. Silloin ihminen ei ole yhteydessä tunteisiinsa, eikä puhu ammattilaisille ihan totta vaan piilottaa jotain.

Mä olen aivan samaa mieltä ton psykologin kanssa!!!

Samoin minä. Eräs psykologi sanoi myös että varallisempaa on se, että ei myönnä tai pysty käsitelemään negatiivisia tunteita. Ne jotka ajattelevat, eivät yleensä tee. Ajatus ei ole teko. On eri asia ajatella kuin toteuttaa ajatuksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan en ole nähnyt yhtään tutkimusta jossa todettaisiin että on epänormaalia jos on _välillä_ väkivaltaisia ajatuksia lasta kohtaan. Pakkomielteet on sitten asia erikseen, ja kuten sanottu ajatus ei ole sama kuin se että teon toteuttaisi tai edes haluaisi toteuttaa.

siitä tuossa on kyse. Halutaan vaan saada hyväksyntää omille pahoille ajatuksille. No, täältä sitä ei ainakaan tule. Minä en näe tuossa mitään normaalia enkä puolusteltavaa. Jos niin pahoin lapsistasi ajattelet, hae apua, ei ole normaalia ajatella tuollaisia varsinkaan toistuvasti.

Vierailija
24/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa lapsiin ei ole koskaan kohdistunut yhtä vähän väkivaltaa, ja sinä puhut siitä miten "nykyvanhemmat" ovat kykenemättömiä hyvään? Hei, lue vähän historiaa niin saat tietää siitä ettei lasten elämä ollut ennen herkkua, kun vitsaa ei säästetty, liioista suista hankkiuduttiin eroon tappamalla, hylkäämällä tai vaikka myymällä lapsi jne.

Nykyvanhemmat eivät enää kykene hyvään siitä tuossa on kyse. Halutaan vaan saada hyväksyntää omille pahoille ajatuksille. No, täältä sitä ei ainakaan tule. Minä en näe tuossa mitään normaalia enkä puolusteltavaa. Jos niin pahoin lapsistasi ajattelet, hae apua, ei ole normaalia ajatella tuollaisia varsinkaan toistuvasti.

Vierailija
25/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pitäisi katsoa nyt lapsiani ja haaveilla, kuinka voin paiskata pojan olohuoneen seinään ja tyttövauvan tiiliseinään.

Täytyy kai puhua neuvolassa tästä, että en ole halunnut heittää lapsia seinään. Minulla taitaa olla iso ongelma.

Vierailija
26/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pitäisi katsoa nyt lapsiani ja haaveilla, kuinka voin paiskata pojan olohuoneen seinään ja tyttövauvan tiiliseinään.

Täytyy kai puhua neuvolassa tästä, että en ole halunnut heittää lapsia seinään. Minulla taitaa olla iso ongelma.

Ja laumaa sekopäisiä palstamammoja.

Vierailija
27/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä on satunnainen ajatus (=toteuttaminen ei kiinnosta)?

Vierailija
28/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaan väärin ymmärretty?

Ei, sinun ei pidä tai tarvitse HAAVEILLA, mutta jos mieleesti tulee joku hölmö ajatus, jota ET kuitenkaan AIO toteuttaa, tarvitseeko siitä huolestua? Ei tarvitse. Ajatuksia tulee ja menee.

En tiedä miksi vaivauduin edes vastaamaan, koska tuskin kirjoittaja kuitenkaan ymmärtää... tai haluaa ymmärtää mitä LL lauseellaan tarkoitti. Ehkä siksi aihe näyttää vieläkin olevan tabu.

Vierailija
29/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pitäisi katsoa nyt lapsiani ja haaveilla, kuinka voin paiskata pojan olohuoneen seinään ja tyttövauvan tiiliseinään. Täytyy kai puhua neuvolassa tästä, että en ole halunnut heittää lapsia seinään. Minulla taitaa olla iso ongelma.

Tahallaan väärin ymmärretty? Ei, sinun ei pidä tai tarvitse HAAVEILLA, mutta jos mieleesti tulee joku hölmö ajatus, jota ET kuitenkaan AIO toteuttaa, tarvitseeko siitä huolestua? Ei tarvitse. Ajatuksia tulee ja menee. En tiedä miksi vaivauduin edes vastaamaan, koska tuskin kirjoittaja kuitenkaan ymmärtää... tai haluaa ymmärtää mitä LL lauseellaan tarkoitti. Ehkä siksi aihe näyttää vieläkin olevan tabu.

Juuri näin. Ihminen tuntee välillä vähän mitä sattuu ja ajatuksia tulee ja menee. Kaikille ei tietenkään tule samanlaisia tunteita tai ajatuksia. On tärkeää tunnistaa omat tunteensa ja hyväksyä ne osana psyykeä. Niitä ei tarvitse pelätä tai tukahduttaa, voi antaa itselleen luvan tuntea juuri niinkuin tuntee ja sitten siirtyä eteenpäin.

Jos väkivaltaisia ajatuksia alkaa toteuttamaan, silloin kannattaa ilman muuta hankkia apua itselleen. Mutta tunteet ovat tunteita, ajatukset ajatuksia, ne eivät ole TEKOJA.

Vierailija
30/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan paljon ihmisiä, jotka eivät kykene abstraktiin ajatteluun, eivät tiedä, mitä kielikuva tarkoittaa, tai ylipäätänsä muutakaan.

Jatkakaa. Tämä on viihdettä.

