Siis laittaako joku vielä banaania täytekakkuun???
Luulin sen olevan ohi, kun hilloja saa kaupasta vaikka minkälaisia. Siis hyi helvetti, tummanharmaata mössöä, joka mätänee muutamassa tunnissa! Koko kakku on pilalla ja kylässä menee kyllä muukin ruokahalu, kun kakun välistä pursuaa musta, haiseva banaanimössö. 70-luvulla se oli jotain niin hienoa, kun banaani oli eksoottinen hedelmä. Nykyisin banaanitäyte kakussa kertoo kyllä emännästä enemmän kuin tuhat sanaa.
Kommentit (121)
En jaksa enää kirjoittaa tänne mitään, koska joku saa jotain kicksejä siitä, että provoilee minun nimissäni. Toisaalta ihanaa, että joku, jolla on niin pieni elämä, saa tästä ketjusta ja minun esittämisestäni jotain sisältöä siihen. :)
Leipomisiin, banaanilla tai ilman! :)
liian makeita.
Käytän mieluummin tuoreita marjoja ja hedelmiä.
mutta oikea hedelmä maistuu monen mielestä teollisia hilloja paremmalta.
Tämä on katsos kiinni taidosta, ei sittenkään trendeistä.
tosin taikinaan, sillä korvaa kätevästi kananmunan taikinassa. Kun munaa ei voi allergian takia käyttää.
Ja täytteenä käytän tuoreita hedelmiä/marjoja.
Banaani on ok, samoin marjat (mansikat, vadelmat...)
Mä teen usein täytekakun pelkästään mansikka + kermavaahtotäytteellä ja se on musta eddottomasti parasta.
Itse olen AINA tykännyt banaanista kakun välissä. Etenkin jos se kakku ehtii olla yön yli kaapissa. Kai jotain lapsuusnostalgiaa, vaikka itse en olekkaan 70-luvun lapsi. Itse karsastan makeita hilloja.
Hillokakut ovat liian makeita.
Oman täytesuosikki on tällä hetkellä sellainen, sekoitus rahkaa kermavaahtoa ja liivatetta, sitten sen mausteeksi esim. päärynää ja vaniljaa. On raikasta ja hedelmäistä.
kakkuihin banaania, joihin marjoja, joihinkin hedelmiä, joihinkin hilloja.
Mulla on monta kakkuvariaatiota ja kuhunkin omansa.
Mutta kiitos kun muistutit suklaa-banaanikakusta! Taidankin tehdä sitä seuraavaksi.
Käytän omia pakastemarjoja survottuna tai niiden puutteessa Pilttisoseita.
AP
Kysyy hämmästynyt.
Oman täytesuosikki on tällä hetkellä sellainen, sekoitus rahkaa kermavaahtoa ja liivatetta, sitten sen mausteeksi esim. päärynää ja vaniljaa. On raikasta ja hedelmäistä.
Mut siis laittaako joku kaupan hilloja kakun väliin kun siis metsät on täynnä marjoja???! Siis karseeta, siis!
Banaani ei tummu kun siihen laittaa sitruunaa sekaan - ihan perustaitoja.
Vai tarkoititko että laitat hilloa + marjasurvosta/pilttiä?
Käytän omia pakastemarjoja survottuna tai niiden puutteessa Pilttisoseita.
AP
Muita täytteitä ei juurikaan käytetä, koska ns. hillo ja lakkakakut jäävät aina syömättä. Banaani-mansikka syödään takuulla.
Hilloista tulee ällömakeita ja teollisen makuisia kakkuja. Banaani-mansikka-yhdistelmä on aivan yliveto. Mikään hieno kakkuviritys ei ole sitä parempaa.
perinteistä banaani-mansikka täytekakkua, NAM! parasta!
ja/tai sitten voi panna johonkin kerrokseen jotain kirpeämpää, esim kirsikkaa tai puolukkaa, yhdistettynä johonkin maitopohjaiseen.
Hillo sopii yhteen raitaan, mutta kokonaan hillolla tehty kakku on ällö.
yleensä banaanitäytteinen kakku. Banaanin kaveriksi sopii myös viinirypäle hyvin. Siitä leikataan ohuita siivuja kakun väliin.
Hillot ovat liian makeita ja piltti ei jotenkin innosta juhlakakun välissä.
Mutta kukin taplaa tyylillään. En ajatellut, että tästä kakkuasiastakin saisi av:lla muotidebatin aikaiseksi :)
mutta oikea hedelmä maistuu monen mielestä teollisia hilloja paremmalta.
Tämä on katsos kiinni taidosta, ei sittenkään trendeistä.
Näin se on, en ole koskaan nähnyt kakun välissä mustaa mössöä.
Mitähän aloittajakin 1970-luvun kakkujen täytteistä on kuullut? Jos olet sen ajan lehtiä mummosi vintillä selannut, niin ei ne banaanitäytteiset silloinkaan olleet vielä kovin tavallisia.
Tosiaan banaanista saa helpon ja varsinkin lapsille maistuvan täytteen eikä se mitään tummu, jos laittaa jotain muuta hedelmää tai marjaa sekaan.
Sama juttu muuten tuoreista omenoista raastetussa soseessa, jota ainakin 1990-luvulla laitettiin.
Miksi liivatetta? Kysyy hämmästynyt.
Alunperin idean sain kokeiltuani tätä reseptiä:
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/25101-kuningattarenkakku
Liivate pitää kuohkean kermavaahdon ja rahkan hyvin aisoissa, ei lähde pursuilemaan. Ei ole tarkoitus, että täyte on kiinteää hyytelöä. Lisäksi kakku ko. täytteellä paranee yön yli jääkaapissa ollessaan, eli kakun voi hyvin jo täyttää edellisenä päivänä. Kakku on toki tällöin kosteampaa kuin täytekakku yleensä.
ehdottomasti sitä kermavaahtoa pitää olla.Ja paljon. No kreemikakkukin on hyvää.