Siis laittaako joku vielä banaania täytekakkuun???
Luulin sen olevan ohi, kun hilloja saa kaupasta vaikka minkälaisia. Siis hyi helvetti, tummanharmaata mössöä, joka mätänee muutamassa tunnissa! Koko kakku on pilalla ja kylässä menee kyllä muukin ruokahalu, kun kakun välistä pursuaa musta, haiseva banaanimössö. 70-luvulla se oli jotain niin hienoa, kun banaani oli eksoottinen hedelmä. Nykyisin banaanitäyte kakussa kertoo kyllä emännästä enemmän kuin tuhat sanaa.
Kommentit (121)
se on parasta täytettä. Ja olen aina saanut kehuja hyvistä täytekakuista. Ap on tuskin maistanut HYVÄÄ kakkua.
Hyh, jotenkin tuntuu, että banaania täytekakkuun tunkevat ovat alempaa keskiluokkaa
Löytyi toinenkin viesti, joka ei ole minun kirjoittamani. Onpas jollain ollut hauskaa, kannatti kai nähdä tuo vaiva? :D
Itse en ole ollut foorumilla tuon aloituksen jälkeen, ja silloinkin puhelimen netti tökki niin, että en saanut kirjotettua kaikkea ,mitä piti. Mutta kiva, kun keskustelu on ollut käynnissä, täällä on monelle kivoja vinkkejä. :)
T. oikea AP
ei enää hauskaa. Vaikka hyviä vinkkejä tuli kyllä muilta.
kuten tuossa siemmin kirjoitin, nämä provoilut eivät ole minun kirjoittamiani. Joku jaksaa esiintyä minuna. Aika hauskaa sinänsä, että joku haluaa saada juuri minut haukutuksi. Olen aika vähän harrastanut nettikeskusteluja, ja tämä ilmiö oli minulle aivan uusi. :) Mutta kiinnostava ilmiö. En ihan koko ketjua ehtinyt lukea, mutta ainakin nuo em. on kirjoittanut joku muu. En myöskään ole kondiittori, jota joku tuolla epäili. :)
T. oikea AP
En tykkää kaupan hilloista.
Tapanani on laittaa itsepakastamaani mansikkaa survottuna ja banaania viipaleina.
Ihmeellinen aloitus, aika säälittävä oikeastaan. Nämä ihmisten makuasiat ei ole sellaisia että niitä voisi mitenkään sanoa toisia huonommiksi tai vanhanaikaisemmiksi kuin toisia. Kertoo ap:sta aika paljon.
Aika hauskaa sinänsä, että joku haluaa saada juuri minut haukutuksi.
sillä ole mitään tekemistä juuri sinun kanssasi.
Ihan itse tehty -sivusto, ihania vinkkejä myös täytekakkuun. :)
T. vielä AP
Ihan itse tehty -sivusto, ihania vinkkejä myös täytekakkuun. :)
T. vielä AP
katsotaanpa.
Minun asuinmaassani KUKAAN ei voisi kuvitella laittavansa Sacher-kakun väliin jotain lasten aprikoosisosetta! Sinne laitetaan aprikoosimarmeladia ihan sokeroituna ja piste.
Terveiset vaan Wienistä, tule tänne maistamaan aitoa Sacheria :)
Luulin sen olevan ohi, onhan se erittäin huonoa ja moukkamaista käytöstä.
Minun asuinmaassani KUKAAN ei voisi kuvitella laittavansa Sacher-kakun väliin jotain lasten aprikoosisosetta! Sinne laitetaan aprikoosimarmeladia ihan sokeroituna ja piste. Terveiset vaan Wienistä, tule tänne maistamaan aitoa Sacheria :)
en todellakaan ole kondiittori. :) AP
siis näitä hienoja fantasiakakkuja moussetäytteillä. Mutta täytyy sanoa, että aina omaan kakkuuni laitan banaania vaniljakiisselin kera ja toiseen väliin mansikkaa ja kermavaahtoa. Se hivelee minun keskiluokkaisia makunystyröitäni kondiittorin tutkinnostani huolimatta =)
Minun asuinmaassani KUKAAN ei voisi kuvitella laittavansa Sacher-kakun väliin jotain lasten aprikoosisosetta! Sinne laitetaan aprikoosimarmeladia ihan sokeroituna ja piste.
Terveiset vaan Wienistä, tule tänne maistamaan aitoa Sacheria :)
No varmaan työnnät banaaniakin sinne Sacheriisi, kun kerran sitä niin puolustelet.
ap
no kuka sitten tämän viestin on kirjoittanut. Täyttä provoa mun mielestä.
sitruunajuttu, että estää tummumisen. Enpä ole moista ennen kuullut, en muista että olis kotitaloudessakaan opetettu.
taitaa olla niin hyvä täyte että kakku tulee syötyä samalla istumalla.
saa kakkuun laittaa, kunhan EI LAITA KERMAVAAHTOA!!! Se on junteista junteinta ja pilaa kakun kuin kakun, oli siellä mitä täytettä tahansa! Kermavaahdolla tarkoitan siis kaikenlaista kermaa ja creemejä ja ties mitä kammotuksia.
Luulisi nyt, että ihmiset olisivat jo tajunneet, että on vaikka mitä päällysteitä kakkuun, pitäisi jo tajuta, että kermakakut ovat kasaria.
Anoppini laittaa aina banaania viipaleina kakkuun, ja mua ällöttää ihan hirveesti syödä sitä. Yritän leikata niin kapean siivun kuin mahdollista. Lapset ei sitä huomaa, vetävät kakun nopsaan napaansa.
Anopin mielestä kakussa kuuluu AINA olla banaania - onneksi netti on täynnä ihania ohjeita ilman banaania;) Äitini lopetti banaanin kakkuun laittamisen onneksi jo 80-luvulla.
ehtii banaani ikävästi tummua kun vieraita tippuu ovesta päivästä iltaan eli en tykkää laittaa banaania. Ei se edes ole niin hyvää siellä välissä. Kukin tavallaan ei mua haittaa jos joku haluaa sitä kakkuunsa laittaa.
on vadelmahillo. Ja yleensäkin noi kaupan valmishillot.
ihan ehtaa marjaa aina. Tänään laitoin mansikkaa, vadrlmaa, kermavaahtoa sekä mansikkamoussea rahkan kera ja meni kuumille kiville kakku. Banaani on ihan hyvää kakussa kyllä!
kun se vaan alkaa näyttää paskalta siellä välissä tummuessaan. Paljon muutakin hyvää sinne voi laittaa. Itse toki voin syödä banaanikakkua ei haittaa vaikka se näyttääkin paskalta.