Itkettää.. 8 vuotta yritystä takana ja ensimmäinen
Plussa testissä... Nyt viikkoja 11 ja tänään alkoi kirkas veri vuoto ja menkkamainen särky... ;( Kättärille soitin ja käskettiin vaan odotta. Ultra vasta viikonpäästä.
Kommentit (97)
Voimia ja toivon ettei kyseessä ole keskenmeno. Tuskin jos kipuja ei ole. Silti parempi jos saat varmuuden. Halauksia!
mutta vauva mahassa jatkoi kasvuaan.. aiemmin minulla oli keskenmeno viikolla 9 ja tuntuu etta viikolla 11 voi olla jo hyvat mahikset.
Vuotoa on siis edelleen ja aina välillä se loppuu ja sitten taas alkaa. Kipuja ei ole ollut vieläkään onneksi. Ihan pientä menkka särkyä mutta sekin lievempää kuin yleensä.
Tänään juttelin neuvolan terveydenhoitajan kanssa ja siis juu sinne en aikaa saanut. Neuvolasta kuitenkin käskettiin varaamaan yleislääkärille aika yksityiselle ja sanoivat että yleislääkäri voi ihan hyvin ultrata ja tehdä sisätutkimuksen että ei tarvitse olla gyne. tuosta en sitten tiedä mutta huomennahan se nähdään sain nimittäin tänään jonku peruutusajan huomiselle illalle. Nyt olen myös kipeänä eli flunssa iski päälle. Lämpöä ei ole vielä ja jos nyt nousee niin sitte soitto uudestaan naistenklinikalle.
T. AP
Alkoi vuodolla ja kivut alkoivat siitä seuraavana päivänä.
Ja toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, ei noista vuodoista koskaan tiedä...
Jaksuja..!
heitä toivoa hukkaan! itselläni alkoi esikoista odottaessani kirkas verinen vuoto, joka kesti viikolta 7 viikolle 14. Joskus tuli enemmän, joskus vain viiruja. Mitään hätää ei ollut, joten ei välttämättä sinullakaan! Lääkäri sanoi, että noilla viikoilla (12) ruskuaispussi 'hajoaa' ja voi tulla verenä ulos tai vain hajoaa lapsiveteen. Älä huoli!
että itselläni on kyllä vahva tunne huomisesta että tämä yleislääkäri ei suostu ultraamaan jos ees tutkii muutenkaan kun heillä se homa kuitenkin kuuluu gynelle.. joten saa nähdä tuleeko turha reissu.
Minulla oli veristä vuotoa ja kuukautiskivun tyyppistä jomotusta, soitin neuvolaan, mistä minua kehotettiin lähtemään päivystykseen, jos kipu pahenisi. Mentiin pari tuntia myöhemmin päivystykseen missä monen tunnin jonotuksen jälkeen päästiin ultraan. Ultrassa ilmeni, että munajohtimessa oli vaaraton raskaushormonin aiheuttama kysta, joka oli puhjennut. Kystaa seurattiin viikolle 16, jolloin se oli täysin kadonnut. Raskaus jatkui normaalisti ja meillä on nyt ihana tytär. Älä siis luovu toivosta, tuo kipujen loppuminen kuulostaa siltä, että toivoa saattaa vielä olla.
Ainakin pk-seudulla saa gyneajan samalle päivälle. Soita mehiläiseen, Diacoriin tai Femedaan.
tässä raskaudessa kahdesti verenvuotoa, ensin tais olla viikoilla 9 ja sitten viikoilla 14. Viikolla 14 menin päivystykseen kirkkaan veren vuodon takia,jota oli tullut koko päivän. Sielä päivystävä lääkäri tutki ja ultrasi ja sanoi, ettei ole tarvetta sairaalaan laittaa, (sydän näkyi pamppailevan)mutta sain sitten sairaslomaa ja olen edelleenkin poissa töistä, sillä vaikuttaa, että raskas hoitotyö ja siellä siirtelyt ja nostelut aiheuttavat vuodon. Nyt viikkoja 23, eikä ole enää ollut vuotoa eikä kipujakaan. Jos vuotoa edelleen ja murehduttaa kovasti,niin terveyskeskukseen päivystykseen vain. Kovasti onnea jatkoon!
tk-lääkärikin alatutkimuksen teki, kun minulla oli alkuraskauden vuotoa (rv 6-7). Ei se kyllä muuta pystynyt sanomaan kuin, että kohdunsuu on kiinni eli toistaiseksi kaikki kai hyvin. Sairaslomalle siitä sitten toviksi ihmettelemään. Ei siinä kyllä pää pysynyt kasassa työmaalla, joten jo tuo saikku tuli tarpeeseen, että sai pötkötellä.
Loppu tuloksena tuli ihan terve vauva. Mysteeriksi jäi mikä siellä vuoteli. Aika usein noista kuulee, että on joku hematooma mikä vuotaa tai istukka on kohdunsuulla tai muuta vastaavaa. Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon.
Neuvolasta kuitenkin käskettiin varaamaan yleislääkärille aika yksityiselle ja sanoivat että yleislääkäri voi ihan hyvin ultrata ja tehdä sisätutkimuksen että ei tarvitse olla gyne. tuosta en sitten tiedä mutta huomennahan se nähdään sain nimittäin tänään jonku peruutusajan huomiselle illalle. Nyt olen myös kipeänä eli flunssa iski päälle. Lämpöä ei ole vielä ja jos nyt nousee niin sitte soitto uudestaan naistenklinikalle.
T. AP
tavallinen yleislääkäri ollenkaan välttämättä osaa tehdä ultraa ellei hänellä satu olemaan siitä kokemusta. Minkäänlaisten ultrien teko ei kuulu lääkärien peruskoulutukseen.
turha mennä kun eivät siellä pysty mitään tekemään. Siis ultraamaan. Minä odotan nyt huomiseen kauhun sekaisin tuntein ja sitten katsotaan että millainen jatko on tiedossa. Itsekkin olen hoitotyössä ja kokopäivän tänäänkin nostellut ja juossut päivän ilman taukoja.
T. AP
niin yleensä on paljon helpompi tulla uudestaan raskaaksi aika pian keskenmenon jälkeen, jos ennen sitä ollut vaikeuksia raskautumisessa. Itsellänikin meni melkein kaksi vuotta, ennenkuin tulin raskaaksi. Sain sitten km, mutta tulin 2 kk sisällä uudelleen raskaaksi.
Itse tulin raskaaksi 34-v reilun vuoden yrityksen jälkeen, sain viikolla 6 keskenmenon (alkoi vaaleanpunaisella vetisellä vuodolla, 4 pv kuluttua kohtu tyhjeni kovin kivuliain supistuksin, 2 pv vuodosta tyhjä raskauspussi kohdussa UÄ:ssä (yksityisellä kävin) eli tuulimuna, kivun vuoksi menin sitten sairaalan ea:uun, jossa ultrattiin, seur.pv:nä kontrolloitiin, jolloin kohtu oli tyhjentynyt yön aikana itsekseen eli tyhjennystä lääkkeellisesti tai kaavinnalla ei tarvittu).
Minsuat raskautesi on jo niin pitkälle, että voit hyvin mennä suoraan ensiapuun, hyvä on gynen tutkia, jos vaikka tarvitaan tyhjennystä.
Ja loppuhyvinkaikki hyvin meilläkin, km:n jälkeen alkoi heti uusi raskaus, ei kuukautisiakaan välissä. PCO minulla huonon raskautumisen taustalla. Onnistuneessa raskaudessa tuli myös vuotoa, viikolla 7 (syke oli jo näkynyt viikolla 5), ihan reilustikin loprahti, mutta kirkasta.
Ps. miten raskausoireet? mulla km:ssa hävisivät kerrasta.
Vähän sekavasti lukee viesteissäsi...
Neuvolasta kuitenkin käskettiin varaamaan yleislääkärille aika yksityiselle ja sanoivat että yleislääkäri voi ihan hyvin ultrata ja tehdä sisätutkimuksen että ei tarvitse olla gyne. tuosta en sitten tiedä mutta huomennahan se nähdään sain nimittäin tänään jonku peruutusajan huomiselle illalle. Nyt olen myös kipeänä eli flunssa iski päälle. Lämpöä ei ole vielä ja jos nyt nousee niin sitte soitto uudestaan naistenklinikalle.
T. AP
tavallinen yleislääkäri ollenkaan välttämättä osaa tehdä ultraa ellei hänellä satu olemaan siitä kokemusta. Minkäänlaisten ultrien teko ei kuulu lääkärien peruskoulutukseen.
kyllä ne sen osaa. Tiedä sitte. Huomennahan se nähdään. T. AP
niin ilmesisesti asuu pk-seudulla ja kävin katsomassa Mehiläisen nettiajanvarausta ja vielä tällekin päivälle löytyy Mehiläiseen gyneaikoja Forumin Mehiläiseen ja huomiselle on varaa valita useammassakin paikassa...
Eli hitusen haiskahtaa kyllä provolta tämä juttu ettei muka gyneaikaa ole mistään saanut..
Ja juu viestit voi olla vähän sekavia mutta niin on mun pääki tällä hetkellä. Kättärille virka-aikana ja naistenklinikalle muuna aikana. T. AP
tuli kanssa joskus alkuraskaudessa kirkasta veristä vuotoa ja sattu aivan kamalasti.Kipitin terveyskeskukseen,jossa sanoivat että mene vaan kotiin,eivät he sille kuitenkaan mitään voi.
Ultrassa kuitenkin näkyi sittemmin sykkivä sydän ja nyt tuo tyttö on jo 12v.Mietinkin joskus,jos vaikka verinen vuoto olikin tytön sisko tai veli,niin olin varma että jotain sieltä tuli muutakin kuin verta.Tsemppiä Ap!!