Iina asuu kommuunissa ilmaiseksi 10 tunnin töitä viikossa vastaan.
Eli kuukaudessa hieman yli 40 tuntia töitä ja saa asua ilmaiseksi.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000012128854.html?utm_medium=alsoreadth…
Varmaan joku vanha maatila jonka omistaja pitää talon ja tilukset kunnossa näillä kommuunin asujilla ja voi samalla esiintyä tietäväisenä hengellisenä johtajana ja hyväntekijänä.
Kommentit (55)
Aamut alkavat yhteisellä puolentoista tunnin läsnäoloharjoituksella. Toivottavasti tuo on työaikaa. Kuulostaa rasittavalta.
Vierailija kirjoitti:
Katkeria, sanoi kettu.
No kai mä tuonne tai vastaaviin menisin jos tuo olisi mielestäni hyvä ajatus.
Onks tää taas joku ton muija OF mainos vai miksi valittu tuollainen typerä duckface selfie jutun kuvitukseksi?
Tiedän nuo. Olin itsekin lähdössä ulkomaille noihin hippien työleireihin ulkomaille 20-26 v, mutta join liikaa kaljaa. Tiesin noi tosi hyvin, etsin tietoa netistä. Tein vapaaehtoistöitä Suomessa ja olisin halunnut kokeilla samaa ulkomailla.
Ja mikä tässä Iinan toiminnassa on ongelma?
Eli hienompi ilmaisu sille, että on liittynyt kulttiin ja on siellä ilmaisena työvoimana.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä katkeria akkoja :D
Mistä tiedät kommentoijien sukupuolen?? Toki itse ajattelin heidän olevan miehiä, mutta tiedä sitten.
Näitähän on paljonkin etenkin hengellisissä piireissä. Ei mitään ihmeellistä eikä väärää niin kauan kun jokainen on siellä omasta vapaasta tahdotaan ja pois pääsee, kun itse haluaa.
Saahan sitä hörhöillä kaltaistensa seurassa, mutta eihän tuota ympäristöä kestäisi mitenkään.
Joku ei sitten taaskaan viitsinyt lukea ennenkuin alkoi levittää disinformaatiota.
Sitaatti: "Leinonen on asunut keväästä asti asuntovaunussa Sintran kaupungissa metsän keskellä japanilaistyylisessä puutarhassa. "
Tuo on kultti, jossa maksetaan yhteisten tilojen ylläpito työllä.
Ja Sintrahan sijaitsee Portugalissa eikä Peräseinäjoella.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo ilmainen ole. Viikon normi työpanos menee vuokraan. Plus vielä aamujorinoitten sietäminen jos sitä ei lasketa työaikaan. Sanoisin tuota järjestelmää orppariudeksi. Toki jos on itse tyytyväinen siellä saa olla, mutta ilmaiseksi on turha sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo ilmainen ole. Viikon normi työpanos menee vuokraan. Plus vielä aamujorinoitten sietäminen jos sitä ei lasketa työaikaan. Sanoisin tuota järjestelmää orppariudeksi. Toki jos on itse tyytyväinen siellä saa olla, mutta ilmaiseksi on turha sanoa.
Eli mikä se ongelma on? Iina on todennäköisesti tuolla täysin vapaaehtoisesti ja saattaa jopa nauttia niistä läsnäoloharjoituksista. Aika moni joogaa aktiivisesti harjoittava tykkää myös mindfullnesista.
Ja kymmenen vuoden päästä Netflix dokkarista saamme oppia, kuinka tuossakin ihanassa yhteisössä hyväksikäytettiin naisia ja guru rikastui muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torpparius siis. Yksi kirjain uupui. Torpparit maksoivat viljelemänsä maan ja tilojen vuokran työllään kartanon omistajalle.
Minä olin yhden kesän ruokapalkalla maatilan hommissa. Oli mukavaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä katkeria akkoja :D
Been there done that nuorempana. Noi henkiset yhteisöt voi vaan loppujen lopuksi paljastua ihan muuksi kuin on aluksi kuvitellut. Siksi skeptinen suhtautuminen nykyään kaikkeen hippihehkutukseen.
Katkeria, sanoi kettu.