Itkettää.. 8 vuotta yritystä takana ja ensimmäinen
Plussa testissä... Nyt viikkoja 11 ja tänään alkoi kirkas veri vuoto ja menkkamainen särky... ;( Kättärille soitin ja käskettiin vaan odotta. Ultra vasta viikonpäästä.
Kommentit (97)
eli jotain 8vk, alkuvuodesta km. Ottivat malmilla ultraan samana päivänä. Sanoivat kuitenkin että olisin voinut mennä Kättärille ilman ajanvarausta, mutta soitellessani omaan tk:n ei vo sitä tiennyt.
Meni kesken joo, mutta nyt jo lähestymässä viikkoa 30. Todella paljon ongelmia raskaaksi tulon kanssa. Ensimmäistä raskautumista odotin pitempään kuin sinä.
Tsemppiä, kyllä teille vielä vauva tulee.
Jos menee kesken (kuten minulla kävi), niin omasta kokemuksesta voin kirjoittaa, että raskautuminen on mahdollista jo seuraavalla kierrolla. Se oli voimavarani selvitä surusta. Nykyään minulla kolme ihanaa poikaa ja lapsiluku täysi.
Haleja ja voimia sinulle
en pääse kuin tiettyinä aikoina... joten kyllä siellä niitä aikoja varmasti on mutta kun minä en voi kakkia ottaa.. en jaksa alusta asti selittää mutta tärkeintä on että huomiseksi nyt lääkäriin pääsen ja jos tuo lekuri katsoo että jotain on pielessä niin sieltä menee sitten lähete tuonne kättärille tai naistenklinikalle.
T. AP
Odotan kans viikolla 11. Tämä jo viides lapsi. Vaikkei vuotoja ole ollukaan, niin aina joku pelon poikanen vaanii jossain nurkalla.
Olen jo 40 v ja mietin jo mitkä tulokset ultrasta saa. Kaikki sanoo, että hyvin menee. Eihän sulla ole ennenkään ollu mitään ongelmia.
Mutta muut raskaudet olleet alle 32 vuotiaana.
Toivon, että sinulla kaikki hyvin :)
pitkin päivää, myös huomsillalle, joten jos silloin kuitenkin voit yleislääkärille mennä niin yhtä hyvin olisit voinut varata gyneajan...
tilanteessa!!!vaikkei oliskaan km,niin silti!!!
sen takia että mun elämän tilanteeni on sellainen että en pääse kuin tiettyinä aikoina... joten kyllä siellä niitä aikoja varmasti on mutta kun minä en voi kakkia ottaa.. en jaksa alusta asti selittää mutta tärkeintä on että huomiseksi nyt lääkäriin pääsen ja jos tuo lekuri katsoo että jotain on pielessä niin sieltä menee sitten lähete tuonne kättärille tai naistenklinikalle. T. AP
jutun todenperäisyyttä.
Niin sekavaa on tuo minne on soitellut ja miksi ei pääse lääkäriin ym. Esim. noista gyneajoista kirjoitti ensin että yhtään aikaa ei gynelle mistään saanut enää tämän kuun aikana ja kun sitten paljastui että gyneaikoja kyllä löytyisi yksityiseltä vaikka kuinka niin sitten onkin niin vaikea päästä lääkäriin kuin tiettyinä aikoina, ja huomisiltana pääsee kyllä yleislääkäriin menemään mutta ei gynelle vaikka vapaita aikoja gynellekimn löytyisi.
naistentautien päivystykseen pääsee kävelemällä sinne sisään, ei ne pois käännytä. Ja yksityiselle gynelle pääsee samana päivänä, itse olen pari kertaa tänä vuonna niin tehnyt, ei mitään vaikeuksia.
Ja jos on 8 vuotta lapsettomuutta takana, luulisi että gynellä käynti ja ajanvaraus olisi tullut jo tutuksi.
Nyt on takana todella huonosti nukuttu yö. Yöllä ei ollut minkäänlaisia kipuja eikä särkyjä. Vuotoa on edelleen mutta ei kipuja. Vuoroa ei ole niin paljoa joten en valitettavasti pääse ultraan. Joku kyseli raskausoireista niin minulla ei ole ollut koko raskautena oireita muuta kuin arat rinnat ja ne ovat arat edelleen. Vuoto on tällä hetkellä kirkasta mutta seassa on myös hyytymiä. Kiitos kaikille taas jälleen kyllä nuo teidän sanat vaan helpottaa oloa :) Nyt tässä mietin että jos sitä hakisi raskaustestin ja katsois että mitä se näyttää. Ei tuostakaan varmaan apua ole mutta kun en muutakaan keksi.
Kirkkaan punainen vuoto on kuitenkin huono merkki. Olishan se tietty helpotus saada vahvistus keskenmenolle.
Itsellä alkoi vuoto rv 6+ ja pääsin päivystyksen kautta ä-polille ultraan jne.
Olen niin pahoillani puolestasi. Neljä alkuraskauden keskenmenoa kokeneena rehellinen näkemykseni on, että tuo on 99 % varmuudella keskenmeno. Mutta tiedän myös, että sinulla ei ole muuta mahdollisuutta (psyykkisesti) kuin pitää jollain osallasi vielä kiinni toivosta.
