Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää.. 8 vuotta yritystä takana ja ensimmäinen

Vierailija
23.09.2011 |

Plussa testissä... Nyt viikkoja 11 ja tänään alkoi kirkas veri vuoto ja menkkamainen särky... ;( Kättärille soitin ja käskettiin vaan odotta. Ultra vasta viikonpäästä.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti että on päässä vikaa, ei siinä paljon mitään keräillä maasta noilla viikoilla!! Painu pois näiltä sivuilta provoilemasta,toi on sairasta ja se kostautuu kyllä sulle kiero kana!

jos itse läikytät esim. mehua lattialle niin jätätkö lätäkön siihen??? Ei kukaan sanonut kuitenkaan että olisi oikein lapiolla joutunut lattiaa siivoomaan..

Vierailija
82/97 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole keskenmeno. Meillä myös vuosien vauvahoidot takana ja kolmannessa raskaudessa myös tuli rv6 runsaasti verta ja oli menkkakipuja. Ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin ja neitonen on nyt 1,5v.

Kaikkea hyvää teille, tiedän miltä tuntuu kärsiä vuosia lapsettomuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettivarauskesta maanataille ja tiistaille gyn aikoja vaikka kuinka

joten eiköhän tämä ole provo

Vierailija
84/97 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kiksejä saa provoilusta varsinkaan tälläisen aiheen kanssa. Mutta niille keitä kiinnostaa niin tällä hetkellä en vuoda yhtään enkä ole vähään aikaan vuotanut ja olo on tosi hyvä :) ehkä aikaista iloita jo tästä mutta ei voi ku olla ilonen jo tästä hetkestä. T.AP

Vierailija
85/97 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettivarauskesta maanataille ja tiistaille gyn aikoja vaikka kuinka

joten eiköhän tämä ole provo

eivät asu pääkaupunkiseudulla tai niin lähellä pääkaupunkiseutua, että sinne matkustaminen olisi millään tavalla järkevämpää kuin muutaman päivän odottaminen.

Ap, tsemppiä! Kävi miten kävi. Jos kuitenkin oli km, uskon, että voit tulla uudestaan raskaaksi.

Vierailija
86/97 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eiköhän tuo pk-seudulta ole

Vierailija
87/97 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aiemmin kuin sulla, rv 8 olin silloin. Säikähdin ja luulin sitä keskenmenoksi, soitin neuvolaan seuraavana päivänä ja sain ultran viikon päähän. Jotain kipuja oli, mutta ne hälvenivät sitä mukaa kun vuoto loppui. Ensin vuoto oli selkeästi punaista ja veristä, ihan kuin menkoissakin on ensimmäisenä päivänä, mutta tosiaan heti ensimmäisen lorauksen jälkeen vuoto alkoi vähentyä. Neljän päivän päästä tuli taas vähän vuotoa, mutta tällä kertaa se oli enemmän rusehtavaa. Sekin vuoto ehti loppua ennen ultra-aikaa. Ultrassa vauvan syke näkyi selvästi.

Edelleen mä olen tästä raskaudesta jotenkin enemmän huolissani kuin mitä muista olen ollut (tämä on mun neljäs raskaus, lapsia on ennestään kaksi), paljon useammin tulee mietittyä, onko vauvalla kaikki hyvin sittenkään. Ilmeisesti kuitenkin on, kaikesta huolimatta. Toivotaan, että myös ap:lla on, ja muistutukseksi: jokin aika sitten uutisoitiin äidistä, joka sai tietää raskaudestaan 5 minuuttia ennen synnytystä. Näin kävi siksi, että hänen kohtunsa oli voimakkaasti taaksepäin kallistunut, joten vatsa ei juurikaan kasvanut, istukka oli edessä joten liikkeitä ei tuntunut, ja hänellä tuli normaalinoloiset kuukautiset aina synnytykseen asti. On siis mahdollista, että lapsi syntyy ja selviää, vaikka verenvuotoa olisikin läpi raskauden.

Vierailija
88/97 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin perjantaina lääkärissä - ihan omalla lääkärillä terveyskeskuksessa, kun tilanne ei ollut kovin akuutti. Sain lähetteen verikokeeseen ja ultraan. Verikokeen jälkeen minut ultrattiin saman tien (vatsapeitteiden päältä) ja todettiin ettei sykkeitä näy (pitäisi olla nyt n. rv 8) eli hyvin tod. näk. keskenmeno. Kipuja minulla ei ole ollut juuri lainkaan ja välillä vuotoa on enemmän ja välillä vähemmän - sellaista normaalia kuukautisvuotoa vähäisempää koko ajan eli ei kovin runsasta. Takana on kolme onnistunutta raskautta, joissa ei ollut koskaan mitään vuotoja eli en ole juurikaan elätellyt toiveita...

Ultra on oikeastaan tässä tilanteessa ainoa tapa tarkistaa asia. Minulla on nyt maanantaiksi lähete toiseen tarkempaan ultraan; silloin luultavasti päätetään myös jatkotoimenpiteistä... Itse haluaisin vain saada tämän hoidettua, koska ei tilanne tästä odottamalla parane. Toivoin, että kohtu tyhjenisi itsestään ettei tarvitsisi mitään muita toimenpiteitä mutta juuri nyt vuoto on taas ollut vähenemään päin...

Valitettavasti näissä tilanteissa ei pystytä juuri mitään tekemään. Jos on selkeitä kipuja tai vuotoa on paljon, niin silloin toimitaan sen mukaan mutta siinä tapauksessa jos vuoto ei ole norm. kk vuotoa runsaampaa tai kipuja ei ole, niin tilannetta pitäisi vain seurata. Henkisesti on kuitenkin todella vaikeaa "seurata" tilannetta; sitä vain haluaisi tietää mikä tilanne on ja miten tässä "käy".

Tsemppiä kuitenkin - minulle kävi näin mutta toivotaan, että sinulla on asiat paremmin ja saisitte kaikkien näiden vuosien jälkeen oman pikkuisenne! =)

Vierailija
89/97 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksuja ja väestöliitossa on mm. perheterapiaa

Vierailija
90/97 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin vaan vuotaa ruskeaa vuotoa,joka pikkuhiljaa muuttui veriseksi ja kipuja oli kans.Pääsin naistentautien polille ultraan ja siellä todettiin,että oli alkio rv 4-5 jotain ja raskauteni oli kummiski 10+4 silloin.Lääkäri selitti,että istukka se vaan "jatkoi" raskautta.No tästä meni sitten n. 7 kk ku raskauduin ja nyt tuolla nukkuu ihana poika.

Halauksia ja tsemppiä Sulle!Olen hengessä mukana!

Vierailija
91/97 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei neuvolassa luultavasti kuuluisi 11 viikolla vaikka kaikki olisi aivan hyvin, joten huono neuvo tuo.

t. neuvolantäti

Vierailija
92/97 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä menisin sinuna yksityiselle, kuten joku ehdotti olisiko mahdollista? Itse olen aina käynyt rv7 ultrassa katsomassa että asiat ovat hyvin. Vuoto ei vielä välttämättä tarkoita mitään.

Nimim. 5 vuotta yritettiin

Vierailija
93/97 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänäänet voi kuulua, jos istukka ei ole edessä tai kohtu jotenkin hassusti kallellaan.

Mulla ainakin toisesta lapsesta suostui kokeilemaan jo ekalla neuvolakäynnillä, kun olin varhaisultrankin käynyt ja oli jo tiedossa, että elävä sikiö siellä pitäisi olla. Hyvin kuului sydän äänet ja melkein heti löytyivät. Rv taisi olla 10.

On se tyhjää parempi käydä edes kokeilemassa ja näitä tarinoita, kun lukee niin aika monessa neuvolassa tuntuu olevan nykyään myös ultralaitteita. Kysäisepäs ap neuvolasta neuvoa vielä.

