Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään lämpöä 37,5 ja väsähtänyt, flunssainen olo. Menisitkö huomenna töihin?

Vierailija
18.09.2011 |

Kyseessä istumatyö toimistossa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilämpöni on 36,5 - 37. Ja tunnen kyllä tämänhetkisen lämmön olossanikin. Olo on sairas eikä ollenkana hyvä. ap

Taitaa ap haluta oikeutusta lusmuilulleen...

Vierailija
22/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilämpöni on 36,5 - 37. Ja tunnen kyllä tämänhetkisen lämmön olossanikin. Olo on sairas eikä ollenkana hyvä. ap

Taitaa ap haluta oikeutusta lusmuilulleen...

lämpöilevät penskansa hoitoon muita ajattelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tautinsa kotonaan eikä työpaikalla koska kohta se on sitten kaikilla. Tietty eri töissä on eri tilanteet, toisissa töissä on vaikeampi olla pois. Mutta jos nyt ei pidä Suomea pystyssä niin mielellään sairaat ihmiset saa olla pois töistä.

Ja mulle 37,5 on jo asteen lisäys normaaliin lämpöön ja selvästi taudin puolella.

Vierailija
24/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,5 on vasta lämmönnousua, enkä taatusti noilla lukemilla kehtaisi edes ajatella jääväni kotiin. Jos noin vähästä menee veto pois, on yleiskunnossa varmasti vikaa.

lämpöä tuon saman verran ja väsähtänyt olo. Diagnoosi oli keuhkokuume. Näkyi keuhkokuvissa ja crp oli 200.

Vierailija
25/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittaisko, että ihmiset, kuten nyt AP, sairastavat kotonaan eivätkä tartuta työpaikalla muita?

Mulla on perussairaus, jota kaikki infektiot kuten esim. flunssat pahentavat. Sairauteni ei näy päälle enkä halua sitä mainostaa työpaikallani tai muualla julkisesti. Töihin räkäisenä tulevat työkaverit tekevät tietämättään minulle ja kaltaisilleni suurta hallaa.

AP, vaikutat sairaalta. Sairaiden paikka on kotona, vaikka täällä jotkut toisin väittävätkin.

Vierailija
26/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lepäisin huomisen ja jos se olisi kuumeeton, meinsin ti töihin.

Vierailija
27/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei olisi jokin todella tärkeä homma kesken, joka olisi pakko hoitaa.

Itselläni 37,5 on jo sen verran korkea että häiritsee keskittymistä. Huomaan erikoisen olon jo kun lämpö alkaa nousemaan eli on jotain 36,8-36,9. Normaali lämpö minulla on n. 36,5.

Nuorempana sain huudot yhdeltä työnantajalta, kun soitin ja kerroin olevani kipeä (37,5 lämpöä/nousevaa kuumetta). "S**tana sä mitään kipeä ole, mulla on toi ihan normaalistikin jo". Kilttinä 19-vuotiaana sanoin ystävällisesti etten viitsi kuitenkin asiakkaitakin tartuttaa, joten parempi kun jään kotiin. Että sellasta.

Vierailija
28/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosi on sairas, joten lepäät kotona. Sinulla on oikeus siihen. On turha pahentaa tautia.

Vierailija
29/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo olisi kyllä lämpöä / kuumetta, sillä ei mulla nouse lämpö normaalisti koskaan yli 37. Mutta en kyllä tekisi johtopäätöstä toisaalta istumatyössä vielä tänään vaan katsoisin huomisaamuisen kuumetilanteen. Jos olis aamulla yli 37, niin jäisin kotiin ja jos olis alle, niin lähtisin kyllä töihin (ainakin yrittämään - saahan sieltä lähteä poiskin, jos olo kauheaksi muuttuu).

Vierailija
30/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuumetta on jo yli 38. Että silleen. Toiset ne mittailee pieniäkin muutoksia enkä totisesti usko, että muuten terve aikuinen on 37,5 asteen lämmöllä sairas.

Vierailija
31/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyseessä ei ole helppo toimistotyö!

Vierailija
32/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noilla "kuume"lukemilla olisi jo heikko olo.

Vierailija
33/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen saanut olla jo 3 vk todella sairas,koska näitä oonkohan mä nyt kipeitä-akkoja tulee tartuttaan minut.Yrittäjänä se on katastrofi!!Älä mene töihin tartuttamaan ketään!!Sinulle on tulossa tämä todella sitkeä virus,joka tarvii lepoa!!

Älä mene kipeänä kosmetologille,kampaajalle hierojalle ym...Meitä ei yhtään haittaa jos menetämme YHDEN flunssaisen asiakkaan,jos taas joudun perumaan 2 viikon asiakkaat(n.70 kpl!!!)NIIN SE MERKITSEE KATASTROFIA!!PYSY KOTONA!!

Vierailija
34/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä totisesti usko, että muuten terve aikuinen on 37,5 asteen lämmöllä sairas.

Kuumeen aikaansaama väsymys ja olotila ovat yksilöllisiä. Itselläni tuollainen lämpö ei tuota vielä ongelmia, mutta monella tuottaa.

Kuumeeseen tulisi suhtautua samoin kuin kipukynnykseen ja kivun kokemiseen - se on erittäin yksilöllistä. Se mikä on toiselle siedettävää ja ongelmatonta on toiselle jo sietämätöntä.

Vierailija
35/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normaalilämpö on aina 36,7 ja tuollainen 37,5 vetää jo mehut totaalisesti pois. Ajatus ei kulje ja olo on todella väsynyt, kokemusta on. Jos mittariin nousee tuon verran, olen aina lähtenyt töistä kotiin sairastamaan. Mutta kuten moni on sanonut, tämä on yksilöllistä.

Vierailija
36/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemiin paracetamolilla? Luulisi etta jos neljan tunnin valein ottaa niin olo pysyy ihan siedettavana?

Vierailija
37/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norm.lämpö mulla on 36.1-36.3 välillä.

Vierailija
38/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloksena keuhkokuume molemmilla kerroilla

Vierailija
39/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa varmaan muutaman aanelosen siirtää pöydän kulmalta toiselle töissäkin.

Jos on oikeasti kipeänä, näyttöruudun tuijottaminen huonontaa oloa. Lepäisit ja joisit kuumaa sen sijaan että keräät täältä poissaololupaa.

Eikä luulosairas/ lorvikatarrista kärsivä ketään tartuta (ellei mahdollisella "uhrilla" ole luontaista taipumusta sellaiseen).

Vierailija
40/47 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on niin, että jos tarvii kysellä muilta mielipidettä töihin menosta niin silloin selkeästi et ole "oikeasti kipeä". Jos todella on kipeä niin ei tulisi edes mieleen miettiä meneekö töihin vai ei. Jos joutuu miettimään niin silloin taitaa olla tekosyyn etsimistä poissaololle..

Ihme hommaa jos aikuinen ihminen ei itse tiedä milloin on syytä jäädä kotiin ja milloin voi mennä töihin.