Tiedän, voi miten hyvin tiedän, miltä tuntuu elää siinä pelon ja toivon vaiheilla epävarmuudessa, ja miten paljon haluaisi tietää mikä tilanne on.
Yksityisten lääkärisemien gynekologit tekevät ultraäänitutkimuksia, hinta on n. 100 - 150 euroa, tosin nyt viikonloppuna luultavasti vielä kalliimpi. Soittelin kerran läpi aika monta paikkaa juuri tuollaisessa tilanteessa kun halusin tietää eivätkä minkään itkun ja kerjäämisen jälkeenkään ottaneet minua ultraan kättärille eikä naistenklinikalle. Diacor, Terveystalo, Mehiläinen, Femeda... kaikista olisi myös löytynyt aika parin päivän sisällä.
Raskaustesti ei sinua auta, se näyttää positiivista tässä vaiheessa vaikka alkiokin olisi jo tullut ulos, raskaushormonin katoaminen vie vähintään muutaman päivän tai pari viikkoa. Keskenmenon jälkeen kannattaa testata (että kohtu on varmasti tyhjentynyt) vasta pari viikkoa vuodon päättymisen jälkeen.
Mutta siis tiedän, tiedän ja tunnen sydäntäsärkevää tuskaa puolestasi.
Se on totta, että keskenmenon jälkeen raskaaksi tuleminen on helpompaa - ei se tietenkään kaikkia koske mutta hyvin monille on käynyt niin, ja äskettäin julkaistiin tutkimus jonka mukaan jopa toistuvista keskenmenoista kärsineet paljon luultua useammin lopulta kokevat onnistuneen raskauden. Minäkin, neljän keskenmenon jälkeen.
menin suoraan Naistenklinikalle (en tiedä miksi sinne, kun yleensä kävin Kättärillä) ja pääsin sinne ultraan heti, siis samana päivänä.En muista edes, soitinko sinne. Toivotaan parasta!
keskenmenon kokemuksella: mene kättärille! valita kipuja, vaadi selvitystä onko kohdunulkoinen tms jos ei muu auta. JOku kyllä kurkkaa onko kohdunsuu auki ja mitä siellä tapahtuu. Sydänäänetkin voidaan kuunnella.
Eskoistani odottaessani (silloin 4 keskenmenoa takana) vuosin voimakkaasti juuri viikolla 11 -- kohdunsuulla oli hematooma, vuoto oli kirkasta ja runsasta mutta kipuja ei juuri ollut. Kuunneltiin äänet ja sydän sykki, todettiin, että voin odottaa ultraa sen vajaan viikon jok niskapoimuun oli jäljellä. Siellä vauva sitten potki menemään. VOI siis olla muutakin kuin km, vaikka todennäköistähän se km kuitenkin taitaa olla.
Nyt takana 12 raskautta ja 2 lasta -- päivä siis paistaa myös risukasaan, vaikka rankkaa on välillä kieltämättä ollut. JOs olet ensimmäistä kertaa raskaana, on tilanne julma ja epäonninen ja olen tosi pahoillani. Kuitenkin tilanteessa on myös paljon hyvää: olet tullut raskaaksi -- todennäköisesti onnistut kantamaan vielä vauvan ihan loppuun asti. Ja tässäkin raskaudessa on vielä toivoa -- kirkas vuoto voi olla hematooma tai etisestä istukasta johtuvaa vuotoa. Jälkimmäinen olisi kuitenkin hyvä kontrolloida heti -- siksi mene suoraan polille ja vaadi hoitoa!
Voimia!
niin yleensä on paljon helpompi tulla uudestaan raskaaksi aika pian keskenmenon jälkeen, jos ennen sitä ollut vaikeuksia raskautumisessa. Itsellänikin meni melkein kaksi vuotta, ennenkuin tulin raskaaksi. Sain sitten km, mutta tulin 2 kk sisällä uudelleen raskaaksi.
kaks kertaa, eli alle 2kk keskenmenosta ja olen ollut uudelleen raskaana. ja mulle ei raskautumunen ole helppoa mm. vain toinen munasarja käytössä ja muutakin häikkää...
oli kekskenmeno tai ei niin asialle ei voi muuta tehdä, kuin odottaa, eli siinä mielessä tuo hoidon vaatiminen on turhaa...
jälkeen ei menkkoja alkanut kuulua... ei kai, kun oli tukevasti raskaana =)
Tiedän että se ultraus ei sitä raskautta pelasta mutta olisi ollut kiva päästä niin tietäisi itse missä mennään. Yritän vielä soitella noita yksityisiä läpi jos ajan sais niin ei tarttis ihan sinne perjantaihin asti miettiä että missä mennää. Tällä hetkellä olo on ihan hyvä ei siis kipuja Vuotoa on mutta ei yhtä paljon kuin menkoissa. Multa tuli rusehtavaa vuotoa siis jo torstaina mutta eilen muuttui kirkkaaksi ja runsaaksi. T.AP
yritä päästä edes neuvolaan jotta kuuntelisivat sydänäänet.Kaverilla melkein samoilla viikoilla vuotoa,sydänäänet kuuluivat niin se rauhoitti mieltä... käy nyt viikoittain ääniä kuuntelemassa
Ihan varmasti saat huomisaamuksi ajan.