P.S. Jos joku nyt kommentoi, että nautin muiden sadistisista ja sairaista pahoinpitelyajatuksista - you make my day :)

Vierailija
31/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan paljon ihmisiä, jotka eivät kykene abstraktiin ajatteluun, eivät tiedä, mitä kielikuva tarkoittaa, tai ylipäätänsä muutakaan

Hyvin konkreettisella tavalla ajattelevia tuntuu riittävän. Se antaa perspektiiviä myös siihen, miksi niin monessa ketjussa väitetään kivikovaan jotain mielipidettä tosiasiana, kun yksi ystävä tai naapurikin ajattelee tekee samoin.

Täällä palstalla pitäisi olla ammttilaisia mukana kommentoimassa

Vierailija
32/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella vaikka että nyt jätän teidät lapset ja lähden kylpylään hemmotteluun päiväksi. Tai jotain.

Mutta seinään heittäminen cmon! Siinä on jo peli menetetty, kontrolli hukassa. Pitää tehdä jotain aikaisemmin niille tuhoisille ajatuksille. Ne ovat merkki syvästä masennuksesta ja uupumuksesta. Hälytysmerkki!

Voivat myös olla muistoja omasta kurjasta lapsuudesta jotka nousevat väkisin pintaan.

Vierailija
33/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että ensin vain yksi ajatus, sitten pakkomielle -> teko.

Mutta hänen mielestään poskille läpsiminen oli ihan tavallinen juttu. Hitto kun saisivat sen lukkojen taakse pian.

Vierailija
34/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes HALUA toteuttaa sitä? Ei se niin mene että ajatus=haluu toteuttaa se.

Väsymyksestä se varmaan on usein merkki, ja voi olla myös masennuksesta (ei kyllä aina!), tai jopa niistä lapsuuden kokemuksista (ei kyllä aina!).

ajatella vaikka että nyt jätän teidät lapset ja lähden kylpylään hemmotteluun päiväksi. Tai jotain.

Mutta seinään heittäminen cmon! Siinä on jo peli menetetty, kontrolli hukassa. Pitää tehdä jotain aikaisemmin niille tuhoisille ajatuksille. Ne ovat merkki syvästä masennuksesta ja uupumuksesta. Hälytysmerkki!

Voivat myös olla muistoja omasta kurjasta lapsuudesta jotka nousevat väkisin pintaan.

Vierailija
35/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaa ollaan juteltu kavereiden kanssa ja kaikki myöntää samat tunteet. Tunne on hyvin eri asia kuin teko, siinä se ero sairaan ja normaalin välillä.

Vierailija
36/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monilla ne ajatukset jäivät yksittäisiksi ilman mitään toteutusta.

Minusta on normaalia saada esim. äärimmäisessä suuttumuksessa ja väsymyksessä väkivaltaisia ajatuksia, mutta en silti hyväksy väkivaltaa tai pidä poskille läpsimistä ihan tavallisena juttuna.

Voi olla että ensin vain yksi ajatus, sitten pakkomielle -> teko.

Mutta hänen mielestään poskille läpsiminen oli ihan tavallinen juttu. Hitto kun saisivat sen lukkojen taakse pian.

Vierailija
37/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietittiin, miksi negatiiviset tunteet on jotenkin ylpeilyn aihe. Me ollaan joukko "vanhoja äitejä" eikä yksikään ole edes ajatuksen tasolla halunnut vahingoittaa lapsiaan. Perhekerhossa äidit suorastaan kilpailivat tiistaina sillä, kuka on kamalampia ajatuksia ajatellut ja karmeimmin kuvitellut lastaan kiduttavansa.

Mitä hienoa on siinä, että toivoo lapselleen pahaa? Sillä kysehän on toiveesta, ei teosta.

Vierailija
38/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt puhutaan lihamyllyistä ja täydellisestä sadismista, mutta koskaan en ole lyönyt, antanut luunappia tai edes tukistanut. Mulle penen psykologi (lapsella kehitysviiveitä) sanoi kerran, ettei luota kehenkään joka vastaa, että ei tietenkään. Silloin ihminen ei ole yhteydessä tunteisiinsa, eikä puhu ammattilaisille ihan totta vaan piilottaa jotain.

Mä olen aivan samaa mieltä ton psykologin kanssa!!!

Samoin minä. Eräs psykologi sanoi myös että varallisempaa on se, että ei myönnä tai pysty käsitelemään negatiivisia tunteita. Ne jotka ajattelevat, eivät yleensä tee. Ajatus ei ole teko. On eri asia ajatella kuin toteuttaa ajatuksensa.

Uskot siis siihen, että pedofiili ei ajattele naivansa lapsia vaan ryhtyy tuosta vain puuhiin, sen enempiä unelmoimatta?

Vierailija
39/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävelin kaksosten kanssa, silloin n. 8-9kk ulkona joen rannassa. toinen nukahtanut, toinen kitisi ja meinasi herättää sen toisenkin. olin totaalisen puhki ja koko ajan sai taistella unista ja syömisistä...siinä joen rannalla hetken kävi mielessä et tonne kun pudottaisi vauvan, loppuisi kitinä seinään. ajatus oli todella pelottava, mutta väsymyksen ja uupumuksen sinetti. hain apua masennukseen n. 6kk tapauksen jälkeen, mieli heitteli ilmaan kamalia ajatuksia...

Vierailija
40/207 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää?

Uskot siis siihen, että pedofiili ei ajattele naivansa lapsia vaan ryhtyy tuosta vain puuhiin, sen enempiä unelmoimatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi