Itkettää.. 8 vuotta yritystä takana ja ensimmäinen
Plussa testissä... Nyt viikkoja 11 ja tänään alkoi kirkas veri vuoto ja menkkamainen särky... ;( Kättärille soitin ja käskettiin vaan odotta. Ultra vasta viikonpäästä.
Kommentit (97)
Mulla tuulimunaraskaus kolmen vuoden yrityksen jälkeen, siitä 5 vuotta niin aloin odottaa kaksosia. Tuossa ne pojat nyt leikkii, vaikka oltiin jo täysin luovuttu toivosta saada vauva. Ei kyllä tehty mitään hoitoja, mies oli sitä mieltä että vauva tulee jos tulee.
Soitan siis maanantaina ja kerron tilanteesta. Jospa pääsisin edes sinne. Seuraava neuvola käynti on sovittu kylläkin vasta marraskuun loppuun. T.AP
Voihan se olla että alkaa taas mutta nyt ei ainakaan ole Vuotoa :) T.AP
T. kuudesti raskaana, neljä lasta
Kukaan ei palstalla voi tietää, onko AP saanut keskenmenon vai ei.
En tajua ap:ta lainkaan. On olemassa myös yksityisiä lääkäriasemia, joihin pääsee välittömästi tarkastamaan tilanteen. Olisi ehkä hyödyllisempää kuin jakaa tänne tilannepäivityksiä.
Joskus katsos se vatvominenkin auttaa jaksamaan. T.AP. Joka soitti yksityiset läpi eikä yhdestäkään aikaa saanut.
HETI KUN TESTI NÄYTTÄÄ POSITIIVISTA,VAADI KELTARAUHASHORMONIKUURI.
SITÄ ALAPÄÄN KAUTTA VÄHINTÄÄN ENSIMMÄISET 12VIIKKOA. MIEL.13-14VIIKKOA.
SE VOI AUTTAA.
JA MONILLA AUTTAAKIN.
Kun minulle tuli km. niin kivut alkoi menkkamaisella jomotuksella ja särky koveni todella pahaksi kun vuotaminen jatkui. Tuli isoja hyytymiä paljon ja vuoto oli todella runsasta. Toivon todella ettei kohdallasi ole kyse keskenmenosta. Mutta jos näin on, niin tsemppiä ja jaksamista sinulle *halaus*
"oikean" ap:n uudelleenilmestyminen. Jos kerta oli yksityiselle nyt sitten menossa niin miksi vasta eilen, olisi luullut varanneen ajan yksityiseltä jo monta päivää aiemmin..
Eli eilen kun olin tekemässä lähtöä lääkäriin niin kivut alkoivat. Ensin oli kovia kipuja ja sitten vuoto lisääntyi runsaasti. Lopputuloksena en lääkäriin asti koskaan ehtiny vaan vuosin kaikki ulos kylpyhuoneessa. Rankka kokemus enkä sitä kenellekkään toivo. Nyt täytyy vaan jatkaa normaalia elämää sekä levätä ja olla miehen tukena. Menetys kolahti häneen enemmän kuin olisin voinut arvata. Toivon että joskus voin unohtaa tuon kuvan mikä eilen painui mieleen nähdessäni kaiken tulevan ulos. Olo varmasti helpottuu hieman kun jälkivuoto ja supistukset ovat poissa. Näin ikävästi päättyi meidän ensimmäinen raskaus. T.AP
Vai mistä yhtäkkiä tiedät että juu kaikki tuli ulos? Hmmmmm.
tämä nyt sekavaksi mennyt. Mikä on totta ja mikä ei.
Jos on vuotoja, niin miksi muka ei olisi soittanut neuvolaan? Jos ei muuta, niin se neuvolan terkka voi kirjoittaa sairaslomaa, jotta voi rauhassa kotona seurata tilannetta.
että tosi mauton aihe provoilla. Jos joku lukee tätä, joka oikeasti saa verenvuotoa ja alavatsakipuja alkuviikoilla, niin tässä hieman omakohtaista tietoa:
Naistenklinikka ei käännytä pois. Verenvuoto voi johtua myös kohdunulkoisesta raskaudesta, joka on jo vakava asia. Kyllä siellä tutkitaan, mikä on tilanne, ja ei siellä mitään yleislääkäreitä ole vastaanottamassa.
Viikoilla 11 näkee jo ultrassa missä mennään. Sen näkee jo viikolla 7, jos on pätevä ultra.
Pilailkaa jolloin vähemmän tärkeillä aiheilla.
Ihmisen typeryydellä ja ajattelemattomuudella ei näköjään ole mitään rajaa. Keksisitteköhän vielä jonkun mauttomamman provoilun aiheen.
Kustannuksellani. :( tässä tilassa ei ole kiva myöskään lukea noita provo juttuja. Minä sanoin jo aikaisemmin että en tällaisella aiheella koskaan provoilisi. Ja juu en soittanut neuvolaan koska siitä ei Ole mitään hyötyä. Nyt soitin kertoakseni mitä tapahtui ja peruuttaakseni seuraavan neuvola ajan. Olen ollut yhteydessä Kättärille ja jälkihoitona on lepo olen sairaslomalla. Raskaustestin teko kolmen viikon päästä. Jos ilmenee lämpöä tai hajuja alhaalla niin sitten jatko tutkimuksiin. Joku kysyi että mistä tiedän tuliko kaikki ulos niin kyllä sen tietää kun kerää "lapsensa" jäänteitä kylpy huoneen lattialta. Täysin varma ei tietenkään voi olla mutta sitä varten pitääkin tarkkailla lämmön nousua ja hajuja. Tänään aamulla näin kättäriltä sanottiin. Toivon oikeasti että se joka pelleili ja kirjoitti tänne puolestani tajuaisi oikeasti sen että aiheuttaa sillä todella paljon mielipahaa :(. Itse en nyt aijo enään tänne palata kirjoittamaan kun tästä tulee jo itsellekkin vaan paskempi olo. Kiitos kuitenkin niille jotka alussa tsemppasivat. Joku sanoikin että älä heitä vielä kirvestä kaivoon niin kyllä se nyt meidän kohdalla sinne lensi mutta toivon parempaa onnea ensi kerralla. T.AP
Hei
Otan osaa suruusi (itsekin keskenmenon kokeneena). Jotta jatkossa vältyttäisiin turhilta provosoinneilta, on keskusteluihin hyvä kirjautua omalla nimimerkillä. Silloin kukaan ei pääse sotkemaan aloituspuheenvuoroa. (Itse en nyt kirjoita nimimerkillä, mutta en ole puheenvuoroa aloittamassakaan...)
Hyi helvetti että on päässä vikaa, ei siinä paljon mitään keräillä maasta noilla viikoilla!! Painu pois näiltä sivuilta provoilemasta,toi on sairasta ja se kostautuu kyllä sulle kiero kana!
Todella rankka kokemus. Minulla oli aikoinaan keskeytynyt keskenmeno ja jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen. Kivut olivat kovat ja vuoto myös aika rankka kokemus. Muistan ikuisesti sen kun istukka putosi vessanpönttöön ja luulen nähneeni siellä myös alkion.Tosi tosi rankkaa ja siinä on vaikea pysytellä positiivisena.
Toivon lämpimästi, että teillä alkaa pian uusi raskaus. Älä syyllistä itseäsi ja kanna miehesi taakkaa omasi lisäksi. Ei keskenmeno sinun vikasi ollut.
Voimia!
mitä tuossa tapahtui voisko joku fereroida?