Miksi maalaiset vihaavat niin paljon kaupunkilaisia?
Kertokaapa kepulaiset, persut ja kristillisdemokraatit miksi vihaatte meitä kaupunkilaisia?
Kommentit (5)
Ap on ns kaupunkilainen: Pihtiputaalla kuitenkin syntynyt?
Maalaisten ja kaupunkilaisten välinen kuilu on globaali arkkityyppi.
Klassista ihmisyyttä siis, muttei jokaista koske.
Emme me maalaiset vihaa kaupunkilaisia. Mutta jos me emme pidä kaupungissa asumisesta, emmekä kaipaa samoja asioita kuin kaupunkilaiset, ei siitä tarvitse suuttua.
Maalaiset luulevat olevansa parempia ihmisiä kuin kaupunkilaiset. Ovat nääs "joutuneet" tekemään elämänsä aikana enemmän ja ovat järkevämpiä. Sitten kuitenkin maristaan maalla asumisen ikävistä puolista.
Tietenkään kaikki maalla asuvat (tai kaupungissa asuvat) eivät ole samanlaisia, mutta yleinen asenne on se, että maalla asuminen tekee ihmisestä paremman. Tätä olen aina ihmetellyt. Omalle kohdalle on kyllä sattunut enemmän fiksuja kaupunkilaisia kuin maalaisia.
Miksi palstavájákkí tehtailee tänne niin paljon valheellisia miksi-kysymyksiä?