Vierailija
94/97 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänäänet voi kuulua, jos istukka ei ole edessä tai kohtu jotenkin hassusti kallellaan.

Mulla ainakin toisesta lapsesta suostui kokeilemaan jo ekalla neuvolakäynnillä, kun olin varhaisultrankin käynyt ja oli jo tiedossa, että elävä sikiö siellä pitäisi olla. Hyvin kuului sydän äänet ja melkein heti löytyivät. Rv taisi olla 10.

On se tyhjää parempi käydä edes kokeilemassa ja näitä tarinoita, kun lukee niin aika monessa neuvolassa tuntuu olevan nykyään myös ultralaitteita. Kysäisepäs ap neuvolasta neuvoa vielä.

Niin VOI kuulua, mutta ei kaikilla kuulu. Riippuu tietysti noista mainitsemistas asioista, sekä vatsanpeitteiden määrästä, jos on lihavampi äiti, niin ei kuulu yhtä nopeasti kuin hoikalla.

Ja jos kerran ei voida tietää, onko km vai ei, niin en todellakaan suosittele menemään mitään sydänääniä kuuntelemaan neuvolaan vielä noilla viikoilla! Jos ei kuulukaan, kuten kaikilla ei muutenkaan noin aikasin, niin siitähän se ahdistus vaan lisääntyy, vaikka myöhemmin selviäisikin että kaikki ois hyvin.

Itsellä kuulu esikoisesta sydänäänet vkolla 9, toisesta vasta vkolla12, tosin silloin olikin istukka edessä. Mutta sitähän ei silloin vielä tiedetty.

Meidän neuvolassa on myös ultralaite, mutta sitä käyttää vain lääkäri. Ei siis th.

Vierailija
95/97 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut viestiketjua loppuun asti vielä, joten en tiedä lopputulosta. Tuntuu varmasti kamalalta tuollainen epätietoisuus. Itsekin toivoin raskaaksi tulemista peräti 10 vuotta, kun "sopiva ja yhteistyöhaluinen" kumppani puuttui... Varsinaista lapsettomuutta ei siis ollut, mutta kuitenkin henkisesti todella raskasta aikaa aina kun vauvakuume oli pahimmillaan... Minullekin raskaus oli pitkään odotettu ihme ja jännitin koko sen ajan, että miten käy. Alkuraskaudessa oli jotain pieniä vuotoja, mutta eihän niitä ultra-aikoja helposti aikaisteta. Pahinta oli, kun minulla alkoi ihan yllättäen vessakäynnin yhteydessä kirkas vuoto noin viikko ennen toista ultraa, eli viikkojakin oli jo melkein 20. Se oli ihan hirveää. Onneksi sain saikkua töistä, että sain levätä, ja pääsin kuitenkin neuvolaan, jossa kuunneltiin sydänäänet. Kaikki oli onneksi ihan kunnossa, vaikka säikäyttikin, ja vauvakin syntyi sitten ihan ajallaan.

Vierailija
96/97 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti että on päässä vikaa, ei siinä paljon mitään keräillä maasta noilla viikoilla!! Painu pois näiltä sivuilta provoilemasta,toi on sairasta ja se kostautuu kyllä sulle kiero kana!

että raskaana ollessa ei saa nostaa maasta vaikka pudonneita avaimiaan tai mitä lie? Vai mikä juttu tää nyt on?

Vierailija
97/97 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaana ollessa ei saa nostaa maasta vaikka pudonneita avaimiaan tai mitä lie? Vai mikä juttu tää nyt on?

Että kun on ton verran viikkoja niin ei siinä ole paljon kerättävää,ei sieltä niin paljon tavaraa tule. Ja kyllä AP antoi ymmärtää että sitä on tullut mukamas ihan kunnolla,jos se on vuotanut jo päiviä ni ei sieltä todellakaan enää mitään saavillista tule. T:keskenmenon kokenut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi