Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näitä nimiä puheterapeutti ei antaisi lapselle

Vierailija
29.06.2026 |

En pääse lukemaan. Mitä nimiä luetteli?

Kommentit (8)

1/8 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki, jois on r tai s 😅

Vierailija
2/8 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Sirpa, koska r ja s vika on yleisiä lapsille ja kun samassa nimessä on molemmat se on erittäin haastava opetella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"K, l, s, d ja r. Siinä karkea lista kirjaimista, jotka aiheuttavat lapsille eniten puhevikoja."

Ja minä kun luulin, että puhuminen ei aiheuta puhevikoja tai että k-kirjaimen käyttäminen olisi asia, josta syntyy puhevika.  Ne eivät aiheuta puhevikaa, niissä se vika ilmenee. 

"Konsonanttiyhtymät ovat usein aika haastavia, joten en valitsisi nimeä, jossa sellainen on. Esimerkiksi Markus, Kristian ja Kasandra. Nimi voi olla todella hankala lapselle."

Nykylapset eivät olisi pärjänneet tässä maailmassa 90-luvulla, nyt nimet ovat sellaisia yksinkertaisia tyyliin Eemi, Eeli, Aava ja Iina - ettei vain lapselle tulisi paha mieli omaa nimeä opetellessa.

Vierailija
4/8 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä Sylvi. En muuta sano.

Vierailija
5/8 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jali Kulli

Vierailija
6/8 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"K, l, s, d ja r. Siinä karkea lista kirjaimista, jotka aiheuttavat lapsille eniten puhevikoja."

Ja minä kun luulin, että puhuminen ei aiheuta puhevikoja tai että k-kirjaimen käyttäminen olisi asia, josta syntyy puhevika.  Ne eivät aiheuta puhevikaa, niissä se vika ilmenee. 

"Konsonanttiyhtymät ovat usein aika haastavia, joten en valitsisi nimeä, jossa sellainen on. Esimerkiksi Markus, Kristian ja Kasandra. Nimi voi olla todella hankala lapselle."

Nykylapset eivät olisi pärjänneet tässä maailmassa 90-luvulla, nyt nimet ovat sellaisia yksinkertaisia tyyliin Eemi, Eeli, Aava ja Iina - ettei vain lapselle tulisi paha mieli omaa nimeä opetellessa.

Nykylapsilla taitaa olla vaikeuksia vaikka missä. Kun eivät jaksa nousta aamulla ylös niin koulujen alkamisaikaa pitäisi myöhentää. Kun eivät opi lukemaan, kirjoittamaan ja laskemaan niin päästetään silti luokalta ettei tule paha mieli. jne jne jne

Nyt sitten puheterapeutitkin kehoittavat välttämään tiettyjä sanoja ja kirjaimia, ennen puheterapeutit ansiokkaasti opettivat/opastivat lapsia niin ettei minkäänlaisia sanoja ja kirjaimia tarvinnut vältellä. 

Mitähän näistä lapsista oikein tulee kun yksinkertaisakin asioita pitää vältellä ettei tule paha mieli. Entä kun ovat aikuisia eikä kaikki mene niin kuin itse haluavat. Tulee pahamieli eikä voi mennä töihin kun joku työkaveri kaiken kiireen keskellä sanoi jumatsukka tms

Vierailija
7/8 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei puheterapeutti, minun etunimessä on kahdeksan kirjainta joista viisi konsonanttia., neljä erilaista . Hyvin opin sen sanomaan. Olen 65...

Vierailija
8/8 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa mitä nimiä joku randomi ei antaisi? Hankkikaa elämä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan